Miten tulla kauniiksi!?

ugly human kai?

Mulla on ihan järkyttävä ongelma, en tunne itseäni kauniiksi!

Ensinnäkin. Meikittä näytän ihan freesiltä ja nätiltä, mutta heti kun haluaisin meikata ja vedän pakkelit naamaan olemukseni rumentuu samantien ja se freesiys katoaa...

Kateellisena katselen sellasia kauniita tyttöjä/naisia joilla on kauniit kasvonpiirteet ja kroppa. Tarkoitan sellasia joilla on kapeat kasvot ja upea luusto! ja kun ne meikkaa niin ne näyttää ihan jumalattoman kauniilta! siroilta!

Miltä minä näytän...

Hemmetin rumalta perunalta, tämän pallopää masani kanssa. Niin, olen isältä perinyt oikein jalkapallon muotoisen pään ja vittu kun se on ruma...

Laihduttaakin pitäisi, jos se auttaisi kasvojani kapenemaan ja naisellistumaan ja kaksoisleuka myös poistuisi. Ihan hirveää, ei mulla ennen ole ollut tuollaista! Olen 160cm/65kg tai onnistuin kylläkin tiputtamaan jo muutaman kilon eli painoin vähän aikaa sitten 63, mutta mässäilin tuossa ja saatoin ottaa ne pudonneet kilot takaisin! Tavoitepaino ois joku 56-57kg. Katsoo nyt, mut kuitenkin niin että alle 60 kilon se viisari jää ja sitten että siihen jäisi painon heittely mahdollisuutta muutaman kilon verran jos joskus syö paremmin, mutta kuitenkin et sillonkin se paino pysyy alle 60 kilon.

Mahassakin on tuota helvetin löllyvää paskaa. Kunnon makkara. Pystyn tarraamaan siihen molemmilla käsillä kiinni ja löllöttelemään sitä läskiä. Hyi v*ttu!

Reisiä ja persettäkin saisi kiinteyttää.

Ja varpaan kynteni on myös älyttömän rumat....

Anteeksi tämä kauhean itseinhoinen vuodatus, mut nyt ihan siihen asiaan! niihin kasvoihin!

Miten mä oppisin meikkaamaan oikein ja näyttämään kauniilta kun mulla on meikkiäkin!?

Oikeesti kaikki varmaan lähtee tuosta, et laihduttaa ne ylimääräset kilot pois joten näin ollen koko olemus virkistyy ja mun on kokonaisvaltasesti parempi olla ja se sais myös kasvot hehkumaan terveempinä, kapeampina ja kauniimpina. Näin ollen niihin ois helpompi joku kauniimpi meikkikin muodostaa, kun on luustoa näkyvissä, eikä niin että pelkät posket on kamalan pyöreät ja läskiä täynnä.

Kosmetologi on suositellu mulle myös yhtä ihonhoitosarjaa (en oo ennen käyttäny muuta kun perus rasvaa iholle jos tarvis ja pessy vedellä kasvoja), sano se kosmetologi mulle, et tätä kun kokeilisit niin saattaisit ihmeitä huomata kasvoilla...

Pitäis ehkä niitäkin oikeita ihonhoitotuotteita alkaa käyttämään jo nyt ajoissa jos meinaa hyvännäkösenä pysyä vuosienkin kuluttua ja se varmaan auttais nytkin minun kasvoja kaunistumaan.

No sit tietysti pitäis huolehtia myös hyvästä unenlaadusta, terveellisestä ruokavaliosta ja tarpeeksi paljon veden juonnista, päivittäin pitäis sitä vettäkin juoda. Joskus tuntuu että mulla jää vähän liian helposti nämäkin hommat retuperälle, jos rupeen laiskottelemaan tai yksinkertasesti kun oon sairastanu masennusta nii tuntuu et välillä sekin paha olo näkyy naamasta rupsahtamisena ja sit kun ei jaksa huolehtia vaan itestään vaikka pitäis...

112

9220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ugly human kai?

      Arkimeikkini koostuu tälläisestä:

      Pohjan teen iholle tietysti meikkivoiteella ja meikkivoide on mulla tuota dream matte sarjaa, sellasessa pienessä purnukassa se voide, 004 se sävy ja sienellä levitän sen iholle. Puuteri samaa sarjaa, 001 vaan väriltään ja sillä sitten viimeistelen tuon meikkipohjan, semmosella huiskalla levitän sitä yleensä kasvoille...

      Tuossa vaiheessa tuntuu että se koko freesiys katoaa jo minun naamasta! naamasta tulee tunkkainen/keltainen/oranssi.... HYI!

      Oon tosi vaalea, mullon blondit hiukset ja hirrrrmuisen vaalea ihokin... yritän siks valita VÄHÄN tummemman meikkivoiteen et saisin jotain väriä/eloa mun kasvoihin etten näyttäis meikattuna ihan kalkkilaivan kapteenilta! ja puuterin pyrin valitsemaan vaaleamman sitten että se vähän tasottais sitä tummuutta.

      Sit vaan ripsaria ylä että alaripsiin. Laitan aika paljon, koska haluan korostaa mun silmiä, kun meikkiä tuu muutenkaan kauheesti tässä arkimeikissä..

      Yritin eilen jotain rajauksia tehdä ihan pehmeällä ruskealla rajaus kynillä silmiin tuon ripsarin lisäks mut tuntu et niistä tuli ihan järkyttävät. Et jos rajauksia käyttää, niin pitäis silmissä olla sit vielä jotain muutakin, kuten luomiväriä. Et nämä jälkimmäiset ehkä kuuluis ennemmin siihen juhlameikkiin sitten... Sitten kun on vielä aika pienet silmät, niin jos niihin jotkut rajaukset teet nii näyttää aivan järkyttävältä tihrustamiselta!!

      Huulimeikkiä en osaa tehdä yhtään, tungen aina vaan meikkivoidetta huuliin. Tumman punaset huulet ei mulle oikein käy yhtään, et sen huulimeikin pitäis olla joku nätti vaalea sävyinen meikki. Jos pelkkää huulirasvaakin laitan huuliin, niin tuntuu et jään ihan kauheen näköseks ja ne mun punaset huulet oikeen loistaa sieltä niin vaaleista kasvoista... Eli jos on hyviä huulimeikki ideoita niin saa mulle kyllä sellasen kertoo ja tehdä ja lisätä vaikka aijaa.comiin kuvan siitä ja linkata tänne mulle ja kirjoittaa kädestä pitäen tähän, miten se tehdään!

      Silmäpussejani, tummia silmänalusia ja roikkuvia yläluomia kanssa inhoon... Ois kiva jos löytyis meikatessa joku ratkaisu noihinkin, silmäpusseihin ja tummiin silmänalusiin siis. Elintavoilla pitää nyt ainakin yrittää ensiks niihin vaikuttaa, mut entä jos ne näyttäis olevan perinnöllistä..?:( ei siihen sillon auta varmaankaan kun kirurgin veitsi, mutta ois ihana jos ne sais meikatessa ees laitettua jotenkin piiloon! ja roikkuviin yläluomiinkin varmaan auttaa vaan kirurgin veitsi...

      Mut hitto soikoon, auttakaa te nyt mua tässä meikkaus jutussa ja tehkää musta kaunis!!!!!!!! Please.

      t. 18v nainen

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Muistathan laittaa kosteusvoidetta meikkivoiteen alle? Meikkivoiteella ei kannata yrittää saada naamaan väriä ja kuten tuossa jo mainittiinkin, aurinkopuuterilla tai poskipunalla voi lisätä vähän väriä. Aurinkopuuteria ei siis ole tarkotettu koko kasvoille sudittavaksi. Aurinkopuuterilla voi kikkailla kasvoja kapeamman näköiseksi. Jos suttaat meikkivoidetaa huuliinkin, niin ei ole ihme, että on naama oudon näköinen.
        Rajauksia voi koittaa tehdä luomivärillä ja kapealla siveltimellä joilla saa aika utuisen ja pehmeämmän lopputuloksen. Voihan ne rajaukset tehdä vain yläluomelle, kun aika monesti alarajaukset voi näyttää aika karseilta.
        Kulmakarvoista et maininnut mitään, eli kyllä niihinkin kannattaa väriä laittaa, mutten naama näyttää hassulta.


      • 20+3

        Älä nyt helvetti laita meikkivoidetta huuliin!!! Suosittelen jättämään noi paksut meikkivoiteet ja puuterit pois, usimmiten tommosen matan tuloksen lupaavat tuotteet on just niitä jotka näyttää paksulta ja paakkuuntuu. Jos haluat oikeasti satsata, neuvoisin että menet kauneushoitolaan, otat jonkin kosteuttavan/virkistävän kasvohoidon ja siinä samalla voit kysellä asiaa ihonhoidosta. Hyvällä iholla meikki näyttää hyvältä. Suosittelisin meikkivoiteen tilalle maybelinen tai L'Oréalin bb-voidetta. Toi L'Oréal ois siksi hyvä, koska se sulautuu ihon väriin. Lisäksi se on samalla ikään kuin kosteusvoide ja meikkivoide. Peittävä mutta äärimmäisen kevyt. Omia suosikkeja kumpikin:) Puuterina laitan päälle dream matte powderia maybellinelta, ja poskiin Lumene natural code mineral bronze & blush sävy 1. Laitan kahta ruskean sävyistä luomiväriä silmiin, ja teen pienet rajaukset maybellinen master precise - eyelinerillä. Taivutan ripset ja kevyesti L'Oréalib voluminous-mascaraa. Kulmakarvat teen Duroyn kulmakarvasiveltimellä ja eliten luomivärillä(17, matt choco). Muista että keskitytään kolmeen asiaan: pohja, silmät, kulmakarvat. Kaikkien näiden tulee sopia yhteen. Jos jotkin taktiikat ovat hakusessa, laita youtubeen "everyday easy easy fast makeup tutorial" tai esim "how to apply eyeshadow" tai "how to abbly blush/bronzer/eyeliner/" videoista saa hyvät ohjeet:):) siinä pari meikkivinkkiä, toivottavasti oli edes jotain helppiä!:D


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Muistathan laittaa kosteusvoidetta meikkivoiteen alle? Meikkivoiteella ei kannata yrittää saada naamaan väriä ja kuten tuossa jo mainittiinkin, aurinkopuuterilla tai poskipunalla voi lisätä vähän väriä. Aurinkopuuteria ei siis ole tarkotettu koko kasvoille sudittavaksi. Aurinkopuuterilla voi kikkailla kasvoja kapeamman näköiseksi. Jos suttaat meikkivoidetaa huuliinkin, niin ei ole ihme, että on naama oudon näköinen.
        Rajauksia voi koittaa tehdä luomivärillä ja kapealla siveltimellä joilla saa aika utuisen ja pehmeämmän lopputuloksen. Voihan ne rajaukset tehdä vain yläluomelle, kun aika monesti alarajaukset voi näyttää aika karseilta.
        Kulmakarvoista et maininnut mitään, eli kyllä niihinkin kannattaa väriä laittaa, mutten naama näyttää hassulta.

        osais vaan laittaa oikeisiin kohtiin...


      • Tumblari

        Okei, pari meikkimokaa olet tehnyt.

        1. Meikkivoiteen TÄYTYY olla kaulan ihon värinen, ei tummempi. Muuten iho näyttää tunkkaiselta ja oranssihtavalta eli tämä ns. freesiys katoaa.

        2. Huuliin kannattaisi valita jokin heleä ja vaalea, mutta näkyvä sävy, EI meikkivoidetta. Teinien isoin virhe ovat meikkivoidehuulet.

        3. Roikkuville yläluomille ei tuossa iässä voi mitään. Kestä ne.

        4. Miten olisi peiteväri eli concealer tai sinistä neutraloiva meikkituote sinne silmien alle?

        Terv. Kosmetologi kohta valmistuva meikkaaja-maskeeraaja


      • rakastaitseäsi+muita

        ugly;
        kauniiksi tulee ajattelemalla kauniita,positiivisia ajatuksia katsoessaan peiliin ja katsomalla rakkaudella itsensä lisäksi muitakin ihmisiä.
        Oma epävarmuus, meikkien=naamioinnin varassa oleva itsetunto ei kaunista ketään. Tietenkin meikillä voi kevyesti korostaa parhaita piirteitään.
        Terveet elämäntavat, monipuolisesti liikuntaa, riittävästi vettä ja yöunta.


      • goldfish

        Pohjameikin kuuluu tasoittaa ihoa mahd. luonnollisesti, joten omanvärinen meikkivoide ja -puuteri! Väriä saa esim. poskipunalla tai aurinkopuuterilla. Silmiin luomiväri ja kokeile mustaa kajal-kynää. Ei ripsaria alaripsiin, yäk


      • memilia

        Kurja homma toi sun masari! Kokemusta samasta löytyy.. on ikävää kun ei jaksa mtn tehdä. Viimeisimpänä itsensä ehostusta. Jos tunnet itses tunkkaisen näköiseks ja kerroit käyttäväsi ihosi sävyä tummempaa meikkivoidetta, saattaa syy olla siinä. Meikkivoidetta ostettaessa testataan se vaikkapa ranteen sisäpuolella, Voiteen kuuluu olla mahdollisimman lähellä omaa ihonsävyä. Puuterina itse pidän irtopuuterista koska se ei tee liian raskasta meikkiä. Sekin on hyvä olla huomaamaton. Väriä kasvoihin saa esim. poskipunalla tai aurinkopuuterilla. Maltti on valttii näissä hommissa.. Itekin olen kärsinyt tummista silmänalusista koko elämäni, mut Lancomen kosteuttava, pitkäkestoinen ja läpikuultava voide silmänalusille on todellakin joka tytön/naisen unelmameikki pussiin! Bodyshopilta löytyy myös mahtavia meikkejä itsensä kaunistamiseen ja ennen kaikkea ovat eläintestaamattomia. Kulmia tuomalla esiin ja meikkaamalla saat ymös paljon ilmettä. Ja huuliin ei kannata laittaa meikkivoidetta. Jos pidät nudeväristä löytyy sitä väriä myös huulipunista. Huulikiilto on iisi vaihtoehto jos huuliaan tahtoo meikata! Khyl ne asiat ain vaan järkkääntyy.. Tsemppii ja iloa päiviisi!


    • nfghhh

      "yritän siks valita VÄHÄN tummemman meikkivoiteen et saisin jotain väriä/eloa mun kasvoihin etten näyttäis meikattuna ihan kalkkilaivan kapteenilta! ja puuterin pyrin valitsemaan vaaleamman sitten että se vähän tasottais sitä tummuutta. "

      Tässä on jo virhe nro. 1. Meikkipohjaksi kannattaa valita oikeasti oman ihon värinen, ja vaalea iho on todella kaunis, kun se on kuulas eikä mikään oranssi. Jos haluat sävyä, sitten voit lisätä kevyesti aurinkopuuteria. Sinulla on ilmeisesti hyvä iho kuitenkin? Ehkä sävyttävä kosteusvoide riittäisi?

    • ugly human kai?

      Ihanaa et tänne on tullu vastauksia! Kiitos ihanat :)

      En ikinä ole laittanut kosteusvoidetta meikkivoiteen alle...

      Joskus laitan kasvoihin vaan Erisanin perusvoidetta kun tuntuu kireyttä välillä kasvoissa ja kuivuu ja hilseilee, joten sillon on pakko laittaa. Kun on sitä kuivaakin kasvoissa niin ei oikeen tuo meikkivoide imeydy.. tahtoo karista pois ja näyttää et korostaa vaan niitä kuivia kohtia...

      Aurinkopuuteria voisin kyllä kokeilla ja poskipunaa, mut eiks nuo oo sellasia juttuja jotka tuo kasvoihin ehkä enemmän tuolleen heleyttä ja on loistavia tuotteita käyttää kesällä! mut sopiiks ne tälläseen kevät/talvi aikaan vielä kasvoille ..? kun kaikki muu on niin valkosta

      Mut poskipunaahan laitetaan poskipäille, sen tiedän. Mut mitenkä aurinkopuuterilla tehdään varjostuksia ja minne?

      Ja kun en oikeasti osaa mitään hyvää meikkiä huuliin tehdä, niin sitten suttaan vaan sitä meikkivoidetta huuliin, millainen olisi hyvä huulimeikki vaalea ihoiselle ja vaalea hiuksiselle naiselle?

      Eilen kokeilin rajauksia yläluomelle sillä ruskealla rajauskynällä, on nimittäin vähän pehmeämpi ja lämpimämmän oloine väri rajauksissa kuin musta ja ihan hiiiimmeästi rajasin alhaalta mut tuntu et se teki minun pienistä silmistä entistä tihrummat ja pienet.. Ei se musta oikein silleen korosta pieniä silmiä nuo rajaukset, tuntuu vaan et tekee niistä entistä pienemmät. Mut tuota luomiväri rajaus kikkaa voisi kyllä kokeilla, kiitos. :)

      Kulmakarvoista en kyllä maininnut mitään. Olisi voinut. Ne on värjätty mulla vaalean ruskeiksi ja nypin sitten kanssa, et jos ei oo tumma meikki niin sillon ei kyllä minusta tarvii kauheesti niihin mitään väriä pistää kun niissä itessään on jo sitä.. :)

      • ugly human kai?

        Miten saisin löydettyä itselleni sopivan värisen meikkivoiteen?

        Kokeilen aina kaupassa kyllä sitä väriä tuohon ranteeni vaaleimpaan kohtaan sitä meikkivoiteen väriä ja oon koittanut sitten valita parhaiten sopivan värin siinä, mut kasvoilla se menee joskus oranssiks sit vaan...

        On mulla ihan SUHT hyvä iho, ei oo ollu aknee tai mitään, mitä nyt pientä finniä vähän naamassa ja sit punottavat posket ja iho välillä kyllä kuivuu ja hilseilee..


      • muffu-
        ugly human kai? kirjoitti:

        Miten saisin löydettyä itselleni sopivan värisen meikkivoiteen?

        Kokeilen aina kaupassa kyllä sitä väriä tuohon ranteeni vaaleimpaan kohtaan sitä meikkivoiteen väriä ja oon koittanut sitten valita parhaiten sopivan värin siinä, mut kasvoilla se menee joskus oranssiks sit vaan...

        On mulla ihan SUHT hyvä iho, ei oo ollu aknee tai mitään, mitä nyt pientä finniä vähän naamassa ja sit punottavat posket ja iho välillä kyllä kuivuu ja hilseilee..

        Kannattaa marssia ihan reilusti vaan jonnekkin sokokselle ja sanoa myyjälle että tarvitsen apua! Myyjät auttaa tosi mielellään ihan kaikessa, ne auttaa valitsemaan sen oikean meikkivoiteen juuri su iholle ja oikean sävyn! Sit voit luetella mitä vielä haluat esim. ne auttaa vaikka sen aurinkopuuterinkin kanssa ja neuvoo miten sitä voit omille kasvoillesi käyttää ja näyttää sulle. Huulipunan valinnassakin voit pyytää apua, juuri oikean värinen huulipuna just sulle tuo kasvoille hehkua, eloa ja raikkautta!
        On tosi vaikea opastaa ihmistä meikkauksessa jos ei näe.
        Ammattilaiset myyjät näkee sun ihotyypin ja sen millaisen meikkivoiteen tarvitset. Sulla saattaa olla jopa ihan vääränlainen joka jo heti muuttaa ihoa ei-toivotunlaiseksi.

        Kyllä se siitä, nyt vain menet ja pyydät että sulle näytetään ja opastetaan muutamia sullr sopivia meikkiniksejä! :)


      • pro-
        muffu- kirjoitti:

        Kannattaa marssia ihan reilusti vaan jonnekkin sokokselle ja sanoa myyjälle että tarvitsen apua! Myyjät auttaa tosi mielellään ihan kaikessa, ne auttaa valitsemaan sen oikean meikkivoiteen juuri su iholle ja oikean sävyn! Sit voit luetella mitä vielä haluat esim. ne auttaa vaikka sen aurinkopuuterinkin kanssa ja neuvoo miten sitä voit omille kasvoillesi käyttää ja näyttää sulle. Huulipunan valinnassakin voit pyytää apua, juuri oikean värinen huulipuna just sulle tuo kasvoille hehkua, eloa ja raikkautta!
        On tosi vaikea opastaa ihmistä meikkauksessa jos ei näe.
        Ammattilaiset myyjät näkee sun ihotyypin ja sen millaisen meikkivoiteen tarvitset. Sulla saattaa olla jopa ihan vääränlainen joka jo heti muuttaa ihoa ei-toivotunlaiseksi.

        Kyllä se siitä, nyt vain menet ja pyydät että sulle näytetään ja opastetaan muutamia sullr sopivia meikkiniksejä! :)

        Olen kuullut, että Sokoksella voi varata ilmaisen ajan meikki- tai ihonhoitoneuvontaan. Siis ilmaiseksi! Kannattaa kysellä!


      • pro-

        Noista rajauksista: itse laitan ripsiväriä vain yläripsiin ja teen luomelle yläripsien tyveen rajauskynällä ohuen viivan, häivyttäen rajan n. silmän puolivälin jälkeen (kasvojen keskikohdan puolella tietenkin). Silmän alapuolella en siis käytä ripsaria enkä rajausta. Näin silmät näyttää suuremmilta verrattuna koko silmän rajauksiin (joissa itsekin näytän karmealta).
        Kannattaa myös kokeilla ripsivärissä ja rajauskynässä ruskeaa väriä, jos olet väreiltäsi vaalea.


      • Neuvoja1
        ugly human kai? kirjoitti:

        Miten saisin löydettyä itselleni sopivan värisen meikkivoiteen?

        Kokeilen aina kaupassa kyllä sitä väriä tuohon ranteeni vaaleimpaan kohtaan sitä meikkivoiteen väriä ja oon koittanut sitten valita parhaiten sopivan värin siinä, mut kasvoilla se menee joskus oranssiks sit vaan...

        On mulla ihan SUHT hyvä iho, ei oo ollu aknee tai mitään, mitä nyt pientä finniä vähän naamassa ja sit punottavat posket ja iho välillä kyllä kuivuu ja hilseilee..

        Tää on tosi yleinen virhe jota tuntuu kaikki naiset tekevän.

        NAISET. Kun menette ostamaan meikkivoidetta, ÄLKÄÄ testatko väriä käteenne, vaan (ylös) kaulaan! Harvemman ihmisen ihonväri on täsmälleen sama sekä kädessä että naamassa/kaulassa, kesällä kätenne ruskettuvat paremmin kuin kaula. Joten eikös ihmekään jos meikkivoidetta testatessanne käteen huomaatte sen jälkeenpäin olevan liian tummaa/oranssista naamassa.


      • tunneilla käynyt.
        ugly human kai? kirjoitti:

        Miten saisin löydettyä itselleni sopivan värisen meikkivoiteen?

        Kokeilen aina kaupassa kyllä sitä väriä tuohon ranteeni vaaleimpaan kohtaan sitä meikkivoiteen väriä ja oon koittanut sitten valita parhaiten sopivan värin siinä, mut kasvoilla se menee joskus oranssiks sit vaan...

        On mulla ihan SUHT hyvä iho, ei oo ollu aknee tai mitään, mitä nyt pientä finniä vähän naamassa ja sit punottavat posket ja iho välillä kyllä kuivuu ja hilseilee..

        Ehdottomasti kosteusvoide AINA ennen meikkiä. Iho kannattaa kuoria kuorimavoiteella kerran viikkoon että kuollut iho lähtee pois. Muista myös rasvata kuivat kohdat kasvoista erityisen hyvin parhaan meikkipohjan luomiseksi. Valitse ihotyypillesi sopiva rasva, eli jos iho on kuivakka mutta rasvoittuu, niin sellainen suht. ohut mutta kosteuttava. Paksuilla käsirasvoilla ei kannata lähteä ihoa kosteuttamaan. On olemassa myös silmänympärysvoiteita jotka vievät punoitusta ja tummuutta pois. Ja tosiaan nuo bb-voiteet on hyvä vaihtoehto meikkivoiteeksi, eikä liian tumma vaan oman ihon värinen.

        Meikkivoiteen levityksestä sen verran, että meikkivoidetta levitetään koko ihon alueelle, silmäluomiin, alaluomiin ja huulimeikissä Myös huuliin, mutta huulet pitää muistaa rasvata ennen tätä. Tummiin silmänalusiin suosittelen valokynää. Tämän jälkeen levitetään puuteri, ei liian paljon ettei tule pakkelimainen vaikutelma. Jos iho on punertava ei pidä yrittää piilottaa punoitusta puuterilla, vaan oikeanlaisilla rasvoilla (on esim. ihoa valkaisevia rasvoja) jotka vievät punoitusta pois ja hyvin levitetyllä meikkivoiteella ja tarvittaessa vaalealla peitekynällä pitäisi saada kaikki punerrus piiloon.

        Ok, eli pohjustuksen jälkeen kannattaa levittää yläluomille matta valkoista luomiväriä jotta levitettävä luomiväri sen päällä olisi puhtaan näköinen. Kannattaa valita silmien muotoon sopiva silmämeikki, netistä löytyy ohjeita kun etsii "makeup for small eyes" ja myös hyviä videovinkkejä löytyy "makeup for round face". Videoista löytyy ohjeita myös poskipäiden korostukseen ja varjostukseen jotta saadaan kasvoille kapeampi ilme. Silmienrajaukseen sanon vielä että kannattaa rajata yläluomi ihan rohkeasti mustalla, mutta jos se pomppaa liikaa kasvoista, ruskea on ok myös. Alaluomelle ei kannata laittaa ainakaan koko matkan alueelta, jottei silmä pienene entisestään. Alaluomen voi myös jättää rajaamatta. Alauomille voi myös laittaa kevyesti mattavalkoista raikkautta tuomaan. Tässä esimerkki luomivärin levitykseen: http://cf.ltkcdn.net/makeup/images/std/146158-650x900-eye-shapes-makeup.gif

        Ripet kannatta taivuttaa ja levittää maskaran yläripsiin; alaripset voi jättää halutessa ilman jos rajaustakaan ei ole, juhlameikkiin voi laittaa alaskin.
        Kuitenkin niin että silmä ei näytä tunkkaiselta. Alaluomet ja miksei yläluometkin, voi myös rajata niin että kastaa rajaus sivellintä vedessä ja sitten luomivärissä.

        Sitten vielä huulista, hyvään huulimeikkiin kannattaa laittaa huuliin siis pohjustus kuten aiemmin jo sanoin. Tämän jälkeen huliin voi levittää esim. vaalenapunaista tai oranssia huulipunaa jonka päälle voi laitta kirkkaan huulikiilteen. Huulia voi opetella rajaamaan, mutta on muistettava että on erittäin tärkeää että väri ei pomppaa ulos huulipunan värin kanssa risiriitaisesti. Varsinkin ylähuulessa liian tumma rajaus voi näyttää hassulta.

        Kulmiin kannattaa laittaa väriä myös, oikea ruskean sävy on hyvä muuten vaaleaan olemukseen. Jos kulmia ei osaa itse mutotoilla suosittelen käymään esim. parturilla kulmien trimmauksessa, sieltä saa myös ohjeita kulmien piirtämiseen :)

        Toivottavasti tästä oli jotkain apua!

        Ps. Hyvä ja riittävä yöuni tekee ihmeitä kasvoille! Et myös pese kasvojasi muulla kuin vedellä? Suosittelen hankkimaan esim. Neutrogenan naamanpesu geelin, tai vastaavan, ja kasvojen puhidistuksen jälkeen on hyvä laittaa kasvovesi koska se sulkee ihohuokoset jolloin likaa ei enää pääse sinne. Ja muista rasvata iho oikeanlaisella rasvalla :)
        Varmasti myös kuntoilulla lähtee kasvotkin kapeammaksi, ja huomaat että näytäkin virkeämmältä kun aivot saa tarpeeksi happea säännöllisellä liikunnalla. Tsemppiä!


      • ainiinja
        tunneilla käynyt. kirjoitti:

        Ehdottomasti kosteusvoide AINA ennen meikkiä. Iho kannattaa kuoria kuorimavoiteella kerran viikkoon että kuollut iho lähtee pois. Muista myös rasvata kuivat kohdat kasvoista erityisen hyvin parhaan meikkipohjan luomiseksi. Valitse ihotyypillesi sopiva rasva, eli jos iho on kuivakka mutta rasvoittuu, niin sellainen suht. ohut mutta kosteuttava. Paksuilla käsirasvoilla ei kannata lähteä ihoa kosteuttamaan. On olemassa myös silmänympärysvoiteita jotka vievät punoitusta ja tummuutta pois. Ja tosiaan nuo bb-voiteet on hyvä vaihtoehto meikkivoiteeksi, eikä liian tumma vaan oman ihon värinen.

        Meikkivoiteen levityksestä sen verran, että meikkivoidetta levitetään koko ihon alueelle, silmäluomiin, alaluomiin ja huulimeikissä Myös huuliin, mutta huulet pitää muistaa rasvata ennen tätä. Tummiin silmänalusiin suosittelen valokynää. Tämän jälkeen levitetään puuteri, ei liian paljon ettei tule pakkelimainen vaikutelma. Jos iho on punertava ei pidä yrittää piilottaa punoitusta puuterilla, vaan oikeanlaisilla rasvoilla (on esim. ihoa valkaisevia rasvoja) jotka vievät punoitusta pois ja hyvin levitetyllä meikkivoiteella ja tarvittaessa vaalealla peitekynällä pitäisi saada kaikki punerrus piiloon.

        Ok, eli pohjustuksen jälkeen kannattaa levittää yläluomille matta valkoista luomiväriä jotta levitettävä luomiväri sen päällä olisi puhtaan näköinen. Kannattaa valita silmien muotoon sopiva silmämeikki, netistä löytyy ohjeita kun etsii "makeup for small eyes" ja myös hyviä videovinkkejä löytyy "makeup for round face". Videoista löytyy ohjeita myös poskipäiden korostukseen ja varjostukseen jotta saadaan kasvoille kapeampi ilme. Silmienrajaukseen sanon vielä että kannattaa rajata yläluomi ihan rohkeasti mustalla, mutta jos se pomppaa liikaa kasvoista, ruskea on ok myös. Alaluomelle ei kannata laittaa ainakaan koko matkan alueelta, jottei silmä pienene entisestään. Alaluomen voi myös jättää rajaamatta. Alauomille voi myös laittaa kevyesti mattavalkoista raikkautta tuomaan. Tässä esimerkki luomivärin levitykseen: http://cf.ltkcdn.net/makeup/images/std/146158-650x900-eye-shapes-makeup.gif

        Ripet kannatta taivuttaa ja levittää maskaran yläripsiin; alaripset voi jättää halutessa ilman jos rajaustakaan ei ole, juhlameikkiin voi laittaa alaskin.
        Kuitenkin niin että silmä ei näytä tunkkaiselta. Alaluomet ja miksei yläluometkin, voi myös rajata niin että kastaa rajaus sivellintä vedessä ja sitten luomivärissä.

        Sitten vielä huulista, hyvään huulimeikkiin kannattaa laittaa huuliin siis pohjustus kuten aiemmin jo sanoin. Tämän jälkeen huliin voi levittää esim. vaalenapunaista tai oranssia huulipunaa jonka päälle voi laitta kirkkaan huulikiilteen. Huulia voi opetella rajaamaan, mutta on muistettava että on erittäin tärkeää että väri ei pomppaa ulos huulipunan värin kanssa risiriitaisesti. Varsinkin ylähuulessa liian tumma rajaus voi näyttää hassulta.

        Kulmiin kannattaa laittaa väriä myös, oikea ruskean sävy on hyvä muuten vaaleaan olemukseen. Jos kulmia ei osaa itse mutotoilla suosittelen käymään esim. parturilla kulmien trimmauksessa, sieltä saa myös ohjeita kulmien piirtämiseen :)

        Toivottavasti tästä oli jotkain apua!

        Ps. Hyvä ja riittävä yöuni tekee ihmeitä kasvoille! Et myös pese kasvojasi muulla kuin vedellä? Suosittelen hankkimaan esim. Neutrogenan naamanpesu geelin, tai vastaavan, ja kasvojen puhidistuksen jälkeen on hyvä laittaa kasvovesi koska se sulkee ihohuokoset jolloin likaa ei enää pääse sinne. Ja muista rasvata iho oikeanlaisella rasvalla :)
        Varmasti myös kuntoilulla lähtee kasvotkin kapeammaksi, ja huomaat että näytäkin virkeämmältä kun aivot saa tarpeeksi happea säännöllisellä liikunnalla. Tsemppiä!

        pps. Huuliin ei ole pakko laittaa pohjustusta, mutta huulipuna levittyy tasaisemmin pohjustetuille huulille ja pysyy paremmin. Huulikiilto ja rajauskin näyttää hyvältä huulien päällä tämän jälkeen :)


      • d-t-b-k

        http://www.lily.fi/palsta/saara-sarvas tästä blogista löytyy tosi paljon hyviä ohjeita erilaisten rajauksien, huulimeikkien ja meikkipohjien tekemisen lisäksi myös aurinkopuuterilla varjostamiseen. :-) kannattaa lukea, olen itse löytänyt tuolta todella paljon vinkkejä ja ohjeita meikkaamiseen! :-)


    • ugly human kai?

      Kiitti paljon myös muffulle! :)

      Mä oon yleensä ostanu Anttilasta mun meikit, et onks se yhtä hyvä kun sokkari?

      Saamari kun mä haluaisin oppia olemaan kaunis ja meikkaamaan kauniisti, niin kun julkkikset ja näyttää hyvältä... :D ( okei tuo kuulosti tosi lapselliselta, mut se oli nyt sellanen vertauskuva vaan koska ne näyttää aina niin täydellisiltä ja hyviltä.) Ylä- koulussa muistan kun tein kauheita meikkimokia ja se on nyt mennyttä aikaa, oon kasvanu siitä ja haluan alkaa oppia meikkaamaan oikein ja olemaan naisellinen!

      Pelottavaa vaan kun tuntuu et jos sä haluat aidosti olla hyvännäkönen, niin sit sulla tarvii palaa siihen hemmetisti rahaa..................

      Kaikki kauneudenhoito ja tasokkaat/laadukkaat meikit...

      Mie oon köyhä ja pelkään et se kuluttaa mut vararikkoon.

      • vanha kaunistus

        Jos olet köyhä niin testaa miltä ihosi näyttää ilman kalliita meikkivoiteita. Nuori iho on aina kaunis pelkällä perusvoiteellakin. Osta kaupasta lisäksi itsestäänruskettavaa voidetta jos väriä haluat. Älä tosin osta vielä jos olet tuhlaillut jo meikkivoiteisiin. Käytä niitä ensin jos on tarvetta.

        Vältä rasvaa ravinnossa. Sokeriakin kohtuudella. Masennukseen Omega 3 kalaöljykapseleita purkin ohjeen mukaan. Ota tämä vihje elämäntavaksi: Ei koskaan viinereitä eikä voitaikinaleivonnaisia vaan mieluummin tavallista pullaa jos hyvää tekee mieli. Ei sukslaata vaan muutama karkki jos on pakko. Älä levitä leivän päälle rasvaa jos laitat esim. viipaleen kevytjuustoa tai leikkelettä. Laita sitten vielä leivän päälle vielä tomaattia, salaattia ja kurkkua niin saat täyden vatsan.
        Ei raskanperunoita vaan keitettyä perunaa tai muusia. Harvemmin riisiä tai makaronia tms.

        Vihanneksia ja marjoja niin paljon kuin sielu sietää. Hedelmiäkin kohtuudella mutta päivittäin. Lihaa ja kalaa myös. Jos ei ole nälkä niin älä syö. Vältä iltasyömistä.

        Katso että vaatteesi ovat senverran löysiä etteivät korosta makkaroita. Vyötärölle mustaa ! Se hoikentaa. Tai muuta tummaa. Ei koskaan vaaleaa eikä vaakaraitaa. ;))

        Pienet korot kengissä antaa säärelle pituutta. Katsele muutenkin mitä muuta haluat peittää vartalostasi ja mitä taas korostaa. Naiset osaavat todella huijata vaatetuksella. Aina tai sitten laihdutuksen alkuvaiheilla. Hoikkaakin vartaloa pitää joskus peitellä jostain esin. jos on rinnaton. Rinnat ovat aina plussaa. Ne korostavat naisellisuutta. Anna niiden näkyä vaatteiden lävitse tyylikkäästi kuitenkin. Ei siis läpinäkyvästi.

        Kyllä sinusta kaunis tulee ihan varmasti.


    • -minniemouse

      Kokeile vaikka mitä tämä saisi iholle aikaan:

      Kuori kasvojen iho! Käytä siihen vaikkapa oliiviöljyä, hunajaa tai kasvorasvaa ja johonkin näistä sekoitat suolaa tai sokeria.
      Mä kuorin noin kerran viikossa ihan kotikonstein jollain "ruoka-aineilla" ihon ja kyllä pysyy hehkeänä kun ne kuolleet ihosolukot siitä aina lähtee.

      Sitten laita kasvorasvaa ennen meikkiä ehdottomasti. Sitä ei tarvitse laittaa sen kummempaa kerrosta vaan pieni kerros kosteuttamaan riittää. Iho näyttää aina kosteutettuna kauniimmalta.

      Ja sitten siihen meikkivoiteeseen... Tuo kertomasi mousse-meikkivoide on todella paksua ja peittävää kamaa ja olen todennut sen ainakin omalla ihollani huonoksi ja se kasaantuu rumasti huokosiin ja jättää todella hirveän näköisen pinnan että hehkeys katoaa.. Tosiaan kannattaa joltain muulta merkiltä tai kokeilla ihan toisenlaista meikkivoidetta, mahdollisimman ohutta! Meikkivoidetta saa myös ohennettua hyvin kun sekoittaa pienen tipan siihen kosteusvoidetta ja sekoittaa ne ennen kasvoille laittoa. Mutta ehdottomasti sinulla vaihtaisin meikkivoiteen kevyempään tavaraan. Levittäisin meikkivoiteen varmaan vielä (puhtain)käsin jolloin käsien oma lämpö auttaa sitä voidetta sulautumaan ihoon.

      Mutta vaikka sulla ei olekkaan kuiva iho niin kyllä mä suosittelen kosteusvoidetta se nimittäin tekee iholle ihmeitä!

      Oho tulipas tästä nyt pitkä viesti

      • ugly human kai?

        Ei haittaa että tuli pitkä viesti, kirjotinhan minäkin aika pitkän aloituksen, niin että jatkoin vielä sitä toiseen osaan koska ajattelin että ei se yhteen tulis kuitenkaan mahtumaan ja vaikka ois mahtunu nii on eriasia sitten että oisko kukaan jaksanu sitä lukea koska niin pitkä pötkö niin päätin sitten vähän pätkästä ja laittaa kahdessa eri osiossa jotta tulis mielyttävämpi lukea... :)

        En oo ikinä kuorinu ihoani mistään tai tietänyt edes, miten se pääasiassa tapahtuu. Viime kesänä kokeilin itseruskettavaa ja sekin homma meni jotenkin palasiksi ja sitten joku tyyppi huomautti mulle ihon kuorinnasta. Mietin että mitä se on ja miten se tapahtuu... Oon varmaan aika pöljä muutenkin kun en tiedä 18-vuotiaana naisena ees tälläsiä perusjuttuja jonka jokaisen naisen/tytön joka alkaa meikkaamaan tulis tietää, mut kai se on pääasia että opettelee ne asiat nyttenkin ja että aina on joku jolla on kokemusta aiemmin ja se voi neuvoa sitten minua ja sitten kun minulle tulee näissä asioissa enemmän kokemusta voin neuvoa itse puolestaan taas jotain tietämätöntä joka vinkkejä kaipais... :) Kuitenkin, ennen tuota itseruskettavankin käyttöä, olin kuullut kauan, kauan, kauan aikaa sitten jo ihon kuorinnasta mutten kiinittänyt siihen sen kummallisempaa huomiota. Aattelin et se ois joku hirmu kallis juttu ja ei mulla oo siihen varaa niimpä parempi ehkä sivuttaa tuollaset jutut joita ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarvii..... Niin mä ajattelin, koska mulla on kuitenkin aina ollut suht koht hyvä iho. Oon saanu onneks välttyä kaikilta akneilta ja sen tuomilta arvilta jne!! Luojan kiitos. Niin kaikki tämä pisti mut miettimään ja tietty nuori ikäni, etten minä välttämättä mitään kuorintoja tarvii eli pihistää ja säästää sitten siinä... Mutta taitaa ne ihon kuorinnat olla ihan osa normaalia kauneudenhoitoa ja jos haluaa oikeasti pysyä kauniina, eikä jotain hutasemalla vaan sinne päin, on syytä myöskin varmasti huolehtia tästä osiosta :)

        Mä en nykysin onneks ees kovin usein meikkaa eli aika usein tulee mentyä luomuna vaan tuolla punottavineen poskineen, silmäpusseineen ja tummien silmänalusten ja nurkkien kanssa ... :) Aattelin aina et se iho pitäis kuoria jollain hirmu kalliilla tyyliin 55,55e maksavalla yhellä pienellä purnukalla jossa sitä rasvaa ei ole loppujen lopuksi edes paljon ! En tiennykkää et siihen voi sopia myös ihan tuollaset luonnon tuotteet... ;) On kyllä luonto aika ihana kun se tuollasia antimia tarjoo. Eli ihan kaupasta ostettu perus hunaja käy? Semmosessa isossa purnukassa, semmosta keltasta sulavaa hyytelöö? ja oliiviöljyäkin saa varmasti normaalista ruokakaupasta...? sitä ihan mitä käytetään ruuankin laittoon? En osaa kuvitellakaan miten täynnä mun iho voi olla sitten kuollutta ihosolukkoo kun sitä ei oo IKINÄ kuorittu hyi! , jos oon meikannu 11-vuotiaasta asti... ( juu alotin turhan nuorena, en suosittele, älkää muutkaan alottako noin nuorena, 13v on esimerkiks ihan hyvä!)

        Toi on varmasti myös totta et iho näyttäis kauniimmalta aina kosteutettuna :) mut siitä kasvovoiteesta sitten... Kelpaako toi Erisanin natural hajustamaton perusvoide vai tarviiko sen siis olla ihan kasvoille vaan pelkästään tarkotettua voidetta? joku sellanen purnukka? ehdotuksia? onko hirveän kallis..?


      • ugly human kai?
        ugly human kai? kirjoitti:

        Ei haittaa että tuli pitkä viesti, kirjotinhan minäkin aika pitkän aloituksen, niin että jatkoin vielä sitä toiseen osaan koska ajattelin että ei se yhteen tulis kuitenkaan mahtumaan ja vaikka ois mahtunu nii on eriasia sitten että oisko kukaan jaksanu sitä lukea koska niin pitkä pötkö niin päätin sitten vähän pätkästä ja laittaa kahdessa eri osiossa jotta tulis mielyttävämpi lukea... :)

        En oo ikinä kuorinu ihoani mistään tai tietänyt edes, miten se pääasiassa tapahtuu. Viime kesänä kokeilin itseruskettavaa ja sekin homma meni jotenkin palasiksi ja sitten joku tyyppi huomautti mulle ihon kuorinnasta. Mietin että mitä se on ja miten se tapahtuu... Oon varmaan aika pöljä muutenkin kun en tiedä 18-vuotiaana naisena ees tälläsiä perusjuttuja jonka jokaisen naisen/tytön joka alkaa meikkaamaan tulis tietää, mut kai se on pääasia että opettelee ne asiat nyttenkin ja että aina on joku jolla on kokemusta aiemmin ja se voi neuvoa sitten minua ja sitten kun minulle tulee näissä asioissa enemmän kokemusta voin neuvoa itse puolestaan taas jotain tietämätöntä joka vinkkejä kaipais... :) Kuitenkin, ennen tuota itseruskettavankin käyttöä, olin kuullut kauan, kauan, kauan aikaa sitten jo ihon kuorinnasta mutten kiinittänyt siihen sen kummallisempaa huomiota. Aattelin et se ois joku hirmu kallis juttu ja ei mulla oo siihen varaa niimpä parempi ehkä sivuttaa tuollaset jutut joita ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarvii..... Niin mä ajattelin, koska mulla on kuitenkin aina ollut suht koht hyvä iho. Oon saanu onneks välttyä kaikilta akneilta ja sen tuomilta arvilta jne!! Luojan kiitos. Niin kaikki tämä pisti mut miettimään ja tietty nuori ikäni, etten minä välttämättä mitään kuorintoja tarvii eli pihistää ja säästää sitten siinä... Mutta taitaa ne ihon kuorinnat olla ihan osa normaalia kauneudenhoitoa ja jos haluaa oikeasti pysyä kauniina, eikä jotain hutasemalla vaan sinne päin, on syytä myöskin varmasti huolehtia tästä osiosta :)

        Mä en nykysin onneks ees kovin usein meikkaa eli aika usein tulee mentyä luomuna vaan tuolla punottavineen poskineen, silmäpusseineen ja tummien silmänalusten ja nurkkien kanssa ... :) Aattelin aina et se iho pitäis kuoria jollain hirmu kalliilla tyyliin 55,55e maksavalla yhellä pienellä purnukalla jossa sitä rasvaa ei ole loppujen lopuksi edes paljon ! En tiennykkää et siihen voi sopia myös ihan tuollaset luonnon tuotteet... ;) On kyllä luonto aika ihana kun se tuollasia antimia tarjoo. Eli ihan kaupasta ostettu perus hunaja käy? Semmosessa isossa purnukassa, semmosta keltasta sulavaa hyytelöö? ja oliiviöljyäkin saa varmasti normaalista ruokakaupasta...? sitä ihan mitä käytetään ruuankin laittoon? En osaa kuvitellakaan miten täynnä mun iho voi olla sitten kuollutta ihosolukkoo kun sitä ei oo IKINÄ kuorittu hyi! , jos oon meikannu 11-vuotiaasta asti... ( juu alotin turhan nuorena, en suosittele, älkää muutkaan alottako noin nuorena, 13v on esimerkiks ihan hyvä!)

        Toi on varmasti myös totta et iho näyttäis kauniimmalta aina kosteutettuna :) mut siitä kasvovoiteesta sitten... Kelpaako toi Erisanin natural hajustamaton perusvoide vai tarviiko sen siis olla ihan kasvoille vaan pelkästään tarkotettua voidetta? joku sellanen purnukka? ehdotuksia? onko hirveän kallis..?

        Ihan totta puhut myös tuosta meikkivoiteesta!

        Oon huomannu niinku aivan saman . . . :D

        Mulla on nenässä ja vähän siinä nenän pielissä molemmissa esimerkiks paljon sellasia pieniä huokosia, niitä ne kai on sellaset mustat pienen pienet pisteet..

        Siihen kun sivelen aina sitä meikkivoidetta niin ne oikein korostuu ja paistaa sieltä läpi.

        Eikä se nätisti kyllä korosta minun punoittavia nenän pieliäkään, siihen kun vedät sitä meikkivoidetta päälle niin violeteilta rupee näyttämään ne nenän pielet.

        Vaikka tuo on myös paksua ja peittävää kamaa. Niin en kylläkään saa sillä edes kunnolla minun tummia silmänalusia ja silmäpusseja piiloon... En tiedä tepsiikö niihin sitten yhtään mikään :/

        Ja tosiaankin. Hehkeys siinä katoaa myös. Yritin kyllä eilen niin, että laitoin sitä meikkivoidetta ihan vähän vain .. niin että mun punoittavat posket jäi aavistuksen verran näkyviin ja oma ihon väri, ettei täysin menny sinne matta pinnan alle kaikki luonnollinen, niin se kyllä autto... Kasvoni jäi raikkaamman näköiseksi, mutta voishan sitä silti kokeilla parempaa meikkivoidetta... Mitä itse suosittelet/käytät? onko kallista? :) pakko aina kysellä noita hintoja, niin älä/älkää pahastuko teen vain sen uteliaisuudesta... :D

        Kesällä voisi kyllä kokeilla tuota meikkivoiteen ohennus sydeemiä eli että sekottaisi sitä kosteusvoidetta ja meikkivoidetta sekaisin ja laittaisi sitten sen kasvoille. :) Mikäs kosteusvoide ois sit hyvä?

        Oon aina myöskin luullu et käsillä ei sais kasvojen ihoa sörkkiä meikatessa, että se meikkivoide tulisi levittää sienellä koska käsistä menee vain bakteereja iholle. Mut tuo lämpö ja meikkivoiteen sulautuminen iholle kuulostaa loogiselta :)

        Ja kuivahan iho mulla nimenomaan on... tai miten minä nyt sen kuvailisin, oikeastaan mulla on aika rasvanen iho kasvoissa ja sillon rasvoittuneena se tuntuu sellaselta pehmeeltä ja hyvältä. Sitten kun tuun esimerkiks suihkusta, niin mun posket punoittaa ja ihoa kiristää... se hilseilee joskus myöskin valkosena ja kuivuu :/


      • -minniemouse
        ugly human kai? kirjoitti:

        Ihan totta puhut myös tuosta meikkivoiteesta!

        Oon huomannu niinku aivan saman . . . :D

        Mulla on nenässä ja vähän siinä nenän pielissä molemmissa esimerkiks paljon sellasia pieniä huokosia, niitä ne kai on sellaset mustat pienen pienet pisteet..

        Siihen kun sivelen aina sitä meikkivoidetta niin ne oikein korostuu ja paistaa sieltä läpi.

        Eikä se nätisti kyllä korosta minun punoittavia nenän pieliäkään, siihen kun vedät sitä meikkivoidetta päälle niin violeteilta rupee näyttämään ne nenän pielet.

        Vaikka tuo on myös paksua ja peittävää kamaa. Niin en kylläkään saa sillä edes kunnolla minun tummia silmänalusia ja silmäpusseja piiloon... En tiedä tepsiikö niihin sitten yhtään mikään :/

        Ja tosiaankin. Hehkeys siinä katoaa myös. Yritin kyllä eilen niin, että laitoin sitä meikkivoidetta ihan vähän vain .. niin että mun punoittavat posket jäi aavistuksen verran näkyviin ja oma ihon väri, ettei täysin menny sinne matta pinnan alle kaikki luonnollinen, niin se kyllä autto... Kasvoni jäi raikkaamman näköiseksi, mutta voishan sitä silti kokeilla parempaa meikkivoidetta... Mitä itse suosittelet/käytät? onko kallista? :) pakko aina kysellä noita hintoja, niin älä/älkää pahastuko teen vain sen uteliaisuudesta... :D

        Kesällä voisi kyllä kokeilla tuota meikkivoiteen ohennus sydeemiä eli että sekottaisi sitä kosteusvoidetta ja meikkivoidetta sekaisin ja laittaisi sitten sen kasvoille. :) Mikäs kosteusvoide ois sit hyvä?

        Oon aina myöskin luullu et käsillä ei sais kasvojen ihoa sörkkiä meikatessa, että se meikkivoide tulisi levittää sienellä koska käsistä menee vain bakteereja iholle. Mut tuo lämpö ja meikkivoiteen sulautuminen iholle kuulostaa loogiselta :)

        Ja kuivahan iho mulla nimenomaan on... tai miten minä nyt sen kuvailisin, oikeastaan mulla on aika rasvanen iho kasvoissa ja sillon rasvoittuneena se tuntuu sellaselta pehmeeltä ja hyvältä. Sitten kun tuun esimerkiks suihkusta, niin mun posket punoittaa ja ihoa kiristää... se hilseilee joskus myöskin valkosena ja kuivuu :/

        Juu elikkäs kasvoja voi kuoria ihan kotikonstein! Ihan kaupan perushunaja käy, öljy tai vaikkapa jogurtti! Sekoittaa siihen juuri jotain rakeista (suola, sokeri, kahvinporoja tai ruokasooda) esim. suolalla tai hunajalla on antibakteeriset vaikutukset eli samalla desinfioi ihoa (no tämä auttaa lähinnä jos tosi epäpuhdas iho) mut rakeet kuorii ja iho hehkeytyy! :) kotona voi kokeilla soveltaa vaikka mitä! Mä oon käyttänyt kaurahiutaleita, kaakaojauhetta, raastettua omenaa ja melkein mitä vain tommosta mitä ruokia kaapista löytyy! Saa kivoja naamioita ihan edullisesti! :)) jos ei ole allerginen ruoka-aineille niin kokeilemaan vaan!

        Kasvoille kannattaa käyttää ihan niille tarkoitettuja voiteita, sillä muulle iholle tarkoitetut voiteet ovat usein liian paksua ja kasvojen iho on yleensä ohutta ja herkkää.. Halpoja hyviä kosteusrasvoja löytyy ihan nivealta tai herbinalta.. :)

        Ja sitten siihen meikkivoiteeseen... eli käsin voi levittää, kunhan mieluiten pesee kädet ensin ennenkuin niitä kasvoille vie.
        Mulla on käytössä shiseidon dual balancing-meikkivoide ja hinta on noin 40€ mutta on sen arvoinen, toinen mitä tykkään käyttää on lorealin nude magique BB-voide. En oikein ole muuten bb-voiteista tykännyt mutta kerran tuota kokeilein ja tykkäsin siitä! Hinta oli jotain 15€..

        Tummia silmänaluksia voi peittää ja mä ostin seppälästä jollain 5€ wet'n'wildin cover all-paletin, eli siinä on neljä eri väriä joit voi käyttää kasvoille korostamaan ja peittämään. Googlettamalla löytää siitä paletista paljon arvosteluja ja kehuja! :)


      • Oma kokemus
        ugly human kai? kirjoitti:

        Ei haittaa että tuli pitkä viesti, kirjotinhan minäkin aika pitkän aloituksen, niin että jatkoin vielä sitä toiseen osaan koska ajattelin että ei se yhteen tulis kuitenkaan mahtumaan ja vaikka ois mahtunu nii on eriasia sitten että oisko kukaan jaksanu sitä lukea koska niin pitkä pötkö niin päätin sitten vähän pätkästä ja laittaa kahdessa eri osiossa jotta tulis mielyttävämpi lukea... :)

        En oo ikinä kuorinu ihoani mistään tai tietänyt edes, miten se pääasiassa tapahtuu. Viime kesänä kokeilin itseruskettavaa ja sekin homma meni jotenkin palasiksi ja sitten joku tyyppi huomautti mulle ihon kuorinnasta. Mietin että mitä se on ja miten se tapahtuu... Oon varmaan aika pöljä muutenkin kun en tiedä 18-vuotiaana naisena ees tälläsiä perusjuttuja jonka jokaisen naisen/tytön joka alkaa meikkaamaan tulis tietää, mut kai se on pääasia että opettelee ne asiat nyttenkin ja että aina on joku jolla on kokemusta aiemmin ja se voi neuvoa sitten minua ja sitten kun minulle tulee näissä asioissa enemmän kokemusta voin neuvoa itse puolestaan taas jotain tietämätöntä joka vinkkejä kaipais... :) Kuitenkin, ennen tuota itseruskettavankin käyttöä, olin kuullut kauan, kauan, kauan aikaa sitten jo ihon kuorinnasta mutten kiinittänyt siihen sen kummallisempaa huomiota. Aattelin et se ois joku hirmu kallis juttu ja ei mulla oo siihen varaa niimpä parempi ehkä sivuttaa tuollaset jutut joita ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarvii..... Niin mä ajattelin, koska mulla on kuitenkin aina ollut suht koht hyvä iho. Oon saanu onneks välttyä kaikilta akneilta ja sen tuomilta arvilta jne!! Luojan kiitos. Niin kaikki tämä pisti mut miettimään ja tietty nuori ikäni, etten minä välttämättä mitään kuorintoja tarvii eli pihistää ja säästää sitten siinä... Mutta taitaa ne ihon kuorinnat olla ihan osa normaalia kauneudenhoitoa ja jos haluaa oikeasti pysyä kauniina, eikä jotain hutasemalla vaan sinne päin, on syytä myöskin varmasti huolehtia tästä osiosta :)

        Mä en nykysin onneks ees kovin usein meikkaa eli aika usein tulee mentyä luomuna vaan tuolla punottavineen poskineen, silmäpusseineen ja tummien silmänalusten ja nurkkien kanssa ... :) Aattelin aina et se iho pitäis kuoria jollain hirmu kalliilla tyyliin 55,55e maksavalla yhellä pienellä purnukalla jossa sitä rasvaa ei ole loppujen lopuksi edes paljon ! En tiennykkää et siihen voi sopia myös ihan tuollaset luonnon tuotteet... ;) On kyllä luonto aika ihana kun se tuollasia antimia tarjoo. Eli ihan kaupasta ostettu perus hunaja käy? Semmosessa isossa purnukassa, semmosta keltasta sulavaa hyytelöö? ja oliiviöljyäkin saa varmasti normaalista ruokakaupasta...? sitä ihan mitä käytetään ruuankin laittoon? En osaa kuvitellakaan miten täynnä mun iho voi olla sitten kuollutta ihosolukkoo kun sitä ei oo IKINÄ kuorittu hyi! , jos oon meikannu 11-vuotiaasta asti... ( juu alotin turhan nuorena, en suosittele, älkää muutkaan alottako noin nuorena, 13v on esimerkiks ihan hyvä!)

        Toi on varmasti myös totta et iho näyttäis kauniimmalta aina kosteutettuna :) mut siitä kasvovoiteesta sitten... Kelpaako toi Erisanin natural hajustamaton perusvoide vai tarviiko sen siis olla ihan kasvoille vaan pelkästään tarkotettua voidetta? joku sellanen purnukka? ehdotuksia? onko hirveän kallis..?

        Itse käytän Erisanin kasvovoidetta meikinalusvoiteena ja hyvin toimii siihen tarkoitukseen.


      • ugly human kai? kirjoitti:

        Ihan totta puhut myös tuosta meikkivoiteesta!

        Oon huomannu niinku aivan saman . . . :D

        Mulla on nenässä ja vähän siinä nenän pielissä molemmissa esimerkiks paljon sellasia pieniä huokosia, niitä ne kai on sellaset mustat pienen pienet pisteet..

        Siihen kun sivelen aina sitä meikkivoidetta niin ne oikein korostuu ja paistaa sieltä läpi.

        Eikä se nätisti kyllä korosta minun punoittavia nenän pieliäkään, siihen kun vedät sitä meikkivoidetta päälle niin violeteilta rupee näyttämään ne nenän pielet.

        Vaikka tuo on myös paksua ja peittävää kamaa. Niin en kylläkään saa sillä edes kunnolla minun tummia silmänalusia ja silmäpusseja piiloon... En tiedä tepsiikö niihin sitten yhtään mikään :/

        Ja tosiaankin. Hehkeys siinä katoaa myös. Yritin kyllä eilen niin, että laitoin sitä meikkivoidetta ihan vähän vain .. niin että mun punoittavat posket jäi aavistuksen verran näkyviin ja oma ihon väri, ettei täysin menny sinne matta pinnan alle kaikki luonnollinen, niin se kyllä autto... Kasvoni jäi raikkaamman näköiseksi, mutta voishan sitä silti kokeilla parempaa meikkivoidetta... Mitä itse suosittelet/käytät? onko kallista? :) pakko aina kysellä noita hintoja, niin älä/älkää pahastuko teen vain sen uteliaisuudesta... :D

        Kesällä voisi kyllä kokeilla tuota meikkivoiteen ohennus sydeemiä eli että sekottaisi sitä kosteusvoidetta ja meikkivoidetta sekaisin ja laittaisi sitten sen kasvoille. :) Mikäs kosteusvoide ois sit hyvä?

        Oon aina myöskin luullu et käsillä ei sais kasvojen ihoa sörkkiä meikatessa, että se meikkivoide tulisi levittää sienellä koska käsistä menee vain bakteereja iholle. Mut tuo lämpö ja meikkivoiteen sulautuminen iholle kuulostaa loogiselta :)

        Ja kuivahan iho mulla nimenomaan on... tai miten minä nyt sen kuvailisin, oikeastaan mulla on aika rasvanen iho kasvoissa ja sillon rasvoittuneena se tuntuu sellaselta pehmeeltä ja hyvältä. Sitten kun tuun esimerkiks suihkusta, niin mun posket punoittaa ja ihoa kiristää... se hilseilee joskus myöskin valkosena ja kuivuu :/

        Lol. Ne on mustapäitä xD


      • pojan neuvo;)
        ugly human kai? kirjoitti:

        Ihan totta puhut myös tuosta meikkivoiteesta!

        Oon huomannu niinku aivan saman . . . :D

        Mulla on nenässä ja vähän siinä nenän pielissä molemmissa esimerkiks paljon sellasia pieniä huokosia, niitä ne kai on sellaset mustat pienen pienet pisteet..

        Siihen kun sivelen aina sitä meikkivoidetta niin ne oikein korostuu ja paistaa sieltä läpi.

        Eikä se nätisti kyllä korosta minun punoittavia nenän pieliäkään, siihen kun vedät sitä meikkivoidetta päälle niin violeteilta rupee näyttämään ne nenän pielet.

        Vaikka tuo on myös paksua ja peittävää kamaa. Niin en kylläkään saa sillä edes kunnolla minun tummia silmänalusia ja silmäpusseja piiloon... En tiedä tepsiikö niihin sitten yhtään mikään :/

        Ja tosiaankin. Hehkeys siinä katoaa myös. Yritin kyllä eilen niin, että laitoin sitä meikkivoidetta ihan vähän vain .. niin että mun punoittavat posket jäi aavistuksen verran näkyviin ja oma ihon väri, ettei täysin menny sinne matta pinnan alle kaikki luonnollinen, niin se kyllä autto... Kasvoni jäi raikkaamman näköiseksi, mutta voishan sitä silti kokeilla parempaa meikkivoidetta... Mitä itse suosittelet/käytät? onko kallista? :) pakko aina kysellä noita hintoja, niin älä/älkää pahastuko teen vain sen uteliaisuudesta... :D

        Kesällä voisi kyllä kokeilla tuota meikkivoiteen ohennus sydeemiä eli että sekottaisi sitä kosteusvoidetta ja meikkivoidetta sekaisin ja laittaisi sitten sen kasvoille. :) Mikäs kosteusvoide ois sit hyvä?

        Oon aina myöskin luullu et käsillä ei sais kasvojen ihoa sörkkiä meikatessa, että se meikkivoide tulisi levittää sienellä koska käsistä menee vain bakteereja iholle. Mut tuo lämpö ja meikkivoiteen sulautuminen iholle kuulostaa loogiselta :)

        Ja kuivahan iho mulla nimenomaan on... tai miten minä nyt sen kuvailisin, oikeastaan mulla on aika rasvanen iho kasvoissa ja sillon rasvoittuneena se tuntuu sellaselta pehmeeltä ja hyvältä. Sitten kun tuun esimerkiks suihkusta, niin mun posket punoittaa ja ihoa kiristää... se hilseilee joskus myöskin valkosena ja kuivuu :/

        Jätä meikkaus pois tai ainakin vähennä! Luonnollinen nainen on paaaaljjoon kauniimpi. Ja sit aloita joku mukava urheiluharrastus josta tulee hyvä mieli ja unohda toi painonpudotuksen miettiminen. Mukavan harrastuksen parissa paino putoaa huomaamatta:) ja viel lopeta tuo itsekritiikki ja ole onnellinen ja iloinen itsestäsi;) pärjäät todella hyvin kun olet vain oma itsesi ja nautit elämästä!:)


    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Jotkut meikkivoiteet on siitä outoja, että ne saattaa tummentua kasvoilla. Voit käydä kaupassa sipaisemassa muutamaa sävyä kämmenselälle ja tsekkaat muutaman tunnin päästä, miltä väri näyttää. Ainakin Oulun Anttilassa on meikkikonsultteja eri merkeille, jotka neuvoo. Lumenen asiantuntijalta olen saanut sieltä hyviä ohjeita.

      Jos sinulla ei ole kovin rasvainen iho, kokeile jotain meikkivoidetta, joka ei ole niin matta. Itse joudun käyttämään mattameikkivoidetta ja puuteria ja joskus naama jää jauhoisen näköiseksi. Tähän tepsii kasvosuihke. Minulla on pienessä suihkepullossa tavallista vettä tai kasvosuihketta ja sitä kun pari kertaa tupsauttaa käsivarren mitan päästä kasvoille, niin johan katoaa jauhot naamasta. Se vähän raikastaa meikkiä kuitenkaan pilaamatta sitä.

      Aurinkopuuteri ei ole pelkästään kesätuote, vaan sopii ihan kalpean talvi-ihonkin piristykseen. Itse sipaisen sitä ihan pienen määrän poskipäille, nenään ja leukaan.

      Muistaakseni olen kuullut, että pienisilmäisen kannattaa välttää alarajausta, koska se pienentää silmiä entisestään. Ylärajauksenkin voi tehdä vain luomen puolesta välistä silmän ulkonurkkaan, kunhan vähän pehmentää sitä rajauksen alkukohtaa.

      Jos sinulla on kohtuullisen hyvä iho, pärjäät hyvin perusmeikeilläkin, eli ei niihin ole pakko kuluttaa paljon rahaa. Minä olen vain kateellinen niille, jotka selviää markettimeikeillä. Itsellä on sen verran iho-ongelmia, että on pakko panostaa vähän laadukkaampaan tavaraan.

    • Olga Korbut

      Voi jummi... ootteko tosissanne näiden juttujen kanssa vai onko tää joku piilokamera...? Saanko copypeistata nää tonne feminismi -ketjuun?

      • Luonnollinen nainen

        Joo..........ihan ihme ufoja. Eikö oikeesti ole joillakin muuta elämässä kuin ulkonäkö.....ihan säälittää nämä ihmiset.


      • kot.kot.kot!!!

        Kuka idiootti levittää jotain rasvaa tai hunajaa naamatauluunsa kunnon naurut sain!??! XD
        Tervemenoo kokeilemaan vaan jos haluaa että oma naamataulu toimii peilinä
        ei h.vetti voi olla tosissaan!!!...


    • ugly human kai?

      Mikä on sävyttävä kosteusvoide?

      Okei ja sit kun kuorii ihoa, täytyy muistaa sekoittaa siihen myös mukaan jotain noista mainitsimistasi suola, sokeri, kahvinporot, ruokasooda. Ok. Tää täytyy muistaa ettei unohda! :)

      Enkä oo allerginen onneks millekkään, et siinä hyvä puoli. Kuulostaa kyllä niin ihanille ja raikkaille nuo jutut, esimerkiks tuo omena naamioki. Namnam. :D

      Minkä niminen kasvorasva ois sit hyvä? Jos niinku Nivean tai Herbinan tuotteista katotaan. Varmaan nämäkin löytää helposti esimerkiks sokokselta? Mä aattelin kun käytin sitä Erisanin perusvoidetta et se ois ollu sopivaa päästä varpaisiin, mut niin kai se onkin, mut siinä ei vaan sit oo mitään sellasia erillisiä hoitavia juttuja mitä kasvojen iho kyllä juurikin tarviis... :D

      Sit tuo käsien pesu ja sen jälkeen meikkivoiteen levitys, no tuon ois tajunnu ehkä maalaisjärjelläki et ei vie likasia käsiä kasvoille mut joo... ja arvasin et siel tulis olemaan joku kalliimpi puteli just! mut ehkä mie raaskin ostaa .. :) kun haluun panostaa laatuun ja olla kaunis ja kun sanot vielä että on sen arvoinen. Mistäpä saisin tämän saman meikkivoiteen ostettua/tilattua?

      Olen kuullut paljon myös niistä BB-voiteista kun ne taitaa olla nyt joku hittituote kun ainakin paljon mainostetaan. Mikä se sitten on??

      Ja mikä niissä aikaisemmissa BB-voiteissa on ollut sellaista että et ole tykännyt ja miksi juuri tuosta lorealin nude magiquesta tykkäät? Ja eipä ollu ees kallis hinta onneks :)

      Ja kiitos tuosta paletin vinkkauksesta, eikä sekään ole muuten kallis. ! :)

      • ugly human kai?

        Harmi vaan etten asu Oulussa, mutta luulis sitä muualtakin niitä meikkikonsultteja löytyvän. :)

        Mulla nimenomaan on aika rasvanen iho ja sit välillä se tuppaa suihkun jälkeen kuivumaan ja sitä oikeen kiristää ja poskiin tulee sellaista kuivunutta ihoa/se hilseilee vähän valkosena. En tiedä miten sit tuolleen, se rasvanen iho on ehkä perittyä, koska isällä on kanssa, mut sit tuo kuivuminen, kiristys ja hilseily johtuu varmaan ihan siitä etten minä oo hoitanu ja huolehtinu minun ihosta niinku ois pitäny ylläri ylläri...

        Sillon kun on kuivaa naamassa niin niistä kuivista kohdista vaan se meikkivoide on jääny sellaseks rasvasen näköseks. Minun mielestä siihen ei tosiaankaan auta se pelkkä veden suihkiminen, vaan ongelma on pintaa syvemmällä mikä pitäis hoitaa just rasvaamalla kasvoja niillä niille tarkoitetuilla voiteilla niin katois se kuivuus, kiristys ja hilseily... Nyt mä oon yrittäny aikasemmin saada sitä just katoomaan laittamalla tota perus rasvaa ja kyllähän se on onneks noita kasvoja kosteuttanu ja ne kuivat kohdat on sit sen seurauksena kadonnu. Ilmettä se ei kuitenkaan raikasta tietysti yhtään, mut eihän se mikään ihme oo kun ei se oo mikään kasvorasva. Mut kiitti kuitenkin tuosta suihkupullo vinkistä, pistetään sekin takataskuun tarpeen varalta jos joskus tarvii niin tehdä. :)

        Jeps ja miten noi varjostukset tehdään aurinkopuuterilla nenään, poskipäille ja leukaan oon nähnykki yhdellä videolla ja kerran yhdessä blogissa eli sitä ei tarviikkaan minulle neuvoo, se on sit sellasta selvää kauraa... :)

        Joo ja musta tuntuu että nuo alarajaukset näyttäis mulla ihan kauheilta, ellen tee sit jotain smoke eyes silmämeikkiä et se ois intensiivisyyttä siihen katseeseen ja siitä katseesta tulis sellanen sähäkkä ja seksikäs niin sillon varmaan tekisin alarajauksetkin ja ihan sieltä sisäpuolelta asti, siihen meikkiin nyt onneks tulee muutenkin tosi paljon sitä meikkiä eli tummaa luomiväriä ja näin niin en usko et sillon ne rajaukset näyttäis mulla tyhmiltä ja rumilta mut muuten kylläkin joo... ja tuolleen kun kerroit miten voi yläluomessa eritavalla rajata ettei tarvii välttämättä vetää sinne ihan sisänurkkaan asti, niin oon kokeillukki. Se oli ihan jees! :)

        Hyvä jos tuun ihan perus kamalla pärjäämään, harmi et siulla on ongelma iho... :/ täytyy itse kyllä huolehtia tosissaan tuosta mun ihosta, ettei siitä pääse huolimattomuuden takia tulemaan sellaista..


      • ugly human kai?
        ugly human kai? kirjoitti:

        Harmi vaan etten asu Oulussa, mutta luulis sitä muualtakin niitä meikkikonsultteja löytyvän. :)

        Mulla nimenomaan on aika rasvanen iho ja sit välillä se tuppaa suihkun jälkeen kuivumaan ja sitä oikeen kiristää ja poskiin tulee sellaista kuivunutta ihoa/se hilseilee vähän valkosena. En tiedä miten sit tuolleen, se rasvanen iho on ehkä perittyä, koska isällä on kanssa, mut sit tuo kuivuminen, kiristys ja hilseily johtuu varmaan ihan siitä etten minä oo hoitanu ja huolehtinu minun ihosta niinku ois pitäny ylläri ylläri...

        Sillon kun on kuivaa naamassa niin niistä kuivista kohdista vaan se meikkivoide on jääny sellaseks rasvasen näköseks. Minun mielestä siihen ei tosiaankaan auta se pelkkä veden suihkiminen, vaan ongelma on pintaa syvemmällä mikä pitäis hoitaa just rasvaamalla kasvoja niillä niille tarkoitetuilla voiteilla niin katois se kuivuus, kiristys ja hilseily... Nyt mä oon yrittäny aikasemmin saada sitä just katoomaan laittamalla tota perus rasvaa ja kyllähän se on onneks noita kasvoja kosteuttanu ja ne kuivat kohdat on sit sen seurauksena kadonnu. Ilmettä se ei kuitenkaan raikasta tietysti yhtään, mut eihän se mikään ihme oo kun ei se oo mikään kasvorasva. Mut kiitti kuitenkin tuosta suihkupullo vinkistä, pistetään sekin takataskuun tarpeen varalta jos joskus tarvii niin tehdä. :)

        Jeps ja miten noi varjostukset tehdään aurinkopuuterilla nenään, poskipäille ja leukaan oon nähnykki yhdellä videolla ja kerran yhdessä blogissa eli sitä ei tarviikkaan minulle neuvoo, se on sit sellasta selvää kauraa... :)

        Joo ja musta tuntuu että nuo alarajaukset näyttäis mulla ihan kauheilta, ellen tee sit jotain smoke eyes silmämeikkiä et se ois intensiivisyyttä siihen katseeseen ja siitä katseesta tulis sellanen sähäkkä ja seksikäs niin sillon varmaan tekisin alarajauksetkin ja ihan sieltä sisäpuolelta asti, siihen meikkiin nyt onneks tulee muutenkin tosi paljon sitä meikkiä eli tummaa luomiväriä ja näin niin en usko et sillon ne rajaukset näyttäis mulla tyhmiltä ja rumilta mut muuten kylläkin joo... ja tuolleen kun kerroit miten voi yläluomessa eritavalla rajata ettei tarvii välttämättä vetää sinne ihan sisänurkkaan asti, niin oon kokeillukki. Se oli ihan jees! :)

        Hyvä jos tuun ihan perus kamalla pärjäämään, harmi et siulla on ongelma iho... :/ täytyy itse kyllä huolehtia tosissaan tuosta mun ihosta, ettei siitä pääse huolimattomuuden takia tulemaan sellaista..

        Olga Korbut, miksei oltaisi tosissamme? En osaa meikata kunnolla ja tarvitsen siihen paljon neuvoja ja opetusta. Niin mikä siinä on niin ihmeellistä?

        Ensimmäiseksi tietysti suuntaan nettiin ja sitten kun löysin tälläisen meikkaus aiheisen palstan, niin se oli täysi napakymppi!

        Että ei tässä piilokamerassa olla tai mitään. Äitini ei esimerkiksi ikinä oo oikein meikannu, joten sillä ei myöskään niitä meikkejä oo ollu, eikä kokemusta neuvoa minua siinä että miten se tapahtuisi. Kavereilta oon oppinu jotain juttuja meikkaamisesta joo, mutta ei nekään taida siinä ihan mitään alan ammattilaisia olla tai hyvin kokeneita ja niillekin tulee välillä aikamoisia meikkimokia, enkä minä halua olla enää sellainen mokailija, vaan oppia meikkaamaan kauniisti ja oikein...!

        Ensiksi minusta kannattaakin muuten suunnata tälläisille palstoille, jos haluaa meikkaamista oppia. Kuin että varaisi ajan jollekkin kalliille ihmiselle meikkaamisen yksityisopetukseen. Täällä voi sattua liikkumaan sellasia ihmisiä, jotka on tosi kauniita ja opetelleet paljon vaan meikkaamisesta/oikeanlaisesta kauneudenhoidosta eli ovat sitten hyviä neuvomaan, kun ovat tulleet siinä asiassa niin sanotusti konkareiksi ja harrastuksena meikkaus/kauneudenhoito, ilman mitään koulutuksiakin ja voivat neuvoa sitten täällä hyvästä halustaan kokemattomia jotka sitä apua tarviis kunhan tietävät että on varmasti oikein sitten se mihin neuvovat.

        Tai sitten tällä palstalla voi liikkua myös oikea kosmetologi, eli sellainen jolla on ihan kauneudenhoitoalan koulutus ja tietää ammattinsa puolesta paljon tälläsiä kikkoja millä saadaan loihdittua ihmisistä kauniita. Hän voi vaikka iltaisella käydä töiden jälkeen teetä nautiskellen muuten vaan täällä palstalla ajankulukseen ja neuvoa samalla osaamattomia.

        Menes siis muualle siitä pätemästä. Jokainen meistä on joskus osaamaton, ennen kun saa asiaan kuuluvia neuvoja ja opetusta meikkaamiseen/yleiseen kauneudenhoitoon. :)


      • -minniemouse

        Niin suosittelin tuossa muutamia kasvorasvoja nivealta tai herbinalta... mä itse käytän nivean daily essentials rasvoja, ne on semmosissa tuubeissa kuivalle ja herkälle iholle, normaalille tai rasvaiselle... mä oon ite tykännyt niistä ja noin 6 euroa tuubi ja löytää aika monista kaupoista niitä! Mutta tosiaan kokeilemalla löytää itselleen sen sopivan kasvorasvan, niitä kun on niin moneen lähtöön! Eli kannattaa aloittaa se etsiminen vaikka ihan edullisista tuotteista ja käyttää ja sitten huomaa ja osaa arvioida ostaisiko samaa lisää vai kokeileeko jotain toista!

        Tuon kuvauksesi perusteella (iho rasvoittuu mutta hilseilee) niin ihosi on luultavasti pintakuiva, eli rasvailua kaipaa! :)


        Sitten niistä bb-voiteista... eli voiteen idea on siinä että se yhdistää monta kauneudenhoitotuotetta yhteen! BB-voiteen on keksinyt puolalainen kosmetologi joskus vuosikymmeniä sitten, mutta se tuli joitain vuosia sitten suureksi hitiksi aasialaisten keskuudessa ja nyt tullut tänne suomeenkin.. jotkut sanovat aasialaisia bb-voiteita "aidoiksi".
        No mä olen kokeillut garnieria, ja todennut sen aiheuttavat mulle ainakin näppylöitä. :/ sekä se ei vaan jätä ihoa kauniiksi vaan ihan tahmeaksi enkä vain ole löytänyt siitä mitään positiivista, sillä se ei edes kosteuta vaikka lupaa olla kosteusvoide. Toista bb-voidetta kokeilin ja se oli maybellinen dream fresh... Siitäkään en yksinkertaisesti löytänyt mitään hyvää, en vaan saa kaunista ihoa. Ja jälleen huomasin, että tämäkin voide teki näppylöitä! Lahjoitin tämän dream fresh bb:n äidilleni, ja hänellä tämä toimii! Antaa vähän vanhemmille kasvoille kyllä raikkautta ja tasoittaa, niin ajattelinkin tästä että se sopii noin 50-vuotiaalle iholle. :D
        Lorealin nude magique bb:tä kokeilen aivan sattumalta (lainasin ystävältä) ja odotukset mulla ei olleet korkealla sen suhteen, sillä olen todennut bb-voiteet vain turhanpäiväisiksi enkä ymmärrä sitä niiden hehkutusta.
        No tämä lorealin voide todellakin tasoitti ihoni, alle en edes laittanut kosteusvoidetta, luomia vain puuteroin hiukan ennen meikkiä ja kasvot pysyivät kauniina kokopäivän! Olin jo varautunut että loppupäivästä tämäkin olisi saanut finnejä aikaan mutta ei! Ajattelinkin ostaa tämän lorealin bb:n kesäksi , sillä vaalein sävy oli ihan hiukan liian tumma talvi-iholleni.



        Mutta hyvä kauneusvinkki on myös se, että kannattaa keskittyä korostamaan omia hyviä puolia ennemmin kuin tuijottaa peiliin nähden vain omat pienet virheet ja yrittää käyttää aikaa niiden peittämiseen.
        Mä kärsin vuosia sitten huonosta ihosta ja tajusin että sitä huonompaan se meni kun sitä yritin peittää! Aloin meikkaamaan ihon vain todella kevyesti ja keskityin korostamaan vihreitä silmiäni ja ymmärsin myös muotoilla kulmakarvani antamaan kasvoille hyvän ryhdin ja aloin käyttämään huulipunia! Nyt kun katson vanhoja kuvia minusta niin reaktioni on hyi että :D
        Osta nyt kevääksi vaikka joku raikkaanvärinen huulipuna ja käytä sitä rohkeasti, tekee nimittäin ihmeitä koko ilmeelle! :)


      • Luonnollinen nainen
        ugly human kai? kirjoitti:

        Olga Korbut, miksei oltaisi tosissamme? En osaa meikata kunnolla ja tarvitsen siihen paljon neuvoja ja opetusta. Niin mikä siinä on niin ihmeellistä?

        Ensimmäiseksi tietysti suuntaan nettiin ja sitten kun löysin tälläisen meikkaus aiheisen palstan, niin se oli täysi napakymppi!

        Että ei tässä piilokamerassa olla tai mitään. Äitini ei esimerkiksi ikinä oo oikein meikannu, joten sillä ei myöskään niitä meikkejä oo ollu, eikä kokemusta neuvoa minua siinä että miten se tapahtuisi. Kavereilta oon oppinu jotain juttuja meikkaamisesta joo, mutta ei nekään taida siinä ihan mitään alan ammattilaisia olla tai hyvin kokeneita ja niillekin tulee välillä aikamoisia meikkimokia, enkä minä halua olla enää sellainen mokailija, vaan oppia meikkaamaan kauniisti ja oikein...!

        Ensiksi minusta kannattaakin muuten suunnata tälläisille palstoille, jos haluaa meikkaamista oppia. Kuin että varaisi ajan jollekkin kalliille ihmiselle meikkaamisen yksityisopetukseen. Täällä voi sattua liikkumaan sellasia ihmisiä, jotka on tosi kauniita ja opetelleet paljon vaan meikkaamisesta/oikeanlaisesta kauneudenhoidosta eli ovat sitten hyviä neuvomaan, kun ovat tulleet siinä asiassa niin sanotusti konkareiksi ja harrastuksena meikkaus/kauneudenhoito, ilman mitään koulutuksiakin ja voivat neuvoa sitten täällä hyvästä halustaan kokemattomia jotka sitä apua tarviis kunhan tietävät että on varmasti oikein sitten se mihin neuvovat.

        Tai sitten tällä palstalla voi liikkua myös oikea kosmetologi, eli sellainen jolla on ihan kauneudenhoitoalan koulutus ja tietää ammattinsa puolesta paljon tälläsiä kikkoja millä saadaan loihdittua ihmisistä kauniita. Hän voi vaikka iltaisella käydä töiden jälkeen teetä nautiskellen muuten vaan täällä palstalla ajankulukseen ja neuvoa samalla osaamattomia.

        Menes siis muualle siitä pätemästä. Jokainen meistä on joskus osaamaton, ennen kun saa asiaan kuuluvia neuvoja ja opetusta meikkaamiseen/yleiseen kauneudenhoitoon. :)

        Mullaon sulle ugly human tosi hieno ja upee ohje: e i s u n t a r t t e e! ja toinen yhtä tärkee ohje: o l e o m a i t s e s i!


    • oikeat väri ja ryhti

      Uglyksi itseään luulevalle

      Kohtuudella voit toki itseäsi hoikentaa. Sinulla oli ihan hyvä tavoitepaino, mutta ei pelkkä paino vaikuta.
      Tuossa joku jo tarttuikin siihen, että sinulla on väärä meikkivoiteen sävy. Kuvailet itseäsi vaaleaksi ja silloin valitaan se vaalea meikkivoide. Kaulalta löytyy yleensä oikea väri. Ammattilaisiin kannattaa luottaa.
      Kannattaa miettiä myös vaatteiden värit. Osa värisävyistä saa ihmisen sairaaksi, keltaiseksi tai harmaaksi. Saman värin oikea sävy saa kirkkaaksi ja kuulaaksi. Monille vaaleille täysin musta ei sovi lainkaan, vaan puseron pitäisi olla jotain muuta ja korostaa kasvojen kauneutta.

      Kosmetologit ovat opetelleet myös meikkaamisen. Varaa aika meikkaamisen opetteluun. Kosmetologi kertoo, mitä ja miksi teke ja miten saat ihostasi upean. Hän näyttää, mihin sinun kannattaa laittaa poskipuna, ehkä sinulle tuleekin varjostus posken alle.. Ehkä olet käyttänyt vääriä levitysmenetelmiä, ehkä sipaisun suunta on ollut väärä... Hän meikkaa toisen silmäsi ja sinä toisen saamiesi ohjeiden mukaan. Valitsette yhdessä sopivat sävyt jne.

      Oulu on iso paikka. Siellä on värikonsultteja. Osa hyviä ja osa huonoja. Alle 200 eurolla saat värikartan, joka kertoo sinulle parhaat vaatevärit (ja meikkivärit) Väritesti kannattaa tehdä niin, että on oma luonnollinen hiusväri tai se hiusväri, jota aina käyttää. Silmien, ihon ja hiusten väri vaikuttaa siihen, käytätkö sinulle kylmät vai lämpimät punaiset jne.

      Hymyilevä ihminen on aina nätimpi kuin murjottava! Hyvä itsetunto saa näyttämään nätiltä omissa ja muiden silmissä.

      • ugly human kai?

        Musta on minun lempivärini, joten sitä kyllä haluaisin käyttää ja kuten sanotaan pikkumusta on aina seksikäs ja useisiin tilaisuuksiin sopiva vaate myös ;)

        Minulla on perus vaaleat hiukset, vihreät silmät ja iho lähes valkoinen. Joten osaisitko sinä sanoa sitten mikä minulle kävisi?

        Voisi kyllä kokeilla sitäkin että varaisi ajan meikkiopetukseen kosmetologille :)

        Juu ja pitää muistaa hymyillä paljon, itsetunto ei oo kyl aina kovin hyvä tietyistä syistä ja joskus ehkä murjotankin kun sairastan masennusta aika ajoin...


      • aurinkoinen_20
        ugly human kai? kirjoitti:

        Musta on minun lempivärini, joten sitä kyllä haluaisin käyttää ja kuten sanotaan pikkumusta on aina seksikäs ja useisiin tilaisuuksiin sopiva vaate myös ;)

        Minulla on perus vaaleat hiukset, vihreät silmät ja iho lähes valkoinen. Joten osaisitko sinä sanoa sitten mikä minulle kävisi?

        Voisi kyllä kokeilla sitäkin että varaisi ajan meikkiopetukseen kosmetologille :)

        Juu ja pitää muistaa hymyillä paljon, itsetunto ei oo kyl aina kovin hyvä tietyistä syistä ja joskus ehkä murjotankin kun sairastan masennusta aika ajoin...

        Moi!

        Usko tai älä, mutta kasvojen väriin vaikuttaa myös hiustenväri! Ollessani blondi ja nykyään brunette, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Vaaleat hiukset "veivät" sen viimeisenkin värin kasvoiltani.

        Kampaajat osaavat kertoa asiasta enemmän.

        p.s Olen myös erittäin vaaleaihoinen luonnostani


    • Samanlainenpallopää

      Aloin jo miettimään olenko unissani käynyt kirjoittamassa tänne...Kuulostaa aivan minulta! Joten innolla odotan muiden vastauksia...

    • Pois ne meikit

      Meikatkaa naiset viel vähän enemmän ni tuutte viel "kauniimmaks".

      • niittipistooli86

        Kyllä se ulkoinen hyvinvointi heijastuu sisäiseen ja toisinpäin. Kysehän ei ollut nyt pelkästään "kuinka paljon meikkiä tarvitsee ollakseen kaunis" vaan vinkkejä myös yleiseen hyvinvointiin ja ulkoiseen hyvään oloon


      • Pois ne meikit
        niittipistooli86 kirjoitti:

        Kyllä se ulkoinen hyvinvointi heijastuu sisäiseen ja toisinpäin. Kysehän ei ollut nyt pelkästään "kuinka paljon meikkiä tarvitsee ollakseen kaunis" vaan vinkkejä myös yleiseen hyvinvointiin ja ulkoiseen hyvään oloon

        Tippakin meikkiä niin nainen on heti rumempi, piilottaa ittensä, hyi.


      • Outoi akkoi
        Pois ne meikit kirjoitti:

        Tippakin meikkiä niin nainen on heti rumempi, piilottaa ittensä, hyi.

        Tarkoitan just tätä:

        http://www.iltalehti.fi/meikki/201303300044115_mn.shtml

        Kuka haluaa aamulla herätä eri näköisen ihmisen luota kun illalla ihastuit johonkin muuhun.

        Aloittaja kun miettii ääneen että miten tulla kauniiksi, täällä on ainakin yksi joka ei usko että kaunistuisit. Heittäkää ämmät meikit seinää.


      • näin minulla
        Outoi akkoi kirjoitti:

        Tarkoitan just tätä:

        http://www.iltalehti.fi/meikki/201303300044115_mn.shtml

        Kuka haluaa aamulla herätä eri näköisen ihmisen luota kun illalla ihastuit johonkin muuhun.

        Aloittaja kun miettii ääneen että miten tulla kauniiksi, täällä on ainakin yksi joka ei usko että kaunistuisit. Heittäkää ämmät meikit seinää.

        Käytän itse meikkiä, no jonkun mielestä ehkä paljon, mutta kuitenkin todella vähän jos vertaa vaikka j.tukiaiseen
        Kuitenkin ikinä ei oo kukaan mies edes kommentoinut millään tavalla meikkaustani, kuin ei tajuaisikaan mitään, esim. kerran tapailin yhtä ja tavatessamme olin meikannut aina , ensimmäisen kerran kun hänen seurassaam pesin kasvoni ja olin meikittä niin ei häneltä mitään reaktiota tullut siihen, kuin ei olisi tajunnutkaan oliko meikkiä vai ei, joten olen vain huomannut ainakin omalla kohdallani että miehiltä ei ole tullut minkäänlaista reaktiota meikittömään tai meikattuun naamaan! Tasan kerran eräs miespuolinen kaverini kysyi miksi minä teen silmiini "erotiikka-rajaukset" haha mitä lie silläkin tarkoitti... mutta muuten miehien kommentit ovat olleet täysin olemattomia mihinkään meikkaukseeni, vaikka olenkin aamulla herätessä tottakai nyt varmasti erinäköisempi kuin meikillä, eipä oo tullut kommenttia, naispuolisilta kavereilta tulee kyllä sitäkin enemmän (esim. näytätpä erilaiselta tänään jne)


      • näin minulla
        näin minulla kirjoitti:

        Käytän itse meikkiä, no jonkun mielestä ehkä paljon, mutta kuitenkin todella vähän jos vertaa vaikka j.tukiaiseen
        Kuitenkin ikinä ei oo kukaan mies edes kommentoinut millään tavalla meikkaustani, kuin ei tajuaisikaan mitään, esim. kerran tapailin yhtä ja tavatessamme olin meikannut aina , ensimmäisen kerran kun hänen seurassaam pesin kasvoni ja olin meikittä niin ei häneltä mitään reaktiota tullut siihen, kuin ei olisi tajunnutkaan oliko meikkiä vai ei, joten olen vain huomannut ainakin omalla kohdallani että miehiltä ei ole tullut minkäänlaista reaktiota meikittömään tai meikattuun naamaan! Tasan kerran eräs miespuolinen kaverini kysyi miksi minä teen silmiini "erotiikka-rajaukset" haha mitä lie silläkin tarkoitti... mutta muuten miehien kommentit ovat olleet täysin olemattomia mihinkään meikkaukseeni, vaikka olenkin aamulla herätessä tottakai nyt varmasti erinäköisempi kuin meikillä, eipä oo tullut kommenttia, naispuolisilta kavereilta tulee kyllä sitäkin enemmän (esim. näytätpä erilaiselta tänään jne)

        Ja vain tyhmä ihastuu pelkkään naamaan!! :D jos aamulla heräätkin erinäköisen vierestä kuin illalla tapasit ja et enää olekkaan ihastunut siihen niin en tajua? Eiköhän sitä ihastuta toisen luonteeseen ja koko muuhun olemukseen kuin meikillä maalattuun naamaan!


    • Huhhuh.

      Surullista.

    • Nainen211

      Ihan ensimmäinen asia joka sinun kannattaa muistaa on se, että sinun täytyy tuntea itsesi kauniiksi myös ilman meikkejä ja hienoja vaatteita. Itseluottamus on avainasia! Sitä ei valitettavasti meikeillä/vaatteilla saa, vaan niillä on nimenomaan tarkoitus korostaa parhaita puolia eikä peittää kaikkea. :) Jos sinusta tuntuu että painosi on ongelma, silloin napostelut pois, lisää liikuntaa ym. Kun pystyt aamuisin menemään peilin eteen tukka pystyssä ja vaikka kirsikan kokoinen finni otsassa, sinun täytyy ajatella että "näytämpäs hyvältä tänään". Mainitsit jossain vaiheessa pääsi muodon, kannattaa kiinnittää huomiota hiusten malliin ja kysyä kokeneelta kampaajalta neuvoa.

      • olet kaunis!

        jep kannattaa vaikka ihan kotona (jos asut yksin) niim heittää jotkut seksikkäät alusvaatteet päälle tai vaikka mennä ihan alasti peilin eteen ja katsoa itseä! Äläkä tarkastele kriittisesti vain puristele takapuoltasi ja hymyile: sano ääneen kuinka ihanan pehmeä se on! Ja sheivatut sääret! Niihin vielä vähän jotain hyväntuoksuista kosteusvoidetta ja sitten vain hivelemään ja ihailemaan! Elämän pieniä iloja!
        Ostan ihan tuoksuinen parfyymi ja haistele kuinka ihanalle tuoksutkaan!
        Tunne se, kuinka kaunis ja upea nainen oletkaan juuri sellaisenaan, pienine persoonallisineen "virheineen"!


    • Delight*

      " en tunne itseäni kauniiksi!"

      Aloita tuon korjaamisesta. Mieti huonojen puoliesi sijaan niitä asioita, joista pidät itsessäsi - vikojen miettimisestä ei ole mitään etua. Aloita liikunta (tai lisää sitä) - liikunnan erittämät enderfiinit saavat aikaan hyvänolon tunteen ja samalla kiinteydyt/laihdut. Pukeudu vaatteisiin, joissa tunnet olosi miellyttäväksi, ja jotka sopivat värin ja mallin puolesta sinulle - älä yritä heti seksikästä lookkia, sillä se näyttää usein vain halvalle.

      Ja jos meikkaaminen saa aikaan epämiellyttävän olon, niin vähennä meikkiä, tai lopeta meikkaaminen kokonaan.

      Älä missään nimessä vertaa itseäsi toisiin.

    • Anonymous95

      Mä oon ihan saman mittanen ja painonen ku sinä, mut ei multa löydy "hirveetä" kaksoileukaa, eikä mitenkään järkyttävän kokosia makkaroita mahasta, enkä ees harrasta mitään ylimäärästä liikkumista hyötyliikunnan lisäksi. Mahatko kattoo ittees vähä liian kriittisellä silmällä?

      • duhhhh

        Niin no, sulla saattaa olla enemmän lihasmassaa ja vähemmän läskiä kuin aloittajalla. Sama pituus ja paino ei tarkoita sitä, että kehon koostumus olisi samanlainen.


    • 1213

      ...naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei
      palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla, vaan hyvillä teoilla,...
      1 Tim. 2:9

      :)

    • annnnnsku191

      Mulla on myös vaaleat hiukset ja hyvin vaalea iho vihreät silmät (samat! :D). Mun iho oli ennen tosi rasvanen (murrosiässä) mutta myöhemmin se on tasoittanut ja mennyt melkein kuivaks. Yleensä kannatan heti suihkun jälkeen rasvaamista kasvorasvalla (Nivea tai Garnier on hyviä) ja kuorimista noin kerran viikossa. Nivealla ja Garnierilla on kuorinta-aineita, jotka maksaa alle 10 euroa, mutta itse tehty kuorinta voi toki olla miellyttävän tuoksuinen ja halvempi. :)

      Ite oon meikannut niin, että aloitan rasvaamisella heti (kun herään ja syön siinä välissä aamupalan niin iho kerkee kuivua) ja laitan silmien alle peitevoidetta (Maybelline Pure Cover Mineral, sävy 02 Natural). Mulla on usein punaiset tai tummat silmänaluset ja tuo peittää ne tosi hyvin, sopii just mun ihonsävyyn.

      Meikkaan myös kulmat kulmakynällä, koska mulla on tosi vaaleet kulmat itsessään. Yleensä kannattaisi valita omaa hiustenväriä lähinnä oleva sävy, mutta minulla ruskea sävy kulmissa on antanut paljon väriä kasvoille. Sävy ei kannata olla kuitenkaan liian tumma. Kysyin itse apua Emotionin myyjältä ja hän osasi valita minulle juuri oikeanlaisen sävyn: ei liian tumma eikä vaalea.

      Arkimeikissä en käytä rajauksia vaan pelkästään ripsiväriä ylä- ja alaripsissä. Pohjustuksesta sanoin jo alussa kasvovoiteen, muuta en iholle yleensä käytäkään. Onko sinulla tasainen ihonsävy? Itselläni on tasainen, joten en yleensä käytä meikkivoidetta ollenkaan: Näin myös tietynlainen freesiys säilyy koko päivän. Meikkivoidetta ei välttämättä kannatakkaan käyttää joka päivä tai varsinkaan paljoa, koska se tukahduttaa ihohuokosia. Freesiyteen liittyen muista juoda paljon niin iho voi hyvin ja viikottainen kuorinta sekä jokailtainen meikinpoisto auttaa paljon!

      Sanoit, ettet osaa käyttää huulimeikkiä eikä punainen huulipuna käy sinulle. Neuvoisin sinua ihan ensimmäiseksi jättämään meikkivoiteen huulista pois! Se ei kuulu huuliin ja totta puhuen näyttää ihan kamalalta KAIKILLA. En ymmärrä kuka tämän keksi. Nudehuulet ovat eri asia kuin meikkivoide"nude"huulet. Jos haluat huuliisi vain hieman jotain sävyä, kannattaa käyttää esimerkiksi huulikiiltoja, joista tulee sävyä. Tällä tavoin saa huulet näyttämään helposti raikkailta, kannatan! Itsellä on myös huulivoide, josta tulee hieman sävyä, sellainen on myös kiva.

      Eiköhän tässä ole kaikki, mitä minulta tähän hätään on "apuja" antaa. :) Kannattaa marssia johonkin meikkiliikkeeseen ja kysyä rohkeasti apua! Minäkin menen kysymään vaikka en välttämättä mitään ostakaan, he ovat siellä töissä sitä varten, että auttavat. Myös kosmetologeilta kannattaa kysyä, jos semmoisella käyt! Minä käyn värjäyttämässä ja muotoilemassa kulmani kosmetologilla, ei ole kallista. :)

    • on se murhaaja

      ihmisen kauneus asuu syvällä sysimmässä.

      • rykälä

        Hai kauneushan vaatinee aina julkista tunnustusta oli se pinnalla taikka syvemmällä.


    • luonnonkaunista

      Olen itse ollut nuorena samankokoinen kuin sinä, ja ei sulla voi olla mitään ylimääräisiä makkaroita eikä kaksoisleukoja. Olin itsekin aikoinani kriittinen itseäni kohtaan. Ärsytti jopa liian pitkä peukalovarvas ja moni muu tyhjänpäiväinen asia. Nyt kun ajattelee silloista itseäni niin ei voi kun ajatella, miten turhiin asioihin olen energiaani tuhlannut. Kukaan muu niitä ongelmia edes huomaa kuin itse.
      Mutta mene kysymään vaikka juuri sieltä sokokselta neuvoa, kun tuolla jo ehdotettiinkin. Pyydä jotain edullisia tuotteita, ja meikkaa sillai kevyesti, niin näytät nätiltä.
      Joskus olin jossain kosmetologilla ja pyysin arkimeikkiä. Se oli kyllä niin paksu pakkeli et en kehdannut kauppaan mennä. Usein niillä on tapana laittaa kauhea määrä maalia naamaan. Se ei ole enää mikään luonnollinen ehostus. Johonkin juhliin voi sit meikata enemmän, mutta arkimeikki on kevyt korostus.

    • Ei se nii justiii

      Kauneinpia naisia ovat sellaiset jotka eivät käytä meikkiä, värjää hiuksiaan ja ovat luonnollisia. Ainakin olen tätä mieltä.

    • mitä jos

      uisit vaikka ympyrää suomivalas?

    • tinksa**

      Mitään meikkejä tarvi herranjestas... Mä oon 22v nainen enkä meikkaa ja näytän satakertaa paremmalta ilman meikkejä. Luonnollisuus on muutenkin paljon kauniimpaa. Jos oot kerta ylipainonen, lahduttaa toki kannattaa, sillon omakin itsetunto paranee. Paljon se vaatii itsehillintää mutta se on mahdollista. Ite oon laihduttanut 34kg ja nyt oon ihannepainossani.

    • sdgf dfgf fh

      Ihan kiva, että tunnet itsesi nätiksi ilman meikkiä. Listaa joka päivä ainakin viisi asiaa, joita todella rakastat itsessäsi. Se on kaikkein tärkeintä. Ilman tervettä itserakkautta elämästä ei tule oikein mitään ja ilman sitä kauneuskin olisi vain kuollut kuori. Onnellisuus ja rakkaus loistavat ulos kaunistaen naaman kuin naaman. Me suomalaiset nyt olemme enempi tällaisia pallonaamoja. Entäs sitten?

    • meikkailija

      Terve! Voi vitsit kun pääsisin sun kanssa shoppaamaan, niin voisin auttaa ihan kädestä pitäen! Mutta koetan tässä jotenkin auttaa.

      Jos sulla on ihan hyvä iho suosittelen jotain kevyttä meikkivoidetta. Ennen meikkiä kannattaa aina puhdistaa iho ja laittaa kosteusvoidetta. Kosteusvoiteen kannattaa antaa imeytyä ihoon kokonaan ennen meikkivoidetta. Suosittelen kokeilemaan vaikka Maybellinen Fit Me meikkivoidetta, jossa on paljon sävyjä. Voit ostaa samasta sarjasta myös puuterin, joka on samaa sävyä kuin meikkivoide.

      Kasvojen varjostaminen ja korostaminen on avain kauniiseen meikkiin. Kim Kardashian on tunnettu hieman yliampuvasta korostamisesta ja varjostamisesta, mutta tässä on esimerkkinä aika hyvä kuva kuinka kasvot saadaan näyttämään kapeammilta: http://ph.makeupandbeauty.com/wp-content/uploads/2011/12/How to Contour- the Face to Look Slimmer.jpg

      Kun katot tarkemmin, Kimille on laitettu varjostusväriä poskiluiden alle, leukalinjaan, ohimoille ja nenän vierille. Korostusta taas on laitettu silmien alle, nenän varteen, amorin kaarelle sekä hieman otsaan ja leukaan. Poskipuna on kauniisti poskipäiltä kohti kasvojen sivuja. On tärkeää ettei poskipunaa ole vain keskellä kasvoja - se pyöristää poskien muotoja.

      Varjostusvärin kannattaa olla täysin mattaa - sen tarkoitus on piilottaa ei korostaa. Varjostusväriksi voi ostaa vaikka tumman peruspuuterin tai matan luomivärin. En ole suomessa nähnyt tarjolla hirveästi ihan pelkästään varjostuspuutereita, mutta niitä voi tilata netistä (engl. sana "contour powder"). Bronzer taas on tarkoitettu tuomaan kasvoille enemmän väriä, jos meikkivoide vie sitä liikaa pois. Bronzerissa voi olla glitteriä.

      Korostusvärinä voi käyttää valokynää, korostuspuuteria tai muita "highlight" tuotteita.

      Youtubesta löytyy loputtomasti ohjevideoita meikkien tekoon, kannattaa selata!

      • Tolkun tyttö

        Voi herrajumala näitä ihmisiä! Tulkaa nyy jo tolkkuun....hävettää jo naisena tuo teidän touhu.


      • kokemus on

        Fit me- on maailman huonoin meikkivoide edes vähänkin rasvaiselle iholle!


    • Sielunsasäilyttäjät ry

      ..ja kun oikein silmillä siristelee voi nähdä ittensä siellä eläkemuorin keinustoolissa nauttimassa rauhaisasta elosta ilman maallisia turhuuksia ja toteaa hetken ohikiitävän elämyksen;onnea ei saa purnukoista koe-eläinten kidutuksen tuloksena,ei ylihintaisista sesonkimuotiroiteista,laihtumisihmeaineista,niveliä kuluttavista zumbakursseista ja diplomatiaksi käsitettävistä urakehityksen puolestapuhujista duunipaikan myyntitavoitestrategiapalavereissa.
      Vähempääntyytyväisyys onnellisempi lopputulos on elämisen oivallus ja viisaus,kysypä vanhalta kansalta eli isoäitisiltä ja kotkotukset toisaalle!

      • Muummmmi

        B-tyypin ihmiset ovat tuollaisia vähään tyytyväisiä flegmaatikkoja, jotka eivät jaksa tavoitella paljon mitään, mutta A-tyypin ihmiset ovat silti onnellisempia, vaikka ottavatkin stressiä enemmän. Ehkä tästäkin isoäiti osaisi kertoa enemmän.


    • Sinäminä

      Hai kun tyttöä vaivannee melkoinen identeettinen heikkous.Mutta vaivasta ja ahistuksesta pääset kun et vertaile etkä tavoittele maallista kauneutta etkä mammonaa.

    • aicha_bieber

      Jos et tunne vartaloos kauniiks, ni laihuta terveellisesti. Mutta meikistä mä sanon: hymy on kaunein meikki minkä tyttö tai nainen voi naamansa laittaa (:

      • persenaama6

        Hei. EI NAISEN TARVITSE OLLA KAUNIS. Älytkää jo se ihan perusasia ihmisessä ja ihmisenä. Alkää nyt helvetissä enää syöttäkö sitä kauneuspaska ajattelua ihmisille.


    • ihananainen!

      Ja mitä tahansa teet ihollesi tai ulkonäöllesi, tee se vain itsesi vuoksi, rakkaudesta itseesi

    • Kosmetologi123

      Hyvä meikki lähtee jo siitä omasta kasvojen ihon hoidosta! Jos ihon hoito ei ole kunnossa, ei yleensä meikkituloskaan voi olla paras mahdollinen. Jos iho on pintakuiva, meikkivoide yleensä jää vain pyörimään kasvojen pinnalle, oli se sitten mikä tahansa meikkivoide, kallis tai halpa merkkinen.

      Ihon hoidossa tärkeintä on puhdistaminen aamuin illoin ihotyypin mukaisella puhdistustuotteella ja kasvovedellä sekä kasvovoiteen käyttö. Myös silmänympärysvoide olisi hyvä olla erikseen. Ei ole hyvä käyttää tavallista kosteusvoidetta silm.ymp. iholle, se tekee enemmän haittaa kuin hyötyä. Tuotteita eri ihoalueille ei ole valmistettu turhan takia..
      Vaikka iho ei kokoajan tuntuisikaan kiristävältä, kasvovoidetta tulisi silti käyttää aina aamuin illoin PUHDISTETULLE iholle!
      Innokkaampi erilaisten tuotteiden käyttäjä voi lisätä kokoelmiinsa myös esimerkiksi kuorinnan ja naamion. Myös erilaisia tehotippoja ja seerumeja on saatavilla.

      Yhdyn edellisiin kommentteihin, on hyvä pyytää apua kosmetiikkatuotteiden valinnassa. Siten varmistat että saat juuri omalle ihotyypillesi sopivat tuotteet, jolloinka saat tuotteista parhaan mahdollisen hyödyn, etkä kuluta rahaa turhaan vääränlaisiin/sopimattomiin tuotteisiin.

    • Hohhoijjaa :)

      Tän alotuksen ja koko ketjun luettuani kirjotan omia mietteitä ja mielipiteitä, neuvoja sulle :)

      Suosittelisin sua ensinnäkin ensin miettiin että mikä on sun oma tyyli ja miltä sä oikeesti haluat näyttää. Jos haluut olla hyvännäkönen, niin siihen ei tosiaan riitä pelkkä hieno meikki :) mun mielestä KOKONAISUUS tekee ihmisestä hyvännäkösen
      Itsekkin pidin itteeni ennen tosi rumana, kunnes aloin panostaan enemmän. Oon aina osannu meikata mutkun ei se paljon lohduta jos kulkee jossain nappiverkkareissa ja kauhtuneessa villapaidassa :)

      Tietysti yks ongelma on se, että kun oot niin nuori niin sulla ei välttämättä oo varaa panostaa kauneuteen niin paljoo vielä, koska yleensä ton ikäsillä ei oo kauheesti rahaa käytettävissä, ja siihenhän todellakin uppoo rahaa jos haluaa näyttää oikeesti hyvältä :)

      Mut annan muutaman vinkin nyt kuitenkin.

      Hiukset on tosi tosi tärkee osa kokonaisuutta, mihin monilla kiinnittyy huomio ensimmäisenä tai toisena asiana. Kaikille sopii erilainen malli, ei kaikille aina se sama. Mut yleisesti ottaen pitkät terveet hiukset näyttää aina hyviltä. Muista värjätä säännöllisesti, 10 sentin tyvikasvu on aina helvetin ruman näkönen. Jos sulla on ohuet hiukset, hanki pidennykset.

      Ketä julkkista sä sit ihailet kun haluat näyttää kuulemma julkkikselta?
      Ala seuraan sen julkun tyyliä ja pukeutumista, tai ota vinkkejä siltä vaatetukseen. Ei oikeesti tarvi olla se alle 60-kilonen että voi käyttää seksikkäitä vaatteita, sillon kun vaatteet on omaa kokoo niin ne näyttää hyvältä päällä.

      Tota meikkausta ei voi kukaan sulle netin keskustelupalstan kautta opettaa, kannattaa oikeesti mennä sinne sokokselle meikkikonsultin puheille jotka näyttää sulle kädestä pitäen miten meikataan. :) Mut voin antaa yhen oman neuvon,; aurinkopuuteria voi todellakin käyttää kesät talvet, niitäkin saa erisävysinä. Ihminen näyttää aina paremmalta kun on pieni päivetys kasvoilla, eikä iho oo sellanen maidonvalkonen. Eikä tarvi meikatakkaan niin paljoo jos on ruskettunu. Voisit käydä vaikka solariumissa pari kertaa ? :)

      Pieni mutta tärkee asia on esim. kulmakarvat. Niitten pitää olla nypityt ja sopivan väriset, niillä on tosi iso vaikutus kasvoihin. Ja valitit sun pallopäästä niin tosiaan se oikeanlainen hiusmalli häivyttää niitä ei toivottuja kasvonpiirteitä :) Mee jollekkin hyvälle kampaajalle.
      Sit suosittelisin sua lukeen kaikkia blogeja, niitä on netti täynnä ja niistä saa TODELLA hyviä vinkkejä nimenomaan kauneuteen liittyen.

      Tsemppiä !

    • Tutun tuntuista

      Kirjoitit masennuksestasi ja luulenpa, että siitä löytyy syy, mikset pidä itseäsi kauniina. Tuossa yllä moni puhuu asiaa ja henkilökohtaista neuvoa tosiaan saa monista kaupoista. Mahdollisimman terveet elämäntavat, kuorinta ja kosteusvoide ovat hyvä pohja ja sit halutessasi noita edellä saatuja meikkivinkkejä. Painossasi ei ole mitään vikaa, mutta liikkumalla saat kaikin puolin paremman olon. Tsemppiä!

    • Iloinen ilme

      Tämän on pakko olla provo ja miehen kirjoittama. Ei kukaan nainen noin tyhmä ole, että kirjoittaa varpaankynsiensäkin olevan rumat. Ymmärrän, että jos on kysymyksessä hyvin vanha henkilö niin varpaankynnet saattavat olla paksuuntuneet ja vinossa, mutta sen ikäiset eivät enää välitä, miltä varpaankynnet näyttävät, heille on muut asiat tärkeämpiä.
      Iloinen ja innostunut ilme kasvoilla on paras kauneusvinkki ja silloin muut ulkonäköseikat unohtuvat. Meikattu nainen, jolla on hapan naama on paljon huonompi vaihtoehto.

      • sober saint

        Vai solariumia ehdotteli sokos-suosittelija..No,senkin suosio laski rajusti, kun alettiin varoitella syövän riskeistä jo 90-luvulla,mutta mistäpä nykynuori kaikesta pahasta voi tietää.Ja koska joillain on rahaa käyttää enemmän kemikaliokauppaan ja ulkoapäin ohjattujen markkinavoimien valhemainoksiin,joiden hunajat on vain näyttäviä pakkauksia,photoshopattuine malleineen,näin teitä(naisia enimm.)vedätetään ikuisen nuoruudenlähteen sijasta kasvirasvateollisuuden hajustettuun miljardibisnekseen..=>laittakaas tilikirjaan luxuslisäkulut joka kuu ja miettikää vuoden lopulla, mitä se summa tekis vaikka 15v.n kuluttua, kun mies haluaa rakkaalle lapselle/-illenne uuden talon ja autonhankintanne lisäksi hienot häät tai työttömyyden/laman kourissa turvattava jatko-opinnot korkeakoulussa tms. hyväpalkkaiseen tulevaisuuteen jälkipolveanne johdattaessa.Eettisiä arvoja sivuuttamatta tietenkin tähdennetään aina vihjeenä,että nainen/mies on juuri niin vanha kuin itse sisimmässään tuntee.Ruumistaan voi kohdella sielun temppelinään ilman lisäaineitakin!
        Sielunsäilyttäjät ry kuulostaa muuten ideaalilta omantienkulkijalta..Itsehillintä-ja hallinta on taito sinänsä.


    • kokeilijatar

      Itsellä on herkkä vaalea iho,kun haen meikkivoidetta kokeilen kaupassa sitä suoraan iholle ohuelti. keskelle kasvoja. Sitten mennessäni ulkovaloon niin näen onko hyvä väri ja koostumus. Jotkut kuivuu ihoon rumasti. Kun sit löydän sopivan käyn ostamassa.
      Samoin tuoksuttelen hajuvesiä, joskus voi lykästää. Yleensä ovat äiteliä ja voimakkaita.
      Huulipuna on myös vaikea ostaa, jos on vaalea ja punakka iho. Joskus niitäkin kokeilen, en tietenkään suoraan näytepuikosta huuliin, vaan ensin käteen ja siitä huuliin. Ettei taudit leviä.

    • Rape7

      Syö monipuolisesti, kohtuuannoksia. Nuku hyvin, kuntoile sulle sopivalla tavalla. Tee mukavia asioita ja pidä hyvää mieltä. Meikkausta tarvit vain hyvin vähän. Ja se on siinä, olet sinä etkä meikkipurkista joku.

    • Miten tulla kauniiks

      Kysymyksesi miten tulla kauniiksi on hyvin laaja-alainen kysymys, sillä kauneutta on olemassa niin monenlaista ja kaikissa (joka ikisessä) ihmisessä on jotain kaunista! Ja mistä tiedät ettet ole jo kaunis, monet voivat nähdä sinut kauniina vaikka et itse itseäsi kauniina näkisikään!
      Mielestäni ei ole sellaista ihmistä jota kaikki ihailisivat ja pitäisivät kauniina, sillä kauneus on aina katsojan silmässä, ja makuja on niin monia kuin on ihmisiäkin.
      :-)

    • >160cm/65kg
      Olet lihava
      Laihduta
      Tutkaile tilannetta sen jälkeen uudestaan

    • xfgyujk,

      Oliskohan ton alkuvuodatuksen ja itse inhon johdosta syytä käydä psykiatrikka. Kunhan saat mielesi kuntoon niin kyllä se näkökin siitä sitten paranee.

    • kallonmuokkaus idea

      Mietin että pystyisiköhän päätä muotoilemaan jälkikäteen niin että teettäisi tai tekisi esim. jostain kovasta materiaalista valumuotin tapaiset puoliskot joiden sisäpinta olisi se tavoitemuoto (3D muotit esim. jonkun supermallin kallosta). Pää asetetaan puoliskojen sisälle ja ulkopuolelta ruuvataan kokonaisuus kiinni. Ensialkuun kannattaa pitää löysähdkö puristus ettei kallo rusennu. Toistetaan joka yö esim. 1 kk ajan tai kun tuloksia alakaa näkymään. Puristusta lisätään lähemmäs tavoitemuotoa (puolikkaat ruuvataan kireämmälle) ja pidetään taas öisin noin 1 kk ajan. Hoitoa toistetaan kunnes kallo on miellyttävän suippo tai muuten vain halutun muotoinen. Idea toimisi samalla tavoin kuin muinaisten egyptiläisten harjoittama kallon muokkaus. Tuota tosin tehtiin vain nuorille lapsille jotka vielä voimakkaassa kasvuiässä, mutta miksei se voisi toimia aikuisillekin. Vähän hammasrautojen tapaan :)

      • Kuole vaan pois

        Ymmärräthän että tuo idea on ihan VITUN TYHMÄ! Siellä kallonsisällä kun on aivot... siitä vaan muokkaamaan kalloa ni johan tulee aivoihin sen verran painetta että katkee sieltä kaikki verisuonet ja kuolet. :D


    • Normi nainen

      Lukemastani päätellen olen samaa mieltä xfgyujk n kanssa. Mutta sillä parannuksella että suuri osa vastaajista on myös mielenterveyshoidon tarpeessa. On se hienoa ja asiantuntevaa kun toinen valittaa rasvamakkaroilla mahassa niin neuvo on että lisää meikkivoidetta. No kai se auttaa jollain? Olis kaikkein viisainta tuollaisissa tilanteissa jättää meikit ja voiteet kauppaan ja keskittyä hommaan mielenterveys lääkkeitä.

    • Ei purkista

      Ihan tosissaan ihmiset täällä kirjoittelee meikkivinkkejä?!? Haloo...minne on jäänyt se sisäinen kauneus?Ja kyllä nainen on kaunein ilman meikkiä, kunhan on muuten huoliteltu. Jos on hyvä olla ja sinut itsensä kanssa on kaunis varmaan muidenkin mielestä. Itse käyn kampaajalla noin kerran vuodessa, meikkeihin menee nolla euroa ja muuhun kosmetiikkaan noin 10-20 vuodessa (=shampoo ja kost.voide) eikä kukaan ole rumaksi haukkunut. Hyvä kunto ja reipas päivittäinen ulkoilu niin mieli pysyy virkeänä.

      • ulkoilua jne..jne..

        "nainen on kaunein ilman meikkiä, kunhan on muuten huoliteltu."


    • Tossa noin?
    • Olleri3

      Ehdotan, että käytät aikasi valehtelutaitojen hiomiseen. Tämä ei vielä vakuuttanut.

    • Kuule hei, mikään yrityksistäs ei ikuna onnistu ellet hyväksy ittees. Temppuja voi tehdä, mutta mikään ei muuta tosiasiaa, että kaiken takana on itsestään tykkääminen, ihan sellasena kun on. Vesi on ihan jees, mutta jos et itsestäs tykkää, niin vesikään ei auta. Eikä meikit..Ajattel miten kivaa on tykätä itestään sellasena kun on, rinta rottingelli ja menoks'.

    • Meikkivoiteeton

      Jos haluat pysyä freesinoloisena ja näköisenä niin älä työnnä sitä meikkivoidetta naamaan.. Tai käytä ainakin nykyisin saatavia ohuita meikkivoiteita eikä sitä paksua moussea.. Peitä mahdolliset ongelmakohdat vaikka valokynällä jolla voit myös korostaa tiettyjä kohtia kasvoissa. Sitten ohut kerros OIKEAN väristä puuteria. Itsellä arki sekä iltameikki pohjaltaan on sama, eli valokynä ja puuteri. Arkisin kulmakynällä väriä vaaleisiin kulmiin ja ripsiväri. Iltameikkiin sitten luomivärit ja poskipunat ja huulimeikit.

      Nykyään saa todella edullisesti meikkiopastusta ja kursseja jossa tietääkseni kertovat juuri sinun ihollesi ja kasvonpiirteillesi sopivat tuotteet. Jos meikkaus ei tunnu luonnistuvan niin kannattaisi kokeilla sellaista ja niitä niksejä harjoittaa kotona.

      Mikään ei ole kamalamman näköistä kun omalle iholle liian tumma meikkivoide.. http://pic.epicfail.com/wp-content/uploads/2012/09/multi-fail-tan-fail-makeup-fail.jpg

    • San Vitun Carlos

      Mutta mites ne varpaankynnet?

      • rexa vaan

        revi irti


    • minäm

      olen hoikka, mutta minulla on pyöreät/kulmikkaat(?) kasvot.
      minkälaisella kampauksella/leikkauksella saisin huijattua kasvoni kapeimmiksi?
      minulla on pitkät hiukset, myös otsahiukseni ovat ylikasvaneet. pidän sivujakausta.
      kiitos :)

      • rexa vaan

        vedä kaljuks. alapää kans. ja kun oot alapää paljaana, niin kukaan ei kato sun tukkaa (tai sitä kun oot kalju)


    • mies 55v

      Mitä mä voisin tehdä mun riippuville tisseille?

    • Cleopatra'

      Kulmat ja silmänympäryksethän voi kestopigmentoida, tällöin näyttää huolitellulta meikittäkin. Kannattaa myös kestovärjätä sekä kulmat että ripset. Meikkiopastustakin on tarjolla, jos ei tiedä miten korostaa parhaita puoliaan ja häivyttää niitä huonompia.

    • iho_kauniimmaksi

      Jos aloittajaa tai muita kiinnostavat laadukkaat, puhtaat ja ihanat ihonhoitotuotteet sekä meikit, niin voi ottaa minuun yhteyttä; [email protected]

    • meikitön ja kehuttu

      Meikitön ja freesi nainen on nimenomaan kaunis, etenkin miesten mielestä. Meikkaaminen ja sinulle suositellut ihonhoitotuotteet myös kuivattaa ja vanhentaa kasvojen ihoa. Tasavärinen pakkelikerros nimenomaan leventää kasvoja.

      Älä peitä koko kasvoja meikkivoiteella ja puuterilla. Älä laita mitään muuta kasvoihin kuin jotain rusehtavaa, esim aurinkopuuteria, ohimoille, poskipäiden alle ja muihin kavennettaviin kohtiin. Hillitysti poskipunaa sekä ripsiväriä. Kajalkynää voit laittaa jos silmäsi ovat niin suuret ettei ole vaaraa että kajalkynä pienentää niitä tai saa näyttämään kuin silmät olisivat lähellä toisiaan. Muista tarkastaa tulos ulkona päivänvalossa.

      Huulipunat ja huulikiillot ovat terveydelle haitallisia, koska niitä syödään päivän mittaan. Niitä ei tulisi käyttää raskaana ollessa lainkaan kuten ei muitakaan meikkituotteita. Kaikki mitä laittaa iholle imeytyy ihon läpi.

      Naiset jotka näyttävät hyvältä meikattuna, eivät useinkaan näytä hyvältä ilman meikkiä, joten heitä ei ole syytä ihailla.

    • meikitön ja kehuttu

      Meikitön ja freesi nainen on nimenomaan kaunis, etenkin miesten mielestä. Meikkaaminen ja sinulle suositellut ihonhoitotuotteet myös kuivattaa ja vanhentaa kasvojen ihoa. Tasavärinen pakkelikerros nimenomaan leventää kasvoja.

      Älä peitä koko kasvoja meikkivoiteella ja puuterilla. Älä laita mitään muuta kasvoihin kuin jotain rusehtavaa, esim aurinkopuuteria, ohimoille, poskipäiden alle ja muihin kavennettaviin kohtiin. Hillitysti poskipunaa sekä ripsiväriä. Kajalkynää voit laittaa jos silmäsi ovat niin suuret ettei ole vaaraa että kajalkynä pienentää niitä tai saa näyttämään kuin silmät olisivat lähellä toisiaan. Muista tarkastaa tulos ulkona päivänvalossa.

      Huulipunat ja huulikiillot ovat terveydelle haitallisia, koska niitä syödään päivän mittaan. Niitä ei tulisi käyttää raskaana ollessa lainkaan kuten ei muitakaan meikkituotteita. Kaikki mitä laittaa iholle imeytyy ihon läpi.

      Naiset jotka näyttävät hyvältä meikattuna, eivät useinkaan näytä hyvältä ilman meikkiä, joten heitä ei ole syytä ihailla.

      • zszseres

        Miksi kenenkään pitäisi näyttää hyvältä ilman meikkiä? Miesten takia harva meikkaa.


      • ugly human kai?
        zszseres kirjoitti:

        Miksi kenenkään pitäisi näyttää hyvältä ilman meikkiä? Miesten takia harva meikkaa.

        Miten tästä ketjusta näin helvetin pitkä tuli kun olin muutamia päiviä vaan poissa...


    • feel the beautiness

      Miten tulla kauniiksi? Yksinkertaisesti muuttamalla omaa asennetta :)

      • ugly human kai?

        En kyllä kykene enää kaikkiin viesteihin vastaamaan kun näitä on niin paljon, mut yritän ite poimia täältä sit ne hyvät ohjeet, vaikken vastailisikaan.

        Sit osa viesteistä lähteny ihan hakuteille... ruvettiin vääntää just tuon tyyppisii vastauksia " yksinkertaisesti muuttamalla omaa asennetta :) "

        No paljoo siinä on meikkaus ja ihonhoito vinkkiä, perkele!!

        Niitä tää tyttö tarviis...

        Ei kai se väärin oo meikata? eihän?


    • TYTÖT AUTTAKAA MUA!

      Mua ärsyttää, kun mulla on finnejä otassa mut ei niitä siinä oo niin hirveesti ja sit mulla on huulten alapuolella pari (käytän kasvovettä 2-3 kertaa päivässä) mutta silti finnit eivät katoa ja sitten mua ärsyttää kans kun mun nenän ala-puolella on ihottumaa :( Saako sen vain jollakin (perus) kasvo-voiteella pois) En muutenkaan pidä itseäni niin kauniina, mutta kyllä mä hyväksyn itseni tälläisenä :)

    • jen815

      Itselläni pintakuiva iho myös... Eikä se kestä tuotteita joissa on parabeeneja, joten kasvojen kosteusvoiteena käytän nykyisin kookosöljyä (täysin luomua, ostettu ihan vaan Punnitse ja säästä-liikkeestä). Kookosöljyhän sopii myös esim. silmämeikin poistoon, koko vartalon voiteeksi, hiusten hoitoaineeksi, kynsinauhoille, sokeriin/suolaan sekoitettuna ihon kuorintaan ja tietenkin ruoanlaittoon :) Mutta sitä pitää muistaa käyttää vähän, sillä se tekee ihon ja hiukset helposti rasvaiseksi!
      Kuorintaan olen käyttänyt myös hunajan ja sokerin sekoitusta -ja olen asunut ulkomailla, jossa tämän opinkin, ja todella monet naiset tekevät niin!
      Kasvoillani käytän nykyisin vähemmän meikkiä kuin ennen ja ihoni on alkanut parantua huomattavasti.
      Valitettavasti itselläni on myös tummat silmänaluset, ja niihin käytän tosiaan peitevoidetta (pienen lapsen äitinä en aina saa kunnon kauneusunia, hah!). Meikkilaukustani löytyy Yves Rocheria, Lumenea ja esim. iherb.com-sivulta saatavaa Physician's Formulaa, nämä siis parabeenittomina (kaikki tuotteet heiltä eivät ole parabeenittomia, joten joudun lukemaan tuoteselosteet...). Valitettavasti itselleni sopivien meikkituotteiden löytäminen kesti aikansa ja minun piti tehdä se uudestaan kun muutin takaisin Suomeen, koska täältä ei saa kaikkia tuotteita joita totuin käyttämään aiemmin.
      Myös silmäni ovat melko herkät joten en voi käyttää läheskään kaikkia ripsivärejäkään, Suomessa toistaiseksi vain Yves Rocher sopii.
      Mitä muuhun hyvinvointiin tulee, nyt Suomessa nautin kun saan olla hiljaa esim. saunassa tai jossain järven rannalla, ikäänkuin meditoimassa.... Tykkään myös joogasta, joka lihasten vahvistamisen lisäksi rauhoittaa mieltä. Ja kävelylenkit ulkona raittiissa ilmassa ovat jotain joista nautin myös, vaikken olekaan yksin vaan yleensä minulla on poika mukana rattaissa :D
      Tsemppiä sinulle ja muistahan pitää itsestäsi huolta sekä sisäisesti että ulkoisesti, niin voit hyvin ja tunnet itsesi kauniimmaksi -usko pois, itse olin nuorempana samanlainen kuin sinä! :)

    • MEIKKIVINKKI 14 V

      jos ET halua pakkeli naamaa , älä ota dream moussea meabylinniltä.. se tekeee kunnon pakkeli kerroksen. Fit me -meikkivoide on hyvä vaihtoehto. Silmiin ripsiväriä, ei liikaa! ja ala ripsiin VÄHÄN mutta ei liikaa , jos et pistä ollennkaan ripset on eri väriset.. huuliin aina jotain huulikiiltoa.. aurinko puuteria hiusrajasta suupieliin, tekee vähä julman katseen mutta kaventaa naamaa:) mun vinkit . oon siis 14 vee .

    • .....

      Kauniimmaksi ei pysty muuttumaan ruokavaljon muuttamisella, mekkaamisella tai millään muulla vastaavalla. Jotta ihminen voi olla kaunis pitää hyväksyä itsensä sellaisena kun on. Eli itse päätät näetkö peilistä ruman vai kauniin ihmisen. Itsevarmuus kaunistaa ihmistä kaikkein eniten!

    • MeikkiGuru

      Jos meikki saa näyttämään rumalta, suosittelen käyttämään esim. ohuempaa meikkivoidetta (esim. Fit me)
      ja muutenkin käyttämään meikkiä kevyesti :)

    • Anonyymi

      Jos koet olevasi kauniimpi ilman meikkiä, niin yksinkertaista=älä meikkaa. Mielestäni naiset ilman meikkiä, luonnollisina ovat lähes aina kauniimpia, kuin meikilliset muovimammat.

    • Anonyymi

      Tässä omat vinkkini:

      Hyvä Skincare on kaiken pohja! Mutta siinäkin, liika on liikaa. Suosittelen CeraVen cleansereitä, ja sitten jotakin seerumia joka sopii ihotyypillesi. Tämän jälkeen EI liian paksu kosteusvoide & aurinkorasva saavat ihosta upean kiiltävän.

      Full coverage tuntuu jotenkin tunkkaiselta. Suosittelen consealeria vain silmien alle, no näppyihin tietysti ja nenän ympärille.

      Jokin powder (puuteri), SUOSITTELEN VALKOISTA! Silmien alle, josta poskipäille siten, että kun blendaat sen niin se nostaa sun kasvoja.
      Bronzer! Bronzeria otsaan, poskipäihin ja leukalinjaan! Usko pois, kannattaa laittaa myös kaulaan siitä kurkun alta.
      Poskipuna tuo ihanaa keveyttä. Suosittelen tämmöistä puuterimaista, paitsi jos haluaa pigmentistä.
      Ripset: Laita vaseliinia ripsiin, ja taivuta ne ripsentaivuttimella. Vaseliini saa ne pysymään "ylhäällä" koko päivän. Tämän jälkeen ripsiväri on kaiken A ja O.
      Heleän huulimeikin saat näin:
      Lauta consealeria huuliin siihen ihan alas ja siihen Cupid Bown kohtaan. Blendaa se, ja sitten siihen keskiosaan IHAN VÄHÄN jotain hieman tummempaa huulipunaa tai vastaavaa. Sitten vain kirkkaalla huulikiillolla saat valmisteltua lookkisi! Wow!

    • Anonyymi

      >> Meikittä näytän ihan freesiltä ja nätiltä, mutta heti kun haluaisin meikata ja vedän pakkelit naamaan olemukseni rumentuu samantien ja se freesiys katoaa... <<

      Luonnollisen freesiä naamataulua ei kannata peittää, vaan korostaa vain kevyesti.

      Kasvoja kannattaa ehostaa vain kevyesti, esim. sävyttävällä voiteella, ei millään peittävillä meikkivoiteilla. Puuteria levitetään kevyellä sipaisuilla siveltimen kanssa. Vipalla tulee helposti isoja, kuivia länttejä. Myös poskipunat ja luomivärit voi vaihtaa nestemäisiiin tai ainakin sipaista niitä vain kevyesti, käytti sitten mitä laatua tahansa. Huuliin sävyttävää kiiltoa tai muuta vastaavaa. Luonnollisuus ja hempeys on siis avainsana, jos kerran kunnon kerros mattameikkiä tekee epäfreesin näköiseksi.

      Silmiin voi riittää pelkkä pohjustus ja ripsiväri, tai jos on luonnostaan tummat ripset, niin pelkkä ripsien taivutus jo avaa katsetta. Omalla äidilläni on pikimustat paksut ripset luonnostaan, hän ei ole koskaan tarvinnut ja käyttänyt muuta kuin taivutinta ripsiinsä.

      Sen tyypillisen mustan silmänrajauskynän sijaan kannattaa käyttää luomiväriä aivan ripsen tyvessä, mikä tekee pehmeämmän jäljen ja utuisamman ja luonnollisemman katseen.

    • Anonyymi

      Meikkaus ja meikkaus tuoteet väkivallan pakko reitein sen osuus tehty amis.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe