Exä estää muuton

salarakas4

Erosimme 3 vuotta sitten.

Meillä yhteinen lapsi ja sain hyvät rahat osituksessa.

Tapasin työmatkallani miehen toiselta puolelta suomea 800km päästä ja haluaisin muuttaa sinne. Ikävä ex-mieheni estää ja perustelee yhteishuollolla asiaa ettei enää saisi tavata lastaan.

Mitä teen?

8

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dredd1

Lapsella on oikeus kumpaankin vanhempaan

• 18*18

Eihän sinun muuttosi yhteishuoltoa eikä tapaamisia estä. Hankalammaksi tapaamiset menee ja iltakyläilyt ovat luonnollisestikin mahdottomia. Kumpikaan ex-puolisoista ei voi estää toisen muuttoa.

Meillä asia hoidettiin niin, kun ex-mies muutti Oulusta pääkaupunkiseudulle, että tyttö menee lentokoneella noin joka toinen viikonloppu isänsä luokse. Matkat isän laskuun ja saattaja tietenkin lentoyhtiön puolesta. Kun viikonloput sopii puoleksi vuodeksi eteenpäin ja liput ostaa ajoissa niin ei tule edes kalliiksi. Järjestely on toiminut hyvin.
      Nämä on aina sovittavissa eikä ex-puolison muutot kuulu toiselle. Tokihan niistä on hyvä keskustella etukäteen.

• salarakas4

Meillä on yhteishuolto ja aikanaan sovittu että asuttaisiin lähekkäin, kun lapsella pitkäikäiset kaveritkin nyt lähellä. Jos menen muuttamaan lapsen olosuhteita lienee edessä oikeusjuttu, kun ero muutenkin oli sotkuinen.

• pilvilinna5

Lapsesi ja miehesi puolesta toivon että tulet järkiisi. Luulisi sinullakin olevan jotain kiinnekohtia paikkakunnallesi? Kavereita, sukua, työtä? Lapsesihan on ikävässä tilanteessa. Onko joku kysynyt hänen mielipidettään vai onko lapsesi sinulle pelkkä leikkikalu joka voidaan tempaista minne tahansa? Lasten edusta aina puhutaan niin maireasti. Onko tämmöinen muuttoliike lapsesi edun mukaista? Mitäs lastensuojelu asiaan sanoo? Tuskin suosittelee lapselle moista traumaa.

• lifemocker

tunnetko sä edes koko miestä?

meinaan vaan et kannattaako nyt suinpäin rynnätä suhteeseen ja muuttaa jonnekkin hevon helvettiin tuntemattoman ihmisen luokse/perään?

• En tiedä

Niin... En osaa auttaa, koska oma tilanteeni on samankaltainen. Seurustelukumppanillani on myös lapsi, samoin minulla kaksi lasta. Eronneita siis molemmat. Asuimme samalla paikkakunnalla, mutta koska miehen exä muutti, hän lähti lapsensa perässä kaus. (Ja muistakin syistä. Asia oli tiedossa jo kun tutustuimme. Lapsen äiti ei voi pääasiassa hoitaa lasten yksin, vaan miehen on asuttava lähellä.)

Mies haluaisi minut mukaansa, mutta kun mun lasteni isä asuu täällä... Nyt ollaan reissattu lentäen ja junalla, mutta ei tätä oikein ikuisesti jaksa. En halua viedä lapsiltani ns. arki-isää. Toki voisivathan he matkustaa vaikka joka toinen viikonloppu, mutta mielestäni se olisi aika etäinen isäsuhde.

Minulla on siteitä/ystäviä yms, molemmilla paikkakunnilla, joten sen puolesta mulle on yhdentekevää missä asun.

Nyt tuntuu että vain odottelen milloin jompi kumpi tai lapset kyllästyy tähän reissaamiseen, niin on pakko laittaa pillit pussiin maailman upeimmassa ja läheisimmässä suhteessa.:( Siis emme ole vasta tavanneet, vaan pari vuotta yhteiseloa jo takana.

• tume6

Kuulostaa oikein mukavalta uusioperhehelvetiltä

• Nuurdea

Miksei voi jatkaa tapailua miehen kanssa etäsuhteessa? Erittäin moni suhde muuttuu ihan tylsäksi ja huonoksi, kun muutetaan yhteen ja väkisin yhdistetään kaksi perhettä. Aina tuommoisessa tapauksessa lapset ainakin protestoi eikä ehkä ikinä selviä siitä.

Kun väkisin runnotaan uusioperhe kasaan saman katon alle, niin siinäpä käy äkkiä niin, että lapset haluavatkin muuttaa mieluummin isänsä luokse kuin olla äidin luona, jossa äiti vain kuhertelee miehensä kanssa ja uusien sisko- ja velipuolien kanssa on jatkuvaa kyräilyä ja kärhämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe