huh huh mikä unilääke

kyllä päris

sain pitkä aikaseen unettomuuteen ketipinor merkkistä lääkettä.100mg tabletti illalla antaa unen sano lekuri..no mä luulin et näihin nousee toleranssi niin kokeilin alottaa pienellä annoksella eli puraisin niin pienen palasen ettei se oikeen maistunut edes suussa ja 30min päästä pulssini laski varmaankin kuolettavan alas ja pyörryin takapihalleni ollessani tupakalla ja heräsin 16h päästä kuset housussa.olenko noin herkkä unilääkkeille vai onko täällä muitakin joilla on ollut saman kaltainen vaikutus kys lääkkeeseen?

184

14798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakkkaaakattoo

      Näköjään toimii, joten älä valita!

      • nuorimasentunut

        Itse ketipinoria syöneenä sanon että ei helvetissä unettomuuteen syödä. Se on neurolepti jolla hidastetaan aivotoimintaa (estetään psykoosin "puhkeaminen" ja hoidetaan psykoosia sillä). Alkuun sillä on useasti jalat alta vievä vaikutus myös.

        Melatoniini on paljon parempi ja jos se ei auta niin opamox siihen päälle niin kyllä tehoaa. Kiitos!


      • fibro1
        nuorimasentunut kirjoitti:

        Itse ketipinoria syöneenä sanon että ei helvetissä unettomuuteen syödä. Se on neurolepti jolla hidastetaan aivotoimintaa (estetään psykoosin "puhkeaminen" ja hoidetaan psykoosia sillä). Alkuun sillä on useasti jalat alta vievä vaikutus myös.

        Melatoniini on paljon parempi ja jos se ei auta niin opamox siihen päälle niin kyllä tehoaa. Kiitos!

        kaikenlaisia asiantuntijoita täällä pyörii. itse syön fibromyalgiasta johtuvaan unettomuuteen 3x25mg joka ilta enkä aina edes sillä nuku kuten en viime yönäkään. mitään haittavaikutuksia ei ole ollut.


      • sdfdsfdsf
        fibro1 kirjoitti:

        kaikenlaisia asiantuntijoita täällä pyörii. itse syön fibromyalgiasta johtuvaan unettomuuteen 3x25mg joka ilta enkä aina edes sillä nuku kuten en viime yönäkään. mitään haittavaikutuksia ei ole ollut.

        Vaikutus on kuitenkin tuo. Hidastetaan aivoja. Lääketieteellinen termi voi olla joku "hienompi"


      • nuorimasentunut
        nuorimasentunut kirjoitti:

        Itse ketipinoria syöneenä sanon että ei helvetissä unettomuuteen syödä. Se on neurolepti jolla hidastetaan aivotoimintaa (estetään psykoosin "puhkeaminen" ja hoidetaan psykoosia sillä). Alkuun sillä on useasti jalat alta vievä vaikutus myös.

        Melatoniini on paljon parempi ja jos se ei auta niin opamox siihen päälle niin kyllä tehoaa. Kiitos!

        Lisäystä: aivotoiminnan muutokset voivat olla jopa pysyviä (pitkäaikaisella käytöllä).

        Painonnousu on myös herkässä.


      • fixua
        nuorimasentunut kirjoitti:

        Itse ketipinoria syöneenä sanon että ei helvetissä unettomuuteen syödä. Se on neurolepti jolla hidastetaan aivotoimintaa (estetään psykoosin "puhkeaminen" ja hoidetaan psykoosia sillä). Alkuun sillä on useasti jalat alta vievä vaikutus myös.

        Melatoniini on paljon parempi ja jos se ei auta niin opamox siihen päälle niin kyllä tehoaa. Kiitos!

        kuules valopää. kyllä lääkkeitä määrätään vaikka mihin sairauksiin vaikkei juuri siihen sitä ole tarkoitettuttaan. tämä tämä sinun sepitys on lähes täyttä paskaa. eli esin lihasrelaksanttia voidaan määrätä unettomuuteen kutren myös ketipinoria ja voi todellakin sanoa et toi alotus oli joko päästä keksitty tai sit jollahin on ollu hieman alkoo veres ja annos ollu enempi ko mittee kertoo. lääkkeillä kato on monenlaisia vaikutuksia. ja toi sun maisnostama melatoniini on niin perseestä et ei mitään rajaa. sama ko sammuttaa valot ja vetää verhot ikkunoihin. ja opamox on rauhottava ja sitäkin määrätään vaikka mihin esim. pelkotiloihin.


      • nuorimasentunut
        fixua kirjoitti:

        kuules valopää. kyllä lääkkeitä määrätään vaikka mihin sairauksiin vaikkei juuri siihen sitä ole tarkoitettuttaan. tämä tämä sinun sepitys on lähes täyttä paskaa. eli esin lihasrelaksanttia voidaan määrätä unettomuuteen kutren myös ketipinoria ja voi todellakin sanoa et toi alotus oli joko päästä keksitty tai sit jollahin on ollu hieman alkoo veres ja annos ollu enempi ko mittee kertoo. lääkkeillä kato on monenlaisia vaikutuksia. ja toi sun maisnostama melatoniini on niin perseestä et ei mitään rajaa. sama ko sammuttaa valot ja vetää verhot ikkunoihin. ja opamox on rauhottava ja sitäkin määrätään vaikka mihin esim. pelkotiloihin.

        Toi vaikutusmekanismi (hidastaa aivojen toimintaa) olikin se pointti ei ne hoitotavat. Kiitos epäasiallisesta kommentista ja painu vittuun.


      • Lukekaa tästä

    • kyllä päris

      toimii toimii,mut vain luoja tietää miten minun ois käyny jos oisin ottanu kokonaisen.en uskalla ikinä syödä noita enään.

      • justjoo...

        Mutta siihen ei tarvita luojaa että tietää miten sulle ois käynyt jos oisit tosiaan pyörtyny maaliskuussa 16 tunniksi pihalle.


      • kyllä päris
        justjoo... kirjoitti:

        Mutta siihen ei tarvita luojaa että tietää miten sulle ois käynyt jos oisit tosiaan pyörtyny maaliskuussa 16 tunniksi pihalle.

        jos oisin maaliskuussa pyörtyny pihalle niin oisin jäätynyt


    • otaselväämitä

      Ketipinor on neurolepti eikä mikään unilääke. Sinun kannattaa tutustua ko lääkkeeseen vaikka tämän palstan viestiketjujen kautta.

      Tätä lääkettä ei juurikaan kukaan kehu vaan 99% sen käyttöön koukutetuista haluaa päästä siitä eroon.

      Itselläni on pitkä betsodiatsepiini riippuvuus takana ja kuvittelin etten koskaan pysty nukkumaan ilman lääkkeitä. Seoquelia (pidempi vaikutteinen ketipinor lääke) käytin 16 vkoa, koska nukuin 20 tuntia vuorokaudessa lopetin käytön siihen. Vaikka lääkäri vannoi, että tuo nukkumisen määrä vähenee kun keho tottuu lääkkeeseen.

      No parhaillaan käytän Melatoniin 6mg iltaisin ja sen avulla saan nukuttua.

      • Mitäsinäsanoa

        Nimimerkillä kirjoitteleva -> otaselväämitä ei tiedä paskan vertaa asioista. Käittämätön puupää olet kun ei mikään tajuntaasi mene. Torpedoit toisten kirjoituksia. Anna ihmisten keskustella rauhassa.

        Imetuota linkin kautta saatua informaatiota jos vain siihen dysleksialtasi edes polonen kykenet.

        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=18783&


      • ootaselväämitä
        Mitäsinäsanoa kirjoitti:

        Nimimerkillä kirjoitteleva -> otaselväämitä ei tiedä paskan vertaa asioista. Käittämätön puupää olet kun ei mikään tajuntaasi mene. Torpedoit toisten kirjoituksia. Anna ihmisten keskustella rauhassa.

        Imetuota linkin kautta saatua informaatiota jos vain siihen dysleksialtasi edes polonen kykenet.

        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=18783&

        En todellakaan kykene sisästämään linkin kautta saatua informaatiota.. koska teksti on täyttä puppua.

        Luotan omaan käyttökokemukseeni ja siihen edelleen mitä 99% kirjoittajista kommentoi.

        Sinun kaltaiset tomppelit vetäisi vaikka rotanmyrkkyä lääkkeenä, jos joku viisas mies suosittelee.

        Et omista omaa ajattelu- ja harkintakykyä vaan olet täysin vietävissä oleva lääketeollisuuden bässi.

        Onnea vaan valitsemallesi tielle. 10 vuoden kuluttua olet kaupunkisi vanhainkodilla vapoissa dementtinä; mutta saitpahan HYVÄT YÖUNET muutaman vuoden ajan.


      • Ootteko päästänne

        niin sekaisin ettette pysty edes nukkumaan ilman lääkkeitä. Voi tätä avuttomuutta ja oman elämän hallinnan täydellistä puutetta.


      • 11223344556655443322
        ootaselväämitä kirjoitti:

        En todellakaan kykene sisästämään linkin kautta saatua informaatiota.. koska teksti on täyttä puppua.

        Luotan omaan käyttökokemukseeni ja siihen edelleen mitä 99% kirjoittajista kommentoi.

        Sinun kaltaiset tomppelit vetäisi vaikka rotanmyrkkyä lääkkeenä, jos joku viisas mies suosittelee.

        Et omista omaa ajattelu- ja harkintakykyä vaan olet täysin vietävissä oleva lääketeollisuuden bässi.

        Onnea vaan valitsemallesi tielle. 10 vuoden kuluttua olet kaupunkisi vanhainkodilla vapoissa dementtinä; mutta saitpahan HYVÄT YÖUNET muutaman vuoden ajan.

        "Rotanmyrkky" on ns. verenohennuslääke, Marevan. Siinä oleva varfariini on ihan aikusten oikeesti rotanmyrkkyä. Suomessa käyttäjiä on kymmenin tuhansin. Suosittelijoina tarvitsijalle jokainen lekur (ae aun viisas miäs (taikka nainen)), joka "presettijä" kirjottaa.


      • ketipinor hyvä lääke
        ootaselväämitä kirjoitti:

        En todellakaan kykene sisästämään linkin kautta saatua informaatiota.. koska teksti on täyttä puppua.

        Luotan omaan käyttökokemukseeni ja siihen edelleen mitä 99% kirjoittajista kommentoi.

        Sinun kaltaiset tomppelit vetäisi vaikka rotanmyrkkyä lääkkeenä, jos joku viisas mies suosittelee.

        Et omista omaa ajattelu- ja harkintakykyä vaan olet täysin vietävissä oleva lääketeollisuuden bässi.

        Onnea vaan valitsemallesi tielle. 10 vuoden kuluttua olet kaupunkisi vanhainkodilla vapoissa dementtinä; mutta saitpahan HYVÄT YÖUNET muutaman vuoden ajan.

        Ei kettuiluna, mutta itse käytän ketipinor 25mg, melatonin 3mg ja opamox 15mg lääkettä unettomuuteen, ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

        En ole päivystys tyyppisen työn takia nukkunut 20vuoteen hyvin, nyt nukun kyseisillä lääkkeillä. Ajoin itseni masennuksen partaalle, kun en saanut nukuttu kuin 3tuntia öisin ja 2tuntia päiväunia päivässä.

        Nykyisin noilla 3 lääkkeen yhditelmällä nukun 9tuntia yössä, enkä enää ollenkaan päiväunia päivisin olen todella pirteä.

        No en kyllä voi tietää mitä tapahtuu 10vuoden kuluttua, mutta nyt haluan itseni takaisin työkuntoon, koska viimeiset 10vuotta ovat olleet todella hirveät. MINÄ uskon että lääkkeestä kuin lääkkeestä ihminen pääsee eroon, mutta ensiksi täytyy olla muut ongelmat selvitetty (minun tapauksessa masennus)

        Minun ystävistäni 3kpl käyttää juuri kyseitä ketipinor lääkettä, eikä kellään ole ollut moitittavaa. minä ja nämä kolme ystävääni kuulumme tähän kuvaamaasi 1% emme samaa kuin sinä eli 99%.

        Kiitos.



        Kiitos!


      • alanmies666
        ketipinor hyvä lääke kirjoitti:

        Ei kettuiluna, mutta itse käytän ketipinor 25mg, melatonin 3mg ja opamox 15mg lääkettä unettomuuteen, ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

        En ole päivystys tyyppisen työn takia nukkunut 20vuoteen hyvin, nyt nukun kyseisillä lääkkeillä. Ajoin itseni masennuksen partaalle, kun en saanut nukuttu kuin 3tuntia öisin ja 2tuntia päiväunia päivässä.

        Nykyisin noilla 3 lääkkeen yhditelmällä nukun 9tuntia yössä, enkä enää ollenkaan päiväunia päivisin olen todella pirteä.

        No en kyllä voi tietää mitä tapahtuu 10vuoden kuluttua, mutta nyt haluan itseni takaisin työkuntoon, koska viimeiset 10vuotta ovat olleet todella hirveät. MINÄ uskon että lääkkeestä kuin lääkkeestä ihminen pääsee eroon, mutta ensiksi täytyy olla muut ongelmat selvitetty (minun tapauksessa masennus)

        Minun ystävistäni 3kpl käyttää juuri kyseitä ketipinor lääkettä, eikä kellään ole ollut moitittavaa. minä ja nämä kolme ystävääni kuulumme tähän kuvaamaasi 1% emme samaa kuin sinä eli 99%.

        Kiitos.



        Kiitos!

        Kannataisko vaihtaa duunia ja alaa?


      • onnellinennukkuja
        11223344556655443322 kirjoitti:

        "Rotanmyrkky" on ns. verenohennuslääke, Marevan. Siinä oleva varfariini on ihan aikusten oikeesti rotanmyrkkyä. Suomessa käyttäjiä on kymmenin tuhansin. Suosittelijoina tarvitsijalle jokainen lekur (ae aun viisas miäs (taikka nainen)), joka "presettijä" kirjottaa.

        Nyt puhutaan unilääkkeistä ei Marevan lääkkeistä joka ihan eri takoitukseen kuin .Minä suosittelen sinulle älä syö illalla raskasta ruokaa käy pieni kävely lenkki .En tiedä oletko työ ikäinen vai opiskelija.Unilääkkeisiin tottuu aika pian .Minäkin olen sairaalassa kun olen ollut niin pyytänyt nukahtamislääkettä eri kuin unilääke.Nukahtamislääkkeeseen ei niin helposti jää koukkuun.Koska särkyl. on joihin voi jäädä riippuvaiseksi.Korjaa ensin asia miksi et saa unta ja sitten mietoa lääkettä niitä montakin erinimistä.Eikä lääkäri saisi heti antaa reseptiä pitäisi hoitaa pois alta aihoittaja.Hyviä uniaSeuraavalla on kyllä kovat lääkkeet mutta kai hän tarvitsee .


      • Väärä asenne sinulla
        Ootteko päästänne kirjoitti:

        niin sekaisin ettette pysty edes nukkumaan ilman lääkkeitä. Voi tätä avuttomuutta ja oman elämän hallinnan täydellistä puutetta.

        Olisipa kaikilla muilla yhtä hyvin kuin sinulla mutta vielä niin että eivät halveksuisi muita heikkouksistaan. Aamen.


      • Ketipinor on mieltä tasaava lääke joka parantaa unen laatua. Söin säännollisesti n vuoden ajan eikä kovin paljoa muistoja ole tuolta ajalta. Jos tosiaan haluaa nukkua silloin kannattaa ketipinori syödä menee vähintään 12h iohan kuutamolla/taju pois.

        Alkoholia EI kannata juoda (ainakaan humalaan asti), lähtee muisti eikä mitään tolkkua/järkeä missään (kokemusta on).

        Tietenki lääkkeet vaikuttaa erillaisille ihmisille erillä lailla, mut noi 25mg ketipinorit on hyvä silloin ku ei saa nukuttua kunnolla. Säännöllisessä k'äytössä ihan syvältä sieltä minne aurinko ei paista :)


      • Ootteko päästänne kirjoitti:

        niin sekaisin ettette pysty edes nukkumaan ilman lääkkeitä. Voi tätä avuttomuutta ja oman elämän hallinnan täydellistä puutetta.

        Masennus/muut mielenterveydelliset ongelmat ei ole ihan helppoja nuin vaan järjestää taas asiat kohilleen.
        Masennuksesta selviäminen jo yksistään ottaa pari vuotta (ei kaikilla tietenkään) opettele siinä sit kaikki elämiseen liittyvät "pakolliset" hommat uudestaan alusta alkaen ja se vuoristorata mikä tuola pään sisällä toisinaan jyllää ei ole helppo sitäkään setviä. Mielialat tosiaan ei vaihu läheskään yhtä pahasti tuon ketipinorin syönnin jälkeren (vaikka sen lopettanutki jo) ja rinnalla oli deprakine 100ng migreeninj estoon tosin on myös mieltä tasaava/unta panartava lääke.
        Nyt syön mirtazapiiniä puolikkaan (15mg) tarvittaessa illalla ja nykyn tosi hyvin eikä aamulla ole iha pihalla ku herää :)

        Ikinä en ketipinoria enään säännöllisesti syö! Hyvin tasaa mieltä ehkä jopa liikaaaki :)


      • menevä eukko
        ketipinor hyvä lääke kirjoitti:

        Ei kettuiluna, mutta itse käytän ketipinor 25mg, melatonin 3mg ja opamox 15mg lääkettä unettomuuteen, ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

        En ole päivystys tyyppisen työn takia nukkunut 20vuoteen hyvin, nyt nukun kyseisillä lääkkeillä. Ajoin itseni masennuksen partaalle, kun en saanut nukuttu kuin 3tuntia öisin ja 2tuntia päiväunia päivässä.

        Nykyisin noilla 3 lääkkeen yhditelmällä nukun 9tuntia yössä, enkä enää ollenkaan päiväunia päivisin olen todella pirteä.

        No en kyllä voi tietää mitä tapahtuu 10vuoden kuluttua, mutta nyt haluan itseni takaisin työkuntoon, koska viimeiset 10vuotta ovat olleet todella hirveät. MINÄ uskon että lääkkeestä kuin lääkkeestä ihminen pääsee eroon, mutta ensiksi täytyy olla muut ongelmat selvitetty (minun tapauksessa masennus)

        Minun ystävistäni 3kpl käyttää juuri kyseitä ketipinor lääkettä, eikä kellään ole ollut moitittavaa. minä ja nämä kolme ystävääni kuulumme tähän kuvaamaasi 1% emme samaa kuin sinä eli 99%.

        Kiitos.



        Kiitos!

        Tuliha nsiinä 5 tuntia kuitenkin vuorokaudele nukkumista. Tiedän ihmisiä jotka eivät nukua tuon enenmpää. Pienten lasten äidit esim.

        Ole nitsekin aikoinaan joutuntu yrittäjänä niin kovast itekemään töitä että en ehtinyt nukkua kuin 3-5 tuntia vuorokaudessa. En masentunut, mutta sain sydänvaivan. En enää pihistäisi nukkumisesta, mutta nykyisin olen niin tottunut vähäiseen uneen että nukun korkeintaan 5 tuntia vuorokaudessa ja teen vieläkin pitkää työpäivää.

        Enkä vieläkään ole masentunut. Olenkin sitä mieltä, että ihmiset tuijottavat vain sitä omaa napaansa ja valittavat turhasta. Nappia suuhun ja menoksi.


      • Kaikkea sitä näkee...
        Elä viitsi muuta!!!


      • kummallista
        kira000 kirjoitti:

        Ketipinor on mieltä tasaava lääke joka parantaa unen laatua. Söin säännollisesti n vuoden ajan eikä kovin paljoa muistoja ole tuolta ajalta. Jos tosiaan haluaa nukkua silloin kannattaa ketipinori syödä menee vähintään 12h iohan kuutamolla/taju pois.

        Alkoholia EI kannata juoda (ainakaan humalaan asti), lähtee muisti eikä mitään tolkkua/järkeä missään (kokemusta on).

        Tietenki lääkkeet vaikuttaa erillaisille ihmisille erillä lailla, mut noi 25mg ketipinorit on hyvä silloin ku ei saa nukuttua kunnolla. Säännöllisessä k'äytössä ihan syvältä sieltä minne aurinko ei paista :)

        Outoja kokemuksia teillä ketipinorista...Minäkin sain lääkäriltä niitä toisen lääkkeen oheen eikä se muille vaikuttanut mitenkään. Ekana iltana sain sillä nukuttua, mutta sen jälkeen sillä ei ollut enään mitään vaikutusta joten lopetin käytön siihen.

        Nyt olen jo ollu muutaman kuukauden ilman mitään lääkitystä ja ihan hyvin on mennyt. Aloin vaan opetella nukkumista ilman lääkkeitä. Ajatuksella että kun olen työtön niin jos en saa nukutuksi yöllä, niin kukun siten päivällä. Hyvin olen sanut öisin nyt nukuttua..paitsi nyt kun on muita huolia niin ei uni ota tullakseen. No, nuikun sitten päivällä.


      • piikkimatto+tyyny
        ketipinor hyvä lääke kirjoitti:

        Ei kettuiluna, mutta itse käytän ketipinor 25mg, melatonin 3mg ja opamox 15mg lääkettä unettomuuteen, ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

        En ole päivystys tyyppisen työn takia nukkunut 20vuoteen hyvin, nyt nukun kyseisillä lääkkeillä. Ajoin itseni masennuksen partaalle, kun en saanut nukuttu kuin 3tuntia öisin ja 2tuntia päiväunia päivässä.

        Nykyisin noilla 3 lääkkeen yhditelmällä nukun 9tuntia yössä, enkä enää ollenkaan päiväunia päivisin olen todella pirteä.

        No en kyllä voi tietää mitä tapahtuu 10vuoden kuluttua, mutta nyt haluan itseni takaisin työkuntoon, koska viimeiset 10vuotta ovat olleet todella hirveät. MINÄ uskon että lääkkeestä kuin lääkkeestä ihminen pääsee eroon, mutta ensiksi täytyy olla muut ongelmat selvitetty (minun tapauksessa masennus)

        Minun ystävistäni 3kpl käyttää juuri kyseitä ketipinor lääkettä, eikä kellään ole ollut moitittavaa. minä ja nämä kolme ystävääni kuulumme tähän kuvaamaasi 1% emme samaa kuin sinä eli 99%.

        Kiitos.



        Kiitos!

        Tuntuu siltä, että olet lääkekoukussa ja niistä irrottautuminen vie aikaa. Mikään pitkäaikainen lääke ei ole hyväksi. Ajatellaan vaikka että kaikki kulkee maksan kautta..? Ei tunneta mitä voi seurata.

        Sinun asemassa alkaisin vierottaa lääkkeistä pois. Sillon kannattaa alottaa vieroitus kun ei ole työrupeamaa. Lomilla, pitkillä vapaikka jne... Jättäsin vaan elimistön oma hormonin melatoniinin, eli sitä voisi ottaa sen 3 mg.

        Se, että löytää normaalin unensaannin vie aikaa. Monia konsteja kannattaa kokeilla.
        Oikea ravitsemus illalla, ei saa syödä liian raskasta, pitää syödä sopivasti. Sänkyyn ja petivaatteisiin kannattaa panostaa. Sanon kokemuksesta. Saunaa, kuumaa suihkua, joogaa, ylipäätään rentouttavia voimisteluliikkeitä. Niitä ei tarvitse olla paljon vaan muutamasta toistuvasta liikkeestä voi tulla suuri apu.

        Ja paras kaikista omalla kohdallani on ollut piikkimatto ja - tyyny. Maksavat yhteensä n 20e... kun opettelin makaamaan paljaalla selälläni piikkimatolla ( tyynyllä) oivalsin, että tämä toimii. Sitä ennen muutama rentouttava liike jumppamatolla ja lämmin juoma. Unen laatu on täysin eri luokkaa kuin uni-ja nukahtamislääkkeiden avulla. Melatoniinia käytin, mutta ei tarvitse sitäkään. Käytän monivitamiinia, magnesiumia, d-vitamiinia. Enkä tupakoi.


      • paljon kärsinyt
        ketipinor hyvä lääke kirjoitti:

        Ei kettuiluna, mutta itse käytän ketipinor 25mg, melatonin 3mg ja opamox 15mg lääkettä unettomuuteen, ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

        En ole päivystys tyyppisen työn takia nukkunut 20vuoteen hyvin, nyt nukun kyseisillä lääkkeillä. Ajoin itseni masennuksen partaalle, kun en saanut nukuttu kuin 3tuntia öisin ja 2tuntia päiväunia päivässä.

        Nykyisin noilla 3 lääkkeen yhditelmällä nukun 9tuntia yössä, enkä enää ollenkaan päiväunia päivisin olen todella pirteä.

        No en kyllä voi tietää mitä tapahtuu 10vuoden kuluttua, mutta nyt haluan itseni takaisin työkuntoon, koska viimeiset 10vuotta ovat olleet todella hirveät. MINÄ uskon että lääkkeestä kuin lääkkeestä ihminen pääsee eroon, mutta ensiksi täytyy olla muut ongelmat selvitetty (minun tapauksessa masennus)

        Minun ystävistäni 3kpl käyttää juuri kyseitä ketipinor lääkettä, eikä kellään ole ollut moitittavaa. minä ja nämä kolme ystävääni kuulumme tähän kuvaamaasi 1% emme samaa kuin sinä eli 99%.

        Kiitos.



        Kiitos!

        kiitos järkevästä kertomuksestasi lääkkeen merkityksestä unettomuuteen. Olen vaikean elämäni aikana lapsuus- avioero ja läheisten itsemurhien takia joutunut käyttämään vuosikymmeniä erilaisia lääkkeitä unettonuuteen, joka palaa heti uusien vaikeuksien tultua elämääni. Muistan vuosia sitten miestäni yöllä kotiin odottaessa syöneeni parikymmentä diapamia ja en nukkunut yhtään. Nyt on seesteisempi aika ja ota vain yhden Zopinoksin. Toivottavasti saan jatkaa näin.


    • Hurlumhie

      Ketipinor on kyllä ihan uskomaton lekanisku takaraivoon. Olen melko kokenut erilaisten bentsojen popsija, mutta jo 50 mg ketipinoria illalla tuo aivan käsittämättömän nuijanukutuksen, tulee mieleen se Traisnpotting - leffan kohtaus kun huumeista irti pyrkivä tyyppi valuu lattian läpi. Taju pois puoli tuntia lääkkeen otosta, ja herään 10-13 tunnin päästä täysin pihalla ja käden liikuttaminen tai jopa hengittäminen tuntuu ylettömän vaikealta ja raskaalta. Tämä olo pysyy pitkälle iltapäivään, noin 20 tunnin päähän lääkkeen otosta. Seinänviertä pitkin voi päästä herättyään kuselle mutta meinaa lyyhistyä pöntölle. Ihan sairas lääke en vittu ikinä enää koske.

      • asdcasdxcvbxfgbf

        En enää ihmettele miksi masennus-ja unilääkkeitä syyään niin paljon jos niistä kerran saa tommosiaki kokemuksia. Jokkuha ei välttämättä tärvis niitä lain, vaan aatellu ihan huvin vuoksi vaan kokeilla välillä viinan tilalle että millastahan kiksiä ynnä trippiä sais vaikka mielialalääkkeistä. No niitähän riittää eiku kokeilemaan, kun ei muutakaan tekemistä oikeen keksi, hihhelihui.


      • K.Eti.Pinor

        Käytössäni on ollut jo toista vuotta Ketipinor 25 mg ja voin varauksetta kehua. Antaa unen tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta. Ei sivuvaikutuksia. Kahden kolmen aikaan käyn normaalisti vessassa. Nukun vielä jonkun tunnin ja kuuden aikaan pirteänä ylös. Herää siis kysymys onkoannokset liian vahvoja.


      • En valita.
        K.Eti.Pinor kirjoitti:

        Käytössäni on ollut jo toista vuotta Ketipinor 25 mg ja voin varauksetta kehua. Antaa unen tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta. Ei sivuvaikutuksia. Kahden kolmen aikaan käyn normaalisti vessassa. Nukun vielä jonkun tunnin ja kuuden aikaan pirteänä ylös. Herää siis kysymys onkoannokset liian vahvoja.

        Mulla satamiilinen käytössä ja nukun ain 7,5-8 h kunnon yöunet. Ei myöskään sivuvaikutuksia.


      • Kokeile puolikasta


    • kyllä päris

      Ai se olikin neurolepti, eikä unilääke. Jos ketipinoria ottais 200 mg, niin tulisko nuijanukutus ja olisko aamulla paskat housussa, vai pelkät kuset?

    • kyllä päris

      ^^^^älä kirjottele mun nikil.kiitos ku kerroitte noista,googlailin ja katoin nii neuroleptihän se on.oli kyllä liian vahvaa,kai niihenki sit toleranssi kasvaa ja se ei vaikuta noin voimakkaasti?uskaltaiskohan sitä alkaa syömään,luin että se on aiheuttanut monelle sydämmen tykytyksiä ja käsien vapinaa?no pakko kai se on alkaa syömään kun ei uni muuten tuu kuin valvomalla 24h ja sitten vasta nukahtaa 3-4 tunniksi.Ei ne määrää muutakaan kun oon käynyt unettomuuden takia.

      • käytäjärkeä

        Minä valvon mielummin pari kolme yötä ja nukun sen 5 tuntia kuin "nukkuisin" neurolepteillä.

        Neuroleptien tuoma uni ei ole unta vaan lähinnä tajuttomuutta muistuttava tilanne. Neuroleptien pitkäaikaiskäyttö tekee susta vihanneksen ja rinnalle saat vielä somaattisia sairauksia (mm diabetes)

        Mieti vielä kerran oletko valmis myrkyttämään itsesi? Eivät lääkäritkään neuroleptejä vedä unottomuuteen vaan nukahtamislääkkeitä tai jotain muuta pehmeämpää kamaa.


      • sain ketipinorista ihottumaa ja mielettömät painajaiset, en syö. valvon mieluimmin kuin ahdistavat unet


      • S.Fr
        käytäjärkeä kirjoitti:

        Minä valvon mielummin pari kolme yötä ja nukun sen 5 tuntia kuin "nukkuisin" neurolepteillä.

        Neuroleptien tuoma uni ei ole unta vaan lähinnä tajuttomuutta muistuttava tilanne. Neuroleptien pitkäaikaiskäyttö tekee susta vihanneksen ja rinnalle saat vielä somaattisia sairauksia (mm diabetes)

        Mieti vielä kerran oletko valmis myrkyttämään itsesi? Eivät lääkäritkään neuroleptejä vedä unottomuuteen vaan nukahtamislääkkeitä tai jotain muuta pehmeämpää kamaa.

        No jos viis tuntia nukkuu ja valvoo sen jälkeen "pari kolme yötä" niin tuskinpa sekään terveydelle oikein hyvää tekee.

        Ja suurimmalla osalla ihmisistä se ei ole edes mahdollista kun pitää käydä töissä, huolehtia perheestä, sun muuta. Ei varmaan onnistu jos nukkuu 10-15h viikossa.

        Tuskinpa tämä "järjenkäyttäjä" on koskaan valvonut vuorokautta pidempään.


    • nukkuminen on haaste

      ei toiminut minulla ketipinor. Oon kärsinyt pitkästä masennuksesta ja univaikeuksista, sekä stressi/kipu/tärinä/ahdistuksesta. Lääkäri määräsi kyseisen lääkkeen mulle univaikeuksiin ku saatoin valvoa kaikkien vaivojen ja ongelmien takia vuorokausia nukkumatta tai muutaman tunnin unella. Ei tuonut unta eikä mitään.

      Sulla varmaan elimistö hylki sitä ja veti sen takia tajun pois. Pyydä lääkäriltä pameja, ne tuo unen ja ei aiheuta tuommoista kohtausta. ("Mut vältä bissen ja viinan ottoo pamejen kanssa. - lääkäriä lainaten ") Mut kaikki varmaan tietää mitä tapahtuu ku ottaa bisseä ja pameja. Tulee 100 % uni. Mut noi lääkepuolen ihmiset on aika tarkkoja nykyään määräyksissä. Väärinkäyttöä ku on aika paljon..

    • kyllä päris

      En saa pameja, ku mulle myönnettiin sellaiset madman paprut, eli punaiset paperit. Joudun siis tyytymään neurolepteihin, mutta niillä kyllä uni tulee ja ne paskat housuun! Eilen vedin 300 mg ketiä ja olin kuulemma alasti juosssut meidän kotikadulla ja tehny jotain runkkaus liikkeitä. Tätä edellinen "kyl päris" kirjoitti mun nikillä, joten tämä on alkuperäinen kirjoitus minulta.
      Muut ovat halpoja kopioita.

      • mirzulla mennään

        Minä sain lääkäriltä univaikeuksiin mirtazapiinia. Olen syönyt sitä jo kauan aina puolikkaan illalla, hyvin on unen tuonut. Se poistaa myös ahdistusta joten senkin puolesta auttaa hyvin.


      • mirzulla MENTIIN sis
        mirzulla mennään kirjoitti:

        Minä sain lääkäriltä univaikeuksiin mirtazapiinia. Olen syönyt sitä jo kauan aina puolikkaan illalla, hyvin on unen tuonut. Se poistaa myös ahdistusta joten senkin puolesta auttaa hyvin.

        Ai niin, piti sanoa tuossa että söin tota mirzua useamman vuoden, mutta tosiaan nyt en ole moneen kuukauteen tarvinnu mitään. En edes sanonut lekurille että lopetin, eikä mulle ole tullut mitään viekkareita niistä.


    • ei pameille

      Mä oon syöny ketipinoria jo vuosia unettomuuteen. On ollu mulle sopiva alusta lähtien. Pameille tulee helposti riippuvuusongelma jo 2 viikossa ja sitten joudutaan alkaa hoitaa sitä. Ketipinorille kyllä toleranssit nousee, mutta riippuvuutta ei tule. Jos tuntuu, että nyt saan nukuttua, niin voin jättää sen pois koska vaan ilman mitään diapam-tärinöitä.

    • fcvdfvdfvbdfgbdf

      Kannattaa varua kaikkia unipillereitä. Voi jäähä niihin koukkuun niin ettei pysty ees nukahtamaan ilman niitä. Eikä ees niien avulla saa välttämättä rentouttavaa unta. Kai se johtuu sit siitä että oma melaniinituotanto lamaantuu tyystin.
      Raadiossa tuli joku uniohjelma helmikuussa. Ihmiset soitti sinne ja narisi asiantuntijoille ongelmiaan. Joku 4-kymppinen mies kerto (vai oliko lähettäny viestin) että oli syöny 13 v u-lääkkeitä eikä pystyny enää nukahtamaan ilman niitä.

      • Max Martin

        Ei niihin bentsoihin mitään riippuvuutta tule kunhan varoitellaan. Mäkin söin tenoxia joka ilta, kun tuli sota ja vitutti niin saatanasti ja sitten, kun lopetin, niin nukuin ihan normaalisti jo heti ensimmäisestä yöstä lähtien. Ei mulla kyllä alunperinkään mitään univaikeutta ollut, mutta söin niitä kai ihan vaan vitutukseen. Koko maa tuhottu perkele ja kaikenmaailman imbesillit jakelee ohjeita vuodesta toiseen, ei hyvin mee mullakaan...


      • makelove.notwar
        Max Martin kirjoitti:

        Ei niihin bentsoihin mitään riippuvuutta tule kunhan varoitellaan. Mäkin söin tenoxia joka ilta, kun tuli sota ja vitutti niin saatanasti ja sitten, kun lopetin, niin nukuin ihan normaalisti jo heti ensimmäisestä yöstä lähtien. Ei mulla kyllä alunperinkään mitään univaikeutta ollut, mutta söin niitä kai ihan vaan vitutukseen. Koko maa tuhottu perkele ja kaikenmaailman imbesillit jakelee ohjeita vuodesta toiseen, ei hyvin mee mullakaan...

        Mistä sodasta on kysymys? Itselläkin sota aiheuttaa kaikki huolet ja murheet jotka vievät kaikki yöunet. Tenoxilla minäkin...


    • idiootitgreg

      Edelleenkään ketipinor ei ole mikään unipilleri vaan neurolepti.

      • perehtykää asiaan

        Käytetään myös yleisesti tukemassa unta. Unilääke auttaa nukahtamaan, nämä neuroleptit auttavat ylläpitämän unta. Siis itse nukahdan vaivatta, joten unilääkkeet eivät auta. Heräilin aamuyön tunteina moneksi tunniksi kukkumaan, ja siihen käytettiin näitä Ketinpinoria tai Seroquel Prolongia, koska niiden nukuttava vaikutus kestää kauemmin. Ei siis ole unilääke vaan neurolepti, mutta yleisesti käytettään unihäiriöihin.


    • pönttö unessa.

      Molempia vedelty, enkä suosittele kenellekkään sero ja keto, aivan persiistä..
      sero 100 aivan tolkku pois 20h nukkumaa vrk..25 ketoa, nukkuminen lyhyempää..mutta olo vielä surkeampi..

    • hyväon

      Voin lämpimästi suositellä ko. lääkettä. Ap:lle (kuten itsellekin) on ehkä määrätty sitä univaikeuksiin vaikka ko. lääke onkin neurolepti, siitä ehkä tuo sekaannus.

      Totta on että lääke on aluksi ihan hullun vahvaa (miksihän sulle on noin vahvoja määrättykään?), itsellä myös lähti ensin jalat alta ja jotenkin sain kontattua/raahauduttua yläkertaan, ja taju lähti saman tien. Vähän pelottavaa oli, mutta pienellä annoksella ok, itse olen myös herkkä näille lääkkeille.

    • Kiitos varoituksesta

      Taisi olla valelääkäri tai muuten ehkä melkeinpä vaarallinen potilaalle, kun määrää sanoisko väärää lääkettä ?
      Ottaisin yhteyttä esimieheen asian selvittämiseksi. Esimerkiksi terveyskeskuksen johtajaan.

    • Herää kysymys

      Miksi ihmeessä lääkärit määrää tällaisia Ketipinorieita, kun on olemassa muitakin, joista ei kamalia yllätyksiä tule !?

      • jäätynyt ukko

        Ketipinor ei ole ensilinjan unilääke. Varmasti on syitä että sitä määrätään. Mutta tämä onkin provo tämä aloitusteksti.
        Miksi muka takapihalla yön yli nyt pakkasella sammunut olisi hengissä?


    • Pinorististi

      Mitä te vingutte tuosta Ketiapiinistä!! Ootte saanut siitä avun, niin heti kun menee vähän paremmin alkaa hirveä vinkuminen. Onkohan käynyt mielessä miten meni ennen Ketipinoria, kun ei oo saanut nukuttua viikkokausiin. Ihan tyhjänpäiväistä pelottelua, kukaan ei ole kuollut varmaan Ketiapiinin takia. Jos on henki lähtenyt ,se on varmaan ihan vaan johtunut siitä että ei ole ollut oikea lääkitys. Eli niin sanotut kuolemantapaukset, on ihan vaan lähtenyt omankäden kautta!!!!!!!!!!!! OOTTA TE PELLEJÄ

      • PINNORRISTTI

        En tietenkään tarkkoittanut rohkaista ihmisiä lopettamaan Ketiapiinin syöntiä. Aikuinen ihminen tietää kyllä itse miten lääkkeitten kanssa pitää menetellä. Olen itsekin tosi tympääntynyt tuohon Ketiapiiniin. Älähdin tarkoituksella tuosta Ketiapiinistä että siitä tulis rakentavaa keskustelua. Minua kuitenkin tympäisee kun sitä kokoajan moititaan, kun kuitenkin melko moni on siitä saanut avun, kun mikään muu ei ole auttanut totaaliseen unettomuuteen. Nämä kirjoitukset on minun mielipiteitä. Ei Kenekään tarvitse niitten takia muuttaa/lopettaa Ketiapiinin syöntiä, minähän en kannusta ketään lopettamaan/aloittamaan niitten syöntiä, vai antaako kirjoitukseni muka jotenkin viitteitä siihen, ei anna! TÄMÄ ON VAIN KESKUSTELUA AIKUISTEN IHMISTEN KANSSA!!! MINUN MIELESTÄ AINA KANNATTAA KUITENKIN LÄÄKÄRIN KANSSA MIETTIÄ MITEN TUO KETIAPIINI KANNATTAA LOPETTAA, ETTEI SITTEN TULE ONGELMIA JATKOSSA JOS ITSE LOPETTAA, NIIN MINÄ OLEN LÄÄKÄRIN KANSSA TEHNYT, EIKÄ OLE OLE VIELÄ OLLUT SUUREMPIA ONGELMIA :))


    • ...

      ite otan ketipinoria 400 mg ja lisäksi peratsin 8 mg.

    • Vastaus Pinnorristi

      Sinulle Pinnorristi HYVÄÄ PÄIVÄÄ!

    • viina piru

      Aika outo juttu. Menisin kertomaan lääkärille. Mistä tiesit että pulssi laskee. Ja jos nyt olet sammunut pihalle, olet aave, koska ei kukaan selviä 16 tuntia pihalla taju pois, kuin ehkä aivan kuumana kesäyönä.
      Eli voisi ajatella että provoa tämä.
      Taisi olla viinan aikaansamaa houretta

      • kyllä päris

        ei oo kuulma mitenkää outo juttu!ai mistä tiedän että pulssini laski :D.kuka on sanonu et sammuin talvella? :D.miks aina luet näit juttui jos mitään et usko


    • Ketis

      Itse otan ketipinoria 100-200mg iltaisin ja siihen vielä Ataraxit päälle. Näin on mennyt kolme vuotta, enkä ole vielä kuollut

    • _X_

      Ketipinor aiheutti itselleni hirveän ahdistuksen ja pyörremyrskyn päähän. Hirveet pelot päällä koko päivän enkä silti saanut nukuttua. Ei sopinut minulle skitsofrenia lääke :)

    • Yksi käyttäjä

      Mulla on ollut jo pitkään Ketipinor unilääkkeenä, 25-75mg tarpeen mukaan. Tiedän jo olosta kuinka paljon tarvitsen. Kärsin vuosikausia unettomuudesta, lapsesta asti, johon kaikki miedommat lääkkeet ja luontaistuotteet kokeilin. Mikään ei auttanut, ja unettomuudesta seurasi paha kierre. Masennuin kun mitään ei koskaan jaksanut, mikä oli itseään ruokkiva kierre, töissä sinnittely oli karmeaa, unettomuus ja stressi yhdessä laukaisi vielä migreeninkin...Voin täysin rehellisesti sanoa, että ilman Ketipinoria en olisi päässyt jaloilleni. Nukun, jaksan tehdä muutakin kuin maata, vakituinen työpaikka, harkitsen opiskeluja...Aina pitää punnita haitat ja hyödyt missä tahansa lääkkeessä. Masennuslääkkeet esimerkiksi eivät sopineet minulle, todennäköisesti siitä syystä että olin masentunut vain unettomuuden takia. Tuota 100mg kyllä ihmettelen. Minulle on useaan otteeseen eri lääkärit sanoneet että maksimiannos unettomuuteen on tuo 75mg, siitä ylöspäin sitten menee jo liian tujuksi. Itselleni eivät muuten ole alun totuttelun jälkeen toleranssit nousseet, samoilla mennään kuin vuosia sitten.

      • LobotomiKetipinor

        Voisin kommentoida tuohon, että Ketipinorin illalla ottaessa en pääse jaloilleni seuraavanakaan päivänä. Vaikuttaa hyvin erilaisesti ihmisiin, omalla kohdalla aiheuttaa jonkunlaisen tajuttomuuden jonka seurauksena tulee uni, ei mitään bentsojen rauhallista oloa joiden seurauksena nukahdan, vaan tajuttomuus. Lisäksi ketipinorin pitkäaikaiskäyttäjät useimmiten lihoaa vuodessa noin 15-35 kg. Varmaan suomalaisten nuorten miesten ja naisten lihavuus johtuu ketareista. Myrkkyä, sanon minä Ketipinorista, helvetin vaarallista myrkkyä. Enkä ole mikään lääkevauhkoilija, en todellakaan sylje esim. bentsopurkkeihin.


      • ihan ok lääke
        LobotomiKetipinor kirjoitti:

        Voisin kommentoida tuohon, että Ketipinorin illalla ottaessa en pääse jaloilleni seuraavanakaan päivänä. Vaikuttaa hyvin erilaisesti ihmisiin, omalla kohdalla aiheuttaa jonkunlaisen tajuttomuuden jonka seurauksena tulee uni, ei mitään bentsojen rauhallista oloa joiden seurauksena nukahdan, vaan tajuttomuus. Lisäksi ketipinorin pitkäaikaiskäyttäjät useimmiten lihoaa vuodessa noin 15-35 kg. Varmaan suomalaisten nuorten miesten ja naisten lihavuus johtuu ketareista. Myrkkyä, sanon minä Ketipinorista, helvetin vaarallista myrkkyä. Enkä ole mikään lääkevauhkoilija, en todellakaan sylje esim. bentsopurkkeihin.

        No just... Minulla Ketipinoria 2-4 kertaa vrk ahdistukseen. Siihen auttaa. Jos haluan nukkua 20 h, joutuisin ottamaan sitä varmaan 1000mg!!!


      • jker555
        ihan ok lääke kirjoitti:

        No just... Minulla Ketipinoria 2-4 kertaa vrk ahdistukseen. Siihen auttaa. Jos haluan nukkua 20 h, joutuisin ottamaan sitä varmaan 1000mg!!!

        No, tulet ennenpitkää huomaamaan miten se tuhoaa aivot, tai on jo ehkä tuhonnut, huomaat sen kun yrität joskus lopettaa.


      • joo kyllä 100mg ku kiskaasoo,niin ei kyllä meinaa päästä aamulla ylös sängystä.


    • ketkät

      miksi ketipinor lihottaa?

      • näin se vaan on

        Koska vaikuttaa keskushermoston välittäjäaineisiin (sekä muovaa keskushermostoa) tällöin mm kylläisyydestä vastaavan aivojen osan toiminta häirintyy ja ihminen tuntee tarvetta syödä kokoajan.

        Toiseksi kerään nestettä elimistöön, mutta tämä ilmiö ei suuria kilomääriä selitä.


      • ...

        No ei se itse lääke lihota!


    • Ammattilainen-00

      Totuus on se että vähintään 50% naisista jotka popsii Ketipinoria isoilla annoksilla, ovat vuoden päästä itkuisia ja mielialaltaan heittelehtiviä zombeja, ja pahasti turvonneita. Vaikuttaa myös mielialaan siten että naisista tulee roikkujia jotka tarttuvat jokaiseen satunnaiseen mieheen kuin viimeiseen oljenkorteen. Eikä tämä ole provo. Erityisesti naisille hyvin vaarallinen lääke.

      • Eilääkkeille!

        Niinpä tietenkin! Ja minulle nyt ilman lääkkeitä toipuneelle naiselle määrättiin tuo lääke, kun oli EPÄILYS kakssuuntasesta. Sekin oli vain minun puheiden perusteella diagnosoitu eikä mitään testiä tehty. No en koskaan ostanut koko myrkkyä. Luin käyttökokemuksista ja päädyin siihen, etten laita itseeni myrkkyjä jos kukaan ei pakota. En olisi kai saanut sairaslomaa ahdistukseeni, jos lääkäri ei olisi saanut kirjoittaa tuota reseptiä. Nyt olen ollut tasaaantunut jo puolisen vuotta ja epäilenkin, että nuo tunne-elämän heittelyt johtuivat vain edellisen mielialalääkkeen lopettamisoireista. Kun on aivojen toiminta salpautunut, niin kestäähän se toki puolikin vuotta ennenkuin tilanne tasoittuu ja oppii ottamaan normaalit tunteet vastaan. Ne oli latistettu lääkkeillä. Ihminen on ihmeellisen hienovarainen olento. Jos mennään sekoittamaan aivotoimintaa ihan vain kokeilemalla niinkuin kaikki psykiatrit tekee, niin yleensä seuraukset eivät ole hyvät. Tilanne voi olla jopa paljon pahempi kuin ennen lääkitystä, muttei asiakas sitä tietenkään huomaa, kun aivot eivät pelaa enää samalla tavalla. Paras vaan opetelal käsittelemään omia tunteita. Eihän niissä ongelmissa muusta ole kyse. Ei kenenkään muun kuin omat tunteet heittelee ihmistä ja niille löytyy aina syynsä jostain. Paras tapa toipua on ottaa vastuu omasta elämästä ihan itselleen. Kyllähän muutkin meihein vaikuttaa, mutta se on itsestä kiinni antaako vaikuttaa ja ärsyttää.


    • ...

      ammattilainen-00 no mä en kuulu siihen joukkoon jotka ovat turvonneet , itkuisia tai zombeja.

    • grammapommi

      Paskanmarjat! Minä en ole lihonut grammaakaan Ketipinorin takia.

      • Että näin..

        Lääkkeen vaikutustapa sekä sivuvaikutukset on aina henkilökohtaisia. Ketipinor ja seroguelia käytetään unettomuuteen,psykoosiin ahdistukseen ja vaikka mihin. Riippuu aina paljon onko ihmisellä entuudestaan mitään mielenterveysongelmia. Kyllä pikkusiskoni söi 15-vuotiaana 25-mg ketipinoria paniikkihäiriöön kun oli pakko koska ihmettelin minne xanorini hävisivät. Niin tämähä oli vetänyt niitä salaa. Ja kyllä niihin bentsoihin jää koukkuun,useamman vuoden päivittäin syöneenä tiedän.Kun elimistö ei saa tiettyä lääkeainetta se alkaa pukkia vastaan ja tuloksena paniikkikohtaukset,psykoosi jopa sydänkohtaus jonka takia sain ÄKKIKUOLEMAA ehkäisemään propralin kun loppui lääkkeet..


    • Terovanhavaris

      Oletan että kyseessä on orionin valmiste kellertävä nappi, kalvopäällys ja ei jakouurretta.
      Vaikutus on todellakin erinlainen jos tabletin murskaa paloiksi, siihen sitä ei todellakaan ole tarkoitettu, imeytyy nopeasti mahassa ja vaikutus on varmaankin epämieluisa.

    • NAPPI INKERI

      leiraksen sekalaiset YES

    • kokemuksiani

      Mulle annettiin 25mg Ketipinor viime kesänä, kun laahustin terveyskeskukseen kolmen vuorokauden totaalivalvomisen jälkeen. Sitä ennen olin ollu 3 viikkoa muutaman tunnin yöunilla. Tunsin että sydän pysähtyy ihan just sen unenpuutteen takia, kusin verta ja tulehduksia tuli ympäri kehoa.

      Otin alkuun pari nappia päivässä, jotta unirytmi tuli takasin ja sitten käytin muutaman viikon 1 nappi / vrk. Nykyään otan vain tarvittaessa yhden. Antaa hyvät unet, vaikka seuraavana päivänä kaikista lihaksista on kyllä voimat aika vähissä.

      Nyt alkaa tulla taas aikasemmin valosaa, ja huomasin että yöunet on alkanu jälleen lyhentyä 5-6 tuntiin. Voipi olla että taas joutuu alkaa tasaamaan unimäärää ettei iske samanlainen kaaos kuin viime kesällä.

      • kokemuksiani

        Unohtui mainita yksi sivuoire, mikä sanotaan siellä tuoteselosteessakin. Nenäontelot tuppaa vähän turpoamaan muutaman tunnin ajaksi, ja aiheuttaa sen että ilma ei kulje normaalisti nenän kautta. Ei kuitenkaan niin paljon että aiheuttaisi hengitysvaikeuksia, mutta selällään en pysty enää nukkumaan jos käytän Ketipinoria, kun ilmatiet ei pysy tarpeeksi auki vaan säpsähtelen hereille jatkuvasti ja herään omaan korinaani. Kylkiasentoon täytyy aina jättää itsensä ja sitten kun nenä ei ole enää niin tukossa niin asentoakin tulee varmaan vaihdettua yön aikana.


    • kyllä päris

      Jaa hapot jotka vaikuttaa lääkkeen mukana meneekin mun masuuni xD

    • justtl

      eiks niinko unilääkkeen oton jälkee kuulu mennä nukkuu eikä tupakalle-.-

      • logorytmi

        Hai, ei tupakkaa 2h ennen nukkumaanmenoa,niin kyllä se siitä.


    • lue ohjeet tarkoin

      Käyttämäsi lääke ei ole varsinaisesti unilääke, vaan psyykelääke. Kai luit ohjeet ennen käyttöä hyvin tarkkaan.

      Tässä sinulle ohjeet varmuuden vuoksi, joihin kannattaa tutustua tarkoin.

      http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=18783&

    • Tällä palstalla

      taitaa suurin osa kirjoittajista olla jonkin tason sekakäyttäjiä. Menisitte töihin ja kuntoilisitte iltaisin itsenne väsyksiin niin ei tarvitsisi itseään yöksi lääkkeiden voimalla huumata. Toimii ainakin tavallisen ihmisen kanssa, hörhöistä en tiedä.

      • kokemuksia

        Valitettavasti tuo kuntoilu ei aina auta. Kroppa menee sellaseen ylikierrostilaan, että koko sänky hytkyy kun sydän pyrkii ulos rintakehästä, uni on äärimmäisen levotonta jne. Kun itse tietää, miltä tuntuu todellinen, pitkäaikainen unettomuus, ja kun on tullut kokeiltua kaikki konstit unen saamiseksi mitä laillisesti on mahdollista, tuollaset yksisilmäiset kommentit säälittää. Ihmiset on erilaisia. Ei kaikille sovi kaikki konstit - eikä lääkkeet niinkuin täältäkin on luettavissa.


      • Max Martin

        Liika kuntoilu se vasta epäterveellistä, sillä Amerikan tutkimusten mukaan siellä tuli kaikille liikaa kuntoileville sydämen vajaatoiminta jo alle 50-vuotiaana.


      • jalapatijallaa
        kokemuksia kirjoitti:

        Valitettavasti tuo kuntoilu ei aina auta. Kroppa menee sellaseen ylikierrostilaan, että koko sänky hytkyy kun sydän pyrkii ulos rintakehästä, uni on äärimmäisen levotonta jne. Kun itse tietää, miltä tuntuu todellinen, pitkäaikainen unettomuus, ja kun on tullut kokeiltua kaikki konstit unen saamiseksi mitä laillisesti on mahdollista, tuollaset yksisilmäiset kommentit säälittää. Ihmiset on erilaisia. Ei kaikille sovi kaikki konstit - eikä lääkkeet niinkuin täältäkin on luettavissa.

        Mulla itellä unettomuus johtui yksinkertaisesti kofeiinista. Jotenkin oli omalle elimistölle tosi myrkyllistä ainetta. Yksi kuppi päivässä oli liikaa. Nykyisin juon viikossa yksi tai kaksi kuppia (vaikea lopettaa kokonaan, kun tykkään kuitenkin kahvin mausta). Justiinsa samoja oireita, kun tykkään kuntoilla, niin tuntui illalla, että sydän pyrkii ulos rinnasta. Lisäksi nosti yläverenpaineen korkealle ja muitakin fyysisiä oireita oli. Lopetin kahvin juonnin ja paastosin muutaman päivän. Verenpaineet alkoi pikku hiljaa laskemaan, olo oli rauhallisempi ja uni alkoi maittamaan.

        Tuommoinen paasto voisi tehdä itse kullekin unettomalle terää. Havaitsisi ainakin, että johtuuko unettomuus jostakin kemikaalista jota kroppaansa työntää tai hengittää (nikotiini).


      • ei se ihan niikään oo.itse olen yli 10 vuotta käyttänyt monenlaisia unilääkkeitä.jos elämäs ei oo kaikki asiat kunnossa,niin ei saa nukutuksi,vaikka väsyttää.käyn töis niin ku moni muu lääkkeiden käyttäjä


    • sssssssuuuuh

      jep överit tuli

    • Koomalogi

      Eikö lääkärisi konsultoinut sinua ollenkaan kyseisestä lääkkeestä?

      Neuroleptit (kuten Ketipinor) lamaavat 90% aivojen toiminnasta, sen kuuluukin toimia niin että olet taju pois ainakin 12 tuntia. Sen lisäksi olet ilmeisesti yliherkkä Ketipinorille.

    • Max Martin

      Ei mulla ole ollut yhtään tuollaista kokemusta. Tai olen joskus pyörtynyt tai meinannut pyörtyä ja mennyt sitten nukkumaan, mutta ei ole koskaan kuset tullut housuun. Ketipinor laskee verenpainetta ja on muutenkin aika psykedeelinen tabletti. Mutta en mäkään sitä Ketipinoria pystynyt syömään.

      Risperdalikin väsyttää, mutta ei niin paljoa, se on vähän vähempi kaatava. Ja sitä voi sentään käyttää. Bentsot on paljon parempia unilääkkeenä, kun Risperdalikin aiheuttaa sellaista turhaa lääketokkuraisuutta aamulla. Bentsot on sitä paitsi siitä hyviä, että jos tulee levottomia ja sekavia yövieraita, joiden kanssa on pakko jaksaa seurustella, niin bentson voi ottaa ihan vaan hermolääkkeeksi, ettei raivostu. Mullakin käy yksi sellainen kehitysvammainen häirikkö vainoomassa mua yöaikaan ja välillä se on niin rauhaton, ettei oikein ilman bentsoja jaksaisi. Mulla on fani.

      • et tiedä mitä

        psykedeelit on, jos ketipinorista noin sanot.


    • T.nox

      "eiks niinko unilääkkeen oton jälkee kuulu mennä nukkuu eikä tupakalle-.-"

      Ei unilääkkeistä tipahda niinkuin elokuvissa.
      Itsellä 20mg tenox käytössä, ja hyvin voi käydä tupakalla tai lukeekkin
      lääkkeenoton jälkeen.

      Ei tuo aloittajan teksti oikeen uskottavalta vaikuttanut minustakaan, ettäkö
      16h nukkui purastua pienen palasen lääkkeen reunasta :))

      • kyllä päris

        kokeile itse.kyllä minäkin olen tenoxia syönyt,mutta se ei ollu mitää ketipinorii


    • ris.per.dal

      Ketipinor 100 mg on iso tabletti ja normaali aloitusannos on 25 mg, niin että voi se pienikin pala vaikuttaa. Sitä paitsi siinä on se verenpainetta alentava vaikutus, niin siitä voi kai ihan oikeasti pyörtyä sivuvaikutuksena.

      Sulle haluaisin sanoa, että tässä elämässä ei varmaa tietoa ole olemassakaan, että voisit todeta, että jos ottaa unilääkkeen niin ei tipahda. Ja sitä paitsi jalat voivat pettää muutenkin oikeastaan koska vaan.

      • voi olla sopimaton

        Ja lääke voi olla sopimaton, eli ihminen voi olla allerginen jollekin lääkkeen aineosalle. Pitäs alottaa mahdollisimman pienellä annoksella ja kokeilla sopiiko ja tuleeko apu siihen mitä haetaan.


    • Aloita portaittain

      Ketiapiinin (Ketipinor/Seroquel) käyttö tulee aloittaa porrastetusti. Ensimmäisenä päivänä 25mg ja siitä muutaman päivän välein 25mg:n nosto. Jos lääkäri on heti määrännyt 100mg, voi jalat mennä alta.
      Unilääkkeeksi ketiapiinia ei ole tehty vaikka sillä on unta tuovia vaikutuksia.
      Mikäli se tuo avun, niin on ok. Kaikille se ei sovi eli kuten kaikkien lääkkeiden kohdalla: jollekkin sopii jokin ja jollekkin toinen ja sivuvaikutukset sekä vaikutukset ovat yksilöllisiä.

      • wgtgewgrg

        Miten idiootti olet? Täällä on jo moni sanonut, minä mukaanlukien ja en näe mitään syytä valehdella: Ketipinor 25 mg VIE TAJUN. Ärsyttää tollaset sunkaltaiset jatkuvasti tokkurassa olevat tyypit joilla toleranssit tapissa jokaisesta lääkeaineesta ja painat zombina menemään.


    • Tujua tavaraa.

      Otin viime syksynä samaa lääkettä ja heräsin vasta keväällä, oli tosi makoisat unet.

    • älyhoiäläjätä11

      Ketipinoria ei ensinnäkään saa pureskella, se tulee niellä kokonaisea veden kanssa. Tuollainenkin jo vaikuttaa lääkkeen vaikutustapaan, jolloin lääke ei liukene siellä missä pitäisi ja vaikuta oikein.

      • catlover

        Tosiaan ketipinor ja seroquel just niitä joita ei MISSÄÄN NIMESSÄ saa pureskella tai sit ottaa sitruuna tai greippimehun kanssa,vaikuttaa just tuohon lääkkeen vaikutukseen.


    • iltasusi

      Unilääkkeitä ei pidä koskaan syödä. Ne vaikuttavat hermostoon samaan tapaaan kuin huumeriippuvaisilla. Edes vanhainkodissa ei syötetä vanhuksille unilääkkeitä vaikka osa heista sitä pyytää. Valelääkkeenä kuulemma annetaan ruokalusikallinen jugurttia ja lääkettä esitää valkoinen pastilli tai kalsium tapletti.

      Juokaa rauhoittavaa lämmintä teetä ja aloittakaa ilta rauhoittuminen klo 19.00. Alkaa uni maittamaan kun ei höntyile iltaisin mitään aktiivista tekemistä.

      Ajan kuluessa keho tottuu ja nukkuminen sujuu normaalisti.

      Kemiallinen uni ei korva luonnollista unta.

      • Unijukka kateis

        "Edes vanhainkodissa ei syötetä vanhuksille unilääkkeitä vaikka osa heista sitä pyytää. Valelääkkeenä kuulemma annetaan ruokalusikallinen jugurttia ja lääkettä esitää valkoinen pastilli tai kalsium tapletti."

        Pöh pöh, nyt on sudelle satuja kerrottu :)


    • piitu 20

      Olen käyttänyt ketipinoria noin 3v,joka ilta 25-50 nukun hyvin noin 8h,alkuun oli huppaava olo mut sekin on poistunut.Älä ihmeessä vaihda bentsoihin!!!!!ne vieroitus "oireet" lopettaessa(jos pystyy lopettamaan)ovatkin sitten ihan eri juttu .Olen kokenut ne...ovat jotain helvettiä!Luojan kiitos selvisin yhtä yrjöömistä ,hiotusta tuskaa,ahdistusta,,,huh,huh,ketip. on OIKEALLA annoktuksella hyvä lääke sitä tarvitsevalle,mut oikea annos on tärkein.

    • minä syön 600mg seroquel( keitipinor rinnakaislääke) klo 18. klo 21 6mg melatoniini. klo 22 400mg ketipinor ja 10mg zuprax, silti en nukku kunnolla, nukkun pätkissä.... että sillei

      • riuttala76

        Alkoholia ja nukahduslääkkeitä paremmin minulla toimii se että ostan jääkaapin ja pakastimen täyteen hyvää ruokaa ja syön kunnolla. Itselläni se vaatii kai jonkin tietyn verensokeriarvon että pystyn nukkumaan.


      • Unisuu
        riuttala76 kirjoitti:

        Alkoholia ja nukahduslääkkeitä paremmin minulla toimii se että ostan jääkaapin ja pakastimen täyteen hyvää ruokaa ja syön kunnolla. Itselläni se vaatii kai jonkin tietyn verensokeriarvon että pystyn nukkumaan.

        Niin lämmin maitokin rauhoittaa kummasti.


      • zxzxzxzxzzxxzxzxzxz

        Zuprax??? Tarkoititko ataraxia tai zyprexaa?


    • lyca

      Ketipinoria olen syönyt uneen 100 mg ja myöhemmin psykoosilääkkeenä 600-900 mg. Nostettiin annosta pikkuhiljaa. Ei toiminut mihinkään,ei uneen,ei psykoosiin eikä kyllä pahemmin mielialaankaan. Vähäistä vapinaa tuli isommilla annoksilla ei muuta. Ketipinoria määrätään nykyään helposti kaikkeen kun ei aiheuta riippuvuutta mutta itsellä tosiaan ihan yhtä tyhjän kanssa sen syöminen. Ei minusta mikään vaarallinen lääke, joillakin toimii ihan hyvinkin. Ehkä aloittaja on ketiapiinille herkkä :)

      • riuttala76

        Itselläni ei toimi kunnolla alkoholi, nukahduslääkkeet eikä psyoosilääkkeet, liikaa toleranssia, sen sijaan hyvin toimii kun täyttää jääkaapin ja pakastimen kunnon maistuvalla ruoalla ja syö hyvin.


    • esab_024

      Tämän siitä saa kun lääkäreiden jatkokoulutus lepää lääkeyhtiöiden harteilla.
      Ketiapiini on nykyajan ihmelääke skitsofrenia/bipo/unettomuus/ahdistus/lentopelko ja mitä tahansa muuta voidaan hoitaa tällä "ihmelääkkeellä", ainakin lääkärin mukaan.

      Hirveää pa$kaa sanon minä!

      Muutamalle tutulleni on tätä myrkkyä määrätty ja ovat yhden tabletin jälkeen sen lopettaneet, sillä sekavuustilat ovat olleet uskomattomat.
      Näiden tilojen seurauksena eräskin kompuroi portaat alas kun heräsi yöllä vessaan eikä ruumis totellut kuin olisi itse halunnut.

      Tunkekaa ne pillerit lääkärin kurkusta alas, niin tajuavat mitä myrkkyä määräävät.

    • zakuskaaaa

      Miten ihmeessä lääkäri on määrännyt 100 mg?? Mulla on joskus ollut ja 25 mg on kyllä maksimi. Joskin se on myös pienin annostus, mitä voidaan määrätä. 100 mg:lla lähtis mullakin taju, en ole edes uskaltanut kokeilla. Annostus on kyllä iso siihen nähden, että se on määrätty unettomuuteen ja niinkuin joku sanoi, se tulisi aloittaa porrastetusti muutenkin. Palautetta lääkärille!

    • Kayleigh-81

      Ihan älyttömästi tuntuu vaihtelevan ihmisten lääkkeensietokyky tosiaan. Itse otan 1000mg (oikeasti tuhat, ei sata) Ketipinoria joka ikinen ilta ja nukun 3-5 tuntia. Olisin kiitollinen jos jokin saisi minut tajuttomaan tilaan 16 tunniksi edes kerran vuodessa. Minulla ei ole psykoositasoisia oireita, joten tuo määrä on pelkästään nukkumiseen, ja sen keralla otan 350mg Levozinia ja 40mg Tenoxia. Mistä saa tilattua unta?

      • 5-22

        Kokeilepa raskasta ruumiillistä työtä!
        Herätys aamulla klo 5, seitsemäksi töihin varastolle, klo 16 jälkeen kotona laitat ruokaa, pyykkäät, siivoat, laitat lapset nukkumaan jne.
        Uni tulee kyllä ihan automaattisesti, kun joskus sänkyyn ehtii.


      • einuq

        sain kans ketipinor 24mg auttamaan unen saantia. söin yhden, söin pari, ei mitään. söin neljä levyä ja nukuin ehkä 4 tuntia. ihan turha mulle. levareista tuli painajaisia ja järjetön suun kuivuminen. tänne kans unta tilaukseen!


      • einuq
        einuq kirjoitti:

        sain kans ketipinor 24mg auttamaan unen saantia. söin yhden, söin pari, ei mitään. söin neljä levyä ja nukuin ehkä 4 tuntia. ihan turha mulle. levareista tuli painajaisia ja järjetön suun kuivuminen. tänne kans unta tilaukseen!

        *25mg


    • unkillablemonster

      Mulla on kans kokemuksia samaisesta lääkkeestä. Yhden otin illalla, aamulla kun herätyskello soi niin jalat oli huterat ja kaatuilin enkä pysynyt pystyssä. Piti skipata koulupäivä ja nukuinkin 15 asti

    • Unijukka kateis

      No aika tuhdilla annoksella aloitti lääkäri, ketipinor kun perus unettomuuteen yleensä määrätään 25mg 1/2 - 1 tbl. Itse otan toisinaan just tolla annoksella, vuorotyönkirous ku usein unottomuus on ja oikein hyvin nyt nukun ja herään hyvin herätyskelloon. Imovanit yms olen aikoinaan koeajanut, noissa vaan on se huono puoli, että toleranssi kasvaa ja sitten sais niitä vetää parikin, että uni tulee ja silti herää joka rasahdukseen, mikä ei tosiaankaan hyvä.

    • huih kauhea

      Hyi hitto. Mitä myrkkyä se oikein on?!? Kuulostaa ihan vaaralliselta.

    • höh höh

      Mullaki tulee mielee heti ton jälkeen tulla tänne avautumaan.
      En usko ollenkaan tohon, sanokaa muut mitä sanotte. Pikku pala ja taju menee yli 10 tunniksi?

    • catlover

      Kannattasko pyytää pikkasen pienempi annos kuin tuo 100mg??! esim 25mg riittää ihan hyvin jos ei ole ennen unilääkkeitä käyttänyt. Ja ketipinorhan on halvempi lääke seroquelista jotka ovat molemmat psykoosilääkkeitä joita myös määrätään skitsofreniaa sairastaville..

      • Opa

        Mulla menee 50mg prolong ja risperidon 1mg, 30mg Risolid,150mg Sertralin ja 30mg Tolvon, tilanne että oon kotona ja kaikki asiat pelottaa, ahdistaa vaikka olen mieleltäni ihan terve, lekuri kysyy mikä pelottaa jos ei uskalla kävellä kaupungilla tai hoitaa asioita, onko muilla pelko tai ahdistus tiloja


    • kyll se siitä

      Aika rajua jos heti 100mg lääke. Jospa vaikka se tällä palstalla kovin kehuttu 25mg on parempi ratkaisu?
      Kannattaa aina aloittaa pienestä ja tunnustella mikä on sopiva lääkeannos varsinkin uniasioissa. Nyt on tainnut lääkäri mokata pahimman kerran.

      Itellä on käytössä vain melatoniini 3mg jolla kestää vain puoli tuntia päästä hyvin väsyttämään vaikka ei tietenkään niin suuressa mittakaavassa kuin mistä tällä palstalla on kyse. Mutta pointtina se että ihmiset ovat erilaisia ja kaikilla on erilainen kynnys.

    • Zenit

      Mä itse syön ketipinoria 25mg tabletista puolikkaan ja nukun sillä. 100 mg on aika iso annos tottumattomalle. Ja yleensäkään, en ymmärrä miksi lääkkeisiin pitäisi tottua. Pienin toimiva annos riittää. Mitä suurempi annos, sen nopeammin toleranssi kasvaa ja sitä enemmän sivuvaikutuksia on.

    • jar9

      ketipinor 100 mg????? minulla on 25mg otan niitä 1-2 illassa. tai circadin 2mg joka on tehoton tai mirtazapin 15mg on kans hyvä otan 2.
      sitten on klotriptyl se on tehoton.zopinox 7,5mg on paras se on ns.puhdas melatoniini unilääke.
      otan jopa 2 eri lääkettä sekasin, toinen vaikuttaa nopeasti ja toinen pitkäkeskoisesti koko loppuyön..
      ja jos ei muuten tule uni niin otan pari olutta pohjalle niin sit kyllä nukun.

      toi 100mg on aika vahva annos varsinkin aloittelijalle
      suosittelen sinulle circadin 2mg

      • helvetinuunot

        vtun idiootti zopinox on tsopikloni ja bentsojohdannainen, ei _mitään_ tekemistä huuhaalääke melatoniinin kanssa.


    • hohhoijaa

      Niin tarkoitushan on ottaa noita ja mennä nukkumaan eikä jäädä kukkumaan. Paskat sulle mitään olisi käynyt jos toimisit niinkuin normaalit ihmiset tekee. Siinä voi tulla hyvinkin kiire päästä makuuasentoon ja jos on monta metriä sänkyyn matkaa niin ei sinne aina kerkeä.

      Voit kyllä jatkossa ihan huoletta ottaa noita lääkkeitä kun vaan olet menossa nukkumaan sinne sänkyyn ja voihan se olla että koko uniongelmasi ratkeaa ilman lääkkeitä jos vaan alat mennä nukkumaan kaiken muun toiminnan sijasta.

    • hoitajaa

      Voiko pitää paikkaansa, ei 100mg tabletteja pitäisi yhdenkään lääkärin määrätä unettomuuteen. Tosiaan neurolepteinä käytetään noita useamman sadan gramman annoksina ainakin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Mutta unettomuuteen juurikin tuo 25mg 1-2 tbl illalla. Itselläni ollut tuo käytössä jo vuosia, ainoa oikeasti toimiva ja hyvä lääke ollut unettomuuteen plus että sillä on mielialaa tasoittava vaikutus. Itseäni ei haittaa vaikka käyttäisin sitä hautaan asti, pääasia että saan nukuttua.

      • Opa

        Kuis noista päästään eroon ja jos käyttää pientä annosta?


      • kyllä päris

        ``Tosiaan neurolepteinä käytetään noita useamman sadan gramman annoksina ainakin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön``oletko järjiltäsi?useamman sadan gramman?eli tuhansia tabletteja :D


    • Saska2345430

      No itse olen syönyt kyseistä lääkettä 400mg illassa, enkä saanut nukuttua, ihan sekasin vaan oli ja näki muurahaisia jokapuolella :P kunnes jäin koukkuun ja kieltädyin syömästä. nyt en ole melkein 2 vuoteen syönyt edes särkylääkkeitä :) Enkä kyllä millään voi uskoa että noin vähästä määrästä noin hyvät unet saa :P

      • kyllä päris

        ei mikään ihme että noilla annoksilla ei nukuta.noin isot annokset piristää


    • Hojohojoisomuna

      Siis Ketipinoria käytetään psykooseissa jopa 600-1000 mg annoksina, mut lukekaa siitä lääkkeestä ennenkun ihmettelette että miten 25 mg sitten voi nuijanukuttaa kylmiltään. Vähäinen määrä vaikuttaa tavallaan eri lailla kuin iso määrä siis. En ikinä itse uskois että mistään lääkkeestä tosiaan vielä 12 tunnin päästä aamukusella meinaa taju lähteä, mutta Ketipinorin eka ja vika kerta sen todisti että näin voi käydä

    • HOHOOJJO

      Jollei 50 mg lobotomia-Ketipinoria nukuta niin olette jo sulkeneet ikuisiksi ajoiksi aivoistanne tiettyjä alueita kyseisellä myrkyllä. Ketipinorhan on aika suora linkki tosiaan lobotomiasta jos vähän tutustute aiheeseen.. Voisi verrata siihen että kun vedätte isoja annoksia ketartia päivittäin, teillä on ikäänkuin lobotomia eli reikä päässä.. Kun yritätte lopettaa, niin palaatte entistä sekaisempaan hulluuteen.

      • lobotomia ko

        Reikä päässä? Tuleeko sinne oikea reikä. Vai ei muuten aivot toimi.


    • juu u

      höpöhöpö

    • kyllä päris

      Syäkää laksatiivejä, ne on parempia

    • vapaa mies

      Joo samaa paskaa kun toi Truxal. Diapam tai tenox on paras uneen. Tenoxia ne ei mielellään kirjoita muutenkuin painavista syistä.

    • Ettekö kestäneet totuutta?

      Ketipinor on kevyt lääke verrattuna esim. Olanzapin/Zyprexa
      Mutta se tuo hyvin unenpäästä kiinni.
      Eikö lekurissa kerrottu että unentuloon pitää valmistautua menemällä sänkyyn rauhoittumaan?

    • ...

      Minulle Ketipinor ei tuonut mukanaan valitettavasti nukahtamista ja unen ihanuutta. Päässä alkoi heittämään, siis pyörrytti ja sain pahoinvointikohtauksia. Kärsin myös entiseen malliin unettomuudesta. Veljelleni kyseinen lääke sopii hyvin, tämäkin on yksilöllistä.

      Minulle lääke ei käynyt, jollekulle muulle kylläkin :) Näillä mennään eteenpäin, nyt on Rivatrilia, melatoniinia ja vaikka mitä troppeja. Nykyään saan nukuttua jo hyvin lääkityksen avulla ja joskus jopa ilmankin! Olen saanut myös työpaikan, hyvän suhteen ja mukavan elämän. Ennen olin masentunut, ns "syrjäytynyt nuori" joka ei uskaltanut pistää nenäänsä ulos saati jutella jollekulle. Nyt olen ammatiltani puhelinmyyjä, seurustelen ja minulla on ystäviä. Kunnon uni mahdollisti tämän.

      • piitu 20

        0mpa ihana kuulla joskus sinun kaltaisia kohtaloita.....hyvää jatkoa elämääsi!


    • erwretretrtre

      Syökää vain Ketipinoria, Seroquelia tai muita neurolepteja, niin ette tajua pankkien ryöstöoperaatioista mitään.

      p.s.
      Eikös Seroquel myrkky joka tekee ihmisestä zombien, ole suomen kolmanneksi myydyin lääke

      Kaikki menee eliitin agendan mukaan, syökää myrkkyjä, eliitti nauraa.

      • Kettipiinori

        Vastaus erwretretrtre ( ette tajua pankkien ryöstöoperaatioista mitään.)

        Ois käyttöä sinulle, taidat olla vähän psykoottinen.


      • omega 3 vallankumous

        hei just näin on, ja ne saa muka asiantuntijat mukaan määrään ja suositteleen pillereitään....... niinku adhd pillerit..... omega 3 auttaa mut se ei tuo karibian matkoja lekureille eikä tuloja tehtaille et silleen.....


    • KALLE KELLO

      Varmasti pärisi, mutta itselläni tuli mieleeni, onko unettomuutesi syitä tutkittu ennen kun aletaan mömmöjä syöttämään? Nämähän taitaa olla pahimmillaan riippuvuutta aiheuttavia, enkä itse uskaltaisi syödä minkään merkkisiä unilääkkeitä vaikka unettomuudesta olen kärsinyt johtuen ihan stressistä ja terveydellisestä vaivasta jonkatakia heräilin yöllä käytännössä tunnin-kahden välein, joka on (nyt vasta) hoidettu pois. Eli minulta tutkittiin oikeaa syytäkin, eikä alettu tuputtamaan unilääkkeitä

    • asasantin9

      En oikein usko tuohon tapahtumaan.Mutta minulta vei verenkierto lääke jalat alta ei äkkiä mutta vähin erin noin neljässä kuukaudessa oli niin kova lihasheikkous ettei portaita jaksanut nousta .Tästä lähtien luen aina tuoteselosteen ja tarpeen tullen uudelleen jos jotain ilmenee.Kaikki lääkkeet ei todellakaan ole vaarattomia.

    • Älä selitä paskaa.

      Kukaan lääkäri suomessa ei määrää unettomuuteen 100mg ketipinoreja. annostus aloitetaan kaikissa tapauksissa vakavia psykoositapauksia lukuunottamatta 25 mg:sta. Jos olet tosissasi, tämä "lääkäri" lienee joku kaverisi joka on pukenut valkoisen takin, ja et ole pirilaskuissasi tajunnut olleesi jossain muualla kun lääkärin vastaanotolla.

      • älä ite selitä paska

        Elä ite puhu paskaa! mulle unta tuomaan 200mg.


    • 15v39kg156cm

      Mo. Ite syön unettomuuteen melatoniiniä. Lääkäri sano, et tunti lääkkeenoton jälkee pitäs uni tulla. Kumminki mua alkaa väsyttää vas n.3 tunnin päästä lääkkeenotosta, mitä vittua ?

    • Handelsson

      Mulla on ollut reilun vuoden käytössä ketipinor 25mg TARVITTAESSA. Otan yhden silloin kun nukkumattomuutta on jatkunut esim. viikon verran eikä minulle siitä mitään ongelmia/sivuvaikutuksia/koukkuun jäämistä ole seurannut. Auttaa kun saa nukuttua edes yhden yön hyvin ja taas jaksaa. Unettomuuteni ei ole "säännön mukaista" vaan iskee silloin kun ajatukset käy ylikierroksilla ns. huolien takia joten omalta kohdaltani en voi sanoa esim. koukuttamiseen mitään. Mutta minulle sopiva ja toimiva lääkitys. Pakko todeta, että tuo 100mg:n annos aloituksena kuulostaa aika kovalta, mutta....

      • Työssä käyvä N 50-v.

        Olen saanut Ketipinoria työterveys lääkäriltä (kokenut, hyvä lääkäri!) 1-4 tablettia illassa ,25 mg/tabletti, unettomuuteen. Olen kärsinyt vuosia unettomuudesta ja syönyt monenlaisia nukahtamis lääkkeitä ko.vaivaan. Tämä Ketipinor on ensimmäinen lääke joka toi avun! Olen kohta syönyt 2 vuotta lääkettä ja olen todella hyvin tyytyväinen lääkkeeseen. Tämä lääke on parantanut elämän laatuani todellakin paljon. Ja tätä lääkettä määrätään myös unettomuuteen.
        Käyn töissä, vaativat työtehtävät, enkä ole lainkaan tokkurassa enkä väsynyt vaikka otan melkein joka ilta 100 mg lääkettä.
        Nautin kun elän nyt aivan erilaista elämää kun pystyn nukkumaan ja jopa 8 tuntia yössä.


    • Sininen uni

      Käy ihmeessä luontaistuotekaupassa ja hanki melatoniiniä! ja jätä moinen myrkky!
      Itse kärsin pitkään unettomuudesta ja päätin kokeilla tuota kyseistä luontaistuotetta,ja jo ensimmäisen kerran otettuani,huomasin että sain levollisen unen ja aamulla olin pirteämpi kun sain nukuttua yöni hyvin.Käytin parin viikon ajan ja nyt en sitä enää ole tarvinnut,yöt olen nukkunut tosi hyvin!

    • jaadijadijaa

      Melatoniinista saa avun VAIN aniharvat. Mikä tehoaa yhdelle, niin ei se tarkoita, että kaikille.

      • sininen uni

        Ainahan sitä voi kokeilla! jospa se olisi se yksi tuo kysyjä,jolle siitä melatoniinistä olisi apua unettomuuteen...


    • Älä käytä lääkettä, ja ilmoita asiasta mitä sinulle tapahtui lääkärillesi.

    • Ketipinorista

      Erittäin typerää otsikointia Suomi24:ltä: Vaarallinen lääke vei tajun. Ketipinor ei ole "vaarallinen lääke", vaan neurolepti, jota käytetään eri annostuksilla mitä moninaisimpiin psyykkisiin vaivoihin unettomuudesta maniaan ja skitsofreniaan.

      100 mg on aluksi turhan iso annos unettomuuteen. 25 mg riittää, ja sekin kyllä ensi kerralla varmasti pistää unten maille. Minulle määrättiin unettomuuteen 25 - 100 mg. Yli 100 mg on turha ottaa, koska vaikutus ei enää siitä isommilla annoksilla muutu.

      Kun tällaisia lääkkeitä ottaa, pitää mennä sänkyyn. Ymmärtääkseni olit hakenut lääkettä nimen omaan unettomuuteen, joten miten olit puoli tuntia lääkkeen oton jälkeen tupakalla etkä sängyssä? Onko sinulla tapana ottaa unilääkkeitä huvin vuoksi vai nukkua takapihallasi?

      • kyllä päris

        olen saanut parista muusta uni lääkkeestä sellaisen vaikutuksen että tuntuu rauhottava olo ennen nukahtamista enkä että verenpaine laskee ja pyörryn,jos olisi ollut talvi niin olisin kuollut.


      • kyllä päris

        ja miten niin erittäin typerää otsikointia?eikö sitä vittu saa ees keskustelu palstalla kertoa kokemuksiaan ja aiheuttaa keskustelua siitä että miten lääke vaikuttaa muihin?taidat olla joku lääkäri ketä saa provosio palkkaa siitä että määrää uuden sukupolven mas/psykoosi lääkkeitä ja sulla lähtee nyt asiakkaita pois kun moni huomaa että sillä voi olla pahoja sivuvaikutuksia


    • miaxan

      Minulla annettiin kerran miaxan 30 mg , unta antamaan. Onneksi olin sairaalassa verenpaineet romahti yläpaine oli ollut 53 ja alapaine 35, taju lähti, kaaduin maahan kun yritin mennä vessaan . Kuulin vaan hämärästi, kun lääkäri juoksi paikalle ja pisteli neulalla jotain ainetta, et saisi paineeet nousemaan...
      silloin tuntui et kuolen , enkä varmaan ikinä ota mitään tollasia lääkkeitä jos meinaa tappaa, jos olin kotona huonosti olisi käynyt. Olkaa oikeasti varovaisia lääkkeiden kanssa varsinkin jos matalat verenpaineet jo muutenkin , ilman lääkkeitä. Kerroin tämän varoitukseksi kaikille.

    • Trollolloo

      Tää on niin trolli, oikeesti... :D

      Tähän aikaan vuodesta 16 tuntia ulkona pakkasessa ja kuset housuissa, mukamas noin pienen palan ottamisesta, niin ei oikeesti voi kenellekkään mennä läpi :D Ihme saapas oikeesti :D

      • kyllä päris

        en ole todellakaan ollut pakkasessa 16 tuntia :D.kokeile ottaa itse pieni pala ketipinoria


    • Tyytyväinen
    • martsu8

      Kylläpä on taas juttuja. Ihmiset jotka ei tiedä mitään unottomuudesta kertoilee piri yms.päissään mitä omituisempia juttuja...Kun unettomuus on jatkunut pitkään niin sitä on valmis kokeilemaan melkein mitä vain.( paitsi piri. pamit ym). Itselläni kävi juuri näin. Söin Ketipinoria jonkin aikaa, kunnes ruperi näkymään painajaisia. Nyt käytössä Atarax, suhteellisen hyvin toimii. Markkinoille on tullut myös Valerianaa. Tai on ollut meillä Suomessa jo sota ajoista, mutta nyt käytetään ihan unettomuuden hoitoon.

      • 1000000000006

        Molempia käyttäneenä sanon 100% faktan: pamit yms bentsot on 1000 x parempia unilääkkeitä ja 1000 x vähemmän lopullisesti aivoja sekoittavia kuin neuroleptit..


    • Lääkkeet=bisnes

      Lääketehtaiden koekaniineita. Lääketehtaat keräävät voitot, mitä enemmän ihmiset popsivat lääkkeitä. Sen sijaan, että autettaisiin ihmisiä ja ongelmien perussyitä, määrätään lääkecoctaileja, joissa ei ole mitään mieltä terveyden edistämisestä puhumattakaan. Psyykelääkkeiden käyttäjistä tulee zombeja, joille tulee kaikenlaisia pakkohäiriöitä. Kun lukee pakkausselosteen haittavaikutuslistan, niin näin lääketehdas armahtaa itse itsensä: "Olisihan sinun pitänyt tietää". Seksuaalinen kiinnostus vähenee ym., minkä pitäisi olla peruasia elämässä. Tästäkään ei kukaan koskaan puhu mitään.

      Sairastin aikoinaan nuoruusiän masennuksen ja söin nukahtamislääkkeitä (Tenox), ahdistukseen (Rivatril) ja masennukseen Seronil -nimistä valmistetta. Kävin terapiassa ja kahden vuoden jälkeen lopetin masennuslääkkeen käytön (muiden käytön lopetin sitä ennen). Minulle tuli siitä hirveitä vieroitusoireita. Päätin, että minusta ei tehdä zombia. Enkä ole lääketehtaiden koekaniini. Opettelen parantamaan itse itseni.

      Kun ihmisellä on rakkaus-, työ- ja kotielämä tasapainossa, niin ei tarvitse mitään ylimääräisiä lääkkeitä.

      Syön ainoastaan Panadolia ja nyt minulle määrättiin tulehduskipulääkettä tosi koviin menkkakipuihin. Katsoin pakkausselosteen ja siinä on niin pitkä litannia haittavaikutuksia, että taidan palauttaa tämän pakkauksen yhden tabletin jälkeen.

    • Bisnismiäs

      VASTAUS, LÄÄKKEET=BISNES
      Opettelen parantamaan itse itseni.

      Kun ihmisellä on rakkaus-, työ- ja kotielämä tasapainossa, niin ei tarvitse mitään ylimääräisiä lääkkeitä.

      Etpä taida tietää mikä on vakava masennus. Viehän Panadoli takas apteekkiin.

      • kohta lähden

        Juu ei vaikeaa tai psykoottista masennusta hoideta panadolilla.. mutta ei sitä hoideta kyllä Serollakaan!

        Itse olen sairastanut psykoottisen masennuksen ja toi sero vaan pahensi oloani. Toki kaikki ikävät asiat unohtui, mutta kuolaavana makaavana zombina oleminenkaan ole mistään kotoisin.

        Ennemmin kuolen kuin syön Seroa, se on totuus.


      • Lääkkeet=bisnes

        Tiedän todellakin. Paremmin kuin hyvin. Tiedän sen omasta ja muiden kokemuksista. Tunnen sen syvän suon, johon ajautuessaan ihminen ei näe mitään positiivista elämässä. Sen takia haluan miettiä, pystyykö tähän asiaan vaikuttamaan mitenkään muuten kuin lääkkeillä. Masennus on myös suurimmassa määrin henkinen juttu ja lääkecoctail parantavat vain oireita, ei niiden syytä. Jostakin se masennus aina saa alkunsa ja yleensä siitä, että ihminen kadottaa yhteyden omaan itseensä, josta on pidettävä huolta eikä anna muiden käyttää hyväksi.


    • kyllä päris

      Ottakaa huomioon, ettei mulla ollut vain kuset housuissa, vaan myös paskat oli lörähtänyt housuun ja ne lämmitti mua 16 tuntia, vaikka olikin pakkasta. Otin vain pienen palan lääkettä ja sitten oli kanttu vei ja kuset ja pasakat housuissa.

      • kyllä päris

        pöllit mun nikin ja yrität nolaa mut teen sust kytille ilmotuksen ihan vittuillakseen


      • mikateemuantero73

        Katos äijää, selvisit 16 tuntia taju kankaalla pakkasessa, supermies oot, ÄLÄ HÖPÖTÄ!


    • 600MG

      Nimimerkille "Ketipinorista"..

      Mulle ainakin kun ketipinoria määrättiin niin jo siinä lääkepaketissakin lukee 1-2h ennen nukkumaanmenoa. Ei siis ole edes ohjattu ottamaan lääkettä ja juoksemaan samantien sänkyyn. Annos on 600mg.

    • tetsu4

      Ketipinor ei oikeestaan ole unilääke, vaan psykoosi lääke. Ja alotetaan yleensä 25 mg annoksella, jos on unettomuuta.

    • terve varovaisuus

      Välttäkää viimeiseen asti kaikkien psyykelääkkeiden syömistä, myös bentsojen, ihminen selviää ajan kanssa melkein kriisistä kuin kriisistä, odottakaa (hyväksykää että kriisistä selviäminen vie aikansa ja vähentäkää stressiä vaikka se tarkoittaisi irtisanoutumista työstä), ennen kuin otatte riskin mahdollisista lääkkeiden elinikäisistä haittavaikutuksista. Ei paljon lohduta selvitä avioerosta, koulukiusaamisesta tai vaikkapa lapsen kuolemasta jos hintana on muistisairaus tai krooninen unettomuus jo 20-50-vuoden iässä.

      Myös kroonisesta kriisistä kuten sisällissodasta tai äärimmäisestä köyhyydestä voi lopulta selvitä ilman lääkkeitä ja niiden mukana tuomaa riskiä.

      On paljon vaikeampaa hyväksyä että on tuhonnut oman terveytensä lopullisesti tultuaan lääketeollisuuden koekaniinina jymäytetyksi kuin hyväksyä että jokin kriisi tai trauma on vienyt elämästä siivun.

      • juuri näin

        Asiaa.


    • mikateemuantero73

      KETIPINOR EI OLE UNILÄÄKE VAAN RASKAASEEN PSYKIATRIAAN KUULUVA NEUROLEPTI JOLLA HOIDETAAN VAKAVIA PSYYKENSAIRAUKSIA!

    • Mä käytin 3 kk ja uskon tuosta lääkkeestä tuleen vaikka mitä mulle. Pysyvä sydänvika, huimaus muunmuassa. Tästä onjo 5 vuotta lopetuksesta ja oireet jatkuu.

    • lääkkeetön!

      kyl päris varmaan kun eihän unilääkkeitä oteta kuin 7,5-30mg maksimissaan ja sulla 100mg, huh joo, Jumalan kiitos kun olit noin älykäs et otit kokeeksi vain vähän......

    • ei.enää.ikinä

      Hirveitä sydämentykytyksiä, hengitysvaikeuksia ym. Tuo on kamala lääke.

    • tiuku100loma

      Joo mulla on ihan samoja kokemuksia masennuslääkkeistä. Pahimmat kolhut ovat sattuneet juuri näiden lääkkeiden kanssa. Useita pyörtymisiä saman yön aikana, nielun turpoaminen niin ahtaalle että hengitys kulkee vain korisemalla, nenän tukkoisuutta, kuumeinen olo, kerran pää piti pystyssä vasta klo. 09.00 jälkeen. En suosittele kenenkään syötäväksi, ovat hengen vaarallisia, aiheuttavat pitkä aikaisen unettomuuden hoidossa toleranssin kehittymisen, voimakkaan riippuvuuden ja vaikeat viekkarit. On myös harmillista että nuoret ihmiset menettävät lopullisesti seksihalut, surullista, eivät palaudu koskaan, puhun kokemuksesta. Elämästä on otettu yksi alue kokonaan pois. Bentsoediatsepiinit ovat viattomampia ja pienempiä sivuvaikutukseltaan, nyt vaan on sellainen suuntaus että annetaan unettomien kärsiä omasta ominaisuudesta, siihen ei saa enää oikeaa hoitoa. Unettomuus on häpeällinen ominaisuus tänä päivänä, sillä ei saa rakkautta ja sympatiaa, eikä vapaalippua linnanmäelle.

    • niin.on

      EI kyllä lääkärit määräisi bentsoja mutta Valvira on ottanut "suurennuslasin alle" kaikki lekurit jotka kirjoittavat esim. Tenox.Opamox ym. Tämän kertoi lääkäri. Apteekkari kertoi samaa esim. jos on iter niin ei päivääkään ennen lääkettä saa. Muistan takavuosina kun oli iter resp. ei ollut niin tarkkaa vaikka heitti 2 päivällä. Nyt vielä kun on sähk.resp. kaikki näkee kaiken siis lekurit,apteekit ym. hanurista kaikki.

    • Anonyymi

      Vanha lanka joo mutta itse murskaan ketipinor 200mg vaik niin ei kuulemma sais tehdä mut tulee uni nopeemmin ja välttyy siltä aamutokkuralta mikä tulee seuraavana aamuna. Suosittelen murskaamaan vaikka lääkäri sanois mitä

    • tuskin lääkkeet ketään tappaa se on varma jos joku ihmisen tappaa niin psykoosi meinaa kun koet tarpeeksi monta kertaa psykoosin niin on se aivoilesi paljon pahempaa myrkkyä kun niiten lääkkeiten käyttäminen kyllä jos lääkäri lääkkeen määrää niin kyseinen henkilö ei halua ketään tappaa vaan päinvastoin haluaa että ihminen pystyisi lääkkeidensä avulla elään mahdollisimman tervettä elämää ja vaikka lääkkeet väsyttää niin ei sekään kivaa ole jos ei ota lääkkeitä eikä saa nukutuksi ja aamulla sitten haukottelee ja lääkkeisiin pätee sanonta että vain otettu lääke auttaa ja epäilen että nämä jotka käskee jättään lääkkeet välistä on tosi sairaita koska täällä voi olla todella vakavasti henkisesti ja ruumiilisesti sairaita ihmisiä ja jos ne teidän varoituksien takia jättää lääkkeet ottamatta niin siinä vaarantuu niiden terveys ja turvallisuus että ne suomi24 tyypit jotka varoittelette lääkkeistä ja tuskin ilman lääkärin tutkintoa niin olkaa vaan hiljaa jos lääkkeistä haluaa varoittaa niin pitäisi olla lääkärin tutkinto ennenkö niin tekee ja vaarantaa toisten terveyden ja turvallisuuten

    • Anonyymi

      Ketipinor on ainakin minulle ollut suoranainen pelastus. Kroonisen suolistosairauden takia nukkuminen oli muuttunut vähän kerrassaan hankalammaksi ja hankalammaksi. Lopulta sain nukuttua enää 4-5 tuntia yössä. Nyt olen muutaman vuoden syönyt Pinoreita 25 mg illassa ja saan yhtenäistä unta 8-9 tuntia. Olo on paljon virkeämpi ja jopa suolistosairaus on rauhoittunut. Ennen piti käydä vessassa jopa 6-7 kertaa päivässä, nyt käyntejä on enää kaksi ja aika usein jopa vain yksi.

      Kävin myös laajoissa verikokeissa toissa viikolla. Kaikki veriarvot olivat viitearvojen sisällä ensimmäistä kertaa lähes 15 vuoteen. Kolesterolia tosin ei katsottu ja tiedän sen olevan epätasapainossa HDL:n ja LDL:n osalta. Eli ainakaan minulle Ketipinor ei ole aiheuttanut mitään vuosienkaan käytön myötä.

    • Anonyymi

      Kai kaikki nyt tajuu ett toi alotus on ihan ilmiselvä trolli. Mikään lääkeaine ei vie tajuu niin ettet heräis jo 10 tunnin sisäl ainaki hetkeks

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe