Oletteko muuten huomanneet että tuo pankkitilien verottaminen johtaa siihen, että Italian ja Espanjan pankeista alkaa siirtyä rahaa muualle ja ne ovat entistä suuremmissa vaikeuksissa.
Idiootit johtavat meitä.
Kyproksen tilanne
32
119
Vastaukset
- Fwekmfmklwmefklfwe
"Kapitalismin kujanjuoksu"
- S Etämies
Pankkeja on muutenkin liikaa, konttorit vain pienenevät, että Wahlroosille tulisi halvemmaksi asiakkaiden tuoman hiekan poistoon
Vähemmän pankkeja olisi helpompi valvoa money laundringilta En ole sen puolesta tai vastaan, mutta eikö se ollut jotain 0,1 prosentin luokkaa?
Törkeää tuollainen ryöstäminen.6,75% jos pankissa on alle 100 000 euroa ja 9,9% jos on yli.
Vaihdossa saa pankkien osakkeita.
Olen sitä mieltä, että tuo näkyy muiden kriisimaiden pankeissa ja että raha alkaa siirtyä turvallisempiin kohteisiin.
- Livre
Tarkoitatko pankkitalletusten verottamista?
Lähdevero menee korkotulosta?
Onko se muka jo 6,75% ja 9,9%?
Nyt pitää tarkistaa mitä ne velotti?
Selvähän se että idiootit hallitsee? Ihan niinkuin siellä ei ajateltais mikä voisi olla seuraus? Ainahan rahakkat ovat karttaneet veroja ja lisärokotus karkottaa. Varsinkaan kun kukaan ei tunne saavansa sille vastinetta. Päinvastoin.
Lisää säästöjä.Noin ne väittävät:
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2013/03/16/kyprokselle-10-miljardin-tukipaketti-tallettajat-mukana-talkoissa/20134019/12
Epäilen että kohta käy huonosti jos vastaavia neuvotteluja käydään noiden isompien ongelmamaiden kanssa.- Livre
buddy-love kirjoitti:
Noin ne väittävät:
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2013/03/16/kyprokselle-10-miljardin-tukipaketti-tallettajat-mukana-talkoissa/20134019/12
Epäilen että kohta käy huonosti jos vastaavia neuvotteluja käydään noiden isompien ongelmamaiden kanssa.Voi jumanpaukku. Kohta ne ottaa Suomessakin.
Pitkääkö rahat ottaa pankista pois?
Mä jo ihmettelin mitä tarkoitit "vaihdossa saa pankin osakkeita"
Ketä kiinnostaa pankin osakkeet tuollaisessa tilanteessa ??:D
Vidu ku menee vaikeaksi. Tehdään Gérard Depardieu: t ja muutetaan kaikki venäjälle. Mä olin kyl ajatellut Austraaliaa tai Uutta-seelantia. Livre kirjoitti:
Voi jumanpaukku. Kohta ne ottaa Suomessakin.
Vidu ku menee vaikeaksi. Tehdään Gérard Depardieu: t ja muutetaan kaikki venäjälle. Mä olin kyl ajatellut Austraaliaa tai Uutta-seelantia.Täällä ei ole tuota ongelmaa, mutta Italiassa ja Espanjassa voi olla.
Tosin niinhän ei saa ajatella.- Livre
Livre kirjoitti:
Voi jumanpaukku. Kohta ne ottaa Suomessakin.
Vidu ku menee vaikeaksi. Tehdään Gérard Depardieu: t ja muutetaan kaikki venäjälle. Mä olin kyl ajatellut Austraaliaa tai Uutta-seelantia.Paitsi että Austraaliassa varmaan säteilee vielä ne Japanin ylläpyllärit.
Meiltä kaikilta lähtee sitten siellä tukka päästä. Ollaan kaikki kaljuja.
Kunhan rahat saatiin turvaan (surullista)
Tää vaatii kahvia.. - Livre
buddy-love kirjoitti:
Täällä ei ole tuota ongelmaa, mutta Italiassa ja Espanjassa voi olla.
Tosin niinhän ei saa ajatella.Luuletko että Katainen ja Urpilainen jättää hyvän verotusidean käyttämättä?
No mercy. Se on niillä seuraavassa agendassa. Livre kirjoitti:
Luuletko että Katainen ja Urpilainen jättää hyvän verotusidean käyttämättä?
No mercy. Se on niillä seuraavassa agendassa.Ei se onnistu täällä, eikä siihen ole edes tarvetta.
Se että noin voisi tehdä meillä, tarkoittaisi sitä että koko euroalue olisi jo kaatunut.
Myös seteleiden leikkaus on tehty joskus muinoin, eli ei se pankin ulkopuolellakaan oleva raha ole turvassa.
(mutta meillä on toistaiseksi asiat aika hyvin)
- Nasdaq
Mä olen käynyt Kyproksella. Ihan kämynen mesta. Taisin olla kreikkalaisella puolella. mutta ne nyt on silmiin ihan se ja sama.
(naurua välitiloista) - Livre
Laitetaan väliin biisi, ettei tunnu niin pahalta.
Kaikki tauolle ja kuunnelkaa
http://www.youtube.com/watch?v=O87iUDZGDKs
(siivoa sillä välin työpöydän) - Naurattaa hölmöt
Huvittavaa, miten kunnan ja valtion elätit täällä koko ajan marisevat asioista ja purevat ruokkijoidensa kättä.
- Mene takas baariin
Onko aamukaljat jääny saamatta vai millä oikeudella sä kavennat ihmisten oikeutta keskustella yhteisistä asioista?
Demokratia kapenee kun tilillä ei olekkaan enää 25 000 euroa?
Tuskin pyydät anteeksi karjuntaasi vaikka sanoisin, että tililläni on miljoona.
- Nostoja
Niinhän tässä kävi kuten ennustit
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288549723565.html- 16+11
Tuossa uutisessa ei kylläkään mainita Espanjaa tai Italiaa.
Kyproksen valtio voisi siirtyä oman valuutan käyttöön ja taata sillä pankkitileillä lojuvat rahat. Eurojahan niillä ei siihen tarpeeksi ole.
- Hullu ukko
Tuollainen koko eurooppaan, Kypros on mainio edelläkävijä maa. Miten mahtaa olla laita Tobianin veron kanssa jonka käyttöön ottoa on jo useampi eu maa väläytellyt?
Kaunis ajatus tietenkin oli verottaa rikkaita venäläisiä, jotka pesevät rahaa ja kiertävät veroja kyproslaisissa pankeissa.
Periaatteessa vika on tietysti pankeissa ja niitä valvovissa viranomaisissa. Tai jos ajatusta jatketaan, niin lakeja säätävissä kansanedustajissa tai heidät valinneissa kansalaisissa, joiden lompakoille tässä ollaan lähtemässä.
Jälleen periaatteessa kärsijänä pitäisi olla pankkien omistajat eikä tallettajat. Mutta kun pankki menee nurin, lainat irtisanotaan, jolloin moni yritys tekee konkurssin, tulee työttömiä ja esimerkiksi asuntovelkaiset joutuvat pakkomyymään kotinsa maksaakseen lainansa pois.
Tai sitten valtion tai valtioiden pitää syytää rahaa, että huonoille perustuksille jo alun alkaen kyhätty korttitalo ei luhistu. Minusta tässä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja tarjolla. Buddy idiooteista poiketen varmaan osaa kertoa, mitä kannattaa tehdä.- 14+19
"Buddy idiooteista poiketen varmaan osaa kertoa, mitä kannattaa tehdä. "
Laskitko nyt tässä itsesi siihen joukkoon, jolla ei ole mitään käsitystä siitä mitä kannattaisi tehdä?
Kypros on juuri sopivan kokoinen nappula kokeiltavaksi, miten rahaliittoa voi purkaa. 14+19 kirjoitti:
"Buddy idiooteista poiketen varmaan osaa kertoa, mitä kannattaa tehdä. "
Laskitko nyt tässä itsesi siihen joukkoon, jolla ei ole mitään käsitystä siitä mitä kannattaisi tehdä?
Kypros on juuri sopivan kokoinen nappula kokeiltavaksi, miten rahaliittoa voi purkaa.Joo, lasken. Tosin tuosta loppupäätelmästäsi olen samaa mieltä.
- ...
Ratikkakuski kirjoitti:
Joo, lasken. Tosin tuosta loppupäätelmästäsi olen samaa mieltä.
mitä??!!
onko ratikkakin jo rahaliiton purkamisen, tai vähintäänkin sen kokeilemisen kannalla?
Niin se vain tulee todettua, että Soini ajatuksineen oli jo aikaa sitten oikeassa.
Mitenköhän tämä tullaan tulevaisuudessa selittämään perussuomalaisten typeryydeksi? Jotenkinhan se tarttis kokkareiden ja demareiden saada käännettyä.
Perussuomalaisuuden pelko on typeryyden alku. Olisi pitänyt tehdä niin, että jos EU tukee pankkia, niin osa pankista siirtyy EU:n haltuun. Sen olisi voinut hoitaa osakeantinakin, niin ei olisi tarvinnut vaatia osakkeita nykyisiltä omistajilta.
Joskus sitten myöhemmin jos pankista halutaan eroon, niin osakkeet myydään.
On tietysti määrittelykysymys mikä noiden kriisipankkien todellinen arvo on ja voi olla että joissakin tapauksissa alkuperäisillä osakkeilla ei ole juuri mitään arvoa. Kuitenkin näissäkin tapauksissa alkuperäisille osakkaille jää jotakin.
Tämä nykyinen systeemi on siis ihan pielessä siksi ettei sijoituksen riski realisoidu silloin kun kuvio on tarpeeksi suuri. Ongelma liittyy siihen että tappion mahdollisuuden puuttuminen johtaa myös jatkossa tolkuttomiin investointeihin kun vaara on poistettu. Kriisit tulevat siis jatkumaan jonkin vielä tunnistamattoman syklin mukaisesti. Se miten pankeille asetetut rajoitukset ovat vähentyneet, lisää ongelmaa.- 9+12
buddy-love kirjoitti:
Olisi pitänyt tehdä niin, että jos EU tukee pankkia, niin osa pankista siirtyy EU:n haltuun. Sen olisi voinut hoitaa osakeantinakin, niin ei olisi tarvinnut vaatia osakkeita nykyisiltä omistajilta.
On tietysti määrittelykysymys mikä noiden kriisipankkien todellinen arvo on ja voi olla että joissakin tapauksissa alkuperäisillä osakkeilla ei ole juuri mitään arvoa. Kuitenkin näissäkin tapauksissa alkuperäisille osakkaille jää jotakin.
Tämä nykyinen systeemi on siis ihan pielessä siksi ettei sijoituksen riski realisoidu silloin kun kuvio on tarpeeksi suuri. Ongelma liittyy siihen että tappion mahdollisuuden puuttuminen johtaa myös jatkossa tolkuttomiin investointeihin kun vaara on poistettu. Kriisit tulevat siis jatkumaan jonkin vielä tunnistamattoman syklin mukaisesti. Se miten pankeille asetetut rajoitukset ovat vähentyneet, lisää ongelmaa.No esim. tuon Laikin oman pääoman arvo markkinoiden mukaan on nyt vähän alle 1000 M€, josta Kyproksen valtio omistaa jo 85%, eli ne muut nykyiset omistajat omistaa alle 150 M€. Ja tuossa arvossa tietysti mukana spekulatiivinen "optio" sille että koko hoito pelastetaan ulkopuolisella rahalla.
Mutta siitähän tässä eurososialismissa on kysymys, että veronmaksajat pelastavat aina ja kaiken. - Hullu ukko
buddy-love kirjoitti:
Olisi pitänyt tehdä niin, että jos EU tukee pankkia, niin osa pankista siirtyy EU:n haltuun. Sen olisi voinut hoitaa osakeantinakin, niin ei olisi tarvinnut vaatia osakkeita nykyisiltä omistajilta.
Tämä nykyinen systeemi on siis ihan pielessä siksi ettei sijoituksen riski realisoidu silloin kun kuvio on tarpeeksi suuri. Ongelma liittyy siihen että tappion mahdollisuuden puuttuminen johtaa myös jatkossa tolkuttomiin investointeihin kun vaara on poistettu. Kriisit tulevat siis jatkumaan jonkin vielä tunnistamattoman syklin mukaisesti. Se miten pankeille asetetut rajoitukset ovat vähentyneet, lisää ongelmaa.Jos puhuttaisiin valtiotasolla kannattaisin ajatusta pankin pääomittanmisesta.
Eu tasolla en sitä hyväksy. Vastustan henkeen ja vereen liittovaltiokehitystä Eu:ssa
Eu pitäköön näppinsä irti kansallisista yrityksistä.
Odotettava seuraus. Aina kun talletettuun omaisuuteen uhataan iskeä, ne lähtee toisiin maihin. Silloin 1990 luvun lama-aikana virtasi valuuttaa suomesta ulkomaille.
Sinänsä kyproksen päättäjät tietää muiden EU-maiden tulevan apuun toimi Kypros miten tahansa. Kreikkakin saa velkojaan anteeksi, miksi Kypros ei saisi
- 5+2
Kreikan vararikko olisi tiennyt saksalaisille, ranskalaisille ym. pankeille isoja luottotappioita. Mutta Kypros ei taatusti ole liian iso kaatumaan.
- veli venäläinen
Kävin hakees omat pois eilen kyprokselta. Ei ollut kun parisataa miljoonaa ja nyt säilytän niitä tos mun vaatekaapis.
- 16+15
Kauhea sotku tästä eurokriisistä. Vaatteet ei mahdu vaatekaappiin vaan lojuu siellä sun täällä.
- Raitsikkakuski
16+15 kirjoitti:
Kauhea sotku tästä eurokriisistä. Vaatteet ei mahdu vaatekaappiin vaan lojuu siellä sun täällä.
jemmasin vipuvelka eurni matrassin sisään
nyt en shit pissaakaan öisin sänkyyn--enuraesis nocturno parani
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611149- 42881
- 51641
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että319639Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän114614- 51608
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38595- 93590
- 56554
- 72542