Haluaisin tehdä värinpoiston kotona, koska kampaajalla se on kallista. Itselläni on luonnostaan vaaleanruskeat hiukset ja olen värjännyt niitä monia kertoja ruskeaksi ja välillä mustaksi. Tällä hetkellä minulla on ruskeat hiukset ja haluaisin värjätä ne takaisin vaaleanruskeiksi ja siitä myöhemmin ehkä blondiksi. Mitä kokemuksia teillä on kotona tehdystä värinpoistosta? Mistä saan hyvän värinpoiston kuitenkin aika halvalla? Mistä kaupasta? Mitä vinkkejä teillä on värinpoistoon kotona? Kiitos jos voitte auttaa (:
Värinpoisto kotona
7
11203
Vastaukset
- Entinen blondi
No kusenkeltainenhan siitä aina tulee, kylläkin myös kampaajalla. Värinpoiston jälkeen onkin tarkoitus laittaa aina väri päälle. Kaupan valikoimissa ei taida olla paljon vaalennusaineita, itse olen käyttänyt sellaista joka maksaa 11-12 euroa, siinä on 2 vaalennusjauhepussia mukana eli riittävä on. Kannattaa laittaa folio hiuslatvoihin kun vaalennat, se tehostaa vaikutusta. Vaalennuksen jälkeen laitat jonkun värin päähän, älä liian vaaleeta, niin että peittää epätasaisuudet. Sitten jos haluat vaalentaa lisää niin pari viikkoa tulisi odottaa, itse kerran tein 2 värinpoistoo peräkkäin ja hiukset meni ihan purukumiksi :(
- Kotivärjääjä
Värinpoiston jälkeen hiukset ovat todellakin oranssit. Ehkä kannattaa valita värinpoiston jälkeen laitettavaksi vaaleanruskea sävy, joka on lämpimän sävyinen. Itse yritin joskus kylmää vaaleanruskean sävyä ja hiuksista tuli vihertävät värinpoistokäsittelyn jälkeen.
Blondiksi muuntautuminen vaatii vähän enemmän aikaa, kannattaa vaalentaa asteittain tai yrittää laittaa raitoja. Sekin on kyllä itse aika hankalaa, kannattaa ainakin pyytää kaveria avuksi ;) Kun olet saanut hiukset vaalennettua, käytä kerran viikossa hopeashampoota pitääksesi keltaisuuden kurissa.
Värinpoisto kuluttaa hiuksia paljon, joten kannattaa olla varovainen etteivät hiukset kärähdä! - fgh juhkhjkjkj
Kuten yllä mainittu, siitä tulee oranssi. Tyvestä todennäköisesti tulee valkoinen, sen jälkeen saattaa olla pari senttiä kellertävää ja loput tummaa oranssia. Kotikonstein tummasta blondiin kestää useampi kuukausi. Valkaisujen välissäkin pitäisi olla muutama viikko aikaa kun niitä tulee sinun tapauksessasi olemaan useita. Pari viikkoa väliä ei riitä, tukkasi muuttuisi aivan kaameaksi hampuksi. Tukan tulee levätä kunnolla valkaisun jälkeen koska hiuksen pinnassa olevat suomut kuivuvat ja nousevat pystyyn, jos tämä toistuu useasti nopeaan tahtiin, lopputuloksena on hiuksen murtuminen eli poikki meneminen. Huonolla tuurilla se voi menna poikki tyvestä, ei latvasta.
Älä myöskään missään nimessä ensikertalaisena rupea leikkimään valkaisun ja folion kanssa yhtä aikaa. Folion sisällä hiusvärin lämpötila nousee ja rasittaa tukkaa entistä enemmän, ja lopputuloksena voi olla taas hiuksen "sulaminen" tai murtuminen.
Kaupasta löytyvissä valkaisuaineissa ei ole mitään merkittäviä eroja, kaikista niistä tulee oranssin keltainen lopputulos. Jotkut niistä tosin ovat riittoisampia kuin toiset.
Heti valkaisun jälkeen kun olet suihkussa huuhdellut aineen pois hiuksistasi, kannattaa pestä sinishampoolla koska ne hiuksen pinnassa olevat suomut ovat nousseet pystyyn, pääsee sinishampoo poistamaan suomun alta oranssia väriä. Pääosa väristä kuitenkin on ollut itse suomussa joten se sinishampoo ei ole mikään ns. ihmeiden tekijä. Sinishampoolla kannattaa kyllä tässä tapauksessa pestä aika usein. Valkaisun jälkeinen oranssi tukka on niin tumma, että monessa tapauksessa sinishampoolla voi pestä joka hiustenpesukerralla eikä tukkaan siltikään tule liilaa sävyä. Sinä voisit mahdollisesti pestä ainakin joka toinen kerta sinishampoolla. Liiallisena käytettynä sinishampoo tekee tukkaan siis liilahkon sävyn joka kuitenkin kuluu pois kun lopettaa sinishampoon käyttämisen ja siirtyy tavalliseen.
Hyviä sinishampoita ovat Schwarzkopfin Bonacure sinishampoo ja Four Reasons sinishampoo. Wellan sinishampoo ei ole aivan yhtä hyvää koska se on väriltään vaalea eikä siksi yhtä tehokasta kuin Schwarzkopfin ja Four Reasonsin. Eli mitä tummempi sinishampoo, sen tehokkaampi. - redbabe
Vinkki korkeintaan 2 värinpoistoa koko päähän.... sen jälkeen sävyte joka tasaa hiusten värin, sitten antaa olla vaiks kuukauden, sitten raitaa vaaleella ja taas taukoo
- AAAPUAAAAAA!!
Voisitteko asiantuntijat kertoa minulle pian: Oliko tämä tuote jota käytin ns. värinpoisto? Loreal preference les blondissimes, extreme platinum. Numeroa eiole tuotteeseen laitettu.
Nimittäin teki minulle oranssin keltaisen pään!
miten toimin nyt, teenkö tähän päälle UUDEN esim. tuhkanvaalean värin, vai värinpoiston, koska tämän näköienä en voi mennä ulos.TPeittääkö tuhkanvaalea väri tuon keltaisen kokonaan. Eli vaaleneeko tukka tästä vielä pahemmaksi, vai voiko vaalealla sävyllä "tummentaa" vitivalkoista väriä?(juurissa on vähän vitivalkoista)
Kauanko odotan ennen kuin teen sen? 2 viikkoa?- ertrtujrtfyhtfujtyu
Älä nyt ainakaan laita siihen tuhkanvaalea, se oranssi on dominoiva ja jos siihen länttäsee tuhkanvaalean päälle niin huonolla tuurilla tukkasi saattaa olla katastrofi.
Kylmä sävy ei poista sitä oranssia.
Toinen valkaisukaan tuskin vaalentaa sitä enempää, ei ainakaan huomattavasti eli sitäkään en suosittele ettei tukkaa turhaan rasiteta. Mitä itse tekisin olisi se, että ostaisin kaupasta värin joka on tummuudeltaan sama kuin nykyinen oranssi, tai ehkä yksi aste tummempi. Älä valitse mitään kaikkein lämpimintä sävyä, vältä myös kaikkein kylmintä sävyä. Valitse luonnollisen näköinen keskivaalea väri. Sinishampoolla voit myös sitä pestä kerran pari viikossa niin ylimääräinen oranssisuus taittuu pikkuhiljaa, ei kuitenkaan kokonaan. Tavishiusvärin voit laittaa heti siihen oranssin päälle, mutta valkaisujen välillä olisi hyvä olla vähintään 2 viikkoa.
- Anonyymi
Käykö 6 viikon kestävä sävyte
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367659Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361903Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4799- 241767