Mikä voi aiheuttaa kiille vaurion hampaisiin, nimenomaan se on ylä etuhampaissa? Itse en sitä ole tajunnut kun vasta lekurin kysyessä (tai olen kyllä huomannut että hampaissa on jotain, en vaa kiinnittäny huomiota) mistä minulle on tullut tämmöiset kiille vauriot hampaisiin.
Ajattelin, voisiko liittyä keliakiaan, kun on ollut epämääräisiä mahaoireitakin vuosia. Verikokeiden mukaan keliakiaa ei ole. Lääkäri sanoi vaan että katsellaan. Mutta minua oikeasti häiritsee, mistä ne kiille vauriot voi tulla?! Lapsena ja edelleen hampaat on hoidettu hyvin enkä lapsena enkä nyt aikuisenakaan kovin paljoa syö/juo mitään sokerisia tai happamia juttuja..Mut häiritsee, kertokaa jos tiedätte jotain tämmösestä asiasta pliis!!
Hampaiden kiillevaurio?!
hampaani**
4
1203
Vastaukset
- :D:D
minulla on kiillevaurio ja se esim voi olla synnynnäinen.
- puuhastelija
Kyllä voi liittyä keliakiaan. Vauriot syntyvät hampaan kehittyessä ennen puhkeamista.
http://www.celiac.nih.gov/DentalEnamel.aspx - !!!
Myös limsajuomien ahkera käyttö aiheuttaa kiillevaurioita. Keliakia ei selviä verikokeella. Vaatii ohutsuolen tähystyksen.
- Freyja1
Mahaneste voi huomaamatta tulla suuhun. Katso närästys ja refluksi sivuja. tyttärelläni on ollut pienestäpitäen kiillevaurioita ja vasta nyt teini-iässä tuli esiin syy!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819