vaihda työpaikkaa!

been there

Haluan kertoa kaikille teille, jotka olette työpaikkakiusattuja oman tarinani. Olin työssä eräässä pitkään omalla alalla toiminnassa olleessa tunnetussa yrityksessä melkein neljä vuotta. Ensimmäisen ja toisen vuoden viihdyin hyvin, mutta sitten kaksi osastoa yhdistettiin ja helvetti alkoi. Osaston vanhempi nainen vainosi minua ensimmäisestä päivästä lähtien. Hän jäi juuri tuolloin osa-aikaeläkkeelle ja piti milloin sattui vapaapäiviä. Jos halusin loman johonkin tiettyyn paikkaan, hän varmasti halusi päällekkäin ja pisti minut peruuttamaan lomani. Puhui pahaa selän takana ja usutti pari muuta työntekijää myös minua vastaan. Ja mikä pahinta koska oli osaston kuningatar ja ollut talossa useita kymmeniä vuosia, sai myös pomon tarkastelemaan tekemisiäni. Vihjaili minulle koko ajan, että kannattaa etsiä uutta työpaikkaa tai että minut voidaan siirtää toiselle osastolle.Olin todella tunnollinen ja hyvä työntekijä, joten tilanne tuntui kammottavalta!!!!Aina löytyi valittamista joko tältä kuningattarelta tai hänen puolelleen saamilta ihmisiltä. Vaikka sain asiakkailta hyvää palautetta, jouduin pomon puhutteluun, koska hän oli kuulemma saanut minusta huonoa palautetta ja sain suullisen varoituksen. Tämä ns. palaute osoittautui kuitenkin myöhemmin keksityksi ja selväksi savustusyritykseksi. Uskomatonta käytöstä pomolta, joka kyllä oli muutenkin aivan epäpätevä henkilöstöasioiden suhteen.Kaksi vuotta annoin itseni kärsiä. En jaksanut lähteä. Se oli virhe.En enää hymyillyt, aloin olla koko ajan flunssassa ja työaamuisin maha oli ihan kuralla, parisuhde kärsi ja mikään ei tuntunut mukavalta. Jälkikäteen tunnistan oireet.Viime kesänä en enää myötäillyt näitä piinaajia ja en suostunut peruuttamaan lomaani. Pomoni suuttui lopullisesti ja tämän jälkiseurausten takia olin lähellä burn outtia. Mukavat työkaverit, jotka tukivat minua vastaan näitä ei-mukavia työkavereita kertoivat minulle jälkikäteen, että he olivat olleet todella huolissaan minusta. Samaa sanoivat lähipiirini. Kukaan ei ollut vaan sanonut sitä minulle suoraan. Mieheni sanoi, mutta jotenkin olin tilanteessa aivan lukossa, joten vaikeata lähteminen olisi ollutkin ilman sattumaa. Minulle tarjottiin työpaikkaa. Siitä sain lipun pois henkisestä helvetistä!!!!!!!Älkää odottako kohtalotoverit noin kauan. Itse olen tällä hetkellä aivan ihanassa firmassa, jossa on todella hyvä henki. TÖihin on mukava mennä ja PYSTYN HYMYILEMÄÄN!!!!!!!!!!Toista kertaa en suostu moista kohtelua kärsimään.EIKÄ tarvitse sinunkaan!

2

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin pitää tehdä

Mutta entäs kun ikää on yli 50 vuotta. Silloin ei uskalla toimia noin, koska uutta työpaikkaa on hyvin vaikea saada. Siinä ei silloin auta kuin jotenkin rimpuilla ja jaksaa, vaikkei jaksaisikaan.

• työkyvytön

Minä tein niin tyhmästi, että sinnittelin kiusattuna liian kauan, koska kuvittelin kiusaajieni lopulta kyllästyvän. Nyt olen käytännössä työkyvytön, mutta saan työttömyyskorvausta.

Tilanteeni olisi nyt toisenlainen, jos joku olisi tukenut ja rohkaisut minua. Työkaverit, esimiehet, sukulaiset, ammattiauttajat yms. jättivät minut aivan yksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      73
      2622
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1702
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1670
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1555
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1528
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      26
      1236
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      25
      1088
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1032
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1012
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      79
      986
    Aihe