Muutama kuukausi sitten tapasin yllättäen netissä mukavan miehen. Aloimme keskustella päivittäin, ajattelin häntä mukavana juttuseurana enkä todellakaan ajatellut, että siitä olisi tulisi mitään enempää, sillä en ollut koskaan tavannut ketään nettituttuani livenä. Mies ilmoitti olevansa tulemassa katsomaan kaveriaan paikkakunnalleni muutaman viikon päästä, mutta ajattelin että enhän minä häntä tule näkemään joten jätin asian siihen. Juttelut kuitenkin etenivät puheluiksi ja tekstiviesteiksi.
Hän kertoi eronneensa puoli vuotta aiemmin avovaimostaan, jonka kanssa oli ollut yhdessä yli 2 vuotta ja kertoi, ettei välttämättä ole ihan yli vielä päässyt. Muutama 3 viikkoa eteenpäin olimme jutelleet tai tekstailleet päivittäin, jonka jälkeen uskaltauduin ajattelemaan, että voisin tavata hänet. Yksi ilta hän soitti ja kertoi minussa olevan jotain "erityisen mielenkiintoista" ja kertoi pitävänsä minusta.
Menin miehen luokse yhtenä viikonloppuna kylään, minua jännitti ihan älyttömästi, mutta tunsin heti oloni jotenkin vapautuneeksi ja sellaiseksi, ettei tarvitse esittää mitään. Päädyimme kuitenkin sänkyyn heti samana iltana... juttelimme paljon ja tutustuin jo muutamaan hänen kaveriinsa. Lähdettyäni, hän laittoi minulle viestiä, että hänen mielestään tästä jutusta voisi tulla jotain, sillä välimatkaa on sen verran, että ei alkaisi uusi suhde ahdistaa liikaa.
Muutama viikko eteenpäin olin todella onnellinen, minulla koitti pidempi loma ja lähdin miehelle kylään 3 yöksi. Meillä oli todella mukavaa, harrastimme seksiä paljon ja juttelimme kaikesta mahdollisesta tärkeästä ja ei niin tärkeästä ja teimme kaikkea mukavaa yhdessä. Silloin minusta alkoi tuntua että olisin hänelle vain pano, mutta silti uskoin että muutakin, sillä hän esitteli minut kavereilleen naisenaan ja kertoi avoimesti ajatuksistaan, taustoistaan ja muista.
Nyt vierailustani on 2 viikkoa ja hän on ollut viikon hiljaisempi. Maanantaina hän kertoi kuinka on ruvennut ahdistaa meidän juttu jostain syystä mitä ei itsekään tiedä. Yritin ymmärtää häntä, ja kysyin että onko tähän mitään ratkaisua. Hän kertoi että ahdistaa ajatus olla vielä yhdessä vakavasti kenenkään kanssa. Minä jatkoin sitten, että eihän vielä edes ole mitään suhdetta kun ollaan vasta muutaman kerran nähty. Keskustelu jäi siihen.
Välitän kuitenkin hänestä jo niin paljon, että en halua luovuttaa, mutta tiedän etten voi häntä pakottaa. Päätin antaa miehelle tilaa miettiä enkä ottanut yhteyttä. Mies kuitenkin otti minuun itse yhteyttä illemmalla,mutta hyvin kaverillisella tyylillä. Hän välttelee ahdistuksesta puhumista, vaikka olen yrittänyt muutaman kerran ottaa sen nyt esille. Hän aina vain vaihtaa aiheen johonkin kevyempään tai päivän kuulumisiin.
Itseäni on kuitenkin nyt alkanut ahdistaa tietämättömyys tilanteesta, vaikka ymmärrän että hän tarvitsee aikaa miettimiseen. Pelottaa myös että pitkän välimatkan päästä en huomaa, että hänellä on joku toinen, mutta miksi hän ottaisi minuun yhteyttä, jollei edes harkitse jatkavansa?
Mitä pitäisi tehdä?
Miestä ahdistaa suhteeseen ryhtyminen
6
2834
Vastaukset
- eräsnainen
Hmm, vaikea tilanne. Mutta kuulostaa siltä, että mieskin tosiaan välittää kyllä sinusta, mutta jos häntä ahdistaa, niin eihän tunteilleen mitään voi. Monelle on niin vaikeaa sitoutua nykypäivänä. Mielestäni oli kuitenkin rohkeaa mieheltä, että on sanonut suoraan, että ahdistaa yms.
Ja niin kauan kuin mies pitää yhteyttä, hän on jossain määrin kiinnostunut/välittää sinusta. Joten tässä tuleekin sitten se vaikein kohta: yritä hillitä itseäsi ja tunteitasi. Tässä kohdin olisi erittäin hyvä mahdollisuus pelata kortit ns. oikein, jos haluat miehen itsellesi. Jos hän välttelee ahdistuskeskusteluja, älä ota sitä esille. Hän ottaa sen joskus taas itse esille, jos kokee niin.
Itselläni oli aikoinaan samantapainen tilanne erään miehen kanssa, joka myöskin ahdistui ajatuksesta, että pitäisi sitoutua. Hyväksyin sen, vaikka sisälläni roihusi palava halu päästä sitomaan hänet suhteeseen, koska itselläni oli paljon tunteita. Tosin niin oli miehelläkin. Ja lopulta hän halusi, koska en painostanut vaan annoin meille aikaa ja rauhaa tutustua toisiimme.
Joten neuvoisin, että yritän suhtautua juttuun vähän ns. kevyemmin. Pura tunteitasi ja fiiliksiäsi tekemällä jtn muuta ja juttelemalla asiasta kavereillesi tms, jotta kykenet miehen edessä käyttäytymään rennommin etkä halua ns. nostaa kissaa pöydälle jatkuvasti hänen kanssaan, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Yritä olla rento, ihana, hurmaava, hauska oma itsesi, jotta mies tajuaa, millainen saalis hänellä tosiaan on haavissaan eikä halua menettää sinua lopulta mistään hinnasta.
Mitä enemmän annat hänelle tilaa, sitä todennäköisemmin hän tulee itse lähemmäs. Mitä enemmän ahdistat häntä nurkkaan, sitä todennäköisemmin hän pakenee.
JA sitten, jos tämä taktiikka ei toimi, niin siinä tapauksessa punnitse, että onko mies sen arvoinen, että jaksat roikkua tilanteessa ikuisuuksia. Joissain tapauksissa tällä taktiikalla saat miehestä seuraa, mutta hän pitääkin vain hauskaa ja luulee, että pelataan samoilla säännöillä, koska nainen yrittää salata syvimpiä fiiliksiään pelin hengen vuoksi.
Tsemppiä ! Jos mies ei kaikesta huolimatta ole valmis sitoutumaan, löydät kyllä parempaakin. Pää pystyyn ja kohti uusia haasteita ! Mies on ilmaissut selvästi, että hänelle sopii nykyinen tyyli eli seksi silloin tällöin. Ei tuohon minusta sen suurempaa salaisuutta kätkeydy. Aloittaja voi toki jatkaa nykyistä "suhdetta" mutta ennemmin tai myöhemmin hän haluaisi enemmän ja sitten mies voi todeta kertoneensa jo hyvissä ajoin, että hän ei halua sitoutua. Tai mies itse löytää jonkun toisen lähempää.
Jos aloittajakin pystyy ottamaan suhteen tuollaisenaan eli tapaillaan ja pidetään kivaa yhdessä silloin tällöin mutta ilman sitoutumista, niin silloin tuossa ei ole ongelmaa.- Olviinaton
Vaikea sanoa. Miestä selkeästi ahdistaa, mutta kummasta syystä? Pääsit liian lähelle liian nopeasti ja haluaa nyt rauhassa sulatella tilannetta? Vai ei ole sittenkään varma jutustanne ja yrittää nyt kohteliaasti poistua takavasemmalle?
Miten kävi? - Mies kauhuissaan
Eronnutta miestä ahdistaa sitoutuminen, ei sinun kanssasi oleminen. Silloin on parempi jättää puheet sitoutumisesta ja keskittyä yhdessä oloon nyt. Suunnitelmat tehdään enintään niin pitkälle kuin työvuorot ja lomamatkat vaativat. Kummallakin on oikeus ottaa omaa aikaa. Seksi muiden kanssa ei ole kiellettyä, mutta siitä pitää kertoa ja se merkitsee suhteen loppua. Vasta noin vuoden päästä palataan miettimään, onko suhde vakava vai väliaikaista. Tällä tavalla on hyvä mahdollisuus, että kasvatte yhteen eikä mies saa pakokauhua.
Vaihtoehtona on laittaa mies koville tai kiristää mieheltä jatkuvia todisteita sitoutumisesta. Se johtaa eroon muutamassa viikossa ja jättää molempien mieleen pysyvän epäilyksen toisen sukupuolen tarkoitusperiä kohtaan. - Rakastunut mies
sitoutuu. Kuulostaa pelailulta ja pelkältä selittelyltä. Paljonko vielä haluat miettiä asiaa ja satuttaa itseäsi?
- Niin siinä käy.
Mies on selvä pelimies, no jos haluaa tehdä itsensä pelleksi ja satuttaa, niin turha myöhemmin itkeä kun sattui. Miehellä on luultavasti monia naisia ollut elämässä jotka on lempannut kun on kyllästynyt. Näin käy kaikille naisille. Kuka alkaisi suhteeseen varasijalle? Jos mies tapailee toistakin naista ja luvannut esitellä sen jo " omalle perheelle" Säälittävää katsella tuota touhua,kun tietää miten siinä käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862