“Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella, Jeesuksella oli” (Fil.2:5).
“Mutta meillä on Kristuksen mieli” (1.Kor.2:16).
“ja uudistua mielenne hengeltä” (Ef.4:23).
Nämä ovat kaikki Paavalin kehoituksia. Hän sanoo Herran kansalle: “Olkoon teillä se mieli, joka on Kristuksella - Jeesuksen ajatukset - olkoon ne myös teidän ajatuksianne. Tällaiseen mielentilaan me kaikki pyrimme.
Mitä tarkoittaa omata Kristuksen mieli? Aivan yksinkertaisesti se tarkoittaa ajatella ja toimia kuten Jeesus teki. Se tarkoittaa, että me teemme Kristuksen kaltaisia päätöksiä, kuinka meidän tulee elää. Se tarkoittaa, että teemme kaiken mielemme tietoiseksi Kristuksen mielen laadusta meissä.
Joka kerta, kun me katsomme Jumalan Sanan peiliin, meidän tulee kysyä itseltämme: “Kuvastaako se, mitä minä näen itsestäni, Kristuksen luontoa ja ajattelua? Muutunko Kristuksen kaltaisuuteen jokaisen kokemuksen kautta, jonka Jumala tuo elämääni?”
Paavalin mukaan Kristuksen mieli on tällainen: “...vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi...” (Fil.2:7).
Jeesus teki päätöksen, kun hän oli vielä taivaassa. Hän teki sopimuksen Isän kanssa siitä, että hän luopuu taivaallisesta loistostaan ja tulee maan päälle ihmisenä. Hän aikoi tulla alas maailmaan nöyränä palvelijana. Ja hän halusi palvella mieluummin kuin tulla palveltavaksi.
Kristus siis sanoi: “Minä menen tekemään sinun tahtosi Isä.” Jeesus todella päätti ennen alas tuloaan: “Minä alistan oman tahtoni tehdäkseni sinun tahtosi Isä. Kaiken, mitä minä teen, on tultava sinulta. Minä luovun kaikesta ollakseni riippuvainen sinusta.”
Isän puolelta taas sopimus Pojan kanssa sisälsi Isän tahdon Pojalle ilmaisemisen. Jumala sanoi hänelle: “Minä en koskaan salaa tahtoani sinulta. Saat aina tietää, mitä minä teen ja kuinka minä sen teen. Sinulla on oleva minun mieleni.”
Kuinka paljon onkaan ihmisiä tänään, jotka sanovat olevansa Jeesuksen seuraajia, eivätkä ole koskaan tehneet päätöstä elää kuten Jeesus eli. Sen sijaan he elävät mukavasti lihansa kanssa - luonnonlaatunsa, luonteen vikojensa, perisyntiensä. Eivätkä he koskaan halua muuttua. He sanovat: “Minä olen luonteeltani tällainen.”
Mutta kun Paavali sanoo reilusti: “Minulla on Kristuksen mieli”, hän julistaa: “Minä olen luopunut omasta kunniastani. Kuten Jeesus, olen ottanut orjan muodon.” Ja Paavali vakuuttaa, että sama pätee jokaisen uskovan kohdalla: “Mutta meillä on Kristuksen mieli” (1.Kor.2:16).
http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts050523.htm
Wilkerson ja Kristuksen srk.palvelijaksi alistuminen
10
169
Vastaukset
- efeso
Fil.2
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
1Kor.2:16
Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Ef.4:
että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
ja uudistua mielenne hengeltä. - Oikea oppi
Wilkerson osasi opettaa hyvin. Totuudellisesti, että helppo ottaa vastaan miltei kaikki, mitä hän sanoi. Aito nöyryys paistoi hänestä. Suomessakin tunnettu yli srk.rajojen.
- Puhe sekin
Tulipa mieleni seiskalta katsomani juttu taannoin. Näytettiin Wilkersonin käyntiä Suomessa. Messuhallissa juhlat. Puhujaksi kutsuttu myös tuolloin Kalevi Lehtinen.
Siis hellarien järjestämiin juhliin, tosin varmaan yhteiskristillisiin.
Wilkerson kysynyt, että eikö teillä ole puhujia omiasta takaa kun ev.lut. kirkosta haitte esiintymään. - Bb*
Aloitus sopisi päivän sanaksi. Aaamulla voisi lukea ja vahvistua Herrassa.
- yksin armosta
"Siinä oli Jumalan mielen mukainen mies!"
Näin voimme sanoa ja joskus kuuleekin sanottavan, ainakin Daavidista. Tarkoittaisiko se, että heillä on Kristuksen mieli? He ovat "vanginneet ajatuksensa kuuliaisiksi Jeesukselle Kristukselle" ja ajatelleet "sitä, mikä on hyvää ja puhdasta, rakentavaa ja hyvältä kuuluvaa, jos on joku avu ja jotain kiitettävää" - ja olisivatko he alistaneet kaikki tunteensa ja tahtonsa ja tekonsa Jumalan Sanan alle ja Hänen ohjaukseensa?
Jumala tahtoo tuntea meidät läheisesti. Kuulla tunteemme, huolemme, muistomme, ajatuksemme. Sitten voimme päästää niistä irti ja sanoa: Täytä Sinä. Täytä mieleni Sinun ajatuksillasi, tunteeni Sinun tunteillasi, ja päiväni Sinun teoillasi.
Olkoon meillä Kristuksen mieli. - filadelfi
Jeesuksen sääli
Matteus:
9:36 Ja nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hyljätyt niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta.
14:14 Ja astuessaan maihin Jeesus näki paljon kansaa, ja hänen kävi heitä sääliksi, ja hän paransi heidän sairaansa.
15:32 Ja Jeesus kutsui opetuslapsensa tykönsä ja sanoi: "Minun käy sääliksi kansaa, sillä he ovat jo kolme päivää olleet minun tykönäni, eikä heillä ole mitään syötävää; enkä minä tahdo laskea heitä syömättä menemään, etteivät nääntyisi matkalla."
18:27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
20:34 Niin Jeesuksen tuli heitä sääli, ja hän kosketti heidän silmiänsä, ja kohta he saivat näkönsä ja seurasivat häntä.
Markus:
1:41 Niin Jeesuksen kävi häntä sääliksi, ja ojentaen kätensä hän kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Minä tahdon; puhdistu."
6:34 Ja astuessaan maihin hän näki paljon kansaa, ja hänen kävi heitä sääliksi, koska he olivat niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta, ja hän rupesi opettamaan heille moninaisia.
8:2 "Minun käy sääliksi kansaa, sillä he ovat jo kolme päivää olleet minun tykönäni, eikä heillä ole mitään syötävää.
Onko meillä sääli kansastamme, josta valtaosa on luopunut tarjolla olevasta evankeliumista ja siirtyy vain enemmän laittomuuden tielle, hyljäten rakastavan Jumalan iankaikkisen ihanan suunnitelman? - _:_:?
Filadelfi. Tämä kansa on hylännyt "oikean paimenensa", Jeesuksen Kristuksen.
Seuraa "vääriä paimenia" nyt. Väärät paimenet vievät laumaa enemmän ja enemmän harhaan.
On vain piskuinen lauma Vapahtajallamme. Se lauma ei voi päättää kansan puolesta, mutta se lauma rukoilee ja rukoukset kuullaan ja niihin vastataan aikanaan. Herra toimii kyllä nytkin. Luulen, että Jeesuskin itkee meitä ja sitä mitä on tulossa kansamme päätöksistä johtuen.
Rauhaa teille Jeesuksen Kristuksen omat. - Kauheaa vallan
Miten se Kristuksen mieli nyt näkyy Suomen kansassa? Onko tämä kristitty maa enää? Adressi adressin jälkeen täyttyy Raamatun vastaisista asioista.
- myös liitoissa
Tätä sanoi Wilkerson.
“Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella, Jeesuksella oli” (Fil.2:5). - Hyvää ja tervettä
Välillä hyvä lukea asiallistakin tekstiä ja sitä tuli aina Wilkersonilta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864650Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1823660Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481099- 501010
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914