Onko mahdollista, että pystyisin tekemään harrastusmielessä muille geelikynsiä? Voiko siihen käydä jonkin koulutuksen? Olen siis vielä alaikäinen, mutta olen kovin innostunut kynsistä. Ajattelin, että voisin ostaa geelikynsien tekoon tarvittavat tarvikkeet itselleni ja tehdä pientä maksua vastaan halukkaille kynsiä, mutta onko se mahdollista?
Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)
Geelikynnet
2
254
Vastaukset
- 8 6
Koulutuksen voi aina käydä. Googleen hakusanaksi vaikkapa rakennekynsikoulutus, niin pääsee vertailemaan hintoja ym. Koulutuksiin sisältyy yleensä ns. aloituspaketti, jossa periaatteessa kaikki tarpeellinen (tosin, lisäsälää on hankittavissa loputtomiin...) Joten koulutuksien hintja kannattaa myös vertailla aloituspaketin tavaroiden määrän mukaan.
"Pientä maksua vastaan" onkin toinen asia. Suomessa käytännössä kaikesta tulosta on maksettava tuloveroa. Jos vuositulo ylittää tietyn rajan (muistaakseni 8500€) on maksettava tuloveron lisäksi myös arvonlisäveroa 24%. Harrastuspohjalta harvoin joutuu alv-velvolliseksi, mutta tulovero on silti maksettava.
Jos siis olet päivätyössä, on sinun hankittava lisäksi sivutuloverokortti. Voit myös perustaa toiminimen (jolloin yrittäjänä saat tuotteesi tukkufirmoista ym.) Jos olet opiskelija, tarvitset taas oman verokorttisi tuloja varten... Verosirastoon voi kyllä soittaa ja kysyä neuvoja, jos nettisivuilta ei löydy riittävästi tietoa. Tossa nyt yksi linkki (olettaen, että olet opiskelija) http://vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Verokortin_tilaaminen/Verokortti_opiskelijalle%289409%29
Toiminimen perustamiseen löytyy myös nettitietoa, ensiksi nyt vaikka tuolta http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/yeh/perustaminen.html
Kannattaa soittaa ja kysellä niin verot, kuin muutkin asiat selviksi. Pimeästä duunista kiinni jääminen tulee todella kalliiksi... Sivuhommana verot on siihen verrattuna pienet! - kynsiharrastaja
Täytyypä alkaa tutkia asiaa tarkemmin. Kiitos paljon avusta! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501489
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15583ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402