Uusi maasturin omistaja kyselee

Uusi neliveto

Ihka eka maasturi pihassa ja upo uusi, hinta oli kaikkineen 89 tuhatta. Merkin jätän mainitsemati, jottei mennä pois asiastani.

Neuvokaapa uutta maasturimiestä parissa asiassa:
Tarviiko metsäajossa vinssiä ja karjapuskuria ja jos, niin mihen niitä käytetään?
Kannattaako ns offroad ajotilanteeseen ennalta valmistautua, esim kuskin pukeutuminen, ajokin esivalmistelu etz etz..

9

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autosi taitaa

      olla Mersu

      Et tartte vinssiä, jos et aa ihan hirveen kuoppasessa maastssa olettaen, että sulla on neliveto alla. Karjapuskuri on lisävaloja varten, yleensä helpottamassa niiden kiinnitystä... puku päällä ei kannata metsään lähteä, eli jotain "työvaatetta" päälle.

      • 12+16

        Tuohan on pelkkä provo, älkää menkö mukaan sellaiseen.


      • ahaaa....

        Jos ajaa hirveen tai peuraan kuoppaisessa mastossa, niin vedetäänkö ruhoa perässä vinssin kanssa?


    • lapio mies

      liity lupin jaseneksi. myos ilma autoa voi liittya

    • 4WD asiantuntija

      Noudatat näitä MINUN antamiani ja MINUN laatimiani selkeitä maastossa ajo ohjeita.
      Tässä ohjeistukseni maasturilla maastossa ajoon.
      Ohje nro 1. Noudatat järkähtömättömästi MINUN laatimia ohjeita.
      Ohje nro 2. Pukeudu maastoajo asuun ja nahkaisiin ajohansikkaisiin sekä maihinnousu jalkineisiin.
      Ohje nro 2. Kytke neliveto ja tasauspyörästön lukot päälle ja tarkista vinssin sekä lisävalojen moitteeton toimintakunto.
      Ohje nro 3. Suorita off road maastoneliveto MINUN ohjeistukseni mukaan.

    • heh hui

      Etsi sellaine vetinen maasto ja tempaa sinne, kuin lontoon sumuun, aja niin pitkälle kuin pääset ja sitten vaan takaisin .
      Ellet pääse takaisin jätä koko romu sinne ja mene ostamaan parempi auto, sillä ymmärräthän ettei halvalla hyvää saa.

      Pikku pointtina luonnon puolesta maalaa se purtilo vihreäksi niin ei herätä siellä suolla niin paljon huomiota.

    • Jimnyx

      Vinssi on parhaimmillaan silloin, kun ritarillisesti autat muita pois hangesta (tai liejusta; vuodenaika ratkaisee paljon).

      Karjapuskuri on nimensä veroinen. Sen turvin voit tarjota autosi keulaa vaikka lehmälaumaan, mutta vauhdin on syytä olla tosi hidas, että kantturat ehtivät väistyä omilla jaloillaan. Tapahtuma näyttää hyvältä you tubessa, joten kuvauta se vaikka kaverillasi!

      Off road ei tuossa hintaluokassa edellytä muuta kuin stereon sulkemista, jotta kuulet mahdolliset kolinat ja rutinat, etkä hajota autoasi enemmän kuin uskottavuuden kannalta on välttämätöntä. Ikkunan voi tietysti samasta syystä avata, mutta rankassa sateessa tai kovilla pakkasilla en sitä suosittele.

    • Ad Hoc

      Aloittaja oli selvä provo.

      • Äikän ope

        Ei henkilö voi olla provo, typerys. Kirjoitus kyllä voi.
        Mistä päättelet aloittajan olevan selvä?? Voisi tuo olla humalassakin.

        Eli oikein ilmaistuna asiasi kuuluu seuraavasti: Aloittajan kirjoitus oli selvästi provo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe