leirilaulu

fiftari

Tuleeko kenellekään mieleen mitään:

Ol' kerran vanha ruma peikko aikoinaan.
Se saapui tähän maahan ilmalaivallaan.
Se säärin pitkin loikki
Päijäntehen poikki
ja parin askelin se saapui Lappihin.

Sen vanhan peikon kanssa tuli eukkokin.
Sen eukon nenä oli kuin torni Baabelin...
.....
....

Sen vanhan peikon kanssa tuli kissakin,
se kissa oli suuri kun järvi Inarin.
Sen häntä huiski tuolla, Aavasaksan puolla,
ja kun se naukui niin se kuului Jaappaniin...

Ja niin edelleen...

Tätä laulettiin 1955-57 Helsingissä Hietarannan leikkipuistossa. Ja tietääkseni on ollut samoihin aikoihin suosittu partio- ym. leireillä iltanuotiolla jne.

Mitenkähän nuo sanat menevät kokonaan? Tuossa edellä oli vain pikku pätkiä.

5

5998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

      ol vanha häijy ruma peikko aikoinaan
      se saapui maahan tähän ilmalaivallaan
      ja säärin pitkin loikki
      se Päijäntehen poikki
      ja parin askelin se ehti Lappihin

      Sen vanhan peikon kanssa saapui eukkokin
      sen nenä oli suur kuin torni Baabelin
      ja ruoka hälle maittoi
      hän kakun kauniin laittoi
      se kakku oli suur kuin koko suomi juur

      sen vanhan peikon luona oli kissakin
      se kissa oli suur kuin järvi Inarin
      sen häntä huiski tuolla
      jo Aavasaksan puolla
      ja kun se naukui, niin se kuului Jaappaniin

      Tää peikkosatu näin nyt ompi lyhyt vaan
      kun peikot pois jo lähti ilmalaivallaan
      nyt maa on heistä vapaa
      he kiertää pohjoisnapaa
      he sieltä tänne vain ei palaa milloinkaan

      Ole hyvä. Nuotit löytyy esim suuri toivelaulu kirja 9:stä

    • as

      Toisen säkeistön loppuosa kai oli jotenkin näin...
      ja ruoka hälle maittoi
      hän suuren kaakun laittoi
      ja kakku oli suur kuin koko suomi juur..

      t. As

    • FÖRKKELI

      Kuulin tämän laulun eilen puhelinlangat laulaa. sen lauloi Mikko Perkoila. Lapsena mieki olen sen kuullut.Nyt löysin sanat siihen. Nyt opetan tämän laulun poikien lapsille.

    • Olipa..kerran
    • Anonyymi

      Ja sille ruoka maittoi se kauniin kakun laittoi se kakku oli suur kuin koko suomenmaa
      Meniskö se loppu näin.
      Näin peikko satu nytten ompi lyhyt vaan kun peikot poies lähti ilma laivallaan. Nyt maa on heistä vapaa ne kiertää pohjois napaa ja tänne eivät palaa enään milloinkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe