Kengän koko ????

Tahtoo kengät

Neuvoisko joku viisas mua, olen tilannut nettikaupoista kenkiä ja joka kerta olen joutunut ne palauttamaan, llian pieni tai suuri.

Mikä koko vastaa "entistä 38 ?

Olisin todella kiitollinen tiedosta !

9

3665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Oletko tilannut aina kokoa 38, ja samalta valmistajalta vai sekaisin eri kokoja eri kenkämerkeiltä?
      Oma kokoni on 40,5 - sitä ei siis saa suoraan tuolla numerolla. Jos kengästä mainitaan, että vastaa kokoaan tilaan koko 41, jos mainitaan väljäksi (viimeksi Höglin korkkari) tilaan/ostan kokoa 40. Oikea jalkani on isompi, sen vuoksi laitan usein vasemman jalan kantapäähän sukansuojan, ja kenkä pysyy paremmin jalassa.
      Itselläni on kapea jalka, joten kengät ovat sopivia/väljiä, en osta ikinä leveitä malleja.

• tuuripeliä onko oike

Mikään ei vastaa entistä 38! Jokaisella valmistajalla/merkillä on oma mitoituksensa, joka todennäköisesti eroaa hieman kilpailijasta, sen lisäksi samankin valmistajan eri mallien välillä voi olla pieni ero. Ja toki se, minkä maalaisia/millä kokotaulukolla olevia kenkiä on ostamassa.

Nettikaupassa on todennäköisesti taulokko jalanpituus cm/kengän koko, olethan mitannut ja tarkistanut minkä koon se antaa? Lukenut tuotteen tiedot kuten yllä neuvottiin, voi olla suositus tilata joko koon normaalia pienemmät tai isommat. Jos tästä huolimatta et saa samanmerkkisistä kengistä sopivia, niin en ymmärrä. Mutta jos testailet ja vertailet vaikka ulkoilu/urheiluliikkeen talvijalkineita ja ulkolaisen kaupan avokkaita , niin ymmärrän hyvin, ettei kummassakaan se 38 välttämättä osu oikeaan.

• Tarkkana nyt

Tuuriahan se on, jos ei tiedä jalkaterän mittaa millilleen. Kantapää seinää vasten ja kynällä piirtää ääriviivat A4:lle, niin pääsee melko lähelle totuutta kun ottaa siitä mitan.

• .......

Mittaaminen ei auta pelkästään, on vain tiedettävä että esim Niken kengät ovat numeroa pienempiä, nämä jotka ostin ovat 38 kokoa vaikka lapussa on 39.
        Yritän myydä ne jollekin.
        Ovat muuten kyllä äärimmäisen hyvät en voinut palauttaa koska olin jo kävellyt niillä 2 km.

• .......
        ....... kirjoitti:

Mittaaminen ei auta pelkästään, on vain tiedettävä että esim Niken kengät ovat numeroa pienempiä, nämä jotka ostin ovat 38 kokoa vaikka lapussa on 39.
        Yritän myydä ne jollekin.
        Ovat muuten kyllä äärimmäisen hyvät en voinut palauttaa koska olin jo kävellyt niillä 2 km.

Ilmoitus laitettu Netcycleriin jos jotakuta kiinnostaa, vaihdan johonkin itselleni sopivaan vaatteeseen. Lähetän postipakettina tai voi hakea lähellä asuva.

• .........

juuri niin kuin yllä kirjoitetaan. Haettiin tyttärelle kenkiä, yleensä 39 on sopiva, mutta esim. Jeffrey Campbellista sopiva koko on 40. No tällä kertaa hakusessa oli matalakorkoiset tanssiin sopivat kengät, ja sopiva koko siinä mallissa, mikä valittiin oli 38, onneksi niin kun kokoa 39 ei enää ollut jäljellä.
      Eli hänen kenkiensä kokohajonta on ainakin 38-39-40.

• ------

Kokoni on 39, vastaava 6,5. Tilasin Niken lenkkarit ja ne tuntuivat istuvan kuin hansikas.
      Kuitenkin ovat aavistuksen verran liian pienet, yksi numero isompi on paras.

• tavalliseen kauppaan

Kenkien ostaminen netistä on toivotonta.

• korkkariholisti

Mittaa jalkapohjasi pituus niin ei tule ongelmia. Yleensä kenkien sisämitta on ilmoitettu kenkien lisätiedoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. 33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe