Onko mahdollista, että pystyisin tekemään harrastusmielessä muille geelikynsiä? Voiko siihen käydä jonkin koulutuksen? Olen siis vielä alaikäinen, mutta olen kovin innostunut kynsistä. Ajattelin, että voisin ostaa geelikynsien tekoon tarvittavat tarvikkeet itselleni ja tehdä pientä maksua vastaan halukkaille kynsiä, mutta onko se mahdollista?
Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)
Geelikynnet
2
182
Vastaukset
- 8 6
Koulutuksen voi aina käydä. Googleen hakusanaksi vaikkapa rakennekynsikoulutus, niin pääsee vertailemaan hintoja ym. Koulutuksiin sisältyy yleensä ns. aloituspaketti, jossa periaatteessa kaikki tarpeellinen (tosin, lisäsälää on hankittavissa loputtomiin...) Joten koulutuksien hintja kannattaa myös vertailla aloituspaketin tavaroiden määrän mukaan.
"Pientä maksua vastaan" onkin toinen asia. Suomessa käytännössä kaikesta tulosta on maksettava tuloveroa. Jos vuositulo ylittää tietyn rajan (muistaakseni 8500€) on maksettava tuloveron lisäksi myös arvonlisäveroa 24%. Harrastuspohjalta harvoin joutuu alv-velvolliseksi, mutta tulovero on silti maksettava.
Jos siis olet päivätyössä, on sinun hankittava lisäksi sivutuloverokortti. Voit myös perustaa toiminimen (jolloin yrittäjänä saat tuotteesi tukkufirmoista ym.) Jos olet opiskelija, tarvitset taas oman verokorttisi tuloja varten... Verosirastoon voi kyllä soittaa ja kysyä neuvoja, jos nettisivuilta ei löydy riittävästi tietoa. Tossa nyt yksi linkki (olettaen, että olet opiskelija) http://vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Verokortin_tilaaminen/Verokortti_opiskelijalle%289409%29
Toiminimen perustamiseen löytyy myös nettitietoa, ensiksi nyt vaikka tuolta http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/yeh/perustaminen.html
Kannattaa soittaa ja kysellä niin verot, kuin muutkin asiat selviksi. Pimeästä duunista kiinni jääminen tulee todella kalliiksi... Sivuhommana verot on siihen verrattuna pienet! - kynsiharrastaja
Täytyypä alkaa tutkia asiaa tarkemmin. Kiitos paljon avusta! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2102783
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252639En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761728Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2231284Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va611269- 471088
- 991001
- 107831
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6823- 46823