Mikä voi aiheuttaa kiille vaurion hampaisiin, nimenomaan se on ylä etuhampaissa? Itse en sitä ole tajunnut kun vasta lekurin kysyessä (tai olen kyllä huomannut että hampaissa on jotain, en vaa kiinnittäny huomiota) mistä minulle on tullut tämmöiset kiille vauriot hampaisiin.
Ajattelin, voisiko liittyä keliakiaan, kun on ollut epämääräisiä mahaoireitakin vuosia. Verikokeiden mukaan keliakiaa ei ole. Lääkäri sanoi vaan että katsellaan. Mutta minua oikeasti häiritsee, mistä ne kiille vauriot voi tulla?! Lapsena ja edelleen hampaat on hoidettu hyvin enkä lapsena enkä nyt aikuisenakaan kovin paljoa syö/juo mitään sokerisia tai happamia juttuja..Mut häiritsee, kertokaa jos tiedätte jotain tämmösestä asiasta pliis!!
Hampaiden kiillevaurio?!
hampaani**
4
1195
Vastaukset
- :D:D
minulla on kiillevaurio ja se esim voi olla synnynnäinen.
- puuhastelija
Kyllä voi liittyä keliakiaan. Vauriot syntyvät hampaan kehittyessä ennen puhkeamista.
http://www.celiac.nih.gov/DentalEnamel.aspx - !!!
Myös limsajuomien ahkera käyttö aiheuttaa kiillevaurioita. Keliakia ei selviä verikokeella. Vaatii ohutsuolen tähystyksen.
- Freyja1
Mahaneste voi huomaamatta tulla suuhun. Katso närästys ja refluksi sivuja. tyttärelläni on ollut pienestäpitäen kiillevaurioita ja vasta nyt teini-iässä tuli esiin syy!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978