Platinablondi

blondi.

Tässä kuvia siitä minkä väriset hiukset haluaisin:

http://4.bp.blogspot.com/-2IErhFRRCHw/Tq05W8xQofI/AAAAAAAAAZc/Vk_cr03B7ck/s1600/kkhkhkhk 033-3.JPG

http://img135.imageshack.us/img135/4424/kuva000cm0.jpg

http://suosikki.fi/s/f/julkkisblogit/634055065714575000.jpg

http://www.voice.fi/files/picture_460/2009_12_04_4b18dd341b0ea.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-EmAQu9BlDmo/UPhN4ITREEI/AAAAAAAAANA/QgG3VTp3RxA/s1600/2010111351435.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-ycT-q8Jwpac/UOc0ZWw6K4I/AAAAAAAAOB8/OBipQmn95o0/s1600/561808_10151179461759653_42496415_n.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-C5c2VvDcVuc/US0rmz7EnZI/AAAAAAAABjU/FxoITTvtzDk/s400/i4.png

http://lh3.googleusercontent.com/-8SiEp5kZc8Y/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAik/puGt7pv_mRE/s512-c/photo.jpg

http://soulfulbeauty.com/images/articles/darkskinblond1.jpg

http://static.iltalehti.fi/viihde/kaisa_juttu2110in_vi.jpg

http://lh3.googleusercontent.com/-zsEIx6lNbWE/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAGY/XxP70YrWYjU/s512-c/photo.jpg

Siinäpä teille niitä kuvia... taisi tulla tarpeeksi, mutta tajusitte varmaan nyt minkä väriset hiukset haluan :D

Olen tälläkin hetkellä blondi, mutta nyt nämä on enemmän sellaset harmaan väriset.. tai oikea nimitys varmaan olisi tuhkanvaalea ja latvoista sitten keltaiset, en oikein tykkää.

Ongelma on kuitenkin se, että hiukset on todella ohuet. Laitampa nyt teille senkin, niin tajuatte hiusteni ohuuden...

http://www.olivialehti.fi/paras-aika-vuodesta/files/2010/01/dandy3.jpg

Tuommoiset...

Niin kampaajalla minun hiuksiani ei ainakaan jostain syystä ruvettu värjäämään tuollaisiksi valkoisiksi. :(

Mietin että onko minulla koskaan mahdollisuutta saada tuollaisia hiuksia!

16

4797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtytyiuoöoöiopå

Jos kampaaja ei suositellut värjäämistä niin sitten siihen on hyvä syy. Tuollainen platinablondi vaatii tuhottomasti valkaisua koska tukasta pitää tulla lähes valkoinen. Jos tukkasi on kovin ohut, voi olla riski ettei siitä ole mitään jäljellä jos sitä oikein urakalla aletaan valkaista.

Yksi mahdollisuus olisi, MAHDOLLISESTI, valkaista kerran tai pari jotta tukasta tulisi hieman vaaleampi. Sitten värjätä se kampaajalla hopeaksi, ehkä pari kertaa. Pestä sitä sinishampoolla jotta keltaisuus nujertuu. Sitten vaihtaa tavalliseen shampooseen jotta hopeavärin ja sinishampoon liila häive poistuu. Lopputulos kutakuinkin valkoinen/platinablondiHKO, sitten voi päälle koittaa laittaa kaikkein vaaleimman hiusvärin mitä löytyy ja senkin tulisi olla hiukan kylmään taittava, jos kokee, että on tarvetta. Mutta tuon metodin toimimisesta ei ole mitään takeita. Itsellä se taannoin toimi, joskus 6 vuotta sitten.

Onko tuossa vikassa kuvassa joku vanha hiusvärisi menneisyydestä? Kun en tuossa oikein näe mitään tuhkanvaaleaa... Onko se tuhkanvaalea luonnollinen värisi? Jos on niin sitä ei välttämättä tarvitse montaa kertaa edes valkaista jotta siitä tulee valkoinen, mikäli se on tarpeeksi vaalea.

• goesonandon

Kannattaa vaihtaa kampaajaa ja kysyä uudelleen. Yksi kampaajani ei suostunut blondaamaan hiuksiani (oli sillä muitakin asenneongelmia) mutta vaihdoin toiseen kampaajaan ja tässä ollaan blondien hyväkuntoisten hiusten kanssa :)

• blondi.

En siis itse ole tuossa olivia lehden kuvassa, siinä on joku muu nainen, mutta laitoin teille tuon kuvan, koska tuo on se mikä vastaa hiusteni paksuutta!

Niin en tiedä mikä siinä oli kun eivät ruvenneet sellaiseksi värjäämään, pitkään ne sitä siinä toisen kampaajan kanssa pohti että mitä tehdään.. sitten vaan lopuksi sanoin että pistäkää mulle päähän joku sellanen blondi väri sit mikä sopii ja ne nyt sit taiko tästä mun tukasta sellasen keltasen/hopean/vähän valkosta näkyy jossakin kohdassa tietyssä valossa et hirvee sekoväri tästä tukasta tuli... Päältä on tuollanen hopea/just lila/ harmaa ja latvat rötköttää ihan keltasena :(( Ruma!

En tajuu miten ne ei uskaltanu lähtee värjäämään mun tukkaa valkoseks, kun sillon ensimmäisen kerran kun menin sinne, nii en ollu värjänny piiiiiitkään aikaan tukkaani ja olin hoitanu sitä ihan hyvällä shamppoolla ja hoitoaineella ja se kampaajaki sano et hyvässä kunnossa on mulla nämä hiukset...

Ja mä en ymmärrä, et jos mun oma väri on aika vaalee kanssa, niin miksi siitä pitää tehdä tollasta hirveetä säätämistä...

Eihän noiden muidenkaan tarvitse mennä kun kauppaan ja ostaa se valkee väri ja iskee päähän ja niillä on sen jälkeen valkee tukka.

Se on noin yksinkertasta niille, niin en tajuu et miks kampaajassa tuohon väriin pääsemisestä pitää tehdä niin vaikee asia? Onks ne kampaamon tuotteet jotenkin voimakkaampia, et niillä ei voi värjätä kuin kaupan tuotteilla, vai mitä?

Tai sit mun pitäis ottaa seuraavan kerran selvä kuva mukaan jotta se kampaaja tajuais millaset hiukset minä oikeesti haluun!

Mitähän mulle nyt tapahtus jos menisin tuonne kauppaan ja ostasin vaan platinablondi värin ja iskisin sen päähän...

Tippuisko tukka päästä, vai pysyiskö hiukset päässä, eikä tapahtuis mitään ja tulis ne pitkään toivomat valkeet hiukset?

Nyt en kyllä tiiä uskallanko lähtee enää tekee tuota. Ois pitäny sillon ehkä kun ei ollu vielä mitään väriä päässä. Nyt tätä minun hiusta on käsitelty kampaamossa vaikka millä ihme tavalla, en itekkään tiijä mitä ne on säätäny tarkalleen siinä, niin uskaltaako sitä sitten lähtee enää sen takia ite kikkailemaan... Ennen ois voinu kokeilla niinkin et eihän sitä ois tarvinnu välttämättä, pistää kotona koko päähän sitä valkosta väriä! VAAN, et ois kokeillu yhteen hiusosioon ja kahtonu.. et miten se hius siihen reagoi ja jos ei mitenkään, niin sitten värjätä koko pää sillä valkoisella

Nämä hiukset mitkä mulla nyt on, niin on niin rumat ja mitään sanomattomat! Nuo valkeet ois käyny mun tyyliin, mutta myös niin et niissä on jotain luonnetta ja särmääki!

Voi vee jos pitää jäädä unelmaks vaan tuollaiset hiukset, tekis mieli ehkä ihan vaan itkee...

• blondi.

Niin ja vois kyllä vaihtaa kampaajaa ja vaihtaa uudelleen.

Hei c'moon! Onhan Henna Kalinaisellaki ollu esimerkiks minkä värinen tukka, mikä on välillä vaihtunut tummasta täysin valkeeseen.. siltä ei oo silti karvotus tippunu päästä ja pysyny tukka hyvänä!

Tai Vappu Pimiä.. Sillä on yhtä ohuet hiukset tuossa yhdessä kuvassa kun minulla ja sillä on silti ollu mahdollisuus saada tuollaiset hiukset.

Tiedän muitakin joilla on minun paksuset hiukset ja oon nähny niillä valkeen tukan. En ymmärrä että miten sitä ei vois sit minulle tulla :(

Enkä muutenkaan värjää joka kerralla koko päätä, kerran oon vaan värjänny koko pään, se oli se eka kerta kun pistettiin se mukamas sopiva väri... ja sit värjänny aina vain, PELKKÄÄ tyvi kasvua! ja tyvestäkin kasvatan pidemmän kun sentin pitusen, ennen kun meen sitä väriä uudestaan siellä kampaajalla sudittamaan päähäni.. eli koitan hoitaa mun tukkaa hyvin ja huolehtia siitä kans hyvin, jotta siihen vois ehkä joskus tuollasen käsittelyn tehdä mitä toivoin..

• rtytyiuoöoöiopå

Jotkut kampaajat voi arastella valkaisuvärien kanssa kun joillekin joskus voi käydä niin että tukka murtuu ja katkeaa tai että esimerkiksi päänahkaan tulee rakkuloita jos päänahka on herkkä. Sit kampaaja joutuu siitä vastuuseen, niin jotkut arastelee. Mutta eihän se hyvää bisnekselle tee kieltäytyy tekemästä jotain värjäystä.

Itse asiassa ne kampaamon ON kyllä vahvempaa tököttiä mitä markettivärit. Esimerkiksi kampaamoiden käyttämä valkaisu aine millä sunkin platinablondi tehtäis, on väriltään liilaa ja taittaa keltaisuutta paljon rankemmin ku markettivalkaisu. Markettivalkaisu on siis väriltään valkoista, ja syystäkin miedompaa. Ihan sen takia ettei kellää kotivärjääjällä pääse kotona käymään mitään eeppistä katastrofia ja sit se tukka putoo ku putookin päästä ja ja hiusvärihtehtaat haastetaan oikeuteen.

Voithan sä tietty, jos haluat, käydä kaupasta ostamasta sen valkaisun ja laittaa sen ja sitten siihen päälle joku megavaalea hiusväri. Ongelma noissa vaan yleensä on se, että lopputulos on keltainen. Etenkin jos sulla nytkin on keltaista latvoissa, niin se ei sieltä mihinkään lähde. Ainakaan sillä yhdellä valkaisulla. Sinishampoolla voit pestä, se voi jonkin verran auttaa mut ei poista keltaisuutta kokonaan.
        Mutta jos oot sitä mieltä että se on nyt ihan kamalan värinen, niin tuskin se siitä valkaisusta ainakaan kovin paljoa kamalammaksi menee. En usko että se putoo pois jos sulla ei kerran ole ennen ollut sellaiseen taipumusta värjäyksen yhteydessä. Mutta et se on sit ihan omalla vastuulla koska mitään takeita kauniista platinablondi lopputuloksesta ei oo.

• blondi.
        rtytyiuoöoöiopå kirjoitti:

Jotkut kampaajat voi arastella valkaisuvärien kanssa kun joillekin joskus voi käydä niin että tukka murtuu ja katkeaa tai että esimerkiksi päänahkaan tulee rakkuloita jos päänahka on herkkä. Sit kampaaja joutuu siitä vastuuseen, niin jotkut arastelee. Mutta eihän se hyvää bisnekselle tee kieltäytyy tekemästä jotain värjäystä.

Itse asiassa ne kampaamon ON kyllä vahvempaa tököttiä mitä markettivärit. Esimerkiksi kampaamoiden käyttämä valkaisu aine millä sunkin platinablondi tehtäis, on väriltään liilaa ja taittaa keltaisuutta paljon rankemmin ku markettivalkaisu. Markettivalkaisu on siis väriltään valkoista, ja syystäkin miedompaa. Ihan sen takia ettei kellää kotivärjääjällä pääse kotona käymään mitään eeppistä katastrofia ja sit se tukka putoo ku putookin päästä ja ja hiusvärihtehtaat haastetaan oikeuteen.

Voithan sä tietty, jos haluat, käydä kaupasta ostamasta sen valkaisun ja laittaa sen ja sitten siihen päälle joku megavaalea hiusväri. Ongelma noissa vaan yleensä on se, että lopputulos on keltainen. Etenkin jos sulla nytkin on keltaista latvoissa, niin se ei sieltä mihinkään lähde. Ainakaan sillä yhdellä valkaisulla. Sinishampoolla voit pestä, se voi jonkin verran auttaa mut ei poista keltaisuutta kokonaan.
        Mutta jos oot sitä mieltä että se on nyt ihan kamalan värinen, niin tuskin se siitä valkaisusta ainakaan kovin paljoa kamalammaksi menee. En usko että se putoo pois jos sulla ei kerran ole ennen ollut sellaiseen taipumusta värjäyksen yhteydessä. Mutta et se on sit ihan omalla vastuulla koska mitään takeita kauniista platinablondi lopputuloksesta ei oo.

Tällä hetkellä shamppoo mikä minulla on käytössä niin on nimeltään JOICO COLOR ENDURE VIOLET SHAMPOO, eli se on tuollasessa violetin värisessä purkissa. Sitten hoitoaine on JOICO K-PAK RECONSTRUCT CONDITIONER ja se on tuollasessa oliivin värisessä purkissa.

Niin, en tiedä pitäiskö mun lähteä ite sitten mitään kikkailemaan tuon värin kanssa... sanokaapa työ.

Herkkä päänahka mulla myöskin on, kun se välillä tahtoo vähän kutista ja sit tukkaakin irrota.. oisko seborreaa? Mutta ei nyt erikseen mitään kauheaa hiuskatoa tuu värjäämisestä ainakaan. Kerran oon joskus ottanu värinpoiston ja se pisti tukkaa kyllä irtoamaan normaalia värjäystä enemmän, että ihan säikähdin..

• rtytyiuoöoöiopå
        blondi. kirjoitti:

Tällä hetkellä shamppoo mikä minulla on käytössä niin on nimeltään JOICO COLOR ENDURE VIOLET SHAMPOO, eli se on tuollasessa violetin värisessä purkissa. Sitten hoitoaine on JOICO K-PAK RECONSTRUCT CONDITIONER ja se on tuollasessa oliivin värisessä purkissa.

Niin, en tiedä pitäiskö mun lähteä ite sitten mitään kikkailemaan tuon värin kanssa... sanokaapa työ.

Herkkä päänahka mulla myöskin on, kun se välillä tahtoo vähän kutista ja sit tukkaakin irrota.. oisko seborreaa? Mutta ei nyt erikseen mitään kauheaa hiuskatoa tuu värjäämisestä ainakaan. Kerran oon joskus ottanu värinpoiston ja se pisti tukkaa kyllä irtoamaan normaalia värjäystä enemmän, että ihan säikähdin..

Se Joicon sinishampoo on todella hyvää, olen itsekin käyttänyt. Miten usein peset sillä? Koska itsellä on tapana pestä joka kerta, ja jos se alkaa näyttää liikaa violetilta, pesen kerran tai kaksi tavallisella shampoolla perä jälkeen että se liila peseytyy pois ja sit jatkan sinishampoolla. Mun tukasta ainakin haihtui keltaisuus aika tehokkaasti.

Hmm, no vaikea sanoa, kun jos sulla kuitenkin tukkaa lähtee enemmän kuin normaalisti valkaisun tai värjäyksen yhteydessä niin en välttämättä uskaltais ainakaan itse. Valkaisua en ainakaan laittais, jonkun vaalean värisen kevythiusvärin voi ehkä laittaa että saa sen sekaisimman sekametelisopan siitä alta piiloo. Esim. Casting Crème Gloss L'oréalilta joka käsittääkseni ei sisällä ammoniakkia. En kyllä ole varma. Tällee kotikonstina muuten kuivaan päänahkaan auttaa ainakin mulla oliiviöljy. Se mitä saa ruokakaupasta. Sitä jos hieroo päänahkaan ja antaa vaikuttaa jonkun aikaa ja sit pesee pois. Tekee tukallekin hyvää. Jotkut myös puhuu jogurttinaamiosta. Eli maustamatonta jogurttia tukkaan ruokakaupasta, sitä en ole itse kyllä koittanut.

• 123s4lla

1. Valkoista hiusväriä ei ole. Hiusvärit onku vesivärejö, uus kerros tummentaa aina edellistä, vaikka uus väri ois vaaleampi. "Valkoiset" kaupan hiusvärit ovat vaalennusaineita/värinpoistoja, riippumatta siitä, mitä purkissa lukee. Niissä voi tosin olla mukana sävyttäviä aineita.
        2. Kampaajat pääsääntöisesti haluaa asiakkaan hiusten näyttävän mahdollisimman hyvältä, enkä oo vielä tavannut ketään kenen mielestä huonokuntoiset hiukset on nätit.
        3. Vaikka asiakas väenvängällä haluais sitä blondausta tai mitä ikinä, vastuu lopputuloksesta on _aina_ kampaajalla loppupeleissä, vaikka asiakas olis allekirjoittanut vastuuvapauslausekkeen. Eli kampaajat on usein suostunu vaatimuksiin, ja joutunu korvaamaan. Siksi kampaajat ei halua tehdä jos näyttää siltö että hius ei ehkä kestä.
        4. Jos itse uskallat vaalennella etkä pelkää hiusten latvojen tippuvan lavuaariin, pyydä kaveri avuksi. Osta se vaalennusaine, ja tee siitä vaalennuspesu. Ensin kastelet hiukset, sitten sekoitat puolet kaikesta kupissa, lisäät n. 1rkl vettä ja lisäksi reilu loraus sampoota ja pyydä kaveria hieromaan massaa hiuksiisi. Massaa tulee "möyhiä" hiuksissa käsin koko ajan, koska se reagoi myös ilman kanssa, joten alimmaisiinkin hiuksiin pitää saada vähän ilmaa. Tarkkaile hiuksia kokoajan, voit vaikka huuhdella piene suortuvan välillä, nähdäksesti todellisen värin. Kun lopputulos on tarpeeksi vaalea, huuhtele ja laita hoitoainetta. Valkoista ei saa kuin vaalentamalla (ei myöskään sävyttämällä), joten jos jokin kohta ei ole valkoinen, tee pieni määrä massaa ja toista vaalennuspesy joihinkin kohtiin. Pesun voit jouta tekemään pari kertaa, mutta sen aikana pystyt paremmin kontrolloimaan cärin vaalentumista, jolloin on mahdollista säästyä katkeamisilta.
        . Kampaaja

• 123s4lla
        rtytyiuoöoöiopå kirjoitti:

Se Joicon sinishampoo on todella hyvää, olen itsekin käyttänyt. Miten usein peset sillä? Koska itsellä on tapana pestä joka kerta, ja jos se alkaa näyttää liikaa violetilta, pesen kerran tai kaksi tavallisella shampoolla perä jälkeen että se liila peseytyy pois ja sit jatkan sinishampoolla. Mun tukasta ainakin haihtui keltaisuus aika tehokkaasti.

Hmm, no vaikea sanoa, kun jos sulla kuitenkin tukkaa lähtee enemmän kuin normaalisti valkaisun tai värjäyksen yhteydessä niin en välttämättä uskaltais ainakaan itse. Valkaisua en ainakaan laittais, jonkun vaalean värisen kevythiusvärin voi ehkä laittaa että saa sen sekaisimman sekametelisopan siitä alta piiloo. Esim. Casting Crème Gloss L'oréalilta joka käsittääkseni ei sisällä ammoniakkia. En kyllä ole varma. Tällee kotikonstina muuten kuivaan päänahkaan auttaa ainakin mulla oliiviöljy. Se mitä saa ruokakaupasta. Sitä jos hieroo päänahkaan ja antaa vaikuttaa jonkun aikaa ja sit pesee pois. Tekee tukallekin hyvää. Jotkut myös puhuu jogurttinaamiosta. Eli maustamatonta jogurttia tukkaan ruokakaupasta, sitä en ole itse kyllä koittanut.

Pikahuomautus: ammoniakki ei ole niin pahasta kuin maine väittää, haju on vaan paha. Ammoniakin korvaavat aineet on pääsääntöisesti allergisoivampia ja voimakkaampia.

• Isax91
    • superblondaaja

Moi. Mulla on vuosien värjäily-kierre kokemukset plus parturikoulua, itse värjäyksiä ja kampaamokokemuksia, monia kertoja platinablondina ja vielä useemmin muilla väreillä joten tulin nyt kokemuksen rintaäänellä kertomaan miten asiat on. :D

Eli, tällä hetkellä oon ensimmäistä kertaa elämässäni vitivalkoisen tukan kanssa joka on KUNNOSSA, paksu ja EI vahingoittunut. MUTTA, tämä vaati vuosia päästä tähän pisteeseen koska hiukseni oli niin käsitellyt aijemmin. Ja oon tosi ilonen ekaa kertaa, vaikka vaatikin paljon aikaa ja kärsivällisyyttä....

Sulla on mahdollisuus saada platinapää ja se onnistuu vaalentamalla väriä (värinpoisto/vaalennusaine hapete) vaikka olis kuin ohut tukka. Mutta sun kannattaa tehä se kärsivällisesti jotta voit nauttia oikeasti niistä vaaleista hiuksista ilman sitä että jo ennestään "hauras" tukkasi katkeaa ja tulee ruman hampun näköiseks! Sanoisin, että aluks ostat todella hyvät hoitotuotteet, biotiinia (eläimille tarkoitettu, todella tehokas hiusten tuuheuttaja ja kasvattaja!!!! eli vitamiineja), teet öljyhoitoja aina kotona ollessas jne. Teet tota vaikka siihen asti kunnes sulla on juurikasvu. Ja sitten ostat värinpoistoaineen (elea superblond-tarjoustalosta tai swartfkopf l tai vaalennusjauhe hapete n. 9% kampaamokaupasta) ja värjäät tarkasti juuren laitat raitoina loppuajaksi tummempiin latvoihin. Sitte goldwell 10v hopea vaahtosävyte taittamaan keltaisuutta.

Toimii, jos osaat kotivärjäyksen.. Kampaajat on nihkeitä vaalentamaan useinkin. Mutta mullaki kestäny vuos keskiruskeasta päästä tähän pisteeseen että joo... Ei kannata kiirehtiä. Kerta kerralta vaan sitä vaaleutta lisää! Ja kandee sekottaa vaalennusaineisiin ku latvoja värjäät, niin vettä/hoitoainetta vähäsen, ettei ne katkea.
      Ite nimittäin katkasin ennen niin pitkän tukkani vuosia sitten kotiblondauksella kun kärsimätön olin, ei kiva. Vasta nyt, 7 vuoden jälkeen tukka alkaa olemaan luonnonkaunis..

• blondi.

Pesen hiukset maanantaisin, keskiviikkosin ja perjantaisin ja käytän joka kerta sitä tuotetta. Ei mulla kauheen liilaks oo jääny, pieniä liilan vivahteita kuitenkin ollu tukassa :) se ehkä vähän kylläkin ärsyttää..

Ja kiitos yhdelle vinkkaajalle tuosta tuotteesta, voisi kokeilla!

Sitten ihan viimesimmälle vastaajalle. En hallitse yhtään kotivärjäystä, koska en ole koskaan värjännyt tukkaa kotona, aina olen ne värjäyskerrat kampaajalla tehnyt... Mut en ymmärrä miks mun tukkaan pitäis tehdä värinpoisto kun sehän on jo valmiiksi vaalea nii eikö siihen oo helppo pistää sillon vaan se vaaleampi väri päälle? Jos mulla ois tumma tukka, niin ymmärtäisin et sillon se tumma väri pitäis ensiks poistaa värinpoistolla ennen kun voidaan alkaa mitään vaaleampaa väriä tukkaan laittamaan..

• 5373828783715522

Itelläni on sellainen ongelma että pitäisi saada tummanruskeiksi värjätyistä hiuksista hieman vaaleampi ruskea kaverilla se onnistu ilman minkäälaist värinpoistoa vaan vaaleetaväriä päähän ja se oli siinä mutta en ole varma että kuinka hyvin se itellä onnistuu.... auttakaa

• blondi.

Eikö ois kannattanu tehdä oma ketju tuolle asialles?

Voin kuitenkin antaa vinkin: tee niinku kaveris teki ja kokeile mitä siitä tulee.

• 2 13

Toiveesi (linkit) ovat mekoisen erivärisiä, ainakin mun näytöllä. Joku suorastaan sinertävän harmaa, joku lähes valkoinen, joku vähän rosa.

Pitäis sit tosiaan tietää myös, mitä haluaa oikeasti. Seisoa peilin edessä erivärisillä pastellimallilätkillä, onko se toive rosa, valkoinen, harmaa/sininen...ettei sit taas jälkikäteen tulla tänne itkemään, että tukka on punainen, sininen, keltainen...

Värit näyttää niin erilaiselta toisen ihmisen ihon ja meikinväriin verrattuna, hyvän kampauksen jälkeen verrattuna pesejapidä tilanteeseen. Ja kaikenlisäksi ne näyttää aivan erilaisilta meidän jokaisen tietokoneen näytönasetuksissa. Olempa lukenut, ettei lehtikuvissa ole yhtäkään kuvankäsittelemätöntä henkilökuvaa. Asia, joka ei siis suikaan koske vain ryppyjä, vaan myös kokonaiskuvan värejä.

Mikä siis todella on toiveesi? Sinertävä "harmaanvalkoinen", vai persikkainen kylmä rosa "valkoinen", vai todella väritön valkoinen...vai jopa se kultainen kellertävä valkoinen?
      Pohjaväristä riippuen, varsinainen vaalennuksen sävy värjätään aina päälle, toisella värillä. (ja toki silloin myös maksetaan kahdesta värjäyksestä, ajankäytön ja ainekulujen puitteissa) Ohuiden tai paksujen hiusten hiusten käsittelyssä vaikuttaa vain ja ainoastaan hiuslaatu (paksu tukka voi myös olla ohutta ja hentoista hiuslaatua ja päinvastoin, vähän hiuksia omaava voi olla vahvahiuksinen) Jois hiuslaatu kestää sen vaalennuksen, se usein myös kestää sen päällesävyttämisen.

Tärkeää on kuitenkin todella tietää se toive! Onko se rosa, kulatinen, harmaa vai puhdas valkoinen!

• varovaisuutta :)

Joku täällä sanoi että markettivärit ovat miedompia kuin kampaamossa. Väärin...kaupan värit ovat mitä on, eikä niitä ole tutkittu niin paljoa. Niissä on myös metalleja, jotka eivät todellakaan ole hyviä hiuksille. Yleensä blondit hiukset ovat aina huonokuntoiset, koska hiuksen rakenne muuttuu, hiussuonet aukeaa ja sen takia saattaa näyttää pörröiseltä joka johtaa kiillottomuuteen. Eri asia luonnollisilla blondeilla. Vaalentaminen on yksi niistä käsittelyistä mikä vahingoittaa hiuksia hyvin paljon. Mitä suurempi hapete, sitä enemmän se vahngoittaa hiuksia ja kaupanväreissä saattaa olla eri määrä hapetetta mitä niissä väitettään. Jopa 16 prosenttista hapetetta, vaikka niissä lukisi 3%-6%. Kannattaa varoa mitä sinne päähän pistää, sillä jos värjäät kaupanvärillä jossa on rikkiä, ja sitten menet kampaamoon ja sinulta vaalennetaan aineella joka sisältää vetyä, silloin hiuksesi voivat palaa. Yksi mestarikampaaja kertoi tapauksesta jossa hiukset olivat syttyneet tuleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1028
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      801
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      744
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe