Olen muuttamassa Helsingin Alppilaan, minkälainen seutu?

junttis1

Heippa!

Onko Helsingin Alppila turvallista seutua? Voiko lenkille poistua yksin kymmenen aikaan turvallisin mielin? Mitä palveluita lähellä ja lähistöllä on?

Kokemuksia kaivataan!

Olen tätä ennen asunut vain maalais juntti kylissä. Nyt kaipaan menoa ja meininkiä. :)

41

11564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurvin spuge
      • miettikäämitäkirjottaa

Liian läpinäkyvä aloitus. Tuostakaan ei voi mennä takuuseen millä asialla. Luuletteko keskustelupalstojen olevan turvallisia mielipiteen työstämis paikkoja?

• Anonyymi
        miettikäämitäkirjottaa kirjoitti:

Liian läpinäkyvä aloitus. Tuostakaan ei voi mennä takuuseen millä asialla. Luuletteko keskustelupalstojen olevan turvallisia mielipiteen työstämis paikkoja?

Tule käymään...niin toisiamme työstetään urakalla.Sipoonkatu 9 Alppila.

• junttis1

Kiitos vastauksesta :) Olen ilmeisesti valinnut hyvän alueen :)

• elää siellä

Miksi kysytään, kun oleman muuttamassa?

Pitäs ottaa EKA selvää mestoista vaikka pelkän kartan avulla ja gööglen katunäkymällä. Nimi paperiin ja matka helve, helsinkiin alkaa.

Olet ilmeisesti NUORI tyttyö, joka tulee hesaan bailaamaan.

VINKKI. Ennen yhtäkään biletystä hommaat ikäistä kaveri seuraa ja HILLUT sitten niiden kanssa. Hesa ei ole turvallinen kellekkään.

Alppila on paikkana toki hyvä, kun OMISTUSASUNTOA suurinosa. Keskuspuisto on lähellä. Ratikkaa menee, bussia menee ja linnanmäki kestitsee koko kesän törkeillä hinnoilla.

• Anonyymi

Suosittelen.Itse ihmettelen joka aamu kun avaan ikkunan...rauhaa...hiljaisuutta..tuntuu kuin asuisin piilopirtissä maalla ja silti kaikki kulman takana. Tää seitsemäs asuinalue Helsingissä.Ihmettelen todella vieläkin yölläkään ei montaa ihmistä vastaan tule.Poikkeus kesäviikonloput ja alppipuiston tapahtumat.

• junttis1

Oon 22-vuotias nainen, ja ystäviä kyllä haluaisin löytää. Lähinnä kuntosaleilla ajattelin etsiskellä treeni/lenkki kavereita ja joskus viikonloppusin kyllä voisi viihteellekkin päätyä :)

Ajattelin vain kysyä vielä jotain infoa paikasta, kun on se aina uusi juttu tulla tämmösestä junttikylästä sinne päin. Täällä päin ei näy ristinsielua missään ja joutuu elää jatkuvassa yksinäisyydessä. Täällä suunnassa vasta ne hullut ovat! Juuri niistä olen saanut tarpeeksi ja haluan paikkaan jossa normaaleja ihmisiä.

• Kurvin spuge

Tervetuloa, Alppila on hyvä paikka asua, muita mainittavia on Vallila-Kumpula-Arabia alue. Moikataan sit kun nähdään siellä lenkkipolulla. :)

• tgthyhg

Kukaan ei voi väittää täällä olevansa sitä mitä on. Minäkin olen 50 vuotias eversti, ja sanon, että juttuihisi ei ole uskomista. Ei kukaan pk seudulla asuva, joka paljon nähnyt, voi suositella pk seudulle muuttamista.

• kansaavastaan1

Ei vittu... joko junttis1 on kaksonen, tai sit muuten vain idiootti, tai sit vakooja, joka tiedustelee miten eri alueilla on alkanut kulttuurifiksaus luonnistua?? Ja tääl palstoil hyväuskoset kumartaa pers pystyssä.
        Kuten armeijassa opetettiin: turpa kiinni.

• kansaavastaan1

"Täällä päin ei näy ristinsielua missään ja joutuu elää jatkuvassa yksinäisyydessä. Täällä suunnassa vasta ne hullut ovat! Juuri niistä olen saanut tarpeeksi ja haluan paikkaan jossa normaaleja ihmisiä"...

Tonhan uskoo joulupukkikin! Onko tässä nyt kuitenkin kyse mielipidevaikutusyrityksestä?!

• aswsaws
        kansaavastaan1 kirjoitti:

"Täällä päin ei näy ristinsielua missään ja joutuu elää jatkuvassa yksinäisyydessä. Täällä suunnassa vasta ne hullut ovat! Juuri niistä olen saanut tarpeeksi ja haluan paikkaan jossa normaaleja ihmisiä"...

Tonhan uskoo joulupukkikin! Onko tässä nyt kuitenkin kyse mielipidevaikutusyrityksestä?!

Antaa ny mekastaa vaan. Jos joku tulee pk seudun ulkopuolelta asumaan, niin tulkoon, jos ajattelee pärjäävänsä sen kaiken keskellä.

• Anonyymi

Älä tule Alppilaan jos kaipaat säpinää..muuta kallioon hesarillle niin säpiset yöt ja päivät.

• oddoneout

Kuusi vuotta asunut ja kertaakaan ei ole varsinaisesti tullut vaarallista tilannetta kadulla. Kyllä niitä hulluja riittää täälläkin, yleensä ne kuitenkin tyytyvät rähinöimään keskenään. Ylipäätään täällä on reilu meininki ja liikenneyhteydet on tosiaan hyvät. Viikonloppuisin on elämää enemmän mutta niin muuallakin. Riippuen tulevan asuntosi/ talosi sijainnista meteliä on enemmän tai vähemmän.

Lenkille pääsee nopeasti Hakaniemen ja Töölönlahden maisemiin. Kellonajasta ei niin väliä. Baarien suljettua voi olla jokunen urpo liikenteessä, yleensä harmittomia nämäkin. Bonuksena mukavasti ulkoilmatapahtumia kesäkuukausina. Tervetuloa!

• perkeleen nekrut.

onko siellä niit somali ryöstäjiä.

• dgdf5f

Keskuspuisto on aika lähellä, moni oikoo polkuja pitkin Stockkalle. Siis puiston halki.

• junttis1

Kuulostaa kivalta alueelta. Aikamoinen tuuri käynyt mulla käydä! Osaako joku suositella jotain kuntosalia mahdollisesti? :)

• haistapaskakans

Junttis1, lopeta toi valehteleminen...

• No joo
      • Jooxjoo

Siwoja ja R-kioskeja ryöstellään ympäri Suomea ja Hkiä. Et taatusti löydä paikkaa, jossa sijaitsee jompi kumpi eikä näin joko ole koskaan tapahtunut tai voisi tapahtua.

Alppiharju (eli kaupunginosa jossa Alppila sijaitsee) ei ole sen rauhallisempi kuin naapurit Kallio tai Vallila. Se joka näin väittää, ei taatusti ole kulmilla paljon aikaansa viettänyt... Ihan kivoja paikkoja nuorelle sinkulle, ei siinä mitään.

• monen polven stadila

itse olen asunut 39v vallilassa eli alppilan vieressä. paikka on mitä parhain .sturenkadulla on esim Lady´s club kuntosali. helsinki on yhtä turvallinen kuin mikä tahansa muupaikka. pian opit kaupungin tavoille niin sulaudut joukkoon. siinä alppilassa on alppipuisto toiset tuntee nimellä ankkalampi siellä on kesällä nuorisoo pilettämässä ja siellä järjestetään paljon ilmais konsertteja. alppilassa ei juuri palveluita hirveästi ole tai riippuu mihin päin muutat mutta heti siinä ympärillä niitä kyllä riittää.

• Junttimimmi

Kiitokset vastanneille! Nyt hyvin mielin lasken päiviä koska pääsen sinne asettumaan taloksi! :)

• junttis1

Toi Ladys's club vaikuttaa hyvältä salilta. Siellä siis nähdään :)

• Urhein mielin ulos

Joskus ulkona näkyy irrallaan kulkevia sompansseja, iraniaaneja ja myös irakatteja. Ne voivat olla arvaamattomia, joten kannattaa kulkea koiran kanssa. Koiria ne pelkäävät kuin ruttoa.

• liikaa porukkaa

ÄLÄ muuta HESAAN. Surkee mesta. Jos meinaat kännätä ja bailaa, niin onnistuu muuallakin ihan hyvin. Hesassa ei ole turvallista paikkaa missään, ei ees kyttiksellä.

"Turvallisuus", jos olet hintelä pimu, olet ruokaa kännisille saalistajille. Jos taas olet iso bodari 2 metrinen ja 150 kilon, saa talssii rauhassa.

Alppila on sinäänsä ok alue, jos ei oo fyrkkaa töölön suuntaan. Jos ei ole PAKKO ylittää hesan rajaa ei kannata sitä tehdäkkään.

• Vapaana irti

Kurdikatteja näkee myös irrallaan usin eri puolilla kaupunkia.

• junttis1

multa löytyy pieni puudeli. ei taida auttaa asiaa? :D

• Tiikerin.tarvii

Olet toivoton tapaus. Tyhmä kuin aasi. Muuta pois vaan, tyhmästä päästä saa kärsiä koko keho.

Jos muuttaisit Espooseen, sielläkin niitä on. Vantaalla myös. Pitää tosiaan valkata aikalailla.

• Pikku.ongelma

Pärjäisit paremmin, jos olisi nälkäinen alligaattori. Mutta mistä sille amme.

• otaihanrennosti

Näin postyymisti..itse hetken itä-helsingissä asuneena ja sittemmin Alppilaan muuttaneena olen sitä mieltä tuosta turvallisuudesta, että varsinkin ilta -ja yöaikaan liikkuessa kaikki kantakaupungin alueet ovat turvallisempia kuin lähiöt. Syy: Muitakin ihmisiä liikenteessä ja lähellä. On aika kylmä fiilis kävellä lähiön ostarin läpi bussipysäkiltä yksin kotiin jossain Kontulassa.

• junttis1

Nyt olen asunut täällä reilu kuukauden ja TÄMÄ ON KAIKKEA SITÄ MISTÄ HAAVEILIN!!!!!

• toinenjunttis

Juntis1, paljonko tulle maksetaan tosta?

• stanakävyt

Vai niin. Milläs sen todistat?

• Tilastokeskus

Googlaa esim. Helsingin kaupungin tietokeskus Helsinki alueittain niin saat tilastotietoja. Ilta Sanomat 7.8.2012 mukaan rikollisimmat alueet ovat:

Kluuvi 8917
      Kamppi 7659
      Kallio 4829
      Itäkeskus 4050
      Kontula 2909

• Vallila_salmiakki

Rikostilastoon vaikuttaa alueen koko. Kallio, Kamppi, Kluuvi, Itäkeskus ja Kontula ovat omien alueidensa julkisten liittymäkohtia. Baarit ja palvelut kuten päihde- ja sosiaalitoimen palvelut vaikuttavat rikollisuuteen. Vallilassa sattuu ja tapahtuu meiningin ollessa aika urbaani. Vallilan ja Kallion rajoilla AleksisKivenkadun alun lähellä on päihdeongelmaisten asuntoja ja mielenterveyskuntoutujien asuntoja. Mäkelänkadun ja puiston puolella on runsas määrä vuokrakämppiä. Näitä on aika pitkälle, kun kävele Vallilasta Mäkelänrinteen uimahallille päin. Vallilan parhaana osana pidän kolmion muotoista kaistaletta, jota rajaa Mäkelänkadun ja Sturenkadun risteys, Sturenkadun ja Hämeentien risteys ja Kurvi Stadin Tähden kohdalla. Julkiset menevät siellä hyvin, ja kirjasto on lähellä

• Tuctuck.

Alppiharju oli ykkönen psyykkisten häiriöiden listalla ja kallio oli myös korkella ko. listalla, kertoo jotakin ympäristön ahdistuneisuudesta, pieniä asuntoja ja paljon huumeidenkäyttäjiä ja asuntoloita, no onhan se lähellä stadin keskustaa, joten junalla pääsee viikonlopuksi jonnekin rauhallisempaan paikkaan.

• tykästynyt

Tosi jees, ei mitään valittamista. Riippuu tietty ihmisestä. Nuori ja elämänjanoinen ihminen varmasti nauttii: Kallion pubit lyhyen kävelymatkan päässä, julkisilla pääsee pirun hyvin, lidl ja muut kaupat todella lähellä. Ainoa miinus on kalliit hinnat. Tykkään. Alppipuisto loistava paikka hengailulle, muutenkin nää lähialueen kalliot suorastaan huutaa pussikaljottelijoita kesäisin! Ja ei, alue ei oo mitenkään levoton. Se on vähän ku Kallio, mut ilman nistejä. Eli vitun bueno

• kansaavastaan1

Kiitos tiedustelun arvoisesta tiedosta. Siirrämme siis nistejä ja häiriköitä lisää alueelle, koska siellä on liian rauhallista. Tämäkin on mahdollista.

• Turvallista_on

Alppila. siellä majaile se Cannonball MC.

Luodit saattaa joskus lentää.

• oveliaolkaa

Junttis1 on kuin suoraan television mainoksesta. Jokin tässä nyt mättää...

• näitäriittäätoisinaan

Mistäs sitä tietää vaikka olisikin ollut oikealla asialla. Ihme tapaus kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe