Mitkä autot haisivat ns."neuvostoliitolle" oliko esim. Skoda,warre, dacia yms.. Vai oliko se ladan juttuja, ja mistä moinen haju tuli.., jostain muovista?
idän hajut
16
370
Vastaukset
- Vaikea todentaa enää
.
Kun itäautoja ei varsinaisesti enää tehdä uusia ja loputkin hajut on niistä mosseista jo lähteneet
.- marakatt
muistelmia vain, ei kyseistä hajua tavata enään uusissa autoissa..
Vai onko sitä latukassa??
- ulos liikkumaan
Jo on lapsilla hienot jutut, onko tekemisen puute??
Jonkinlainen oikea harrastus ja elämä maistuisi taas normaalilta.
Pelkkä netissä loisiminen ei tee muuta kuin tyhmentää ja levittää persettä. - siansorkat haisee
Uskoisi jopa uuden tuliterän Ladan tuoksuvan raikkaammalle kuin aloittajan 15 v. vanha uitto-Bemu.
- kattmara
Kysymyksesi sisälsi jo vastauksen, tietenkin aidot neuvostoliittolaiset autot Mosse, Popeda ja Volga, myös itäsaksalaisessa IFAssa taisi olla tuo ominaisuus. Lada ei haissut. Tuoksu tuli istuinmateriaaleista.
- ahdistunein kansa?
Tarkoitatko Samaran suomi-istumia jotka sai ostaa liävarusteena surkeiden alkuperäisten tilalle?
- Lada melkein kotimai
.
Ainakin joissakin malleissa Ladan penkit oli kotimaista tekoa
. - kattmara
ahdistunein kansa? kirjoitti:
Tarkoitatko Samaran suomi-istumia jotka sai ostaa liävarusteena surkeiden alkuperäisten tilalle?
En tarkoita, ensimmäisessä Ladassani olivat nämä suomi-istuimet, eikä tippaakaan tullut ikävä aikaisemmin käyttmiäni britti-autojen "tekonahka" istuimia, ei hajun-, eikä mukavuudenkaan puolesta.
Kun vielä sai alle Konelan markkinoimat Pirellin renkaat, olivat ajo-ominaisuudetkin kohdallaan, siis silloin -70 luvulla. - kattmara
kattmara kirjoitti:
En tarkoita, ensimmäisessä Ladassani olivat nämä suomi-istuimet, eikä tippaakaan tullut ikävä aikaisemmin käyttmiäni britti-autojen "tekonahka" istuimia, ei hajun-, eikä mukavuudenkaan puolesta.
Kun vielä sai alle Konelan markkinoimat Pirellin renkaat, olivat ajo-ominaisuudetkin kohdallaan, siis silloin -70 luvulla.Pitää vielä totuuden nimessä mainita että nämä Ladat (Zigulit) olivat lähes täysin italialaisten lisenssitekoa, muutamat heikot kohdat oli korjattu kovan käytön vaatimalle tasolle.
Eiköhän ne alkuperäiset istuimet olleet 1:1 kopioita Fiatin tuon ajan istuimista, kuten koko autokin oli italialaista lisenssituotantoa.
Kuten jokainen muistaa, nämä kulkuneuvot olivat vuosikausia suomalaisilla eniten myytyjen listoilla, eikä varmaan suotta? - Autokauppias evp.
Lada melkein kotimai kirjoitti:
.
Ainakin joissakin malleissa Ladan penkit oli kotimaista tekoa
.Meillä ainakin teetettiin uudet verhoilut Ladoihin 80-luvulla, mitä silloin myytiin. Samalla materiaalilla verhoiltiin, mitä oli kotimaiset Saabit ja Talbotit. Tosin samat tehtiin myös joihinkin Fiat ja Nissan autoihin, joissa oli aika surkeat penkit.
Kun vaihtoi nappisilmä Ladaan kunnon penkit niiden ruskeiden sarkapenkkien tilalle ja vielä taakse kyynärnojan siihen keskelle, kuten isommissa Ladoissa oli, niin oli helppo myydä ne perus Ladat. - IZH avolava:.???
Autokauppias evp. kirjoitti:
Meillä ainakin teetettiin uudet verhoilut Ladoihin 80-luvulla, mitä silloin myytiin. Samalla materiaalilla verhoiltiin, mitä oli kotimaiset Saabit ja Talbotit. Tosin samat tehtiin myös joihinkin Fiat ja Nissan autoihin, joissa oli aika surkeat penkit.
Kun vaihtoi nappisilmä Ladaan kunnon penkit niiden ruskeiden sarkapenkkien tilalle ja vielä taakse kyynärnojan siihen keskelle, kuten isommissa Ladoissa oli, niin oli helppo myydä ne perus Ladat..
Oliko IZH avolava viimeinen puhdasverinen itäauto mitä Suomessa myytiin?
. - Autokauppias evp.
IZH avolava:.??? kirjoitti:
.
Oliko IZH avolava viimeinen puhdasverinen itäauto mitä Suomessa myytiin?
.En nyt muista, että milloin näitä lava-mosseja http://www.klassikot.fi/1991/izh-27151-1981 viimeksi myytiin, mutta jotenkin tulisi mieleen, että Skoda Favorit http://fi.wikipedia.org/wiki/Škoda_Favorit taisi edustaa viimeisimpiä itäautoja. Tosin tuo rajanveto on aika häilyvää, mutta Skoda Favorit edusti kuitenkin tekniikaltaan pitkälti (moottori etenkin) kunnon itäblokin aikaa, moottorihan oli perua 60-luvulta.
Tuo avolava-mosse kyllä edusti itäautoa parhaimmillaan jo hajunsakin puolesta. Hupaisa tuo jatkopätkä lavan takana, kun Suomen autoverosäännökset olivat niin ahtaat lavan pituuden suhteen, niin Mossen lavaa piti jatkaa täällä Suomessa, että Mossea pystyttiin myymään ilman autoveroa normaalina pakettiautona.
- vunderbaum
Skodan mukana toimitetaan tuoksuva kuusi tyyppinen hajustin nimeltä "itäblokin tuoksu".
- MosseLada
Ja olihan EuroSamara - suomessa koottu, belgialaisella korisarjalla varustettuna.
- sarana55
ei tuoksunut ainakaan vasta paistetulle leivälle kun neuvostoliitossa oli leivästä pula :)
- saranas kiinni
Neuvostoliitossa oli aikoinaan pulaa monestakin asiasta, leipä ei kuulunut niihin, sitä oli runsaasti saatavilla puoli-ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512