Ihmetteleekö kukaan muu?

Oikeasti pienikokoinen

Olen huomannut, että tänne kirjoittelevat lapset/teinit. Eli siis sellaiset, joilla on kasvu vielä hyvässä vauhdissa! Ei siinä tietenkään mitään pahaa ole, mutta itsestä tuntuu hieman huvittavalta lukea, kun joku 10-vuotias tuskailee olevansa lyhyt, ja ettei löydy sopivia trendivaatteita, kun oikea paikka vaateostoksille olisi vielä lastenosasto!
Itse olen 155 cm ja siis jo vuosia sitten kasvuiän ohittanut. Tässä vaiheessa voi pitää itseään pienikokoisena. Lasten kuuluukin olla pieniä.
Onko kukaan muu lyhyt AIKUINEN kiinnittänyt huomiota samaan asiaan?

9

1662

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyhyt täti

Toukokuussa kirjoitinkin jo, että tänne tarvittaisiin palsta erikseen esimerkiksi nuorisomuodille tms. Teinien/lapsien pukeutumisongelmat ovat aika erilaisia kuin aikuisten pienikokoisten.

• lyhyt täti

Itseäni täydentäen vielä: Nuortenkin pukeutumisongelmat toki vielä liippaavat palstan aihetta melko läheltä, mutta laihdutus/lihotus/e-pilleri jne. aiheet eivät liity enää ollenkaan pukeutumiseen vaan terveyteen tms.

• Petite

Tästä en ole itsekään kasvanut sitten yläasteiän.. Itse asiassa lukiossa olin lyhentynyt muutaman sentin.. ;-D

Minäkin olen kyllä ihmetellyt tuota asiaa ja toivonut että nuorisolle löytyisi oma keskustelupalstansa, mutta eipä se minua myöskään hirveästi haittaa. Mutta toisaalta eipä täältäkään aina hirveästi minua koskettavia aiheita löydy, ainakaan silloin kun olin ylipainoinen ja koko 38 oli paras. En muutenkaan ole sen pienempi kuin 34-36 milloinkaan ollut, joten suhteellisen hyvin saan ostettua kaupoista vaatteita, lahkeita yms. joskus joutuu vain pienentämään. Myöskin kengän koot 36-37 sopivat, joten suuria ongelmia ei niistäkään löydy (ovat yleensä vielä alennusmyynnissä!). Tottakai esim. alennusmyynneissä oli nuorempana varsinkin kammottavaa kun ihmiset astelivat päälle yms. kun pelkät tangotkin olivat suurempia kuin minä ja tuntui siltä että neonvalovilkku pään päällä olisi ollut juuri se mitä kaivattaisiin. Marketeissa yms. en myöskään yletä kaikkialle vaan tarvitsen usein myyjien apua ellei tikkaita ole jätetty lähistölle. Ruokaostoksilla tykkäänkin käydä n. 20 cm pidemmän mieheni kanssa. :-)

• keijukainen

Moi

Mä olen myös pieni kokoinen aikuinen (30v) nainen. Mittaa on vähän vajaa 150 cm. Olen kaikin puolin terve ja sopusuhtainen. Mullekkin käy vaatekoko 32/34 paidoista joutuu ottaan isompia kun mulla on rintavarustusta C/D kupin verran. On kiva olla pieni paitsi toi kenkäongelma, kun 34 on soppelit, ei tahdo aikuisten tyylikkäitä "ladylike" kenkiä löytyä, ei sitten millään :o( BettySpagetty/Bratz/Barbie tarralenkkareita ja urheilujalkineita löytyy kyllä.

Minä myös käyn ostoksilla mieheni kanssa, joka on kyllä vähän reilut 30 senttiä pidempi kuin minä :o) Eipä tarvitse kurotella hyllyillä.

• nainen 42v.

Outoa on, että palstalla kyselee 13 vuotias, kasvaako rinnat enää...
      Itse olen 161cm pitkä, yläosasta 38 ja pyllynpuolesta 34-36, joten tavallisia vaatteita saa melko hyvin kaupoista. Lueskelen kuitenkin palstaa toiveikkaana, sillä kengännumero on jäänyt kokoon 35, ja rakastan ihania kauniita piikkareita ym. naisten (ei lasten)kenkiä. Toiveikkaana siis aina odottelen vinkkejä pieniä kokoja myyvistä kenkäkaupoista. Niin, ja se KenkäMarski Helsingissä on tuttu. Alkaakin olla niitä harvoja varmaan, jossa pieniä naistenkenkiä on tarjolla.

• Minä vaan

minullakin on kengän koko 35 nykyään, vaikka joskus nuoruusvuosina olikin 36-37 (?!). kengät on selkeesti suurentuneet. niin minä ainakin löysin aivan ihanat naisten piikkikorkoiset sandaalit tänä kesänä bianco nimisestä liikkeestä. tosin nekin on kokoa 36 eli ihan hitusen isot mutta kuulemma kun ovat italialaisen valmistajan niin ovat pienempiä kun italialaisilla on pienemmät jalat. tai jotain. että kantsii siellä biancossa käydä katselemassa hesassa ainakin on ja hesan spirit storessa myydään niitä myös.

• nainen 42
        Minä vaan kirjoitti:

minullakin on kengän koko 35 nykyään, vaikka joskus nuoruusvuosina olikin 36-37 (?!). kengät on selkeesti suurentuneet. niin minä ainakin löysin aivan ihanat naisten piikkikorkoiset sandaalit tänä kesänä bianco nimisestä liikkeestä. tosin nekin on kokoa 36 eli ihan hitusen isot mutta kuulemma kun ovat italialaisen valmistajan niin ovat pienempiä kun italialaisilla on pienemmät jalat. tai jotain. että kantsii siellä biancossa käydä katselemassa hesassa ainakin on ja hesan spirit storessa myydään niitä myös.

Biancon 36 on valitettavasti liian suuri. Tällä hetkellä vielä kapeajalkaiselle tämä pitkäkärkinen muoti tekee sen, että korkokengässä jalka "luikuu" liian pitkälle kärkeen päin, ja varpaiden "taakse" tarkoitettu tuki kengän pohjassa tuleekin siihen korkean päkiän alle ja painaa sekä aiheuttaa känsiä.

• -Lolita-

Halensin postimyynnissä näyttää monien kenkien koot alkavan 35:stä. Ja käsittääkseni saa palauttaa jos ei miellytäkään. Eikä hinnatkaan päätä huimaa... =)

• bella
        -Lolita- kirjoitti:

Halensin postimyynnissä näyttää monien kenkien koot alkavan 35:stä. Ja käsittääkseni saa palauttaa jos ei miellytäkään. Eikä hinnatkaan päätä huimaa... =)

Jeps, samoilla linjoilla ollaan. Musta tämä nykyajan muoti on aika pientä ja niukkaa. Itse olen 29v ja 155 cm. Enää en ole niin pieni, mitä aikoinaan, painoa on tullut lisää. Mitä nämä ala ja yläsaste ikäiset vielä tommoisia murehtii, kun ovat vielä kehittymässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      154
      2505
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      764
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe