Tuleeko kenellekään mieleen mitään:
Ol' kerran vanha ruma peikko aikoinaan.
Se saapui tähän maahan ilmalaivallaan.
Se säärin pitkin loikki
Päijäntehen poikki
ja parin askelin se saapui Lappihin.
Sen vanhan peikon kanssa tuli eukkokin.
Sen eukon nenä oli kuin torni Baabelin...
.....
....
Sen vanhan peikon kanssa tuli kissakin,
se kissa oli suuri kun järvi Inarin.
Sen häntä huiski tuolla, Aavasaksan puolla,
ja kun se naukui niin se kuului Jaappaniin...
Ja niin edelleen...
Tätä laulettiin 1955-57 Helsingissä Hietarannan leikkipuistossa. Ja tietääkseni on ollut samoihin aikoihin suosittu partio- ym. leireillä iltanuotiolla jne.
Mitenkähän nuo sanat menevät kokonaan? Tuossa edellä oli vain pikku pätkiä.
leirilaulu
5
5998
Vastaukset
- mää
ol vanha häijy ruma peikko aikoinaan
se saapui maahan tähän ilmalaivallaan
ja säärin pitkin loikki
se Päijäntehen poikki
ja parin askelin se ehti Lappihin
Sen vanhan peikon kanssa saapui eukkokin
sen nenä oli suur kuin torni Baabelin
ja ruoka hälle maittoi
hän kakun kauniin laittoi
se kakku oli suur kuin koko suomi juur
sen vanhan peikon luona oli kissakin
se kissa oli suur kuin järvi Inarin
sen häntä huiski tuolla
jo Aavasaksan puolla
ja kun se naukui, niin se kuului Jaappaniin
Tää peikkosatu näin nyt ompi lyhyt vaan
kun peikot pois jo lähti ilmalaivallaan
nyt maa on heistä vapaa
he kiertää pohjoisnapaa
he sieltä tänne vain ei palaa milloinkaan
Ole hyvä. Nuotit löytyy esim suuri toivelaulu kirja 9:stä - as
Toisen säkeistön loppuosa kai oli jotenkin näin...
ja ruoka hälle maittoi
hän suuren kaakun laittoi
ja kakku oli suur kuin koko suomi juur..
t. As - FÖRKKELI
Kuulin tämän laulun eilen puhelinlangat laulaa. sen lauloi Mikko Perkoila. Lapsena mieki olen sen kuullut.Nyt löysin sanat siihen. Nyt opetan tämän laulun poikien lapsille.
- Olipa..kerran
Tuollahan tuo:
https://www.youtube.com/watch?v=QhNfgFTv8FM - Anonyymi
Ja sille ruoka maittoi se kauniin kakun laittoi se kakku oli suur kuin koko suomenmaa
Meniskö se loppu näin.
Näin peikko satu nytten ompi lyhyt vaan kun peikot poies lähti ilma laivallaan. Nyt maa on heistä vapaa ne kiertää pohjois napaa ja tänne eivät palaa enään milloinkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371802
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453