Kaukosuhteen muuttuminen "lähisuhteeksi"- kokemuksia?

maatuska.

Kertokaa ihmiset minulle kuinka teidän suhteenne muuttui, kun raastava kaukosuhde muuttuikin "lähisuhteeksi"?
Minulla siis tilanne, että muutan miehen paikakunnalle(silti eri osoitteissa asutaan), jossa minulla on työ ja nyt mietinkin, että onkohan ratkaisu oikea. Olemme olleet yhdessä puolisen vuotta vasta ja tilanne on ollut monelta kannalta kovin haastava.
Nyt minua ihmetyttääkin itsessäni se, että nyt kun minun pitäisi olla onnellinen ja odottaa muuttoa, niin minä pelkään ja epäröin.
Tilanne olisi helppo, kun voisi vain lakata tuntemasta toista kohtaan mitään ja unohtaa, mutta sekään ei onnistu. Olen alkanut ajattelemaan eroa, mutta sekään ei tunnu järkevältä ratkaisulta, kun kaksi ihmistä välittää toisistaan ja ei mitään kriisejäkään ole. Meillä siis on kaikki hyvin, mutta miksi epäröin!

8

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoitti psykan

      Ei ole kokemusta, mutta on normaalia, että ihminen alkaa pohtimaan ja punnitsemaan asiaa. Epäröinti ja pelot ovat yleisiä. Ei ole varma onko päätös oikea ja kun on vielä mahdollisuus perua.

      Voin sanoa että kaikkeen oppii ja pystyy muotoutumaan. Puolenvuoden suhde on älyttömän lyhyt aika tämmöisille suunnitelmille. Ajattele kuitenkin kirkkaasti. Sinulla ei ilmeisesti ole vielä lapsia tai muita tekijöitä. Jos suhde ei tunnu enää miellyttävältä, on paluu omalle kotikaupungille helppoa.
      En näe tälläisessä kokeilussa mitään pahaa.

    • Tyrkky

      Änkeät sitten miehen ja hänen vaimonsa väliin oikein muuttamalla samalle paikkakunnalle miehen kanssa. Niinpä tietysti.

    • Onnellinen suhde

      Miehellä on vaimo ja lapsia ja sinä vielä muutat pettäjän perässä. Vaimo tietää jo, niin arvaa mitä siitä seuraa, kun hän eräänä päivänä tulee työpaikallenne ja kailottaa kaikkien kuullen, mitä olette seläntakana touhunneet. Työpaikalla on muuten miehen yksi sukulainenkin että ONNEA vaan!

      • Saas nähä

        Mies ei ole todennäköisesti kertonut olevansa edes parisuhteessa, niinhän pettäjät toimii.


      • gggggggggl

        Sano ihmeessä vaimolle, että ottaa hteyttä niin minäkin tietäisin hänestä.


    • mystistä

      Muutat ilmeisesti omaan kämppään,eli yhteisen arjen sujumista ei tarvitse testata? Työsi vuoksi olet ilmeisesti muuttamassa. Viikonloppuina on mahdollista hengailla vähemmän raastavissa olosuhteissa, jos vain haluaa....:)

    • yhres ihanaa

      Mitä mä voin sanoo mun kaukosuhteesta lähisuhteeks kokemuksesta sen verran et kaukosuhdetta kesti 5-vuotta...ja nyt lähiaikoina ollaan muutettu yhteiseen asuntoon. Eli molemmat muuttivat omilta paikkakunniltaan uudelle paikkakunnalle. Ihan hyvin meillä. Mut sun tilanne on toisaalta erillainen kuin mun...joten, sun täytyy ite ratkasta että mikä on seurava siirtosi ja et miten etenet.

      • igicöv

        Mulla oli kans ensin kaukosuhteena yli vuoden. Nähtiin kerran pari kuussa ja kun välimatkaa oli kunnolla niin pikkuhiljaa päätettiin muuttaa molemmat uudelle paikkakunnalle.

        Mutta, hommasta tuli katastrofi. Tiesin jo alle kuukaudessa, että homma ei todellakaan toimi. Parissa kuukaudessa välit olivat niin tulehtuneet, että hyvä ettei käyty käsiksi toisiimme. Jatkuvaa riitelyä ja siitä kaukorakkausajoista ei ollut mitään jäljellä. Toinen oli kuitenkin niin erilainen kuin mitä kaukorakkausaikana oli haaveillut.
        Neljän kuukauden jälkeen erottiin yhteisymmärryksessä.

        Nyt tuota kokemusta viisaampana en lähtisi enää mukaan mihinkään kaukorakkauksiin. Ensinnäkin kaikki vapaa-aika menee matkustamiseen tavatakseen lyhyesti. Lähtö on aina riistävää. Kaikki rahat menee puhelimeen ja matkustamiseen. Sitten kun suhde muuttuu lähirakkaudeksi niin monesti toinen on aivan erilainen kuin on haaveillut. Että sillee


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe