Hei!
Olen lähdössä opiskelemaan yhteiskuntapolitiikkaa yliopistoon ensi syksynä, ja minua kiinnostaisi tietää minkälaisia töitä samantyyppisestä koulutuksesta valmistuneet ovat saaneet? Millainen palkka ja millaisella työkokemuksella? Kauan kesti löytää ensimmäinen oman alan työpaikka valmistumisen jälkeen? Millaisia työtehtäviä? Etenkin esimerkiksi YK:lle, EU:lle tai muulle vastaavanlaiselle kansainväliselle työnantajalle työllistyneiden kokemuksia otettaisiin ilolla vastaan, mutta myös kaikkea muuta!
Kiitoksia :)
Yhteiskuntatieteiden palkat
1
85
Vastaukset
- YTM
Rehellisesti sanottuna en suosittele. Ko.tutkintoa ei arvosteta ja työnhaussa edellesi kiilaa ties kuinka monen muun alan tyypit. Saat ehkä jtn tempputyöllistämispätkiä valmistuttuasi, joissa palkka max.sama ku siwan kassalla. Joten hukkaan menee 5 vuotta yliopistolla, jos ko.alaa alat lukeen. Toki jos aidosti olet alasta kiinnostunut, niin mikäs siinä. Hienon uran ja rahan perässä tälle alalle ei ainakaan kannata lähteä. Ja proffien hehkutuksia alan hienoudesta ei kannata uskoa. Heillä on oma lehmä ojassa, kun yrittävät saada alalleen mahd.paljon opiskelijoita ja turvata oma lihava palkkapussi myös tulevaisuudessa. Myös yliopiston tilastot kunkin alan opiskelijoiden sijoittumisesta työelämään ei useinkaan kerro koko totuutta.
Joten kannattaa vielä harkita. Mukavaa kesää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944