Olen ollut syrjäytettynä jo yli 10 vuotta. Minulla on siis ollut nollatulot työvoimatoimistossa saadun ala-arvoisen kohtelun jälkeen. En saanut koskaan minkäänlaista kannustamista vaan ainoastaan nöyryytettiin ja syyllistettiin suureksi huijariksi. Nyt ajattelin että ilmoittautuisin uudelleen työttömäksi työnhakijaksi. Riittääkö siihen että ilmoittaudun netin kautta. En halua mennä missään tapauksessa käymään paikan päällä tädin luona. Olisiko tästä seurauksena vain se, että täti käyttäytyisi kuten ennenkin. Hän osaa vain syyllistää ja nöyryyttää. Ei hän osaa edelleenkään kannustaa ja tarjota kunnon töitä. Eikä kukaan enää ottaisi minnekään kun ei ole ollut vuosikymmeniin töissä. Seurauksena olisi kuitenkin syrjäytyminen.
Kannattaako minun ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi?
5
527
Vastaukset
- ei toivoakaan
Tässä juuri nähään, että virkatäti ei ymmärrä että joku voisi syrjäytyä. Hänellä ei ole mitään halua auttaa toista. En ole varma mutta luulen että tädin luokse on pakko mennä. Jos et mene, mitään tukea et saa etkä pääse minnekään töihin. Koska olet ollut vuosikymmeniä syrjäytyneenä, siitä joku täti varmasti kyselee kaikki yksityiskohdat miten niin on päässyt käymään. Kuulustelu jatkuu useita tunteja. Sinulle tulee vain entistä pahempi olo. Vaikka kuinka haluaisit takaisin työelämään, se ei onnistu työvoimatoimiston byrokratian takia. Mistähän se johtuu ettei järkeä koskaan saa käyttää niissä hommissa millään tavalla?
- hidas tuho
Lopetat vaan laiskotteöun ja menet tvt tai töihin, tai teet mitä huvittaa, mutta lorviminen ei sovi,
se tuhoaa vähitellen ........ - lepo vaan....
Miksi ihmeessä edes ajattelet ilmoittautua työttämäksi...??
- ikityötön
Minäkin ajattelin ilmoittautua uudelleen työkkäriin netin kautta. Kirjauduin sisälle, siellä näkyivät kaikki entiset tietoni. Olen ollut töissäkin joskus. Sitten on pitkä vuosien tauko, ei lukenut mitään. Teki mieli lisätä sinne vaikka mitä tietoja, mutta mitäpä sillä on väliä. Siellä sanottiin, että netin kautta voi ilmoittautua mutta päivärahaa saadakseen on käytävä toimistossa paikan päällä. En jättänyt sinne minkäänlaista ilmoitusta itsestäni. Kukaan ei kuitenkaan ottaisi töihin, jos ei ole ollut vuosiin missään hommissa virallisten tietojen mukaan.
Ei kai tuonne kukaan enää (palkka)töiden takia hakeudu vaan sen työttömyysturvan. Osaamista oikeaan auttamiseen sieltä ei saa niin kuin olet tainnut jo yli 10v sitten jo todennutkin. Meinaan omasta mielestäni 90-luvun huono palvelu on vain vaihtunut vain todella huonoksi palveluksi, vaikka kaikenlaista "ammattiosaajaa! on tullut "auttaja" puolelle. Itsekin tässä vajaakuntoisena työnhakijana käynyt vaikka minkälaisen "virkailijan" ja "ammattiryhmän" pakeilla luona juttelemassa työllistymisestä näillä puutteilla ja aina ehdotukset olleet juuri niitä mitä lausunnoissa on sanottu sopimattomaksi ammatiksi tai työksi. Olen jo ruvennut epäilemään että minusta tulisi parempi ammatinohjaaja, koska olen jo heti alkuun lukutaitoinen ja kun se ei tunnu olevan vaatimus että TE-toimistoon pääsee päättämään ihmisten kohtalosta työllisyyden saralla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse924706Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133892Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2023758Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791318- 1301202
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1591173- 531075
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924