juurenpäänleikkaus?

eiHaluisPoistaa

Onko kellään kokemuksia aiheesta? Voisiko auttaa hampaaseen jota juurihoidot eivät ole saaneet oireettomaksi?

Millainen operaatio kyseessä?

Ei haluis vielä poistaa kun näkyvä hammas.

6

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyytyväinen asiakas

Minulle tehtiin resektio noin vuosi sitten. Jännitin leikkausta aivan älyttömästi etukäteen, ihan turhaan. En tuntenut mitään koko leikkauksen aikana, johon meni vajaa tunti. En myöskään tarvinnut särkylääkkeitä jälkeenpäin. Leikkaus tehtiin aamupäivällä, ja loppupäivän olin pois töistä.

Ainoa ikävä asia olivat tikit, joiden vuoksi en saanut pestä leikatun alueen hampaita pariin viikkoon. Siis tikit sain suusta vasta parin viikon jälkeen.

Mikäli itselleni ei olisi tehty resektiota, olisi kaksi hammasta pitänyt poistaa ja laittaa implantit tilalle. Näille olisi tullut todella kova hinta, nyt selvisin "vain" reilulla 700 eurolla.

Saa nähdä, kuinka pitkään leikatut hampaat kestävät. Toivottavasti mahdollisimman pitkään.

Kävin yksityisellä hammaslääkärillä.

• Alkuppppp

Aika kallis, mutta tuo sisälsi ilmeisesti kaksi hammasta? Millaiset olivat oireet ennen leikkausta, ja poistuivatko ne leikkauksen jälkeen?

• Tyytyväinen asiakas
        Alkuppppp kirjoitti:

Aika kallis, mutta tuo sisälsi ilmeisesti kaksi hammasta? Millaiset olivat oireet ennen leikkausta, ja poistuivatko ne leikkauksen jälkeen?

Joo, kahdesta hampaasta jouduttiin leikkaamaan juurenpää.

Mulla oli toinen hammas juurihoidettu jo vuosia aiemmin, mutta sitten ikeneen ilmestyi fisteli, eli märkäpaise. Röntgenissä selvisi, että hampaan juuri oli tulehtunut. Samoin viereisen hampaan juuri, joka ilmeisesti oli kuollut jo aikoja sitten. Ai niin, ja tuo leikkauksen hinta sisälsi siis myös tämän toisen hampaan juurihoidon.

Mulla ei siis ollut mitään kipuja ennen leikkausta, koska molemmat hampaat olivat jo kuolleet. Ainoa asia, mistä ilmeni, että ylipäätään oli mitään ogelmaa, oli tuo fisteli. Olin vain kuukautta aiemmin käynyt suuhygienistillä hampaiden putsauksessa, eikä hänkään silloin nähnyt, että suussa olisi ollut mitään vialla.

Mutta fisteli tietysti parani, ja on toiveita, ettei ko. hampaita tarvitsisi ottaa pois, ainakaan ihan lähivuosina. Mutta tuotahan ei voi oikein ennustaa, riippuu siitä, miten luutuminen onnistuu (etteivät hampaat ala heilua, kun juurta on kuitenkin leikattu). Joku asiasta enemmän tietävä varmaan osaisi kertoa näistä ennusteista paremmin.

• HLL Porista
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

Joo, kahdesta hampaasta jouduttiin leikkaamaan juurenpää.

Mulla oli toinen hammas juurihoidettu jo vuosia aiemmin, mutta sitten ikeneen ilmestyi fisteli, eli märkäpaise. Röntgenissä selvisi, että hampaan juuri oli tulehtunut. Samoin viereisen hampaan juuri, joka ilmeisesti oli kuollut jo aikoja sitten. Ai niin, ja tuo leikkauksen hinta sisälsi siis myös tämän toisen hampaan juurihoidon.

Mulla ei siis ollut mitään kipuja ennen leikkausta, koska molemmat hampaat olivat jo kuolleet. Ainoa asia, mistä ilmeni, että ylipäätään oli mitään ogelmaa, oli tuo fisteli. Olin vain kuukautta aiemmin käynyt suuhygienistillä hampaiden putsauksessa, eikä hänkään silloin nähnyt, että suussa olisi ollut mitään vialla.

Mutta fisteli tietysti parani, ja on toiveita, ettei ko. hampaita tarvitsisi ottaa pois, ainakaan ihan lähivuosina. Mutta tuotahan ei voi oikein ennustaa, riippuu siitä, miten luutuminen onnistuu (etteivät hampaat ala heilua, kun juurta on kuitenkin leikattu). Joku asiasta enemmän tietävä varmaan osaisi kertoa näistä ennusteista paremmin.

Aika kallista.

Voisitko kertoa, mitkä hampaat olivat kyseessä ja puhutko omavastuuhinnoista vai ns. kokonaishinnasta (jolla sinänsä ei ole mitään väliä, koska asiakas maksaa vain omasvastuun, kun Kelakorvauksen saa käytännössä aina vähennettyä)?

Itse puhun aina omavastuuhinnoista, koska se on se mitä asiakas maksaa, enkä halua asiakkaan kiinnittävän huomiota joidenkin toimenpiteiden törkeän koviin hintoihin. Meillä juurenpäänleikkaus eli resektio on huimat 150-170 euroa per hammas (yksijuurinen) ja monijuurinen menee peräti 200-230 euroon.

Mitä muuta sait 700 eurollasi?

• Ei noita-akaksi

Itsellä aloitettu juurihoito alaetuhampaaseen tänä keväänä. Siinä on ilmeisen vanha tapaturman aiheuttama vamma - 1 vuotta sitten se kipuili kovasti. Kävin tuolloin hampilääkärissä tk:ssa, mutta lääkäri ei löytänyt mitään vikaa. Ei kyllä ottanut edes suoraan edestä röntgenkuvaa.

Nyt röntgenissä näkyy läpimitaltaan 1 cm kokoinen tulehdusepsäke, jota nyt koetetaan juurihoidolla hoitaa. Toisessa lääkkeen laitossa näkyi, että lääke pääsee juuresta sinne "mollukkaan" ja hampilääkäri sanoi sen olevan vähän huono asia. Juuren pää kun kai sitten jotenkin auki.

Aloin mielessäni miettiä, että auttaisikohan tuo juurenpään leikkaus mulla, jos se mollukka ei ala juurihoidolla häviämään? En haluaisi etualahampaastani luopua .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe