Kuinka osoitat rakkauttasi?

wbdq

Sen tähden kysyn vielä: Onko Jeesus sinulle rakas? Kuinka osoitat rakkauttasi Hänelle? Siihen liittyy mm. ajankäyttösi. Rakastatko Häntä niin paljon, että aamuisin luet viisi minuuttia Hänen rakkauskirjettään Uutta testamenttia?

Tämä rakkauskysymys on kriittinen kysymys. Jos Jeesus on meille rakas, numero yksi elämässämme, siitä seuraa automaattisesti, että meillä on aina aikaa olla Hänen kanssaan. Panemme kaikki muut asiat sivuun siksi, että saisimme olla Hänen kanssaan. Sanomme, että Hän on Herra, mutta onko Hän Herra? Jos Herra käskee, että menkää ja saarnatkaa evankeliumia ja todistakaa, niin teemmekö niin?

Jos me rakastamme Kristusta, rakastamme myös Hänen valtakuntaansa ja haluamme vaikuttaa siihen, että Hänen valtakuntansa työ etenee ja laajenee.

Jos rakastamme Jeesusta, niin eurojen merkitys elämässämme vähenee. Niitä rupeaa löytymään myös valtakunnan työhön. Käy niin kuin Makedoniassa, jossa seurakunta vaatimalla vaati, että se saisi tukea veljiä Jerusalemissa. Ei tätä saanut aikaan lakihenkinen saarna Paavalilta vaan Jumalan armo ja rakkaus.

Toivon, että rehellisesti kysyt itseltäsi: Rakastanko minä Jeesusta? Hyväksynkö sen, että sille voidaan asettaa joitakin mittareita? Esim. ajankäyttö eli se, paljonko aikaa vietät rakkaasi kanssa, kertoo rakkautesi määrästä. Ei perhe-elämässäkään vaimo usko, että mies rakastaa häntä, jollei tämä säännöllisesti sano ja osoita sitä.

Tähän liittyy myös se, että jos väitämme, että rakastamme Jeesusta, jota emme näe, mutta vihaamme veljeämme, jonka näemme, me olemme evankelista Johanneksen mukaan valehtelijoita.(Miettinen/ osa)

25

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wbfgx

Tässä pari kohtaa, joista täällä paljon puhuttu, totuus ei tule esille, jos omiamme täällä sepustelemme.

"Jos rakastamme Jeesusta, niin eurojen merkitys elämässämme vähenee. Niitä rupeaa löytymään myös valtakunnan työhön. Käy niin kuin Makedoniassa, jossa seurakunta vaatimalla vaati, että se saisi tukea veljiä Jerusalemissa. Ei tätä saanut aikaan lakihenkinen saarna Paavalilta vaan Jumalan armo ja rakkaus."

--" että jos väitämme, että rakastamme Jeesusta, jota emme näe, mutta vihaamme veljeämme, jonka näemme, me olemme evankelista Johanneksen mukaan valehtelijoita."

Valehtelijoita olemme, jos rakkautemme Jeesukseen ei siirry myös lähimmäiseen. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.

• Rakkaus lähimmäistä

kohtaan ei tee mitään pahaa hänelle. Tietenkään ei rakkauttakaan tule väärin ymmärtää. Rakkaus Jeesustakin kohtaan on opetuksensa mukaan tekemistä ja siksi on tärkeää myös ymmärtää mitä Jeesus on opettanut erinäisissä asioissa, eikä ole välttämättä helppoa ymmärtää tässä vaikeassa ajassa, kun mielenlaatu on yhteiskunnallisesti aivan erilainen kuin Jeesuksen Pyhän Hengen opettamana.

Uudistuminen Herran tahdon tuntemiseen on tärkeää Raamatun ja Totuuden Hengen kautta.

• Temppelivero

Samaa tekemistä lähimmäistä kohtaan. Mitä Raamattu sanoo köyhien auttamisesta? Ruokaa, juomaa, vaatetta. Siinä erinäisiä asioita ja Pyhää Henkeä.
        Temppelivero, lesken ropo.

• @@@
        Temppelivero kirjoitti:

Samaa tekemistä lähimmäistä kohtaan. Mitä Raamattu sanoo köyhien auttamisesta? Ruokaa, juomaa, vaatetta. Siinä erinäisiä asioita ja Pyhää Henkeä.
        Temppelivero, lesken ropo.

Temppelivero(rahana) ja kymmenykset(ei rahana vaan viljana, ruokana/juomana) oli Vanhan liiton aikana. Vapaaehtoinen uhraaminen kuuluu Uuteen liittoon. Uusi liitto alkoi Kristuksen sovitustyöstä(kuolemasta ja ylösnousemuksesta).

• Uudessa Liitossa
        @@@ kirjoitti:

Temppelivero(rahana) ja kymmenykset(ei rahana vaan viljana, ruokana/juomana) oli Vanhan liiton aikana. Vapaaehtoinen uhraaminen kuuluu Uuteen liittoon. Uusi liitto alkoi Kristuksen sovitustyöstä(kuolemasta ja ylösnousemuksesta).

saamme itsemme antaa Isälle Jeesuksen nimessä. Herra antaa sen voiman ja siunauksen.

• Omatunto..
        @@@ kirjoitti:

Raamattu kertoo, että meille sanotaan kerran. Minun oli nälkä ja te annoitte minun syödä, minä olin alaston ja te vaatetitte minut, olin outo ja otitte minut...jne.
        Ilman kymmenyksiä köyhien auttamista voinnin mukaan, ymmärrän ma.

• Raamatusta

21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
      22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
      23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
      24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
      25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
      26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

• Raamatusta lisää

Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
      Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
      Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."
      Ja niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille.
      Markuksen evankeliumi:
      Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne." >> Jakeen lisätiedot

Luukkaan evankeliumi:
      Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

2.Korinttolaiskirje:
      Sillä missä muussa te olette jääneet muita seurakuntia vähemmälle kuin siinä, etten minä puolestani ole rasittanut teitä? Antakaa minulle anteeksi tämä vääryys.

Kolossalaiskirje:
      kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

• risti vain

Kiitos näistä kirjoituksista.

Itselle Herra myös puhunut noista pitkän aikaa.
      Rakkauden kaksoiskäskystä ja rakastamisesta.
      On raskasta, jos sanat satuttaa..tai lakihenkisyys.
      Herra anna anteeksi heille.Ja rukoilkaamme jokaisen puolesta, jos näemme harhautuneen tai katkeroituneen jne.
      Jeesus rakastaa, nostaa, kantaa ja on uskollinen.Heikoimmankin varustaa käyttöönsä.
      Kristuskalliolla on turvaisaa.Heikkona itsessä.
      Kiitos rakas Jeesus!

Matt. 22
      Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.

Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi

Hepr. 10:24
      Pitäkäämme huolta toinen toisestamme ja kannustakaamme toisiamme rakkauteen ja hyviin tekoihin.

• Vain Jeesus yksin

Amen. Kirjoitat niin totta, niin totta kuin vain ihminen voi. nim. Risti vain.

• KTS (Ei kirj.)

Luen Uutta Testamenttia joka päivä eli opiskelen teoriaa.
      Tuen palestiinalaisia joka päivä eli toteutan käytäntöä!

HYVÄ!

• rasti rutuun

Pelkästäänkö palestiinalaiset sydämellä? Oletko liinalainen. Siis palestiinalainen itsemurha pommittaja, vai räjäyttelijä, vai ohjus, vai.. Allahin oppipoika, vai mitä?

• älkää surmatko

Jeesus tuli ihmiseksi. Rakastettakoon Jeesusta niinkuin ihmistä, kuten tämä opettaa.

• Näin - - -

Vai niin, vai rakastetttakoon Jeesusta niin kuin ihmistä. Vai niin.

Jeesus on kärsinyt ristillä minun syntien takia. Että minä saisin iankaikkisen elämän. Tätä mahdollisuutta hän tarjoaa kaikille muillekin. Jeesus Kristus on Jumala. Täällä hän oli sekä, että. Nyt ylösnoussut Herra, joka rukoilee puolestamme ja on meissä uskovissa Pyhän Hengen kautta.

• rakkaus säilyy!

Rakkaus on voittanut kuoleman.

• ...

...

• Oikea/vasen...

Onpas Raamatullinen aloitus. Kerrankin.

"Jos me rakastamme Kristusta, rakastamme myös Hänen valtakuntaansa ja haluamme vaikuttaa siihen, että Hänen valtakuntansa työ etenee ja laajenee.
      Jos rakastamme Jeesusta, niin eurojen merkitys elämässämme vähenee. Niitä rupeaa löytymään myös valtakunnan työhön. Käy niin kuin Makedoniassa, jossa seurakunta vaatimalla vaati, että se saisi tukea veljiä Jerusalemissa. Ei tätä saanut aikaan lakihenkinen saarna Paavalilta vaan Jumalan armo ja rakkaus."

• -----------------

Hebrealaiskirje:12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa.

Tämä on myös rakkautta. Antaa rajat ja pitää oikealla tiellä.

Kiitos Jumalalle että hän antoi Jeesuksessa sovituksen, ja Hän antaa armossa myös pyhityksen. Saamme osoittaa rakkautta myös siinä että hyväksymme Jumalan sellaisena kun Hän on, ei sellaisena kun itse kuvittelemme Hänen olevan.

Jumalaa loukkaa jos olemme kiitollisia ainoastaan Jumalan toisesta puolesta, ja kiukuttelemme silloin kun meitä ojennetaan. Jumala haluaisi olla meille Isä, eikä ainoastaan tavarantoimittaja tai pyyntöjemme juoksupoika.

• Huomio

Oliskohan ystävällistä aloitusta kohtaan, jos pysyisimme asiassa.
        Otsikointi kuuluu.

-----------------
        9.4.2013 15:15
        nimim. palstat erikseen kostolle ja kiukuttelulle. Niin ja aamokselle ja luotilangalle.
        Aloitus on Raamatullinen ja siinä pysymme.

• ?...
        Huomio kirjoitti:

Oliskohan ystävällistä aloitusta kohtaan, jos pysyisimme asiassa.
        Otsikointi kuuluu.

-----------------
        9.4.2013 15:15
        nimim. palstat erikseen kostolle ja kiukuttelulle. Niin ja aamokselle ja luotilangalle.
        Aloitus on Raamatullinen ja siinä pysymme.

Huomio, onko sinulla vaikeuksia lukemisen ymmärtämisen kanssa?

• Jeesus yksin...

Kuinka osoitat rakkauttasi.
      "Sen tähden kysyn vielä: Onko Jeesus sinulle rakas? Kuinka osoitat rakkauttasi Hänelle? Siihen liittyy mm. ajankäyttösi. Rakastatko Häntä niin paljon, että aamuisin luet viisi minuuttia Hänen rakkauskirjettään Uutta testamenttia?"

• Raamatullisesti..

"Jos me rakastamme Kristusta, rakastamme myös Hänen valtakuntaansa ja haluamme vaikuttaa siihen, että Hänen valtakuntansa työ etenee ja laajenee."

• Kuuliaisuusennenkaik

Jos Rakastamme Jeesusta, pidämme hänen käskyt.

• Raamatussa on....

Siispä 1. käsky ja siitä alkaa. Mutta kuka muistaa vielä?

• Tänäänkin Patmos

Kuinkas tälle viha ja tuomio osastolle on rakkausteema eksynyt?
      Eikä ole poistettu asiattomana viestinäkään.
      No, katsotaan. Meller ja Suonto ovat hyviä Raamatun opettajia. Oikein rakkaudestakin saattavat erehtyä opettamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1397
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1230
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      6
      1152
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      865
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      860
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      713
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      84
      693
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      26
      668
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      656
    Aihe