Karppaus ei saa tuulta alleen

Antti Heikkilä

Vaikk miten paljon puhuisi ihan valehteluun ja pelotteluun asti karppauksen eduista ja terveysvaikutuksista ja liikunnankin pudottaisi siitä pois muka haitallisena (erityisesti sillä houkutellaan sohvaperunoita) ei karppaus vaan tunnu saavan tuulta alleen. Vaikka välillä se nousee muoti-ideoiden kärkeen ja se saa massat liikkeelle niin muutaman kuukauden kuluttua - hups vaan - ei karppaajia ole enää missään. Paitsi jokunen kourallinen tietysti, jokainen aate saa omat friikkinsä. Mutta näistäkaan ei jokaiselle lääkärille tuloja piisaa, vaikka niiden luona he yhtenään hyppäävätkin.

32

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

Sinä oikein tosissasi yritä estää ihmisten syödä terveellisesti. Kerrohan nyt oikein rehellisesti mikä on sinun motiivisi?
      Sinäkin ressukka luulet syöväsi terveellisesti, jos lautasella on lihaa pari potaattia ja pala jotain vihannesta sekä viipale ruisleipää. Mikään näistä tuotteista ei sisällä vitamiineja eikä mineraaleja.
      Koirienkin valmisruuat sisältävä paljon enemmän tärkeitä mineraaleja kuin ihmisille tarkoitetuissa eineksissä, joita ole ole juuri nimeksikään.
      Yritä kaikin tavoin saada ihmiset pysymään epäterveelisessä ruokavaliossa. Sinut täytyy olla tyhmä, täys hullu tai maksettu kirjoittaja.

• se on se

Motiivi on saada sinunlaisesi höynäytettävien silmät aukenemaan ja pois pseudotieteen ja kaupallisuuden ikeestä.

• ´90q4hioåsf9+

jos olet niin täydellisen dorka ettet näe mitä typeryyttä nämä mattila ja veijo edustavat niin asiasi ovat todella huonosti

• voi veljet
        se on se kirjoitti:

Motiivi on saada sinunlaisesi höynäytettävien silmät aukenemaan ja pois pseudotieteen ja kaupallisuuden ikeestä.

Kokeile itse vhh:n toimivuutta ja kirjoita sitten pskaa.
        Minä olen noudattanut ja noudatan edelle vhh:n ruokavaliota, joka toimii erittäin minulla ja kaikilla tuttavillani, jotka ovat omaksuneet sen.
        Sano yksikin syy miksi minun pitäisi vaihtaa takaisin entiseen virallis lautasmalliin. Huomautan. Me emme ole koskaan syönneet huonosti Aina olemme syöneet paljon vihanneksia. Silti alkoi terveys mennä pikkuhiljaa ja paino nousta vuosien karttuessa.
        Jos minä muuttaisin takaisin entiseen, niin se tietäisi taas lääkitystä jne.
        Niin, että älä unta näe minun suostuvan siihen, josta olen kerran irti päässyt.

• terve henkilö
        voi veljet kirjoitti:

Kokeile itse vhh:n toimivuutta ja kirjoita sitten pskaa.
        Minä olen noudattanut ja noudatan edelle vhh:n ruokavaliota, joka toimii erittäin minulla ja kaikilla tuttavillani, jotka ovat omaksuneet sen.
        Sano yksikin syy miksi minun pitäisi vaihtaa takaisin entiseen virallis lautasmalliin. Huomautan. Me emme ole koskaan syönneet huonosti Aina olemme syöneet paljon vihanneksia. Silti alkoi terveys mennä pikkuhiljaa ja paino nousta vuosien karttuessa.
        Jos minä muuttaisin takaisin entiseen, niin se tietäisi taas lääkitystä jne.
        Niin, että älä unta näe minun suostuvan siihen, josta olen kerran irti päässyt.

Olet vialloinen yksilö. Älä syytä ruokaa siitä että olet sairalloinen.

MInä voin syödä ihan mitä tahansa eikä ole paino- tai muitakaan terveysongelmia eikä lääkeitäkään tarvita. Mutta ninä olenkin terve yksilö, kaikin puolin.

• näin on
        ´90q4hioåsf9+ kirjoitti:

jos olet niin täydellisen dorka ettet näe mitä typeryyttä nämä mattila ja veijo edustavat niin asiasi ovat todella huonosti

Olenhan minä dorka koska pidän huolen terveydestäni.
        He, mattila ja veijo edustavat VHH:n terveellistä ruokavaliota.
        Sinä vastustat ihmisiä vaihtamaan ruokavalionsa terveellisempään ymmärtämättä mitä teet. Sinun pitäisi mennä päiväksi töihin sairaalaan jossa amputoidaan diabeetikkojen jäseniä. Monet näistä poloisista olisi ehkä voitu pelastaa, jos he olisivat kuunelleet näitä mattilaa ja veijoa. Tämä on toisiasia. Mutta te sydämettömät ihmiset ajattelette vain omaa napaa..
        Minä nimittäin tiedän tämän asian.

• näin se vaan on
        näin on kirjoitti:

Olenhan minä dorka koska pidän huolen terveydestäni.
        He, mattila ja veijo edustavat VHH:n terveellistä ruokavaliota.
        Sinä vastustat ihmisiä vaihtamaan ruokavalionsa terveellisempään ymmärtämättä mitä teet. Sinun pitäisi mennä päiväksi töihin sairaalaan jossa amputoidaan diabeetikkojen jäseniä. Monet näistä poloisista olisi ehkä voitu pelastaa, jos he olisivat kuunelleet näitä mattilaa ja veijoa. Tämä on toisiasia. Mutta te sydämettömät ihmiset ajattelette vain omaa napaa..
        Minä nimittäin tiedän tämän asian.

Mattila ja Veijo edustavat täydellistä idiootti-despotismia ravitsemuksen alalla eikä kummallakaan ole vähäisessäkään määrin objektiivista näkemystä tai halua käsitellä asiaa niin. Puhumattakaan että kumpikaan ei tiedä elintoiminnoista tuon taivaaallista.

He ovat laillasi vajavaisia, vammaisia tai mitä sanaa haluaa laisistanne vajakeista käyttääkin. Ja yksikään teistä ei käsitä eikä halua hyväksyä omaa epäkuntoisuutta vaan kuvittelee että niukkaravinteinen karppauksenne kaikkine hankaluuksineen ja karsittuinen elintarvikkeineen on pakko saada tyrkytettyä kaikille, niillekin jotkva ovat terveitä ja voivat syödä mitä tahansa pelkäämättä jatkuvasti uusia sairauksia ja lääkevuoria.

Hyväksykää sairautenne vaikka tyhmyytenne lieneekin siinä suurin este.

• näin on
        terve henkilö kirjoitti:

Olet vialloinen yksilö. Älä syytä ruokaa siitä että olet sairalloinen.

MInä voin syödä ihan mitä tahansa eikä ole paino- tai muitakaan terveysongelmia eikä lääkeitäkään tarvita. Mutta ninä olenkin terve yksilö, kaikin puolin.

Hyvä, että olet terve henkilö. Suurin osa ihmisistä ei voi sanoa näin. Mutta kuinka kauan olet terve? Olet nuori ihminen ja terveys kohdallaan. Minäkin sinun iässä naureskelin, miksi esimerkiksi vanhemmat ihmiset ovat huolissaan verenpaineesta. Ei naurata enää. Tämä kaikki on myös sinulla edessä, joten älä hosu. Siihen ei auta pahansuopa kirjoittelu.
        Minä pääsin pillereitä eroon VHH:n ruokavaliota noudattamalla.
        Toinen asia on noi viljat. Viljojen sisältämä gluteenia tai oikeastaa niiden proteeni lektiinit aiheuttaa jokaisella ihmisellä ongelmia, niin myös sinulla. Toisten systeemi vain kestää kuitenkin aina vanhuuteen asti, jolloin joudutaan vanhainkotiin potemaan muistin menetystä. Nuoret luulevat tämän hyvän terveyden kestävän ikuisesti, mutta jokaisen kello käy. On tietysti poikkeuksiakin, mutta harvassa.
        Lektiinit eivät pilkkoudu normaalissa ruoansulatusprosessissa. Tästä seuraa, että suolistoon joutuu suurikokoisia käsittelemättömiä proteiineja.
        Lektiinit sitoutuvat ruoansulatuskanavan reseptoreihin ja kulkeutuvat koskemattomina elimistöön.
        Mitkä lisää todennäköisyyttä autoimmuniteetin, allergioiden ja kemiallisten yliherkkyyksien kehittymiseen, kuten nivelsäryt, ihottumat ja kuten astma ovat seuraus jne.

• karps1
        näin se vaan on kirjoitti:

Mattila ja Veijo edustavat täydellistä idiootti-despotismia ravitsemuksen alalla eikä kummallakaan ole vähäisessäkään määrin objektiivista näkemystä tai halua käsitellä asiaa niin. Puhumattakaan että kumpikaan ei tiedä elintoiminnoista tuon taivaaallista.

He ovat laillasi vajavaisia, vammaisia tai mitä sanaa haluaa laisistanne vajakeista käyttääkin. Ja yksikään teistä ei käsitä eikä halua hyväksyä omaa epäkuntoisuutta vaan kuvittelee että niukkaravinteinen karppauksenne kaikkine hankaluuksineen ja karsittuinen elintarvikkeineen on pakko saada tyrkytettyä kaikille, niillekin jotkva ovat terveitä ja voivat syödä mitä tahansa pelkäämättä jatkuvasti uusia sairauksia ja lääkevuoria.

Hyväksykää sairautenne vaikka tyhmyytenne lieneekin siinä suurin este.

"Mattila ja Veijo edustavat täydellistä idiootti-despotismia ravitsemuksen alalla eikä kummallakaan ole vähäisessäkään määrin objektiivista näkemystä tai halua käsitellä asiaa niin. Puhumattakaan että kumpikaan ei tiedä elintoiminnoista tuon taivaaallista."

Höpsis päinvastoin, Puska ei ole saanut tuntiakaan ravintoalan koulutusta eikä ole ollut siitä tippaakaan kiinnostunut. Ajattele nyt, suomen tärkein terveysviranomainen kertoo julkisesti että rasvan vaarallisuudesta on tuhansia tutkimuksia. Ei sen vertaa ole perehtynyt tutkimustuloksiin, ukko vetää hatusta täysin paikkansa pitämättömiä asioita, joita levittelee jopa julkisesti. Jos tuo ei ole puoskarointia, niin mikä sitten ?

Mikä ihmeen porukka täälläkin tuollaista valehtelua tukee?

• näin on
        karps1 kirjoitti:

"Mattila ja Veijo edustavat täydellistä idiootti-despotismia ravitsemuksen alalla eikä kummallakaan ole vähäisessäkään määrin objektiivista näkemystä tai halua käsitellä asiaa niin. Puhumattakaan että kumpikaan ei tiedä elintoiminnoista tuon taivaaallista."

Höpsis päinvastoin, Puska ei ole saanut tuntiakaan ravintoalan koulutusta eikä ole ollut siitä tippaakaan kiinnostunut. Ajattele nyt, suomen tärkein terveysviranomainen kertoo julkisesti että rasvan vaarallisuudesta on tuhansia tutkimuksia. Ei sen vertaa ole perehtynyt tutkimustuloksiin, ukko vetää hatusta täysin paikkansa pitämättömiä asioita, joita levittelee jopa julkisesti. Jos tuo ei ole puoskarointia, niin mikä sitten ?

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
        Minä olen ajatelluta kyseessä yksi korkeintaa kaksi henkilöä, jotka kirjoittelee ja vastailee. Jotkut epäilee kyseessä olisi alias Altti, joka kirjoittelee IL palstalla.
        Minä en asiaa tiedä. Tietenkin nämä kirjoittajat saa myös muut samanhenkiset koulupojat kirjoittelemaan ja kirjoittelevat mitä mieleen tulee.
        Jokin aika takaperin eräs poika myönsi kysyttäessä kirjoittavansa, kun se hänen mielestä on niin hauskaa kiusata vhh papparaisia.

Puska aina vetoaa niihin tuhansiin tutkimuksiin. Huono puoli on siinä hänen jäädessä eläkkeelle menevät ne tuhannet tutkimukset hänen mukana myös eläkkeelle. Talvenmittaan on julkaistu monia Puskaa pönkittäviä kirjoituksia ja itä-suomen Yliopiston monia huuhaa tutkimuksia. Ilmeisesti näillä touhuilla pidetään Puskan maine korkealla kunnes eläkepäivät koittaa.
        Eihän Puska ole tehnyt päivääkään kliinistä työtä, pelkkä teoriikko. On monia konstia päästä pinnalle.

• hoitokaan auttaisi?
        karps1 kirjoitti:

Ihan sama mitä Puska on tai ei. Nämä kaksi mainittua tyyppiä palstalla ovat täydellisiä idiootti-despootteja, joiden kummankin pitäisi mennä psykiatriseen hoitoon, aloittaen kgnitiivisesta terapiasta.

• näin on
        hoitokaan auttaisi? kirjoitti:

Ihan sama mitä Puska on tai ei. Nämä kaksi mainittua tyyppiä palstalla ovat täydellisiä idiootti-despootteja, joiden kummankin pitäisi mennä psykiatriseen hoitoon, aloittaen kgnitiivisesta terapiasta.

Kenestä mahdat puhua?
        Täällä on joku joka aloittelee kymmeniä uusia uusia ketjuja,
        Sama henkilö myös vastailee niihin. On oikein järkevää ja hienoa.
        Mikä on muuten motiivisi tällaiseen menettelyyn?

• 1/1000

Tuhannen ihmisen pitää uhrata terveytensä karppaukselle ja siitä joukosta löytyy ehkä yksi joka lähtee Heikkilän "hoidettavaksi". Hänet sitten rutistetaankin kuiviin maallisesta mammonasta.

• itkua tiedossa

Ihmiset äänestävät jaloillaan, voisi sanoa.

Karppaus on pelkkä iso pila. Se naurattaisi jos ei olisi kysymys niinkin vakavasta asiasta kuin ihmisten sairastuttamisesta.

• 275

Jos iltalehdissä ei puhuta karppauksesta niin se ei tarkoita, että ihmiset olisivat sen lopettaneet. Taidat olla hieman yksinkertainen ?

• näkyypi siellä

Karppauksen muoti-ilmiömäinen nousu ja etenkin tuho näkyy kyllä muuallakin uutisoinnissa kuin iltalehdistössä.

• Kiila-Autostasi

Karppaus ei mainostamallla parane. Tyyli on kuin myisi Ladaa Mersuna.

• harmittaako

Harmittaako?

• Kiila-Autostasi
        harmittaako kirjoitti:

Harmittaako?

En osta Ladaa Mersuna. Jotkut kyllä tekevät niin.

• raha puhuu

Kyllä suurin osa ihmisistä tunnistaa huuhaan.. sääli niitä jotka lankeavat.

• siitähän se

On se hämmästyttävää että ei kaiken terveeksi ja kuolemattomaksi tekevä kuuri saa tuulta alleen... vai olisiko kysymys siitä että ihmiset eivät niele ihan mitä tahansa tuubaa?

• näin se vaan on

Onhan tässä karppaamisessa niin selkeät näennäistieteen merkit että jos joku siihen haksahtaa niin pitää olla aika heikossa hapessa, noin älyllisesti.

• Antti Heikkilä

Tämä kannattaa pitää esillä.

• stranger2

Kuinka moni teistä karppauksen vastustajista on kokeillut kyseistä ruokavaliota? Miksette kokeilisi sitä ihan käytännössä, se olisi noin 100 prosenttia fiksumpaa toimitaa, kuin karppaajien haukkuminen 24/7.

• Antti Heikkilä

Olisko ollut 50-luvun puolella kun Atkin puhui karppauksesta.

Nyt karppaus on tunnettu joka puolella maailmaa muta 40 vuoteen ei karppaajien määrä ole lisääntynyt.

Osansa selittää se, että karppaajia kupsahtelee vanhemmasta päästä sen mitä uudempia tulee. Eikä karppaajan elinikä ole kovin pitkä.

• miksi ei näin

Eikö olisi viisainta että valtio ostaisi rasvatohtorien kirjat? Ne voisi vaikka polttaa, sinä tulisi energiaa ja kansanterveyttä ei huononnettaisi. Ja rasvatohtori lopettaisi haitallisen kuurin myymisen.

• he heehe he

Tyhjä ei saa tuulta alleen...

• samarkand

Olen kokeillut karppausta.Aloitin vuonna 2006.Ainoa syy tähän oli noin viiden kilon ylipaino.Mitään sairauksia tai vaivoja ei ollut.Luin Antti Heikkilän kirjan Ravinto ja Terveys ja noudatin sieltä löytyviä ohjeita tarkkaan.Karppasin pari vuotta ja tuloksena oli merkittävä painonnousu ja astman puhkeaminen.En silloin osannut yhdistää karppausta ja astmaa,mutta nyt ymmärrän senkin.

http://www.naturalnews.com/039914_asthma_processed_foods_standard_American_diet.html
      Nykyään olen pudottanut painoa syömällä normaalia ,lisäaineetonta kotiruokaa(paljon vihreitä vihanneksia,mustikoita,kohtuudella rasvaa,ruisleipää ja jopa perunaa).Astmaoireet vähentyneet huomattavasti.
      Eli ,karppaus ei sovi kaikille.

• Patologiaa

Kannattaisi sunkin Lutuunen miettiä vhh:lle siirtymistä ihan kokonaan! Loppuisi ensimmäisenä vaivana tuo patologinen valehtelu.

• Patologiaa

• VP?

12 vuotias kaveripiiristä oman tyhmyytensä takia poispotkittu finninaamainen itsensä yöllä kastelija istuu äitinsä koneen takana ja kirjoittelee älyttömyyksiään mm. minun nimimerkilläni..
      Kiitos siitä, sivun kirjoittajamäärä tippuu kukuajan ja lukijoitahan on ollut jo pitkään hyvin vähän.
      Kiitos avusta, blogini lukijamäärä kasvaa koko ajan. Siellä on asiallista tietoa eikä häirikkösian jokelluksia.

Jatka hyvää työtäsi mutta pidä kiirettä, sivu kuolee.

• VP?

Olen 72 vuotias, kaveripiiristä oman tyhmyyteni takia poispotkittu finninaamainen itseni yöllä kastelija. Istun äitini koneen takana ja kirjoittelen älyttömyyksiä foorumille ja blogiini.
      Kiitos siitä, sivun kirjoittajamäärä nousee kokoajan ja lukijoitahan on ollut jo pitkään hyvin paljon.
      Kiitos avusta, blogini lukijamäärä laskee koko ajan. Siellä ei ole asiallista tietoa vaan häirikkösian, eli minun, jokelluksiani.

Jatka hyvää työtäsi mutta pidä kiirettä, blogini kuolee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      64
      4041
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3845
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      399
      3649
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      86
      3471
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3209
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2698
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2685
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      121
      2562
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2219
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2219
    Aihe