Mikä voi aiheuttaa kiille vaurion hampaisiin, nimenomaan se on ylä etuhampaissa? Itse en sitä ole tajunnut kun vasta lekurin kysyessä (tai olen kyllä huomannut että hampaissa on jotain, en vaa kiinnittäny huomiota) mistä minulle on tullut tämmöiset kiille vauriot hampaisiin.
Ajattelin, voisiko liittyä keliakiaan, kun on ollut epämääräisiä mahaoireitakin vuosia. Verikokeiden mukaan keliakiaa ei ole. Lääkäri sanoi vaan että katsellaan. Mutta minua oikeasti häiritsee, mistä ne kiille vauriot voi tulla?! Lapsena ja edelleen hampaat on hoidettu hyvin enkä lapsena enkä nyt aikuisenakaan kovin paljoa syö/juo mitään sokerisia tai happamia juttuja..Mut häiritsee, kertokaa jos tiedätte jotain tämmösestä asiasta pliis!!
Hampaiden kiillevaurio?!
hampaani**
4
1184
Vastaukset
- :D:D
minulla on kiillevaurio ja se esim voi olla synnynnäinen.
- puuhastelija
Kyllä voi liittyä keliakiaan. Vauriot syntyvät hampaan kehittyessä ennen puhkeamista.
http://www.celiac.nih.gov/DentalEnamel.aspx - !!!
Myös limsajuomien ahkera käyttö aiheuttaa kiillevaurioita. Keliakia ei selviä verikokeella. Vaatii ohutsuolen tähystyksen.
- Freyja1
Mahaneste voi huomaamatta tulla suuhun. Katso närästys ja refluksi sivuja. tyttärelläni on ollut pienestäpitäen kiillevaurioita ja vasta nyt teini-iässä tuli esiin syy!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740