Olen aloittamassa siis tämän merkkiset pillerit, käytössä on ollut jo yasminellet ja nyt edelliset on mercilon merkkiset ja nyt pitäisi sitten aloittaa tämä Yatz. Kertokaa kokemuksianne, haittoja, hyötyjä?
Yatz pillerit ja niiden haittavaikutukset?
2
<50
Vastaukset
- 4+1
No kaikkillahan ne reagoivat eri lailla ja kokemukset on erilaiset.
Omani kuitenkin ovat tällaiset. Olen käyttänyt Yazeja nyt about 6 2 kuukautta (näin siis, koska käytin viime keväänä parisen kuukauden verran, sitten oli 3-4 kuukauden tauko ja syksyllä aloitin käyttämään uudelleen tähän päivään saakka ja tästä eteenpäin). Yazit ovat olleet (kondomin lisäksi) ainut ehkäisykeino jota olen koskaan käyttänyt.
Itselläni ei ole ilmaantunut mitään erityisiä oireita ainakaan enää kun olen jo pidempään käyttänyt. Eivät ole lihottaneet/turvottaneet, ei ole ollut pahoinvointia tai muutakaan ikävämpää ongelmaa. Aivan ensimmäisen viikon kahden aikana kärsin siis AIVAN TAJUTTOMASTA nälästä, mutta kun sille ei antanut valtaa niin sekin tuntemus loppui. Ehkä ainut itseäni ärsyttävä, mutta ihan siedettävissä oleva asia on se, että pillerien myötä menkat (välivuoto...) on pidentynyt päivissä ja niukentunut. Itseäni tämä ärsyttää oikeastaan vaan siksi, että tykkään käyttää tamponia ja pieninkin sellainen meinaa välillä kuivattaa paikat ku vuoto on niin naurettavan pientä. :'D
Silloin tällöin vuodon aikana myös limakalvot ovat vähän arat ja kuivat, mutta se ongelma poistuu vuodon jälkeen. Syön itse yleensä kaksi-kolme liuskaa putkeen ihan tuon vuodon ärsyttävyyden takia.
Muutoin olen oikein tyytyväinen näihin pillereihin ja toivon, että voin käyttää näitä mahdollisimman kautta. Yazeillahan on kuitenkin ollut paljon sitä taipumusta, että jossain vaiheessa alkaa vuotoa tulla kesken liuskan läpi, kun hormonimäärä on niin pieni, ettei se enää kiertoa pidä, vaikka ehkäiseekin edelleen.- 4+1
kautta = kauan. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1483516Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.431997Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1261074
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381000- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847