pillerien haittavaikutuksia?

tyttö

Hei!

Aloitin eilen syömään taas Mirelle-pillereitä. Minulla oli niistä siis tauko jolloin en käyttänyt muuta ehkäisyä kuin kortsuja. Eilen ja tänään minulla on esiintynyt kummallista hengenahdistusta, syke on ehkä ollu vähän korkeempi ja väsymystä. Voisiko tämä johtua pillereistä? Onko muilla ollut vastaavia oireita?

Ei ole kiva olo tämä.. :( Luulen et johtuu pillereistä. Saan kyllä joskus paniikki-kohtauksia mutta nyt en ole kyl saanut mitään aihetta panikoida tai ei ole kohtausta tullut..
Mutta kohta tulee varmasti ku ei tiedä mitä tämä meinaa!

Ajattelin syödä levyn loppuun ja sitten kokeilla NuvaRing-ehkäisyrengasta mutta voisinko tehdä niin että lopettaisin pillerit aikaisemmin ja seuraavana päivänä ottaisin renkaan käyttöön? Pakkaus-selosteessa sanotaan että näin voi tehdä.

Kannattaako mun jatkaa pillereitä näiden oireiden takia? Onko ollu jollain vastaavaa ja menny ohi?

2

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

sitä ole sanottu, että kolme kuukautta tulisi kokeilla yhtä ehkäisyä (hormooni). Minulla tuli myös edellisistä pillereistä hengenahdistusta ym. siis kun aloitin niitä syömään.. mietin itsekkkin asian yhtenäisyyttä.

• marilee

Aloin itse syömään taas pillereitä vuoden tauon jälkeen muutama päivä sitten (mercilon) ja olen huomannut myös samankaltaisia hengenahdistus-oireita...on jotenkin tosi vaikea olla muutenkin ja koko ajan itkettää.

Ehkä se johtuu vaan siitä kun hormonitasapaino muuttuu yhtäkkisesti ja menee ajan kanssa ohi mutta tekisi tässä vaiheessa lopettaa koko pillereiden syönti ja todellakin siirtyä johonkin muuhun ehkäisymenetelmään, mutta ehkä kannattaa ainakin tämä liuska syödä loppuun ja katsoa sitten uudestaan.Tai sitten oireet voivat kokonaan olla jostain muusta johtuvia, pistää vaan miettimään...

Kuitenkin kaipaisin enemmän tietoa pillereiden negatiivisista vaikutuksista, koska usein nostetaan esille vain niiden hyötypuolet(joita niitäkin tietenkin on monia).Kokemuksia muilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      343
      2799
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      65
      2266
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1949
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      1581
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1532
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1129
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1019
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      261
      950
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      7
      918
    10. 39
      800
    Aihe