Miksi cadilacit 60-70luvulta yleensä melko edullisia? Avojakin 7-8tonniin? Vastaavat moparit tai chevyt melkeinpä kalliimpia? varaosien hinta ja cadilacin korjaamisen vaikeusko tiputtaa hintaa vai mikä ihme tiputtaa maanteiden kunkun hintaa? Uutena kuitenkin ihan eri hintasia olleet kun esim vastaavan ikäinen impala tai newport.
65 tai vanhemmat sitten hyvinkin kalliita.
60-70luvun cadillac
13
533
Vastaukset
- OHoo.
Cadillacit ovat ns. varakkaamman väestön autoja, siis valmistettu alunperin aikuisille autoilijoille, kun halvemmat moparit ovat pääasiassa nulikoiden rasseja.
- vanhukset
Ovat varmaan olleet 50v sitten kalliita isoisän aikaan.
Tänäpäivänä ne ovat nulikoiden lauluautoja ja alkavat olla mustiksi tervattuja.
- ?????????
"Vastaavat moparit tai chevyt melkeinpä kalliimpia?"
Mitä tarkoittaa melkeinpä kalliimpi?
Tarkoittaako se vähän halvempaa, samanhintaista vai kalliimpaa? - markkinavoimat
Markkinat ja kiinnostavuus määrää hinnan. 70-luvulla tuli etuveto Cadillaceja, se ei nappaa.. muotoilu ei ainakaan omaa silmää miellytä v.1960 jälkeen.
Mutta voihan sanoa omistavansa suurimman tuotantomoottorin , jos 8.2 litrasella ajelee.
Mukavat kyydithän on kunnossa olevissa, mutta kulutus ja vakuutusmaksut korkeita, ellei ole museorekisterissä.- ????????????
Etuveto Cadillacit tuli 60-luvulla.
- Caddy 71
Caddyyn maksaa jonkinmoinen moottori tonnin pari kun chevyyn voi pistää aina sen piilofarkun 200euron 305mosan. Kaveri pisti etupäätä uusiksi vanhasta caddystä ja kyllä siihen meni tonni tai yli rahaa. Eikä tullut mitään erikoista osaa.
Ajofiilis aika levollinen ja kiireetön mutta ei mitään erikosen näköisiä nuo 70lukuset muuten - EX-Caddy 65
Pisti oikein miettiin et miksi katilakit onkin niin halpoja kun ovat. En kyllä oikein keksi mitään.
Ehkä turhan vaikeita tavalliselle tallaajalle korjata????
Alipaine ja sähköhässäkkää 70luvulla jo aika paljon..
Laski ainakin piilofarkun hintoja aikanaan totaalisesti(ei oikein hyvä vertauskohta)- 1966ServiceManual
Kyllä ne on kuule yhtä helppoja korjata kuin Chevy tai Olds. Samaa GM tuotantoa ja monet osatkin käyvät päikkäin keskenään.
Service Manual raamattu vain käteen ja korjaamaan. Sen parempaa korjausmanuaalia ei olekaan kuin jenkkien korjaamokäsikirjat. Niiden avulla pystyi tummaihoinenkin auton korjaamaan, niin pystyy myös valkolainen korjauksen suorittamaan!
- Skodillak
Osta 2000luvun Skodillak maksaa kyllä vähän enemmän mutta on kyllä hintansa väärti.
- koko rahalla
Ollaan mielissämme ja pidetään niistä huolta mitä on jäljellä.
- Pitkä juttu
No tuota,tuo on vähän tulkinnanvaraista ja tapauskohtaistakin koska huonokuntoisen puutteellisen Cadillacin kunnostaminen entisöimällä loistoonsa on hirmukallista,osat hakusassa ja valmistusmäärät pieniä johonkin Chevyyn verrattuna mikä tarkoittaa että Cadillacin ja muiden GM kansanmallien osat eivät yleensä sovi toisiinsa ehkä joitain yleis AC Delco sähkö,jarru,nippeli jne osia lukuunottamatta.
Huippukuntoiset ovat kyllä jo suht arvokkaita,paitsi mikäli asuisi Jenkeissä ja selaisi ebaytä ynnä hakisi trailerilla/ajaen/rahtifirman kautta ilman mitään laivauskuluja,etukäteismaksuja ym tsekkausongelmia.
Löytöjä tekee vielä alkuperäisomistajilta,vaan kyllä niidenkin hinnannousu tulee pian!
Vanhat Caddyt,jopa ne -61-62,ovat jo nousukiidossa 2dht/avoina.
4 oviset mallit/jopa limot, ovat halpoja,vm riippumatta jopa 50-luvulta mikäli vertaa vähempioviseen ja varaosa-autoja enempikin valitettavasti.
Nämä 70-luvun Cadillacit kuten muutkin jenkkiautot on kuorrutettu niin vahvasti letkuilla-putkilla-johdoilla ym saastehärpäkkeillä että kaasutinkin kuin piikkisika eikä toimineen edes uutena kiitettävästi,mitä sitten vanhoina ja ovat tosi hankalia ylläpideltäviä entisöintimielessä kun tietotaito sitä sun tätä ja koneet hukutettu niiden alle piiloon eli peruskone voi olla toki hyvä mikäli olisi vielä 60-lukuinen saastevapaa versio.
Cadillacin koneenosat ovat vain Cadillaciin sopivia ja siis valmistusmäärät pieniä,hinnat korkeita jos vertaa johonkin 350cid GM koneeseen.
Asiaa on vaikea selventää,mutta mikäli istahdat esim avo/umpi Eldoradoon ja katselet kaikkia hienoja pintamateriaaleja,sähköherkkuja automaatti-ilmastoinnista,sähköpenkkeihin-laseihin-kattoon/kattoluukkuun,sähköpeileihin(myös taustapeilin himmennys),autom valonvaihdin,vak nop säädin,tilttiratti,sähkölukot,autom vaihteisto aina ja jopa kullattuja maskia jne jne ymmärrät lukemattomien listojen,krominippeleiden ,massiivisten kromipuskureiden jne keskellä miksi niitä on niin kallis entisöidä kun "tonnilla ei saa mitään".
Nämä ovat tosirikkaiden autoja kaikinpuolin kuten Lincolnit ja Imperialit jne.
Täällä johtajatasoon riitti Impala,Newport ja kaikista varakkaimmille Electra,New Yorker tai Caprice. - grewgwergrwe
Cadillac teki nykyisen kysynnän mukaan haluttavimmat autonsa 50-luvulla, siinä yksi syy. Etuvetoisuus tuskin on ongelma muutamia puristeja lukuunottamatta, koska Cadillacit ovat tehty kiireetöntä liikkumista varten (olkoonkin että ei-saastemoottorilla varustetuissa malleissa suorituskyky eteenpäin ajettaessa onkin kohtuullinen).
Toki sillä on oma vaikutuksensa, että täydellistä entisöintitasoa tavoiteltaessa pintamateriaalit ovat monesti sellaisia ettei metritavarasta saa aikaan mitenkään näköistä. - Hattu pois
Ei ihan täydellistäkään entisöintiä tarvi toki tavoitella huomatakseen että Cadillacin osat on "kullan"arvoisia ihan moottorinosista alkaen,puhumattakaan listoista,merkeistä,nippeleistä ja yleensäkkin otten kiiltävästä tavarasta.
Pääsääntö on :mitä vanhempi vm,sitä kalliimpaa ja ymmärrettäväähän tuo on kun romumies on korjannut satoa ahkerasti vuosien varrella ruosteen kera...
Sisustan verhoilut monesti nahkaa ja oli mitä oli niin penkkien ovien verhoilu todella kallista jos orkkista tyyliä etsii.
Näin lähes 50 vuotiaan harrastajan näkökulmasta koko merkki on kokenut inflaation ja nykyomistajat ei yksinkertaisesti ymmärrä miten hienolla haluttavalla status-symbolilla ajavat oli vm mikä tahansa jos puhutaan näistä 50-60 ja 70-lukuisistakin.
Suomessa koko merkin näkeminen 80-luvullakin oli senverta harras kokemus että hattu oli otettava päästä eikä voinut uneksiakkaan joskus omistavansa Cadillacia kun niitä ei ollut mitä ostaa ja jos oli niin maksoi tajuttomasti oli vm tai korimalli kunto mitä oli!
Nämä loistoautot Cadillac,Lincoln,Imperial,New Yorker,Electra jne ansaitsevat arvoisensa kuskin eikä mitään lippis nenänkaivajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124540MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar902334Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5621769Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 81369
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331118Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219990Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64957Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3928