Viikon Vogelpaasto+pätkäpaasto

Lalu2013

Olen 39-vuotias,160cm, ja painoa on 83kiloa(82,9)eli syytä paastoon on. Pidän nyt viikon Vogelia, ja päivitän ketjua joka päivä, miten edistystyn. Sen jälkeen aloitan nimmari Saran mallin mukaisen pätkäpaaston.

Tavoite 75 kiloa toukokuun alkuun mennessä.

11

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivivanamo

      Dukan dietti on kans hyvä painonpudotukseen. Sillä lähtee aluksi hyvin ylimääräiset nesteet kropasta. Olen kans lisäksi ajatellut pätkpaastoila mutta tähän olisi hyvä saada enemmän tietoa miten ton dukanin kanssa mahtahs mennä. Aloitin dukanin 2-viikkoa sitten aloituspaino oli 74kg ja nyt on 71kg tosi nesteitä varmaan suurin osa. Olen 167cm pitkä ja tarkoitu olisi pudottaa painoa 65 - 66 kg: paikkeille. Mulla on ollut ongelmia noiden diettien kanssa että tulee helposti takaisin eli kroppa menee säästäliekille. Siksi tuo dukan on toiminut kun siinä saa syödä kaloreita laskematta.

      • Lalu2013

        Hämmästyttävää että dukan toimii noinkin hyvin. Kahdessa viikossa kolme kiloa on hyvä suoritus. Enää vain viisi kiloa.

        Minulla lopullinen tavoite on 60 kiloa, mutta aloitan tämän nyt näin. Eka tavoite 75 kiloa toukokuun alkuun mennessä.

        1.paastopäivän tulos -1,4 kiloa, painan nyt 81,5


      • Lalu2013
        Lalu2013 kirjoitti:

        Hämmästyttävää että dukan toimii noinkin hyvin. Kahdessa viikossa kolme kiloa on hyvä suoritus. Enää vain viisi kiloa.

        Minulla lopullinen tavoite on 60 kiloa, mutta aloitan tämän nyt näin. Eka tavoite 75 kiloa toukokuun alkuun mennessä.

        1.paastopäivän tulos -1,4 kiloa, painan nyt 81,5

        2.paastopäivä...81,1 kg. Eilen iltapaino oli 82kg.

        Huomenna päivittelen taas.


      • viivivanomo
        Lalu2013 kirjoitti:

        Hämmästyttävää että dukan toimii noinkin hyvin. Kahdessa viikossa kolme kiloa on hyvä suoritus. Enää vain viisi kiloa.

        Minulla lopullinen tavoite on 60 kiloa, mutta aloitan tämän nyt näin. Eka tavoite 75 kiloa toukokuun alkuun mennessä.

        1.paastopäivän tulos -1,4 kiloa, painan nyt 81,5

        Dukan Toimii mutta uskon että kilot on nesteitä jotka lähti noin nopeesti. Tänään paino on 70,8kg,
        eli aika hitaasti nyt mennään mutta olen tyytyväinen kuitenkin että menee alaspäin.
        Liikuntaa harrastan puolesta tunnista tuntiin 6 x viikossa pääasiassa reippaasti kävellen. Ajattelin ensiviikolla aloittaa pätkäpaaston eli paaston yhden vuorokauden viikossa maanantaipäivä tuntus hyvältä paastopivältä. Ehkä on hyväkin että ei kovin nopeesti tuo paino putoa, ei sitten tule takasin. Olen kans kokeillut Vogelin riisikuuria oli sillon hyvä muistaakseni 5-päivää kesti, netissä on ohjeet. Kuurilla on lisäksi vielä puhdistava vaikutus. Hyvin sillä paino putosi mutta tuli sitten kyllä takaisin aika pian.
        Lalu2013 Sulla on hyvä suunnitelma, minäkin aloittaisin paastolla mutta se vaatiikin sitten jo enemmän perehtymistä asiaan. En ole koskaan aiemmin paastonnut ja siksi tuota pätkäpaastoa ajattelin kokeilla aluksi. Ei sullakaan tuohon ekaan tavoitteeseen mitenkään pitkä matka ole. Uskon että on hyvä edetä hitaasti mutta varmasti kohti tavoitetta, fiksusti olet suunnitellut.


      • Lalu2013
        viivivanomo kirjoitti:

        Dukan Toimii mutta uskon että kilot on nesteitä jotka lähti noin nopeesti. Tänään paino on 70,8kg,
        eli aika hitaasti nyt mennään mutta olen tyytyväinen kuitenkin että menee alaspäin.
        Liikuntaa harrastan puolesta tunnista tuntiin 6 x viikossa pääasiassa reippaasti kävellen. Ajattelin ensiviikolla aloittaa pätkäpaaston eli paaston yhden vuorokauden viikossa maanantaipäivä tuntus hyvältä paastopivältä. Ehkä on hyväkin että ei kovin nopeesti tuo paino putoa, ei sitten tule takasin. Olen kans kokeillut Vogelin riisikuuria oli sillon hyvä muistaakseni 5-päivää kesti, netissä on ohjeet. Kuurilla on lisäksi vielä puhdistava vaikutus. Hyvin sillä paino putosi mutta tuli sitten kyllä takaisin aika pian.
        Lalu2013 Sulla on hyvä suunnitelma, minäkin aloittaisin paastolla mutta se vaatiikin sitten jo enemmän perehtymistä asiaan. En ole koskaan aiemmin paastonnut ja siksi tuota pätkäpaastoa ajattelin kokeilla aluksi. Ei sullakaan tuohon ekaan tavoitteeseen mitenkään pitkä matka ole. Uskon että on hyvä edetä hitaasti mutta varmasti kohti tavoitetta, fiksusti olet suunnitellut.

        "Hitaasti mutta varmasti"...

        Painan nyt 80,7 eli noin kaksi kiloa on lähtenyt kolmessa päivässä.

        Päivitän tätä ketjua nyt vähän harvemmin, eli vain kun olen saanut 1 kilon laihdutettua. Ei tule sitten niin pitkää ketjua.


    • paastoko ratkaisu?

      Toteat alussa, että "syytä paastoon" painon takia. Toivottavasti et ole tehnyt vääriä johtopäätöksiä. Pysyvään tulokseen painonpudotuksessa ja -hallinnassa pääsee vain pysyvillä elämätapamuutoksilla. Sellaisilla, jotka tapahtuvat melko huomaamattomasti osana arkea, asellaisilla, jotka on helppo toteuttaa joka päivä vuosikymmenien ajan. Paasto ei ole sellainen. Tämä paasto-palsta valitettavasti on sellainen vääristynyt-kehonkuva-paastolla-äkkiä-laihaksi -nuorten ja vähän aikuisempienkin villi länsi. Surku tulee.

      • Lalu2013

        Mm.luettuani viestisi yms. annoin periksi ja söin sen verran kun ihminen suurinpiirtein päivässä syö. Kaakaota ja kaksi meetwurstileipää, ja yksi kasvis-liha-ateria ja paino nousi 80,7 kilosta 82,5 kiloon.

        Sen jälkeen jatkoin paastoa ja kaduin mässäilyäni. Nyt paino juntturoi jo toista päivää lukemassa 80,5 kg.

        2,5 kiloa olen laihtunut. Jatkan paastoa suunnitellusti, lankeamisesta huolimatta, eli tämä on toka vika päivä paastoa. Sitten aloitan nimmari Saran mallin mukaisen pätkiksen.

        Jatkan kirjoittamista kun olen saanut yksi tai kaksi kiloa pois.

        Tässä minulla on hyvää aikaa suunnitella tulevaisuutta: miten sitten syön kun olen tavoitteessani, mitä on minun kohdalla terveellinen ruokavalio.

        Ilmeisestikään siihen ei kuulu sitten enään lihottavat suklaajuomat ja rasvaiset meetwurstimakkarat.


    • viivivanamo

      Kyllä paasto voi olla hyvä startti elämänmuutokseen. Jostain on lähdettävä liikkeelle kyllä sitä paaston aikana voi suunnitella minkälaista terveellistä elämäntapaa alkaa noudattaan, siitähän laihdutuksessa on kyse löytää itselle teveellinen ruokavalio jolla paino putoaa hitaasti mutta varvamsti. Vaikein vaihe on siinä kun on tavoitepaino saavutettu opetella pitämään tavoitettu paino. Vaikka ruokavalio olisi kuinka terveellinen hyvänsä uskon että jokainen tahtoo välillä pitää herkkupäiviä, niin pitääkin. Tärkeää on kuitenkin tässävaiheessa pysyä kohtuudessa ja oikeesti tarkkailla että paino ei sitten ala nousemaa. Kaiken pointti on kuitenkin se syömine ja uskon että jokainen haluaa syödä hyvin ja terveellisesti. Josku vaan pitää hakee sitä itselle sopivaa laihdutustapaa tärkää on myö itsensä motivointi. Viimeistään siinä vaiheessa kun muut huomaa että olet laihtunut niin tulee kommentteja. Kateuskin voi iskeä, työkavereilta olen saanut monenlasita kommenttia toiset kannustaa toiset tarjoaa pullaa, keksiä ja karkkeja.

      • lalu2013

        Kiitos kannustuksesta nimmari viivivanamo.


    • lalu2013

      Lalu2013 jatkaa. Paino on nyt edelleen samoissa lukemisssa:80,3. Pidänkin nyt neljän päivän täyspaaston ja raportoin edistymistäni.

      • Lalu2013

        -1 kg.

        79,3 kg aamupaino.

        Pidän paastoa sittenkin vähän pidempään...kunnes paino on 75 kg.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe