Seroquelista!

Lonely__

Hei! Haluasin aloittaa nyt uuden ketjun jossa keskusteltaisiin seroquelin vaikutuksista...
Kuinka kauan olette käyttäneet,miksi olette käyttäneet,paljonko käytätte,ja onko haittaa ollut enemmän kuin hyötyä,vaiko päinvastoin.

Itselläni on ollut seroquel annostus vuoden ajan.Syynä oli uni vaikeuteni.Myös masennusta minulla on sekä sostilanteiden pelkoa,mutta niihin on lääkkeet erikseen.Tämä on siis univaikeuksiin,annostus on nykyään 200mg tunti ennen sänkyyn menoa.

Nyt olenkin jo kauan ollut tavallaan kuin jumissa...On ongelma,mutta en tiedä johtuuko serquelista.Kerron siitä,ja kertokaa te jos jollain on ollu samaa vikaa...

Eli nukkumisesta on tullut nyt minulle ns.ongelma.Nukun ihanasti,kuin ruususen unta ja sikeästi,mutta yksinkertaisesti en saa itseäni ylös sängystä ellen ole nukkunut vähintään 13tuntia.Enkä yhtään liioittele.Ja kyse ei ole laiskuudesta tms.Tämä on ollut tämmöistä noin puoli vuotta.Yksinkertaisesti en saa itseäni ylös,ja jos yritän niin nukahdan automaattisesti uudelleen.

Minulla on myös monia valvottuja öitä sen vuoksi kun olen yrittänyt saada unta ILMAN seroa.Mutta siis,ne menee täysin valvomiseksi kirjaimellisesti.Ilman seroa en siis saa unta.Riippuvuus? Todella kiva juttu ://

Terveisin Kirsi

53

7316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agnett

      Kirjoitit Seroquelista ja sen vaikutuksesta uneen ym.
      Itse olen käyttänyt seroquelia vuoden 500mg per päivä, huomaan kyllä, että nukun liiankin hyvin, mutta mulla on ollut jaksoja etten ole nukkunut vain mainitsemalla lääkkeellä.
      En usko, että siihen tulee riippuvaiseksi, ainakaan samalla tavalla kun muihin rauhoittaviin.
      Oletko varma ettei masennuksesi ole pahentunut ja siksi nukut ruususen unta ja taas jos et ota seroquelia et nuku.
      Mulla on se ongelma, että olen tällä hetkellä tosi masentunut ja nukkuisin vaikka 24 tuntia jos vain saisin. Toki Seroguel väsyttää ja voi tehdä aamukankeutta.
      Syötkö muita lääkkeitä? Kysy hoitavalta lääkäriltäsi, mitä mieltä hän on.
      Ystävällisin terv. Agnett

    • Entiteetti

      En ole itse käyttänyt Seroquelia, mutta olen lukenut käyttäjien kertomuksista, että käytön loppuessa seuraa vieroitusoireena unettomuutta. Siksi sen käyttöä ei pitäisi lopettaa kerralla vaan vähitellen annosta hitaasti pienentämällä.

      • seroguel

        aiheuttaa riippuvuutta,niinhän unilääkkeestäkin yritetään päästä eroon,pikkuhiljaa annosta vähentämällä,kumpi on pahempi mieto nukahtamislääke vai psykoosilääke seroguel.


    • lonely myös

      Heipä hei!

      Joo tuttua on tuo unijuttu. Itse kanssa olin yhdessä vaiheessa ihan kokoajan väsynyt ja nukuin 10-12 tuntia, vaikka mulla ei 75 mg:aa enempää tuota ollut missään vaiheessa. Heti kun vähensin niin helpotti. nyt mulla on enää puolet 25 mg:sta ja sekin tuntuu liialta. Seroquelista tuli myös mulla välillä jotenkin sellainen olo, että niinkuin tajunnan taso alkoi laskemaan. Siis ihan kirjaimellisesti tuntui ettei tajua mistään mitään. Heti kun vähensin tuota niin tuo poistui.

      Mulle määrättiin tuo kun ahdistus alkoi mennä ihan yli äyräiden. Kieltämättä tuo kyllä auttoikin pahimpina aikoina hyvin tehokkaasti ja mahdollisti myös aika hurjien tunteiden läpikäymisen. Siis unissa niinkuin tuli aika voimakkaita tunteita ja heräsin säikähtäen. Kuitenkin niin, että samat painajaiset eivät sitten enää toistuneet ja olo helpotti aina hirveästi.

      Tuskin siis tuosta lääkityksestä painajaiset aiheutuivat. Päinvastoin tuo lääkitys tuntui vähentävän sitä tunteen voimakkuutta ettei tuntunut säikähdyksestä huolimatta nuo ihan ylivoimaisilta.

      Joten siis hyötyä oli aluksi. Nykyään tuntuu olevan enemmän haittaa. Itselläni on ollut tuo seroqueli vaan kolmisen kuukautta käytössä.

    • Masennustako loppu elämä

      Moi! Mulla on seroquel annostus 50mg aamulla ja 600mg illalla, lisäksi on myös efeksor ja lamictal.
      Haittavaikutuksia ei ole ollut päinvastoin niiden avulla pystyn elämään kutakuinkin normaalia elämää ja pysyn kirjaimellisesti hengissä, lääkitys aloitettiin maaliskuussa ensimmäisen itsemurha yrityksen jälkeen. Pelottaa vaan että tulenkohan koskaan pärjäämään ilman lääkkeitä, nykyäänkin huonoja hetkiä on jolloin joudun turvautumaan tarvittaessa otettavaan rauhoittavaan. tuntuu että elämä on pelkkää taistelua masennusta vastaan ja raskastahan tämä on perheellenikin.

    • tumatu

      Minä olen syönyt samaa lääkettä nyt vuoden ja vähän toista mutta 300mg illalla.Heräämis´ vaikeudet on samat. Herään kyllä aina öisin katsomaan mitä kello on ja se alkaa klo01.10 jatkuen n.tunnin välein, ja aamulla en jaksa millään nousta, vaikka mitä tekisi.
      Jos on joku ihan pakko asia, miksi herätä niin kovalla työllä saan jalat sängystä pois ja mieheni sanoo monta kertaa että nyt nouse. Vaikeeta ja päivä on pilalla kun herää myöhään. Lääke sinällään on hyvä, ja tunnen jaksavani hyvin.

    • Ber

      Moi!
      Mulla on Seroquel käytössä, ollut n. 2 vuotta ja vahvuus on vaihdellut 25 mg - 200 mg. Nyt otan 50 mg illalla ja aamulla en meinaa millään päästä sängystä ylös. Lääkäri määräsi minulle 200 mg illalla otettavaksi mutta en sitä ota koska tiedän kuinka se väsyttää, niinkuin tekee myös tuo 50 mg. 200 mg jos ottaisi niin ei kyllä heräisi millään. Ja ne unet... Ne ovat aivan "utopiaa", myös ystäväni kuka käyttää Seroqueliä on nähnyt aivan käsittämättömiä unia, niinkuin minäkin. Muuten kyllä tunnen lääkkeen hyväksi, minulle sopivaksi, minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, syön myös Cymbaltaa ja Lamictalia. Voimia!!!

    • visa74

      koska sen käyttö aiheutti minulla väsymystä, aloitekyvyn puutetta ja henkistä ja fyysistä "laiskuutta".Tällä tarkoitan 15kg lihomista/pöhöttymistä vuoden aikana ja täydellistä aloitekyvyn puutetta.Olin jatkuvasti täysin "kahvilla" kaikesta ympärilläni tapahtuvasta.Loppuvuodesta pieninkin asia alkoi tuntumaan ylivoimaisen vaikealta suoritukselta.huono lääke se oli minun kohdallani.Onhan noi shrinkit aina pelottelemassa lääkkeen lopettamisen kanssa ja maalamassa piruja seinälle seuraamuksista.
      Päätin kuitenkin lopettaa kaiken mielialalääkitykseni kertarysäyksellä(vaikka näin ei saisikaan tehdä).Vieroitusoireet olivat kovat vaikka lääkkeen ei pitänyt aiheuttaa riippuvuutta.Olen kuitenkin vielä hengissä ja sanon että oloni on ollut paljon kirkkaampi seron ja lamictalin lopettamisen jälkeen.Olen vihdoin
      herännyt!Elämä on alkanut sujumaan eri tavalla ja hommat luistaa.
      Onkohan tällä palstalla seron käytön lopettaneita kohtalontovereita.Haluaisin kysellä teidän fiiliksistä lopettamisen jälkeen.Haluaisin myös tietää miten nopeasti lopettaneilla/vähentäneillä on paino lähtenyt laskuun?

      T: Michelin-ukko

      • eteenpäin työläistoverit

        Samankaltaisia ongelmia mullakin ollut seroquelin kanssa...lopetin sen nyt muutama päivä sitten, kerralla. Yöt on ollut kyllä hemmetin vaikeita, unettomuuden lisäksi oon myös ollut melko masentunut. Tuliko sulle masennusta vierpitusoireena? Kauanko vieroitusoireet kestivät?


      • visa74
        eteenpäin työläistoverit kirjoitti:

        Samankaltaisia ongelmia mullakin ollut seroquelin kanssa...lopetin sen nyt muutama päivä sitten, kerralla. Yöt on ollut kyllä hemmetin vaikeita, unettomuuden lisäksi oon myös ollut melko masentunut. Tuliko sulle masennusta vierpitusoireena? Kauanko vieroitusoireet kestivät?

        Terve toveri,

        Mulla meni noin viikko, että sain kohtuullisen hyvin nukuttua.Tarkoitan niinkuin täysiä yöunia, eikä sitä jatkuvaa painaisunta, heräilyä ja säpsähtelyä.Liikunta auttoi lopulta saamaan unenpäästä kiinni. Vieroitusoireet kestivät viikosta kahteen.Oli kyllä semmoinen kylmä kalkkuna- olo,että oksat pois. Noin kuukauden ollut ilman seroquelia nyt.Nukun jo kuin pieni porsas. Tämä edellyttää aktiivista liikuntaa päivisin. Mutta tämähän ei ole huonoa asia ollenkaan.
        Tsemppiä sinulle lopettamiseen!!


      • visa 74
        eteenpäin työläistoverit kirjoitti:

        Samankaltaisia ongelmia mullakin ollut seroquelin kanssa...lopetin sen nyt muutama päivä sitten, kerralla. Yöt on ollut kyllä hemmetin vaikeita, unettomuuden lisäksi oon myös ollut melko masentunut. Tuliko sulle masennusta vierpitusoireena? Kauanko vieroitusoireet kestivät?

        Toverille vielä.
        Tuli alussa masennustakin, mutta se oli ohi menevää.
        kahdessa viikossa kuntoutuu hyvin.


      • minkkeys
        visa 74 kirjoitti:

        Toverille vielä.
        Tuli alussa masennustakin, mutta se oli ohi menevää.
        kahdessa viikossa kuntoutuu hyvin.

        heippa.
        Vähensin pikkuhiljaa ja nyt olen ollut noin viikon ilman. söin seroja melkein 4 vuotta ja nyt lopettamisen jälkeen olo on ihan kamala. yöllä ei saa nukuttua, olo on iha hikinen ja nihkeä, ahdistunut ja pelokas ja itkuinen. se on kyllä vähentynyt joka yö, mutta aamuisin on aivan kamala olo. Oksentanut olen monena aamuna eikä meinaa tulla töihin lähdöstä yhtään mitään. Muutenkin on ollut monta kertoja pelko tiloja ja nukahtelua. esim. eilen nukahdin suihkun lattialle ja paniikkihan siitä tuli kun vessa oli täynnä höyryä eikä meinannut saada henkeä eikä ylös päässyt. mikäli avun huudosta olisi tullut jotain, ei se olisi auttanut mitään, koska olin yksin kotona.
        Vasta monen tunnin jälkeen aamusta pystyy syömään jotain ja sekin tulee usein ylös. päivästä vain muutama tunti on ns. normaali olo. illallakin alkaa väsyttään joskus 6. aikaan, niin ettei jaksa mennä edes suihkuun. Yöt alkaa helpottaan joka yöltä, toivotaan että päivät myös.

        tsemppiä kaikille. kyllä se siitä, pikku hiljaa.


      • visa74
        minkkeys kirjoitti:

        heippa.
        Vähensin pikkuhiljaa ja nyt olen ollut noin viikon ilman. söin seroja melkein 4 vuotta ja nyt lopettamisen jälkeen olo on ihan kamala. yöllä ei saa nukuttua, olo on iha hikinen ja nihkeä, ahdistunut ja pelokas ja itkuinen. se on kyllä vähentynyt joka yö, mutta aamuisin on aivan kamala olo. Oksentanut olen monena aamuna eikä meinaa tulla töihin lähdöstä yhtään mitään. Muutenkin on ollut monta kertoja pelko tiloja ja nukahtelua. esim. eilen nukahdin suihkun lattialle ja paniikkihan siitä tuli kun vessa oli täynnä höyryä eikä meinannut saada henkeä eikä ylös päässyt. mikäli avun huudosta olisi tullut jotain, ei se olisi auttanut mitään, koska olin yksin kotona.
        Vasta monen tunnin jälkeen aamusta pystyy syömään jotain ja sekin tulee usein ylös. päivästä vain muutama tunti on ns. normaali olo. illallakin alkaa väsyttään joskus 6. aikaan, niin ettei jaksa mennä edes suihkuun. Yöt alkaa helpottaan joka yöltä, toivotaan että päivät myös.

        tsemppiä kaikille. kyllä se siitä, pikku hiljaa.

        voimia, nyt tarvitaan reipasta mieltä, itselläni olo vastasi parinkolmen viikon krapulaa, mutta irti pääsin.paino on pudonnut noista päivistä 10-15kg mutta pääasia oli että pääsi siitä nesteturvotuksesta ja pumpulissa olosta pois,
        tsemppiä kaikille seron lopettajille


    • serouser

      Hei

      Seroquelia (ketiapiinia) en pelkästään unilääkkeeksi ottaisi.
      Se on pahentanut nukahtamisongelmiani.
      Katso: http://bipolar-disorder.emedtv.com/seroquel/seroquel-for-sleep.html
      Pidemmässä käytössä (ja isommilla annoksilla) Seroquel ei varsinaisesti koukuta, mutta
      aiheuttaa pysyvää vahinkoa aivoihin joka huonontaa unenlaatua ja saantia jatkossa
      vaikka auttaakin lyhyen aikaa. Tämän takia annostusta joudutaan nostamaan ja
      on syntynyt noidankehä. Myös aivot mukautuvat tiettyyn annostasoon joten
      muutokset pitää tehdä hitaasti ja varovasti.

      Itse olen Seroquelia käyttäneenä sitä mieltä että olisi pitänyt käydä läpi ja vaatia
      kokeilemaan perusteellisemmin kaikki muut vaihtoehdot läpi ennenkuin lääkärin
      ohjauksella aloitettiin Seroquelin käyttö (liian helposti). Itse kävisin yksityisellä
      psykiatrilla muutaman kerran ja uniklinikalla ennen Seroquelin tai muun vastaavan
      lääkkeen käyttöä. Hintaa kertynee 1000 euroa mutta se on panostusta omaan
      terveyteen pidemmällä aikavälillä.

      Olen ottanut Seroquelia suurinpiirtein seuraavasti:

      400mg 1 vuosi
      300mg 0.5 vuotta
      200mg 1.5 kuukautta
      100mg 1.5 kuukautta
      50 mg 1 kk
      100mg 2 viikkoa (unettomuutta)
      200mg muutama päivä

      • Royzz83

        Hei.

        Itse tässä painiskelen vieroitusoireiden kanssa, olen käyttänyt Seroquelia- tai Ketipinoria vuodesta 2006 lähtien. Itselleni se määrättiin ahdistuneisuuteen- ja unettomuuteen, kyllähän sillä nukuttua saikin, mutta itselläni kävi juuri niin, että ilman sitä en kykene nukkumaan ollenkaan.
        Olen aikaisemminkin yrittänyt lopettaa kyseisen valmisteen käytön, mutta juuri tämän unettomuuden ja karmeiden olotilojen takia olen jatkanut sen käyttöä.
        Ja itse olen kyllä huomannut, että unettomuuteni ei ole ns. psyykkistä oireilua, vaikka mielessä ei pyörisi asiat ja ei ahdista, mutta jos en ota Ketiapiinia silloin en yksinkertaisesti nuku ollenkaan.
        Olen pitkällä aikavälillä laskenut annostusta, lopulta ottaen arviolta enää noin 12.5 mg hippusen, se on riittänyt unensaantiin.
        Mutta nyt olen ollut ottamatta kolme yötä putkeen ja olotila on aivan karmea; en pysty nukkumaan ja tietenkin väsyttää tolkuttomasti, hikoilen, vatsani on kuralla, oksettaa, sydämeni hakkaa, en kykene keskittymään mihinkään, toimintakykyni on aivan nollassa.
        Jos helvetti olisi olemassa, niin voisin kuvitella sen olevan tälläistä... kauankohan tässä kestää, että alkaa helpottamaan, en tiedä miten kykenen selviytymään ensi viikosta jos tämä ei helpota.
        Jos voisin mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa yhden asian elämästäni, niin silloin jättäisin Seroquelit apteekin hyllylle...


    • Dementikoksi muuttun

      Tässä muutamia oireita mitä tuli käytön jälkeen.
      Minulle määräsivät kaksisuuntaisen hoitoon kun iskivät tämän muotidiagnoosin kun masennus ei parantunut lääkkeillä. Yhden lievän hypomaanisen kauden jälkeen ja perusteella siis tämä kaksisuuntainen , II tyyppi.

      Ärtynyt ja lyhyt pinna, päänsärky, näköhäiriöt; sumentuminen ja kyvyttömyys nähdä kauas, silmien rasittuminen ja väsyminen.
      Tolkuton väsymys ja nukkuminen. Lihominen 17kg 3:ssa kuukaudessa.
      Vaikka on vasta sanonut jotain jostain aiheesta niin miettii jo vähän päästä että mistähän minä puhuin tai jos joku on vastannut tai sanonut jotain niin en muista enää vähän ajan päästä sitä asiaa ja kysyn sitä.
      Ihan dementikko-olo ja vajaaälyisen, aiemmin ei tälläisia ollut mutta nyt lääkkeen aloittamisen jälkeen ollut tällaista.
      Lisäksi masennus pahentunut ja herättyään päivään tolkuttoman väsymyksen kanssa, toivoo että tulisi jo tai olisi jo ilta että saisi taas alkaa nukkumaan; ei minkäänlaista elämänhalua eikä mistään tunne mitään tyydytystä!!!
      Masennuksen kaveriksi tullut täydellinen elämänhalun puute!
      Lähimuisti ja muisti yleensäkin aivan olematon!
      Aloitekyvyttömyys ja yleinen haluttomuus kaikkeen.
      Tuskaisuus ja hillitön ahdistus.
      Ennen niin sosiaalinen ihminen kun olin, nykyään välttelen sosiaalisia tilanteita ja minusta on tullut jotenkin erakko...
      En ole enään yhtään puhelias, ennen olin sosiaalisesti todella lahjakas!
      PELOTTAA TODELLAKIN jos näistä jää pysyvää haittaa, onnekseni en ole käyttänyt kuin vajaa 5kk mutta kuitenkin... :'(
      Annokseni oli ensin 200mg ja sitten 300mg.

      AIVAN JÄRKYTTÄVÄÄ miten tuo on vaikuttanut älykkyyteeni, minusta on tullut aivan TYHMÄ !!!

      Kirjoittelen tänne sitten vaikka lisää kun on kulunut aikaa lopettamisesta, että onko aivot alkaneet toimia.
      Tänään on lopettamispäivä.
      Tein päätöksen kun nuo oireet ovat jo ihan sietämättömiä, ja kun netistä tietoa etsiessäni törmäsin juuri samankaltaisiin pahoihin sivuvaikutuksiin.

      En edes jaksa kirjoittaa kaikkia sivuoireita tähän, niin saamattomaksi ja aikaansaamattomaksi tämä lääke vetää!!!
      EN TODELLAKAAN VOI SUOSITELLA jos ei ole aivan pakko, esim. harhojen ja skitsofrenian vuoksi.
      Tämä kyllä tuntuu vain pahentavan ja aiheuttavan oireita , eikä tämä ole mitään luulosairautta! :D
      Vanhempanikin ovat aivan ihmeissään minun persoonallisuuden muutoksista.
      Zyprexaa olen myös kokeillut ja se paransi minut vaikean masennuksen ja siihen liittyvien pelkojen osalta muutamassa kuukaudessa!
      Mutta neurolepti sekin joten vissiin siis kannattaa välttää sitäkin??

      • serquel prolongista

        Syön tosin totta 900(!!!!!)mg vakavemman sairauden vuoksi mutta kuvaat mun arkea täydellisesti. Vasta näillä palstoilla oon lukenut viekkareista ja sivuoireista, jotka osaltaan voi olla osa sairauttakin. Oon syönyt tota 2006 vuodesta saakka ja lääkäri valehteli et se on muka painoneutraali. Muutenkin nää lääkkeet on lihottanu 40kg eli oon kasvanut tosi isox.


      • Malice

        Onpa paljon samaa oirehdintaa, vielä kun lisättäisiin tasapainohäiriöt ja kömpelyys muutenkin olisi lista kutakuinkin täydellinen. Ainut ongelma mitä itselle ei ole tullut on tuo painon nousu. Lähimuisti taas on yksi murheenkryyni. Menneisyys häviää sitä mukaa kuin elän ja siksi kirjoitan paljon asioita ylös. Sitten kun kirjoituksiaan lueskelee, tuntuu että kaikki on tapahtunut jollekulle toiselle. Olen syönyt seroquelia/ketipinoria jo ainakin viitisen vuotta, tavallisin annostus on ollut 25-100mg, mutta joskus on ollut400mg.


      • Heräilevä Zombi

        Seroquelin vuoksi kärsivä, olen syönyt Seroa n. 4 vuotta ja masennukseen tammikuusta 2010 Prolong-versiota. lääkäri määräsi pahimmillaan 900 mg ja niinpä nukuin min 20 t/vrk. oireet oli muuten samat kuin sulla. nyt Prolong lopetettiin 2 vk sitten ja vieroitusoireet on melkoiset. en olis itse sitä tajunnut, mutta onneksi tänään lääkärillä hokasin mainita asiasta. 2 vk sitten vaihdettiin Prolong tavalliseen Seroon ja annostukseksi 100 mg. saa nähdä miten tästä selvitään.
        tämä on aivan kamalaa, olen ollut tollo ja tyhmä nukkuja kaikki nää vuodet ja nyt vasta teidän kertomasta tajuan, että mua on myrkytetty enkä mä ehkä niin tyhmä sittenkään ole. minäkin olen ollut sosiaalinen ja iloinen ihminen, mutta nyt välttelen jopa kavereitani kun en jaksa puhua tai olla muuten seurallinen.
        Prolong 900 mg ei auttanut mun masennukseen mitenkään. nyt jälkeenpäin tajuan, että miten se olis voinutkaan kun en tehnyt muuta kuin nukuin. olen melkein saanut potkut töistä kun en herää aamulla kahdella herätyskellollakaan. ehdin töihin monesti vasta 11 aikaan kun siellä pitäisi olla viimeistään ysiltä.
        painoa on tullut lisää melkein 10 kg ja ihmiset pilkkaa kun vatsani on kuin olisin kahdeksannella raskaana, vaikka muuten olen hoikka.
        kaiken jälkeen mietityttää, että uskaltaisinko kokeilla ilman Seroguellia kokonaan. mulla on lisäksi Lito 2 x 300 mg. lääkärit paasaa kaikki, ettei lääkkeitä saa missään tapauksessa lopettaa tai vähentää, mutta tiedä tuosta. mulla on siis bipolaari II ja nyt tuntuu, että kovin sukkelasti se diagnoosi lykättiin kymmenisen vuotta sitten. itse olen pitänyt itseäni temperamenttisena ihmisenä ja niin sanoi isänikin jo kun olin nuori. nyt olen 56 v. ihan kuin ihminen ei saisi olla eläväinen. lääkkeillä musta on kyllä saatu hillitty ja hallittu ja eihän se ole huono asia, mutta jos varjopuolella on henkinen zombius...
        varmaan Seroguel sopii monelle, mutta on se yks p_le kun pitää itse olla itselleen lääkärinä. ne oikeat kun uskoo lääketehtaisiin kuin pässi sarviinsa. voi olla, että lopetan kokeeksi Seroquellin kokonaan omin nokkineni kunhan ensin selviän tästä sekamuotoisesta tällä erää. annos on onneksi nyt vain tuo 100 mg ja alan ainakin näin sairiksella herätäkin unestani.
        yksityinen psykiatri, jolla olen käynyt 2 krt sanoi, ettei Prolong hänen kokemustensa mukaan sovi bipolaari-potilaille, vaikka lääketehdas sitä siihen kovasta mainostaakin. onneksi kävi näin, että paikallinen kunnallinen psykiatrian poliklinikkamme on kesän kiinni ja työnantaja lähetti yksityiselle. olen tykännyt ja luottanut tuohon kunnalliseen, mutta voi olla, että lääkärit siellä ovat urautuneet omiin diagnooseihinsa ja lääkityksiinsä.
        tsemppiä kaikille älkääkä menettäkö itsekunnioitustanne. t.


      • Ex dementikko
        Heräilevä Zombi kirjoitti:

        Seroquelin vuoksi kärsivä, olen syönyt Seroa n. 4 vuotta ja masennukseen tammikuusta 2010 Prolong-versiota. lääkäri määräsi pahimmillaan 900 mg ja niinpä nukuin min 20 t/vrk. oireet oli muuten samat kuin sulla. nyt Prolong lopetettiin 2 vk sitten ja vieroitusoireet on melkoiset. en olis itse sitä tajunnut, mutta onneksi tänään lääkärillä hokasin mainita asiasta. 2 vk sitten vaihdettiin Prolong tavalliseen Seroon ja annostukseksi 100 mg. saa nähdä miten tästä selvitään.
        tämä on aivan kamalaa, olen ollut tollo ja tyhmä nukkuja kaikki nää vuodet ja nyt vasta teidän kertomasta tajuan, että mua on myrkytetty enkä mä ehkä niin tyhmä sittenkään ole. minäkin olen ollut sosiaalinen ja iloinen ihminen, mutta nyt välttelen jopa kavereitani kun en jaksa puhua tai olla muuten seurallinen.
        Prolong 900 mg ei auttanut mun masennukseen mitenkään. nyt jälkeenpäin tajuan, että miten se olis voinutkaan kun en tehnyt muuta kuin nukuin. olen melkein saanut potkut töistä kun en herää aamulla kahdella herätyskellollakaan. ehdin töihin monesti vasta 11 aikaan kun siellä pitäisi olla viimeistään ysiltä.
        painoa on tullut lisää melkein 10 kg ja ihmiset pilkkaa kun vatsani on kuin olisin kahdeksannella raskaana, vaikka muuten olen hoikka.
        kaiken jälkeen mietityttää, että uskaltaisinko kokeilla ilman Seroguellia kokonaan. mulla on lisäksi Lito 2 x 300 mg. lääkärit paasaa kaikki, ettei lääkkeitä saa missään tapauksessa lopettaa tai vähentää, mutta tiedä tuosta. mulla on siis bipolaari II ja nyt tuntuu, että kovin sukkelasti se diagnoosi lykättiin kymmenisen vuotta sitten. itse olen pitänyt itseäni temperamenttisena ihmisenä ja niin sanoi isänikin jo kun olin nuori. nyt olen 56 v. ihan kuin ihminen ei saisi olla eläväinen. lääkkeillä musta on kyllä saatu hillitty ja hallittu ja eihän se ole huono asia, mutta jos varjopuolella on henkinen zombius...
        varmaan Seroguel sopii monelle, mutta on se yks p_le kun pitää itse olla itselleen lääkärinä. ne oikeat kun uskoo lääketehtaisiin kuin pässi sarviinsa. voi olla, että lopetan kokeeksi Seroquellin kokonaan omin nokkineni kunhan ensin selviän tästä sekamuotoisesta tällä erää. annos on onneksi nyt vain tuo 100 mg ja alan ainakin näin sairiksella herätäkin unestani.
        yksityinen psykiatri, jolla olen käynyt 2 krt sanoi, ettei Prolong hänen kokemustensa mukaan sovi bipolaari-potilaille, vaikka lääketehdas sitä siihen kovasta mainostaakin. onneksi kävi näin, että paikallinen kunnallinen psykiatrian poliklinikkamme on kesän kiinni ja työnantaja lähetti yksityiselle. olen tykännyt ja luottanut tuohon kunnalliseen, mutta voi olla, että lääkärit siellä ovat urautuneet omiin diagnooseihinsa ja lääkityksiinsä.
        tsemppiä kaikille älkääkä menettäkö itsekunnioitustanne. t.

        Olen tämä 12.7.2010 tänne kirjoittanut nimimerkki "Dementikoksi muuttunut".
        Nyt voin sanoa että tuon myrkyn lopettaminen antoi minulle elämäni takaisin!
        En voi tarpeeksi korostaa sitä että todellakin kannattaa harkita alkaako tällaista kemiallisen lobotomian aiheuttajaa syömään, kun haittavaikutukset voivat joissain tapauksissa olla jopa näin voimakkaita ja vakavia niinkuin minulla! :O
        Ja kun se masennuskin vain paheni ja olo meni siis ihan sietämättömän huonoksi.

        Muunmuassa unen kanssa oli alussa vaikeuksia kun lopetin lääkkeen, niinkuin niin moni muukin on kertonut palstoilla siitä, että sitten ilman tätä lääkettä ei meinaakaan saada nukuttua. Ja lääketieteellisissä tutkimuksissa todettu sama.
        Mutta onnekseni en siis ilmeisesti ollut ehtinyt pilaamaan aivojani kuin reilun 5kk, joten niitä varoiteltuja (lääketieteellisissä tutkimuksissa) pysyviä haittavaikutuksia aivoihin ei ehtinyt ilmeisesti syntyä enemmälti joita pelkäsin tuolloin kun tuon viestini tänne kirjoitin 2010 heinäkuussa.

        Lähdin hoitamaan itseäni lääkkeen lopettamisen jälkeen luontaistuotteiden, vitamiini-ja hivenaineiden avulla ja oloni on nyt hyvä. Tottakai myös terveellistä ruokaa, kuten kalaa viikoittain ja alkoholia en käytä lainkaan, en kyllä hirveästi käyttänyt aiemminkaan.

        En tiedä miten suuri vaikutus käyttämilläni lisäravinteilla oli parantumiseeni, masennusta ei siis enään ole lainkaan.
        Eikä kyllä mitään bibolaariakaan(II tyypin), johon sitä myös aluksi muka määrättiin. Voin rehellisesti sanoa ettei minulla sellaista ole.
        On kyllä todella kumma että tosiaan edellisen masennukseni jälkeisen lievän hypomaanisen kauden vuoksi lätkästään sitten heti tuollainen kaksisuuntaisen muotidiagnoosi, ja siihen sitten tällainen hermonyrkky josta olo menee noin kaameaksi! Jos olisin jatkanut sen syömistä niin tuskin olisin elossakaan enään. :'( Se aikaansai niitä kuoleman toiveitakin ja ajatuksia, joita minulla ei ikimaailmassa ole ollut enkä sellaista voisi koskaan tehdä läheisilleni, joten erittäin vakavasta asiasta kyllä kysymys.

        Kun lopetin tuon hirveän ketiapiini myrkyn, kas kummaa, lähti tuo kamala olo pois ja se etten kertakaikkiaan enään jaksanut ja halunnut elää.
        Kaikilla ei varmaan näin voimakkaita ja vakavia haittavaikutuksia tule kuin minulla, mutta me olemme yksilöitä ja tuo lääke ei vaan sattunut sopimaan minulle pätkääkään.

        Lääkkeen lopettamisen jälkeisten oireiden ja haittavaikutusten poistuttua, aloin siis syömään kalaöljykapseleita eli omega3 kapseleita, oliiviöljyyn säilöttyä d- vitamiinia kuoriloissa (imeytyy paremmin kuin tabletista), magnesiumia, vahvaa b-vitamiiniyhdistettä jossa kaikki b-vitamiinit, karnosiini (googlettakaa!).
        Kaikki nämä ovat erittäin tärkeitä esim.aivojen toiminnalle.
        En ole lopettanut näiden syömistä kun en ole enään sairastunut masennukseen tai muuhun mielenterveyden häiriöön, tavallaan en uskalla lopettaa jos syynä mm.masennukselleni oli näiden aineiden puutos aivoista ja elimistöstä. ;-)
        Tokihan voi olla että muuten vain masennuskauteni meni ohitse, mene ja tiedä.

        Olen onnellinen, ja nautin elämän pienistä iloista ja asioista! :-)
        En voi muuta sanoa kuin että sain elämäni takaisin, kiitos ketiapiini lääkkeen lopettamisen.
        Kyllä sanon että meni kyllä usko lääketieteeseen ja lääkkeisiin, psykiatreihin. :(
        Tsemppiä kaikille ja jaksamista näiden vaikeiden mielenterveysongelmien kanssa. Minut tämä lääke meinasi tuhota täysin.


      • älkää syökö
        serquel prolongista kirjoitti:

        Syön tosin totta 900(!!!!!)mg vakavemman sairauden vuoksi mutta kuvaat mun arkea täydellisesti. Vasta näillä palstoilla oon lukenut viekkareista ja sivuoireista, jotka osaltaan voi olla osa sairauttakin. Oon syönyt tota 2006 vuodesta saakka ja lääkäri valehteli et se on muka painoneutraali. Muutenkin nää lääkkeet on lihottanu 40kg eli oon kasvanut tosi isox.

        Ja minun myös!


    • .-------------------

      No mulla oli ongelmia olla hereillä ilman lääkkeitä,olisin vaan halunnu nukkua kokoajan saatto mennä reippaat18h nukkuessa,ja muuten tuli sit ryypättyä ja mässättyä et pysyis ees jotenkin pirteenä. Alotin taas kuurin ja olo on kohentunu aivan saatanasti jaksan jopa tehdä jotain ja ei tee ees mieli nukkua niin saatanasti,en haudo itsaria päivittäin,en oo muutenkaan enään sekava ja ailahteleva, ainut mikä mulla on enään ongelmana on yksinäisyyteen/tylsyyteen syöminen ja ryyppäys mut pienemässä mittakaavassa ONNEKS ja kyll mä tästkin viell pääsen lopullisesti kun saan vaan enemmän muuta sisältöä elämään. Tunteet nyt tosin on aika mitättömiä mihinkään suuntaan ja ennen ne oli kyll olemattomia,huumorintaju tosin on mulla aina säilyny vaikka ihan pohjilla oon ollukkin, mutt kyll noist lääkkeist apua ainakin mulle on selkeesti.
      Ainut mikä on niin kuritan itteeni edelleen poltan ihoa,viiltelen,rääkkään ruumistani, koska en osaa purkaa muuten tunteita ja se nyt ei liity lääkitykseen.

    • aaghhh

      Moikka!

      Itse aloin 50mg kaikki meni hyvin sitten nostettiin100mg vähän oli sammaltava olo sitten 200mg meni hyvin 300mg kävelin pitkin seiniä. 400pro long aloin nukkumaan hyvin. Siihen tottui aika pian. 200-300mg vaihto oli vaikein eli kävelin pitkin seiniä puhe sammalsi aika pahasti.

    • ketiapiininarkki

      Lääkkeistä kamalin omalla kohdalla, kohta kymmenen vuoden käyttöhistoria 500-900mg annoksella iltaisin unettomuuteen. Aluksi sain jopa nukuttua lääkkeellä, nykyisin en. Jos tipautan annoksen vaikka 400mg tasolle iskee täysi unettomuus, tasapainohäiriöt ja sitten nämä bentsoistakin tutut kylmä hiki tärinä paniikki.
      Painoa olen saanut kerättyä 30 kg ko. lääkken käytön aikana, lähimuisti on olematon ja keskittymiskyky surkea.
      Aikaansaamattomuus on myös pahimpia haittoja mielestäni.
      Pari kertaa olen koittanut lopettaa seinään, mutta noin viikon valvomisen jälkeen palannut taas tuon myrkyn popsijaksi.
      Lääkäri määräsi aikoinaan seroquelin "joka on täysin turvallinen, haittavaikutukseton eikä aiheuta riippuvuutta" unta tuomaan.
      Kaikkea muuta...
      Jos lääkärinne määrää seroquelia/ ketipinoria univaikeuksiin niin miettikää pariin kertaan asiaa ja tivatkaa lääkäriltä miksi niihin pitäisi syödä neuroleptiä joka on tarkoitettu skitsofrenian hoitoon.

      • ...........

        Tarkoitat siis, että tiedät paremmin kuin lääkäri, mihin tätä lääkettä käytetään tai pitäisi käyttää? Tai epäilet, että sitä käytetään vääriin asioihin?

        Unilääkkeitäkö - bentsoja - mielestäsi pitää käyttää unettomuuteen? Eivät ole psykoosilääkkeitä - huumeita kylläkin.

        Nykyään pyritään välttämään bentsoja, ja ihan syystä.


    • luuruukukkuu

      Itse en aikoinaan uskaltanut edes syödä ainuttakaan tablettia kyseistä lääkettä, kun perehdyin tarkemmin mitä se voi aiheuttaa.

    • seroquel 200mg

      lopetin 1kk jälkeen aloitin n.3 kertaa kuussa käyttämään oraalisesti pieniä pääriä kannabis sativaa suoraa kasvattajalta mm kaakaonseassa. en voi sanoa muuta kuin että suosittelen. "uni mieliala ja myös antipsykoottisia vaikutuksia indica pohjaisilla lajikkeilla. testauksen arvoista ja saahan masentunutkin välillä hihitellä..................................................

    • sumunlapsonen

      Mäkin oon vieroittautumassa Seroquelista, entinen annos 200 mg, jota söin vuosikausia, laskettiin nyt 100 mg:aan. Sain uuden lääkkeen ahdistukseen ja pakkoajatuksiin sekä unilääkkeeksi Melatoniinin (1-5 tabl. iltaisin). Kohta viikko tätä menoa. Yöunet todella katkonaiset, päivisin vetämätön olo ja meinaa nukahtaa jos vähänkään istahtaa aloilleen. Hikoilua, vapinaa, pahoinvointia myös.

      Toisaalta joitakin hyviäkin puolia on. Huomiokyky on terävöitynyt, sitä ei ole ihan yhtä "sumussa" kuin isomman annoksen aikaan. Myös joitakin tunteita on voinut tuntea, sekä myönteisiä että kielteisiä, kun ei ole enää samanlainen zombie. Saa nähdä miten jatkossa. Haluaisin tietää, miten pitkään vieroitusoireet voi kestää, niin osaisin varautua, kun olen töitäkin pitkästä aikaa hakemassa, niin etten joudu sitten ihan kävelevänä muumiona sinne menemään :/

      Mun mielestä tämä on ollut tosi hyödyllinen viestiketju ja olisi mukava kuulla vielä lisää kokemuksia Seron lopettamisesta.

    • huijattu824922

      Peruspsykiatrian lääkkeet ovat HUONOJA lääkkeitä.

      1) lopettaminen
      2) riippuvuus
      3) ainoastaan peittää oireet, ei korjaa mitään

      Oikeasti on olemassa HyVIÄ tapoja hoitaa oireita ja tämä ei vaadi lääkeriippuvuutta ja usein edes lääkkeitä.

      Psykiatrit koukuttaa ihmisiä paskalääkkeisiin. Seroquel on TODELLA VAIKEAAN unettomuuteen tai masennukseen järkevä mutta muuten ei.

      Lopettaminen:

      - tarvitset apulääkkeitä tähän
      - tarvitset hyvän neurologin/psykiatrin tähän

      1) histamiinireseptoreiden yliaktiivinen: desensitointi histamiinilla (punainen alkoholiton viini)
      2) astrosyytien määrän väheneminen: liikunta auttaa tähän
      3) masennus: PALJON nikotiinilaastareita (5-HT1A reseptoreiden upreguloituminen), berberiini (serotoniini pumppujen upregulointi) jne.
      SSRI-lääke voi auttaa mutta on parempiakin tapoja. wellbutrin???
      4) ACTH/kortisolitasojen stressihormonien tarkka seuranta (adrenal insuffiency)

      Unettomuus: melatoniini voi auttaa mutta tähän voi jäädä koukkuun.

      Seroquel jne on helposti dead-end lääkkeitä.
      Nopeahko lopettaminen 25mg ja tästä pian nollaan voi olla järkevää.

    • ght1

      Mulla on mennyt nyt melkeen 2 vuotta seroquel prolongia, tällä hetkellä annostuksena 600mg Jos en ota, alkaa oksetus, käsien tärinä, ja en nuku ollenkaan. Jos taas otan, olen kaiken aikaa väsynyt eikä mikään uni riitä. Kysyin lääkäriltä onko minulla mahdollisesti vieroitusoireita, se sanoi että kyllä ja antoi uuden reseptin kouraan.

    • Vaadi lääkäriltäsi

      apua ja hoitoa siihen tilaan, minkä hän on aiheuttanut sinulle määräämällä vain uusia lääkkeitä. Jos et saa apua, tee valitus Valviiraan. Myös Fimeaan voi kertoa lääkkeen aiheuttamista haitoista.

      Lääkäri ei voi paeta vastuutaan potilaan hoidossa vain siksi, että ei tiedä miten häntä hoidetaan. Tällaiset lääkärit pitäisi saada pois työmarkkinoilta.

    • psych_murders5424

      Seroquel on täyttä myrkkyä ja paskaa, samaa luokkaa doxepin, trazodone, mirtazapine, remeron, zyprexa, risperdal myrkkyjen kanssa, ihmiset tulee vaan huonompaan kuntoon kun lääkkeet lopettaa. Paskapää psykiatrit ei halua ihmisiä parantaa vaan kirjoittaa myrkyllisiä lääkkeitä ja sairaslomia - ampukaa päät irto moisilta mielisairailta psykiatreilta.

      Vaihtoehtoja:
      - plasebo (EI OLE KEMIALLISESTA EPÄTASAPAINOSTA KYSYMYS)
      - maslinic acid (oliiveja - lisää glutamiini reuptake pumppuja ja vähentää aivojen yliaktiivisuutta)
      - berberine (upregulates reuptake pumps - lievä stimulantti tosin)

      Stimulantit (lisää rauhoittavien reseptorien määrää):
      - kahvi (lisää GABA ja adenosiini reseptoreita)
      - betahistine (histamiini autoreseptori antagonisti, vähentää histamiinin yliaktiivisuutta)
      - extacy (paljon turvallisempi kuin SSRI, autoreseptorit ei niin desensitoidu)

      Mutta kun kyseessä ei ole aivokemioista, niin psykiatrisissa lääkkeissä EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ.

      - psykologi
      - neurofeedback
      - eeg brainwaveentraintment (vaatii yleensä EEG:n jotta toimii järkevästi) - neuroprogrammer 3
      - kuntoilu

      Psykiatrit ovat huumediilereitä eikä sellaisille paskapäille pidä antaa pienintäkään armoa, psykiatriterroristit tulee tappaa pois ihmisiä terrorisoimasta.

      • Lobotomia tollaselle

        Sinun täytyisi varmaan vähentää niiden oliivien mussutusta.


    • serokill

      Seroquel causes lots of side-effects, especially when withdrawn: pulmonary fibrosis (5-HT2A), excess histaminergic/allergy problems (H1 receptor), inflammatory problems (5-HT2A/H1), BREATHING PROBLEMS (5-HT2A, dysautonomia), atherosclerosis (H1?), heart failure etc. etc.

      V for Vendetta:

      The truth is that almost all medicines don't work. Almost all are somehow toxic and
      the idea is to give people meds that work for awhile but kills them long term.

      1. First, there is children medications that are addictive stimulants, you hit receptors
      to have desired effect and this helps for a while but overtime receptors desensitize and
      you need higher and higher doses to achieve the same effect. Insulin is good example,
      insulin helps for a while for diabetes 2, but long term it reduces insulin secretion
      from pancreas and causes insulin resistance. It is completely dead-end.
      Similarly, long-term use of sleeping which stimulate GABA-receptors in brain damage and
      downregulate those receptors (similarly to alcohol) and cause addiction [but only slowly].

      2. Then there are receptor blockers that block receptors that cause harmful effect like
      antihistamines. However, long term use of antihistamines only cause adaptation in body
      which means that receptors increase and you become more and more sensitive to histamine.
      Yet another dead-end. Other examples are seroquel and certain other antipsychotics and
      many other medications like ACE inhibitors, alpha blockers etc all which just mask
      the symptoms, one gets side-effects and becomes more ill long term because body adapts
      to the situation leading to worsened situation if medications are reduced.

      3. Then there are stimulants or "poisons" like caffeine or adrenaline line like substances.
      Caffeine causes stimulus by blocking adenosine receptors which leads to some brain damage
      but also adenosine and GABA-receptor upregulation, meaning that one should be better,
      when one withdraws - at least temporarily until GABA receptors downregulate back.
      However, most stimulants really are toxic - like SSRIs. Red wine and histamine is maybe
      useful but they also hit another histamine than H1 receptors but may reduce atherosclerosis
      because they downregulate H2 receptors.

      4. Then there are smarter and more complicated adaptogens which manipulate body using
      multiple different pathways and methods. Typically fruits and berries are kind of adaptogens.
      Some medications maybe too but the way current basic health care and medicines work is
      very primitive and cannot heal anybody cause lots of side-effects which ultimately kills
      the patient. In theory, one should constantly monitor body parameters (real measurements
      instead of the ones that are not useful), have complete computer/mathematical
      model of human body, fit model to the measurements and then solve for optimal control
      (dynamic use of medications) that aims to steer (engineering term for dynamic
      differential equations solving optimal control) body back to the right track so that
      you are better when you discontinue the treatment. The current way medicine is practiced
      only masks the symptoms and kills the sick. It is simply impossible to solve complicated
      health problems the way doctors try to do it by hand and using medications/interventions
      statically, without mathematical and computer simulation. In fact, people
      who try to spread or use (few good) stimulants or doping that could (in theory at least)
      heal or improve persons are treated like criminals. And SSRIs are bad stimulants.

      5. Then there are herbs but they are often complete russian roulettes and almost always
      leads to problems. One should also always use stimulus (exercise) and non-drug based methods
      to solve problems (surgery). There is also placebo and I think placebo effect is overestimated.
      Especially good example is internet which full of bad information or suggestions
      to use complete dead-end treatments like increasing insulin for diabetes 2 or
      lemon to reduce blood pressure which is addictive dead-end. But the biggest fraud
      of all is to give people these treatments that block the symptoms and make people more ill,
      instead of using stimulants to "poison" people so that they are better when they withdraw.

    • bbbvvvbbbvv

      Ei koskaan kenellekään pitäisi neurpleptejä syöttää.. nuo lääkkeet (lue myrkyt) tappavat ihmisestä minuuden.

      Itse ajauduin psykiatrian hoitoon työpaikkakiusaamisen tiimoilta, olin jaksanut liki kaksi vuotta olla viemärinä ja simätikkuna. En ymmärtänyt olevani masentunut ja se pääsikin liukumaan psykoosiin.

      Osastolle saavuttuani alkoi tohtori tuputtamaan minulle diagnoosia kaksisuuntainen II tyyppi. Tietämättä taustojani, tuntematta minua ihmisenä, tietämättä mitä oikeasti minulle on tapahtunut. Koska olin psykoosin vuoksi kuutamolla en välittänyt diagnooseista mitään, tärkeintä oli saada sairauslomaa. Kohta pitikin aloittaa psykoottiseen masennukseen ja bipo II lääkitys. Jo kolmessa päivässä Seroquel annos oli 600mg ja minä olin pihalla kuin lumiukko. En tiennyt enää missä olen ja kuka olen.. enkä toisaalta välittänytkään. Luotin psykiatriin, joka sanoi Seroquelin parantavan oloni ja ettei tämä olisi mikään zombilääke. Viikkojen kuluessa muutuin tahmeaksi, väsyneeksi robotiksi. Ajatukseni muuttuivat vieraiksi, saatoi ajatella päivän aikana vain olemassa olomme syytä ja sitä miksi olemme täällä.. kerroin näistä psykiatrille joka tulkitsi tilanteeni pahentuneen ja nosti Seroquelin 1000mg/vrk ja vielä lisäsi tuohon Risperdal 3mg sekä vähän mielialan tasaajaa.

      Onneksi en koskaan aloittanut Risperdalia ja mielentasaajia.. Seron syömisen lopetin ihan omalla luvalla n.3 kuukautta sen aloittamisen jälkeen.
      Lopetin lääkkeen kuukauden aikana annosta tasaisesti vähentämällä. Vierotus oli helvettiä ja taisimpa vaipua uudelleen psykoosiin.

      Kaikesta kuitenkin selvisin ihan luomuna. Otin selvää psykoosista, nyt tajusin mikä tilani oli ja mistä se johtui. Ääretön stressi ja kiusaamisen aiheuttamat pelot. Elin psykoosini lääkkeettä läpi ja vahvistuin ihmisenä. Kaksisuuntaisesta sen verran, että minulla ei sitä varmasti ole. Tajusin tämän kaksisuuntaisen pirullisuuden -> teit niin tai näin se on aina sairautta. Sain jopa ohjeet kotona siivoamiseen, vain 9 min joka toinen päivä. Entisenä pyöräilijänä minulta kiellettiin pyöräily, koska liikunta voi vetää hupomaniaan. Vaikka kuinka yritin kertoa ettei minulla ole rahaongelmia, ei pettämisjuttuja, ei ajatuksenrientoja niin tätä ei kuunneltu. Olinhan minä kertonut olevani siivousintoilija ja urheilija -> nämä yhdessä psykoottisen masennukseni kanssa luokiteltiin soft bipoksi.

      On siinä täytynyt olla psykiatrilla luonnetta, että on pystynyt tuhoamaan yhden ihmiselämän tuollaisilla perusteilla. Elin aivan normaalia ja tavallista elämää ja tuosta on saatu aikaan bipo. Ehkä vielä joku päivä jaksan tehdä kantelun Valviraan ja tarkistuttaa, että menikö tämä ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan?

      Elän pienellä paikkakunnalla, jossa minun on mahdotonta jatkaa normaalia elämää. Olen alistunut ajatukseen, että minusta tuli työkyvyttömyyseläkeläinen 42 vuotiaana.
      Vaihtoehtona on lähteä vieraalle paikkakunnalle ja aloittaa kaikki alusta, mutta ikuinen leima papereissani, joten tuo uusi alkukaan ei ole mahdollinen.

      Onneksi älysin lopettaa lääkkeet ja näin sain tunteeni, muistini ja järkeni takaisin. Nyt en enää nuku 20h/vrk ja aikaa jää perheelle.

      Mutta näin psykiatria tuhoaa Suomessa 2000-luvulla.

    • Ilmoittakaa ihmeessä

      lääkkeiden haitoista Fimeaan. Sinne on voinut tehdä ilmoituksia nyt myös tavalliset kansalaiset heittavaikutuksista. Lääkäreiden kautta he eivät saa sitä tietoa mikä pitäisi, koska lääkärit eivät tajua ja ymmärrä haittavaikutuksista.

      Mitä enemmän Fimeaan menee tietoa kentältä sitä parempi.

      • entodellakaan

        Mistä tiedän ettei Fimean viranomaiset ota yhteyttä esim lääkettä määränneeseen psykiatriin? Kun meillä hulluilla ei ole mitään ihmisoikeuksia.. jos vain minäkin lievänä bipona ilmoitan jättäneeni lääkityksen 3 kuukautta sitten, olen mitä todennäköisemmin pakkohoidossa, koska olen sairaudentunnoton.

        Siksi en missään kerro etten syö lääkkeitä (seroquel, risperdal)

        Tuonne kun piti oikein nimen ja sotun kanssa ilmoittaa tiedot, en ota sitä riskiä, että kohta olen suljetulla ja saan ko lääkkeet piikin kautta.


    • vforvendetta4323

      Psykiatria, seroquel ja vastaavat lääkkeet ovat osa lääkärien ja Suomen hallituksen tukemaa länsimaista diktatuuria, jonka tarkoitus on luoda pseudolääketiede jonka pohjalta valtiovalta voi murhata kansalaisiaan perustuslain vastaisesti.

      https://www.youtube.com/watch?v=FPUHUpfDVgY

    • 16 964 235:s
    • V. 2006?

      Tämähän on IKIWANHA ALOITUS !!!
      V. 2006 !?
      Ajat, kokemukset muuttuuuuuuuu.

    • serokill

      Seroquelia tai muitakaan psykiatrisia lääkkeitä ei pidä lähteä syömään pieniin oireisiin. Lyhentää elinikää huomattavasti. Lopettaminen on vaikeaa, mutta mahdollista kunhan se tehdään mahdollisimman aikaisin.

      http://www.youtube.com/watch?v=51ZgU5YOId8

    • uioiiy434

      Seroquel ja muut antipsykoottiset lääkkeet (zyprexa, risperdal) ovat myrkyllisiä ja tappavia tarkoituksellisesti. Psykiatria tappaa ne joista ei pidetä ja muu on silmänlumetta.

      Lopettaminen on ainoa ratkaisu. Lopettaminen kannattaa tehdä pätevän lääkärin avulla.

      5 vuotta näitä voi käyttää,sen jälkeen sivuvaikutukset helposti tappaa.

      5.5 vuoden jälkeen tulee vakava unettomuus johon juuri mikään ei auta ja immuunijärjestelmän/inflammatorisen järjestelmän yliaktivointi.

      Sitä ennen kynnen aluset voi mustua, voi tulla haju tms.

      Lopulta kuoleminen tapahtuu sisäisenverenvuodon kautta (heart attack) [autoimmune hepatitis] ??

      Unettomuus johon mikään ei auta on merkki kuolettavasta ongelmasta. Seroquelin lopettamisesta tulee ongelmia myös, mutta nämä lopettamisongelmat jotka aiheuttaa unettomuuden ovat eri asia.

    • säilytä terve epäily

      Aivan samoja kokemuksia ja haittavaikutuksia kuin yllä olevilla, VÄLTTÄKÄÄ VIIMEISEEN ASTI NEUROLEPTIEN KÄYTTÖÄ UNIONGELMIEN HOIDOSSA!

      Uniongelmat johtuvat joko stressihormoneista tai synnynnäisestä unirytmin poikkeavuudesta joka ei sovi talousjärjestelmien tarpeisiin (myös kommunismissa herätään 5-9:lta aamulla töihin. Neurolepteillä tehdään niistä ihmisistä vihanneksia joiden fyysiset ongelmat uhkaavat paljastaa talousjärjestelmän yhteensopimattomuuden osan ihmisistä luontaiseen tapaan käyttäytyä mm. unen suhteen.

      Pahimmassa tapauksessa yksilölle määrätään psyykelääkettä jo ensimmäiseen teini-iän kriisinsä selvittelyyn. Ja hintaa saatetaan sitten maksaa koko loppuelämä.

      • Neuroleptiriski

        Neuroleptit tuhoavat oppimisjärjestelmän, tunteet, motivaation ja puhekeskuksen lobotoimalla aivot:
        "Skitsofrenia" tai "bipolaarisuus" eivät ole mitään yksittäisiä tunnettuja solutason aivosaurauksia. Näiden diagnoosien alla on paljon erilaisia ja eri tavoilla oireilevia ihmisiä. Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

        http://psychrights.org/research/digest/nlps/OutcomeFactors.pdf
        https://www.pubmed.com/pubmed/23512950
        http://www.madinamerica.com/wp-content/uploads/2012/05/Harrow.pdf
        http://www.madinamerica.com/2013/09/behind-amazing-victory-mental-health-activists-robert-whitaker/

        Jne. Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.


    • ssri_on_ok

      UP IS DOWN.

      Lasketelkaa Seroquel alas kuukaudessa ja sen jälkeen (jos annokset ovat olleet suuret), otatte escitalopram (paljon vähemmän sivuvaikutuskia kuin ciralopramissa) noin viikon jälkeen lopettamisesta 10mg, kaksi-kolme päivää, sitten ei mitään ja lopulta 1mg hetken aikaa joka toinen päivä tai jotain kunnes ollaan nollassa.

      SSRI-lääkkeistä sen verran että ne oikeasti korjaakin jotain paitsi että niissäkin on huonoja tapauksia. Noin 2-4-(6) viikon päästä lopettamisesta jos tulee kuivaa suuta niin on parempi ottaa taksi ja mennä ison sairaalan ensiapuun tai ainakin keskikaupungille jos tulee sydänkohtaus niin voivat viedä nopeasti sairaalaan (verisuonisto ja veren parametrit tms. voi seota liikaa jos lääkitys lopetetaan liian nopeasti).

      Jos annokset ovat olleet suurempia niin sitten 10mg, ja 5mg pidempään tai voimakkaampi SSRI:n käyttö voi olla perustelua. Tosin liian pitkä tai voimakas käyttö johtaa kuolemaan, samoin kuin liina nopea lopetus.

      Seroquelin pitkäaikaisessa käytössä ei ole järkeä (400mg).

      SSRI-lääkkeen lopettamisen jälkeen voi olla vaikeaa unettomuutta. Tätä kannattaa vaan kärsiä tai käyttää melatoniinia tai muita valmisteita.

      SSRI-lääkkeen kanssa voi yhtäaikaisesti käyttää ritalinia (mutta ei pelkästään). Tyyliin Zoloft. Ritalin yksinään upreguloi 5-HT2A reseptoreita eikä ole käsittääkseni kovin hyvä lääke.

      Wellbutrin on kanssa aika hyvä lääke masennukseen (ota muutama annos ja lopeta), mutta aiheuttaa diabetestä. Hiukan liian vähän serotonergistä stimulaatiota versus dopaminergistä stimulaatiota. Tosin adrenerginen stimulaatio on hyväksi koska sen downreguloi adrenergistä (alpha2) jäjestelmää ja ajaa kortikosteroni tasoja lisää alas.

      Seroquel, Zoloft tms. on paskaa ja aiheuttaa sairauksia kun niitä lopetetaan => they want you dead. Ainoa "järkevä" neurolepti on dopamiiniblokkaaja. Reseptoriblokkaajat vain lisää reseptoreita ja aiheuttaa ongelmia.

      Wellbutrin, SSRI( ritalin), ( sleeping pills) on järkeviä.

      http://www.youtube.com/watch?v=9Ago0niwdX8

      • interesing..

      • psych_lies
        interesing.. kirjoitti:

        Zoloftin sijasta siis Zyprexa on p*a*s*k*a*a.

        http://www.youtube.com/watch?v=g7rACI-WJEw

        V for Vendetta on myös järkevä filmi.

        Monet muut filmit ovat huonoja.

        Hankkiutukaa järkeville lääkäreille joilta saatte parempaa hoitoa.

        SSRI on vaarallinen mutta tehokas. Wellbutrin voi olla monesti parempi mutta sekin aiheuttaa ongelmia (diabetes).


      • psych_dangerous
        psych_lies kirjoitti:

        V for Vendetta on myös järkevä filmi.

        Monet muut filmit ovat huonoja.

        Hankkiutukaa järkeville lääkäreille joilta saatte parempaa hoitoa.

        SSRI on vaarallinen mutta tehokas. Wellbutrin voi olla monesti parempi mutta sekin aiheuttaa ongelmia (diabetes).

        Mirtazapine on huono masennuslääke, samaa luokkaa epätyypillisten neuroleptien kanssa.


      • pallero543664

        SSRI on hyvä vitsi. SSRI lääkkeitä ei pidä käyttää. Seroquelin pitkäaikaiskäyttö ei ole järkevää.

        Mitään lääkkeitä ei pidä syödä, niihin sivuvaikutuksiin ne uskoo.


    • Pieni ihminen vaan

      Minä olen miettinyt niin paljon että kuka oikeasti auttaisi mielenterveys kuntoutujia tai potilaita. Niin että ihmiset oikeasti paranevat ja ei tarvitse vuodesta toiseen vaihdella lääkkeitä. Minä olen vuosia syönyt lääkkeitä ja haluaisin eroon. Välillä olen pystynyt olemaan ilmankin ja sitten kun jotain pahaa on tapahtunut niin on pitänyt aloittaa taas. Tunnen olevani yksi ihmis raunio muiden raunioiden joukossa. Olen joskus sanonut sairaanhoitajalle keskustelu käynnillä että mielenterveys kuntoutujien päät pitäisi tutkia kuvaamalla. Tehdä magneettikuvaus ja mitata aivosähkökäyrä jne ja minulle on helppo nauraa koska minähän olen alemmalla portailla ja mielenterveys kuntoutuja ja joidenkin on helppo pitää pelkästään hulluna kaltaisiani. Mutta tämä systeemi toimii niin kuin sairaanhoitajille on opetettu ja asioiden ja hoitojen tietty kyseenalaistaminen on pahasta ja lääkäreillä on varmaan lääke firmojen kanssa bisneksiä. Minulla on muutenkin elämässä mennyt luotto ihmisiin ja tämä koko maapallo tuntuu traagisen naurettavalta paikalta. Minä olen nyt vasta oppinut vähän sanomaan ja kyseenalaistamaan kaikenlaista näin 34-vuotiaana. Ennen olin aina vaan että kyllä kai lääkärit ja hoitajat tietää ja nyt tajuan että lääkärit on vaan ihmisiä ja eivät kuin jumalia tai auktoriteetteja joita kumarrella. Mutta kaippa tämä systeemi menee siihen että kohta eivät sairaat saa mitään apua kun kaikessa pyritään säästämään ja ne joilla on terveys mennyt eivät pysty nousemaan kaikkea vallitsevaa älyttömyyttä vastaan ja kaikkea mitä jossain päätetään. Itse voin myöntää että joskus pelkään että missä kunnossa tai kuinka pahoja vaurioita vuosien lääkkeiden syönti voi aiheuttaa ihmisille ja itselleni. Olo on välillä kuin olisi umpikujassa ja ei ole ihmisarvoa koska olen eläkkeellä ja tiedän että jotkut ihmiset suhtautuisivat minuun pahasti koska en tuota rahaa ja ole töissä. Toki olen ollut kuntouttavassa työssä jossa kasataan valoja ja sen sellaista nyt nelisen vuotta. Tuntuu että tässä systeemissä ihmisille vaan tuputetaan pahaan oloon ja masennuksiin pillereitä. Sitten saattaa tulla mielenterveys ongelmien lisäksi muita sairauksia ja niihin lisää pillereitä. Seroquelista-ketipinorista on paljon kauhu tarinaa lopettamisesta netissä ja uni ongelmista kun on lopettanut. Itselläni on tuo ja on ollut joskus aikoinaan zyprexa sitä ennen. Minä oikeasti toivoisin että löytyisi apu ihmisille että pääsisi kaikista synteettisistä myrkyista eroon ja ihmisten olisi hyvä olla. Lääkkeen pitäisi parantaa ihminen lopullisesti ja niin että ei tarvitse vuosi tolkulla syödä. Itse ajattelen niin että noin sanotun pienen ihmisen on vaikea pitää huolta kokonais terveydestään jos tulot ovat olleet pienet tai pieni eläke jne. Sillä sitten yrittää ostaa halpaa ruokaa ja tietyllä lailla ravinne köyhää kun nykyään on tehotuotantoa ja lisäaineita ja torjunta aineitakin. Monen asian summa. Sitten tiedä mitä kaikkea vaikutuksia GSM ja langattomuuskin voi aiheuttaa ihmisten terveyteen ja mielen alueelle.

    • oiliuloi
      • trew

        No sähän linkin pistit. Näyttää punaista valoa. "Trustworthiness: Poor, Child safety: Unsatisfactory" Eka kerta, kun huomasin täällä linkin, jossa WOT näyttää punaista ja varoittaa sivulle siirtymisestä. WOT-systeemi näyttää toimivan oikein.


      • oiliuloi
        trew kirjoitti:

        No sähän linkin pistit. Näyttää punaista valoa. "Trustworthiness: Poor, Child safety: Unsatisfactory" Eka kerta, kun huomasin täällä linkin, jossa WOT näyttää punaista ja varoittaa sivulle siirtymisestä. WOT-systeemi näyttää toimivan oikein.

        Joo. Ei sovi lapsille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe