Turhaahan tämä minun seurahaeskeluni on

surunveri

Mutta parempi se on jotain yrittää kuin olla yrittämättä, muutoin en ainakaan koskaan löydä seuraa. Ei se nyt luulisi niin hirveän paljon olevan odotettu, että vois sellaisenkin yksinäisenkin ihmisen kanssa jutella jne. Se on aika ikävää kun naiset tekevät tästä yksinäisyydestä yksinäisille niin kamalaa, karttamalla heitä jo sen vuoksi että ovat yksinäisiä, koska vähän narsistiseen tapaan ajattelevat että miehet joutuisivat heihin tyytyymään, kun heillä ei ole valinnanvaraa, ja että se laskisi heidän arvonsa sieltä jostain pilvistä maan tasalla jos juttelisivat yksinäisten ihmisten kanssa. Naiset kollektiivisesti tällaisella käytöksellä vievät arvon yksinäisten ihmisten kiinnostukselta, mutta kuitenkin lankeavat sellaisiin, joilla ei ole sen erityisempää kiinnostusta, siinä toivossa, että voisivat olla se poikkeus, jonka kanssa sitten nämä pelimiehet asettuvat aloilleen. Naiset tuskin ovat miettineet minkälaista heidän oma elämänsä olisi, jos muu maailma olisi heitä kohdellut kuten he maailmaa kohtelevat: Kun et ole seurustellut ja olet yksinäinen, vastakkainen sukupuoli karttaisi sinua vain sen itsensä vuoksi, ajatellen että ei ole heidän arvolleen sopivaa tutustua yksinäisiin ihmisiin - mitä jos nämä yksinäiset vain tyytyisivät meihin ja etsisivät jatkuvasti parempaa kumppania? Ja eihän tässä koko touhussa ole muutenkaan mitään järkeä, yksinäisyydessä siis.

28

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaisjärjellä

Etsitkö sinä seuraa jostain muualtakin kuin täältä? Jos tämä on ainoa etsintäpaikka, voi jo maalaisjärjellä päätellä, että sinä et missään tapauksessa halua naisseuraa, mutta jonkinlaista turvallista palstahuomiota kovinkin paljon.

Sinulla tuntuu olevan kaksi pääteemaa: itsesäälisi ja naisten syyttely. Kummalla olet ajatellut sen naisystävän hurmata?

• Kannattaa mennä tuonne kylille pyörimään niin mahdollisuudet paranee huomattavasti

• surunveri

Itseasiassa kumpikaan ei ole pääteema, vaan tämä seuranhaeskelu. Nää muut seikat ovat lieveilmiöitä.

• surunveri
        juha260 kirjoitti:

Kannattaa mennä tuonne kylille pyörimään niin mahdollisuudet paranee huomattavasti

PS. Haluan vielä muistuttaa että tässäkin nämä ketjun miinukset ja plussat on pitkälti laittanut tuo sama palstalla häiriköivä massaäänestelijä. Kannattais joskus kohdistaa ehkä hänellekkin noita kommentejanne, jos on valittamista.

• ^^_^^

Sinkkukori on ainoa mahdollisuutesi.

• mies 86

Ymmärrän turhautuneisuutesi, en tosin tiedä oikein miten voisin auttaa. Olen tosin pannut merkille, että jotkut naiset tälläkin palstalla ovat viesteihisi vastanneet, mutta ehkä ilmoituksesi on vain ehditty poistaa niin nopeasti ettet ole ehtinyt vastaamaan niille. En usko, että kyse olisi siitä millaista elämäntyyliä vietät.

Kuuntele tätä biisiä pahuuttasi, uskon että voisit osittain samastua siihen...

http://www.youtube.com/watch?v=WfzYXN_MuwI

• Emmi23

Surkuttelusi johdosta vaivauduin tekemään haun, mitä olet nimimerkilläsi kirjoitellut (spämmien lisäksi). Näköjään myös yksinäisyys-palstalla käyttäytymisesi tunnetaan, sivuutat asialliset neuvot ja kannanotot olan kohautuksella, jollain tyhjällä one-linerilla tai mitäänsanomattomalla kommentilla (kuten juuri nyt nettideittailu-palstalla viimeinen sellainen). Pienen ajan jälkeen laitat saman stoorin uudelleen kuin ensi kertaa, ja ikäänkuin aiemmista mitään et olisi ymmärtänyt. Harva jaksaa laittaa samat kommentit aina uudestaan.

Tuon flegmaattisuuden ja vetelyyden havaittuaan mitä arvelet, kuinka moni nainen - kuten ylläkin ketjussa sanotaan- hurmaantuisi ja lähtisi kohentamaan olotilaasi vapaaehtoisesti, jos omasta kohdastakaan ei ole juuri kiinnostunut (muuten kuin seuranhausta)? Ilmeisesti kaikki koulusi ovat jääneet kesken vai?

• surunveri

En tiedä mitä tähänkin nyt sanois, mutta jos nainen etsiskelee seuraa samassa tilanteessa niin hänelle sitä kyllä riittää. Toivoisin että itsekkin löytäisin joskus seuraa, mutta vaikka tässä on useampia vuosia tullut etsiskeltyä, eivät naiset ole kiinnostuneet. Seuranhakuilmoitusteni tarkoitus ei ole se että käsitteleisin muiden ihmisten mielipiteitä siitä miten seuraa tulisi vakea vaan löytää seuraa, eikä myöskään siitä ole kyse tässä ketjussa, vaikka onkin niin, että jos näyttää heikkouden merkkejä tällaisella valittelulla, niin se ikään kuin kannustaa sunlaisia tyyppejä kirjoitteleman tämmösiä neuvoja, mutta ei tässä mun kirjoittelun tarkoituksena ole etsiä näitä neuvoja, vaan käsitellä näitä asioita. Esimerkiksi kumpikaan teistä, sinä ja tuo toinen tyyppi, joka kohtuuttomasti väittä äettä en halua naisseuraa vaikka olen sen etsimiseen käyttänyt monta vuotta aikaa, ei varsinaisesti vaivautunut edes ottamaan kantaa niihin asioihin joista kirjoitin, sen kun tulitte vaan jakamaan asenteenne ettei teidän mielestänne munkaltaiselle tyypille kuullukkaan löytyä seuraa - jos olisitte toki lukenut tuota tekstiä, niin ehkä ette sitten toimisi noin.

• Emmi23
        surunveri kirjoitti:

En tiedä mitä tähänkin nyt sanois, mutta jos nainen etsiskelee seuraa samassa tilanteessa niin hänelle sitä kyllä riittää. Toivoisin että itsekkin löytäisin joskus seuraa, mutta vaikka tässä on useampia vuosia tullut etsiskeltyä, eivät naiset ole kiinnostuneet. Seuranhakuilmoitusteni tarkoitus ei ole se että käsitteleisin muiden ihmisten mielipiteitä siitä miten seuraa tulisi vakea vaan löytää seuraa, eikä myöskään siitä ole kyse tässä ketjussa, vaikka onkin niin, että jos näyttää heikkouden merkkejä tällaisella valittelulla, niin se ikään kuin kannustaa sunlaisia tyyppejä kirjoitteleman tämmösiä neuvoja, mutta ei tässä mun kirjoittelun tarkoituksena ole etsiä näitä neuvoja, vaan käsitellä näitä asioita. Esimerkiksi kumpikaan teistä, sinä ja tuo toinen tyyppi, joka kohtuuttomasti väittä äettä en halua naisseuraa vaikka olen sen etsimiseen käyttänyt monta vuotta aikaa, ei varsinaisesti vaivautunut edes ottamaan kantaa niihin asioihin joista kirjoitin, sen kun tulitte vaan jakamaan asenteenne ettei teidän mielestänne munkaltaiselle tyypille kuullukkaan löytyä seuraa - jos olisitte toki lukenut tuota tekstiä, niin ehkä ette sitten toimisi noin.

Vaikerruksiin, mistä kirjoitat, harva jaksaa ottaa kantaa, koska se on sikäli turhaa teoretisointia, että se ei auta tilannettasi mitenkään. Maailma, ympäristö (ja naisetkin asennoitumisineen siinä mukana :) pitää ottaa realiteettina; jos ne ei innostu innottomasta miehestä, niin mitäs muuta voit kuin RYHDISTÄYTYÄ.

Ei ihmisten kesken kukaan kuulu kellekään siinä mielessä, kuin esim. asuntotuki, vaan jokainen tekee itsensä tavalla tai toisella itsensä kiinnostavaksi ja sitä kautta homma etenee, ei passiivisella "mulle kuuluu seuraa" -odottamisella. Sen linjan tuloksista Sulle pitäisi olla jo riittävää näyttöä.

• surunveri
        Emmi23 kirjoitti:

Vaikerruksiin, mistä kirjoitat, harva jaksaa ottaa kantaa, koska se on sikäli turhaa teoretisointia, että se ei auta tilannettasi mitenkään. Maailma, ympäristö (ja naisetkin asennoitumisineen siinä mukana :) pitää ottaa realiteettina; jos ne ei innostu innottomasta miehestä, niin mitäs muuta voit kuin RYHDISTÄYTYÄ.

Ei ihmisten kesken kukaan kuulu kellekään siinä mielessä, kuin esim. asuntotuki, vaan jokainen tekee itsensä tavalla tai toisella itsensä kiinnostavaksi ja sitä kautta homma etenee, ei passiivisella "mulle kuuluu seuraa" -odottamisella. Sen linjan tuloksista Sulle pitäisi olla jo riittävää näyttöä.

Hmm siis ei täsäs nyt mistään "mulle kuuluu seuraa" ajattelusta ole kyse vaan siitä että kuka tahansa nainen milloin tahansa voisi ottaa yhteyttä jos haluaisi. Mutta naiset eivät sitä tee, sen sijaan jos nainen etsii seuraa samoin, niin miehet kyllä ottavat yhteyttä. Sen takia kun ajatellaan tuota sun edustamaa kantaa naishenkilönä, siltä puuttuu moraalinen pohja täysin.

• Emmi23
        surunveri kirjoitti:

Hmm siis ei täsäs nyt mistään "mulle kuuluu seuraa" ajattelusta ole kyse vaan siitä että kuka tahansa nainen milloin tahansa voisi ottaa yhteyttä jos haluaisi. Mutta naiset eivät sitä tee, sen sijaan jos nainen etsii seuraa samoin, niin miehet kyllä ottavat yhteyttä. Sen takia kun ajatellaan tuota sun edustamaa kantaa naishenkilönä, siltä puuttuu moraalinen pohja täysin.

Nimenomaan siitä on kysymys: naiset eivät sitä tee, ainakaan helposti kuten olet tullut nähneeksi.
        Ja kun ne eivät sitä tee, valinta on Sinun, minkä muutoksen kohdallasi aiot tehdä seuraavaksi. Surullisimmalta näyttää jos et aio tehdä mitään.

ps. voit pohtia moraalisia juttujasi edelleenkin vapaasti, mutta kuten näet, ne ei henk.koht.tilannettasi johda mihinkään.

• surunveri
        Emmi23 kirjoitti:

Nimenomaan siitä on kysymys: naiset eivät sitä tee, ainakaan helposti kuten olet tullut nähneeksi.
        Ja kun ne eivät sitä tee, valinta on Sinun, minkä muutoksen kohdallasi aiot tehdä seuraavaksi. Surullisimmalta näyttää jos et aio tehdä mitään.

ps. voit pohtia moraalisia juttujasi edelleenkin vapaasti, mutta kuten näet, ne ei henk.koht.tilannettasi johda mihinkään.

"Ja kun ne eivät sitä tee, valinta on Sinun"

Minusta on parempi suhtautua asiaan niin, että molemmat osapuolet tekevät valintoja. Olisiko sinun mielestäsi parempi, että suhtautuisin kaikkiin naisiin sellaisten yleistysten perusteella, jotka näyttävät tässä seuranhaeskelussa toimivan?

• Emmi23
        surunveri kirjoitti:

"Ja kun ne eivät sitä tee, valinta on Sinun"

Minusta on parempi suhtautua asiaan niin, että molemmat osapuolet tekevät valintoja. Olisiko sinun mielestäsi parempi, että suhtautuisin kaikkiin naisiin sellaisten yleistysten perusteella, jotka näyttävät tässä seuranhaeskelussa toimivan?

Jos aiot auttaa itseäsi, liika idealismisi on syytä unohtaa. Nainen tekee valintaa kohdallasi vasta sitten, kun alat tuntua tavalla tai toisella kiinnostavalta, se on se realiteetti, johon tulee uskoa, jotta hankkeesi etenee.

• surunveri
        Emmi23 kirjoitti:

Jos aiot auttaa itseäsi, liika idealismisi on syytä unohtaa. Nainen tekee valintaa kohdallasi vasta sitten, kun alat tuntua tavalla tai toisella kiinnostavalta, se on se realiteetti, johon tulee uskoa, jotta hankkeesi etenee.

Kyllä nämä realiteetit ovat minulla jo erittäin hyvin tiedossa.

• sldkfsl
        surunveri kirjoitti:

Kyllä nämä realiteetit ovat minulla jo erittäin hyvin tiedossa.

No hyvä, seuraava haaste on pitää näitä realiteetteja totena, ja toimia niiden mukaan. Sinnikkyyttä vaatii, mutta ainakin jotain sinnikkyyttä sulla näyttää löytyvän.

• surunveri
        sldkfsl kirjoitti:

No hyvä, seuraava haaste on pitää näitä realiteetteja totena, ja toimia niiden mukaan. Sinnikkyyttä vaatii, mutta ainakin jotain sinnikkyyttä sulla näyttää löytyvän.

Ei tässä sinnikkyydestä olekkaan kiinni, vaan siitä että naiset eivät vaan vastaa. Kun kaikki tekevät sen saman päätöksen aina.

• sdgfhkj
        surunveri kirjoitti:

Ei tässä sinnikkyydestä olekkaan kiinni, vaan siitä että naiset eivät vaan vastaa. Kun kaikki tekevät sen saman päätöksen aina.

En kyllä ihmettele miksi eivät vastaa

• 19+13
        surunveri kirjoitti:

Olet kohdistanut sinnikkyytesi väärin - ja ei se nyt niin kovin sinnikästä tosiasiassa ole copy-pasteta samaa itsesäälissä vellovaa deitti-ilmoa päivästä toiseen. Lähesty naisia itse. Harvoin naiset lähestyy oma-alotteisesti edes niitä joka-tytön-unelmamiehiä joten miksi ihmeessä kuvittelet että ne lähestyisi sua, sä tuot enimmäkseen huonoja puolias esiin eikä se nyt kehenkään vetoa. Jos sä oikeesti haluat naisen niin sä itse lähestyt niitä naisia jotka sua kiinnostaa. Vähissä on ne miehet joiden oikein sijoitettuihinkaan deitti-ilmotuksiin naiset vastailee. Sun on aivan turha odottaa että kukaan sun spämmeihin vastaa, tee päätös että lähestyt ite naisia niin saatat joskus saada naisen.

Kuka lehmän hännän nostais jos ei lehmä itse.

• sldkfsl
        surunveri kirjoitti:

Edellä on hyvin selvästi tullut ilmi, miksi naiset eivät vastaa. Pystytkö ymmärtämään (ehkä et hyväksymään) , ettei ole "naisten vika" (kuten idealismissasi haluaisit) etteivät vastaa. Jokaisella on ihmissuhteissa vapaa tahto mitä haluaa, mitään haluamaasi velvoittavaa "moraalisuussääntöä" uusiin suhteisiin nähden ei ole.

• mies32

Jos suuntaisit saman itsepintaisen sinnikkyytesi elämäsi viemiseen eteenpäin, olisit jo saanut sen naisenkin.

• ehhehhee

Hei, suris ;) Sä ole kyla iihanaa somi uko, muta ma en taita oosata auta sua, sula ei kaki hyvin, sa tarvi apu.

• ---

Jättäisit tosiaan ne huonot puolet itsestäsi (mm. hankala luonne) vähemmälle huomiolle ilmoituksissasi. Annat luontaantyöntävän vaikutuksen.

• 7+5

Sit kun vielä sisäistät ton otsikon ja lakkaat tunkemasta noita poksuleitas tänne keskustelupalstalle. KESKUSTELU, ei seuranhaku.

• ....................

ainakaan itse en jaksa tuota sinun tapaasi yleistää meistä ihmisistä - naisista. tiesitkö että jokainen ihminen on erilainen, siksi nuo sinun analyysit tms. naisista lähinnä huvittaa, ei herätä kiinnostusta. et ole sen ''parempi'' kuin ne jotka täällä haukkuvat alentavin sanoin naisia, sinäkin jauhat meistä niin paljon paskaa että huh, ainakaan itse en halua tutustua kehenkään joka kuvittelee minusta tuollaisia asioita koska olen nainen. enkä ole pelkkä sukupuoli. sinusta tulee kuva, että olet tavallaan pinnallinen..tai jotenkin löytänyt jonkun ''ääriajattelutavan'' ja tunget kaikki ihmiset samaan muottiin. et osaa syvällisellä tasolla nähdä miten erilaisia ihmisiä onkaan. mutta luulen kuitenkin että siihen pystyisit...... kaikesta huolimatta pääsi ei ole ''tyhjää täynnä'' ja vaikutat mietteliäältä ihmiseltä. ajattelu on siitä hyvä, että siihen voi itse vaikuttaa miten ajattelee, ainakaan jos on yhtään sellaista järkeilevää ihmistyyppiä. joten järkeile enemmän.

• surunveri

Yleistämisessä ei ole mitään väärää. Yleistykset pitää tulkita oikein ja muodostaa oikein. Haasteena on tarkkailemalla asioiden yksityiskohtia, löytää ne säännönmukaisuudet, jotka niistä seuraavat. Minun käsitykseni eivät ole mitenkään tyhjänpäällä, eikä se, että jotkut ihmiset eivät pidä yleistyksistä, mitenkään vaikuta pyrkimyksiini ymmärtää asiat niinkuin ne oikeasti ovat.

Tässä muutamia yleistyksiä:

Jos rekisteröidyin mille tahansa deittisivustolle ja kirjoitan olevani yksinäinen työtön mies, sen jälkeen lähetän lukuisille naisille viestiä, suurin osa heistä ei vastaa. JOtkut saattavat vastata, mutta kiinnostuneita ei löydy lainkaan. Kukaan ei ota spontaanisti yhteyttä.

Jos nainen rekisteröityy mille tahansa deittisivulle, ja kirjoittaa olevansa yksinäinen työtön nainen, sen jälkeen lähettää lukuisille miehille viestiä, huomattavasti suurempi osuus lukijosita vastaa. Useat ihmiset ottavat sponaanisti yhteyttä.

Siinä esimerkillinen yleistys. Ei mitään vikaa, sillä ei ole juurikaan merkitystä, että tässä on nyt jäsenneltyä tietoa yleisellä tasolla, sen sijaan että olisin listannut 300 kappaletta lähetettyjä viestejä, ja 300 kappaletta henkilöitä jotka päättivät vastata/olla vastaamatta.

Jos kyseessä olisi jokin tieteelliset standardit täyttävä tutkimus niin silloinhan olisi sopivaa että olisi useita testihenkilöitä, ja useita testiprofiileja, olisi myöskin kontrolliryhmiä, ja tämän jälkeen arvaa mitä sitten tehdään?

Muodostettaisiin yleistys. Abstrakti versio tutkimuksen tuloksista ja niiden tulkinnasta. Mutta tietysti jos kyseessä olisi oikea tieteellinen tutkimus, niin silloin tämä testimateriaali kuuluisi myös ympätä siihen mukaan, ja pitäisi kertoa mitä konkreettisesti on tapahtunut, sen lisäksi että kertoo tämän tulkinnan näistä tuloksista.

Jos kirjoitan että "naiset tekevät sitä" tai "naiset tekevät tätä" en missään nimessä tarkoita että joka ikinen nainen toimisi sillä tavalla, vaan esimerkiksi moni nainen tomii sillä tavalla, tai hyvin moni, tai selkeä enemmistö. Jos suuri osa naisista hyljeksii työttömiä, esimerkiksi, tällä on seuraamuksia. Ei sillä ole niinkään väliä, hyljeksiikö jokainen nainen työttömiä, se kuitenkin heikentää työttömien asioiden laitaa huomattavasti, ja oikeastaan kyseessä on määrällisesti mitattavissa oleva ilmiö. Kun tällaisia seikkoja kertyy useampia, eliei puhuta vain työttömien syrjinnästä, vaan vaikka yksinäisten, tai seksuaalisesti kokemattomien, tai pituudeltaan lyhytkasvuisten... Niin ei ole mitään erityistä syytä olettaa, että nämä erillisiin asioihin pohjautuvat syrjintä tapaukset olisivat jotenkin liitoksissa toisiinsa. Eli ole kovin järkevää väittää että ne olisivat edes enimmäkseen juuri samoja henkilöitä, näin ollen kun puhutaan useasta eri tekijästä, on jo hyvin epätodennäköistä, ettei sattumanvaraisesti valittuun naishenkilöön voisi sovittaa mitään näistä väittämistä. Mitä se itseasiassa tarkoittaa? Vaikka sä haluat ajatella että kaikki ovat yksilöitä ja täysin erilaisia - kuten he ovatkin - niin sun tekemä päätelmäs, että yleistykset eivät kuvaisi keskenään erilaisia yksilöitä, on virheellinen. Esimerkiksi jos sanon että 1. naisilla on kaksi tisua, 2. naiset antavat pakit helpommin työttömille niin tosielämässä kuin netissäkin jos saavat työttömyydestä tietää, 3. naisten mielenkiinto miestä kohtaan laskee huomattavasti jos hän saa tietää miehen olevan seksuaalisesti kokematon 4. naisen mielenkiinto alle 172cm miestä kohtaan on keskimäärin alhaisempi kuin yli 178cm pitkää miestä kohtaan.

Nyt jos poimitaan sattumanvaraisesti naishenkilö, kuinka todennäköistä on että mikään näistä säännöistä ei päde tähän naishenkilöön? Siis kun sä puhut yksilöistä , niin silloinhan sen pitäis olla melko todennäköistä, että näistä poikkeavia löytyy useitakin ja helposti. No oikei, jos jätetään toi kohta 1. pois, mikä on sekin yleistys, miten luulet asian laidan olevan sen jälkeen?

Minun "syvällinen ääriajattelutapa" näkee ainakin sen että olen tässä monta vuotta etsinyt turhaan seuraa, sekä olen huomannut monien miesten olevan ihan samassa tilanteessa. Olen myös huomannut että jos nainen samassa tilanteessa kirjoittaa esim. yhden ilmoituksen, hän löytää seuraa välittömästi. Ihan vaan sattumaa se on.

• qpqpq

Miksi jaarittelet sellaisia joutavia, millä ei ole itsellesi merkitystä?
      Koita keskittyä omaan asiaasi!

• qpqpq

koskee siis edellistä vastaustasi

• Just sayin'...

Mä luulen, että osa naislukijoista pitää Surunverta ihan mielenkiintoisena, mutta noita muita miinuspuolia on vaan liikaa. Jos Surunveri tulis joku päivä ilmoittamaan, että: "nyt saatana loppus pelleily. Tämä jätkä otti itteään niskasta kiinni ja haki ja sai yhden ihan hyväpalkkaisen duunin. Lisäksi keskityn jatkossa vaan työntekoon ja aloittamaani saliharrastaukseen. Ja naista saan viikonloppuna baarissa jos oon saadakseni. Mutta tämän turhanpäiväisen internetharrastuksen nyt lopetan. Ai niin, ja lisäksi lopetin tupakoinnin ja jatkossa pidän myös huomattavasti paremmin hygieniastani. Ei sitten muuta kuin see ya later, alligator!" , niin luulenpa, että sitten alkais tytötkin jo vähän kiinnostumaan. Mutta toi täällä märehteminen ja filosofointi on sellaista aika androgyyniä puuhaa, joten ei sillä vielä pímppejä kostuteta tarpeeksi.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4541
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      100
      4028
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      52
      3542
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      36
      2842
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      26
      2593
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      60
      2512
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2399
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1927
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1908
    10. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      227
      1663
    Aihe