Olimme kaupungin valoissa juhlimassa, ihan kohtuulaatuisessa ravintolassa.
Illanmittaan tutustuin miellyttävään ja kaikin puolin (viellä silloin) fiksunoloiseen aikuiseen naiseen. Sovimme että soittelemme, koska jouduin meidän seurueen mukana lähtemään.
Tässä sitten soiteltiin, silloin jo olisi pitänyt raksuttaa, saldo vähissä, voitko soittaa hänelle ?
Parikin kertaa sitten kyselin häntä kaupungille syömään ja tanssahtamaan, ei voinut lähteä, ei kuulema ylimääräistä rahaa.
Ei kaupungillakäynti olisi maksanut kuin enintään muutaman kympin.
Minut kutsuttiin pieneen yksiöön istumaan iltaa, ohjeistuksena oli, tuothan pientä syötävää, toinhan minä. Asunnossa ei varattomuus näkynyt.
Miten hyvässä ammatissa toimiva lapseton nainen voi olla noin rahaton? Tuolla ammatilla elätetään usein puoliso ja lapset.
Jotenkin mielenkiinto on lopahtamassa ko. naisen suhteen, jos järkiselitystä ei tuoda eteeni, naisentoimesta.
Rahaton nainen.
14
616
Vastaukset
- MoneyPenny2
En tajua miten rahatilanne vaikuttaa sinuun noin voimakkaasti, varsinkin kun kyse ei ole mistään työttömästä, koulujakäymättömästä tytöstä...voihan olla, että hän maksaa asuntovelkaa jne. vai pelkäätkö, että ulosotto vie? mitäs sitten jos näin on? onko se nyt maailmanloppu jos kyseessä on muuten mukava ihminen?
- rumamies
Ei naisetkaa huoli työtöntä miestä. Työtön ei välttämättä ole varaton. itse ainakin voisin viedä naisen raflaan syömään vaikka olen työtön. Jospa se nainen ei osaa säästää ja laskuja on pilvin pimein niin rahaa ei jää ruokaan ja elämiseen. Monet ei osaa huolehtii taloudestaa ja elävät yli varojensa.
Itse ainakin ostan vain tarvittavan ja säästän. Tosin ei mulla ole menoja hirveesti. Kuntosali jäsenyyden pystyn maksaa joka kuu. En käy baareissa enkä rafloissa, ei ole kavereita joten rahaa mulla ei kulu mihinkään. Pätkätöitä on välillä mut ei niistä hirveesi tienaa eika ne kestä kauaa yleensä joten säästän nekin rahat. - Kerran velkaisen
Naisen kanssa seurustelleena, minäkin olisin hyvin varovainen.
Toisen velkaisuus tai kyvyttömyys suunnitella rahankäyttöä, vie pohjan kaikelta yhteiseltä.
Lopulta Exkumppanini ei maksanut edes osuuttaan vastikeesta, vaikka ansaitsi lähes yhtäpaljon kuin minä.
Pitäkää näppinne erossa työttömistä, velkaisista tai kyvyttömistä hallita rahankäyttöä.
Varakas tai toimeentuleva tarvitsee vastaavan puolison, ettei tarvitse rahasta murehtia. - Papiljonki
Sanoit että asunnossa ei varattomuus näkynyt. Siinä sulle vastaus. Kerropas vielä naisen habituksesta, minkäs merkkinen veska olalla roikkuu? Silloin kun maksellaan yksin asuntovelkoja, laatuhuonekaluja tai merkkivaatteita ja asusteita, voi tili huveta oikeasti aika nopeasti. Kunnon merkkilaukusta voi parhaimmillaan joutua maksaa tonnin. Samoin jakkupuvut töihin maksaa rahaa. Mitä paremmassa asemassa olet, sitä enemmän sun naisena monesti kiinnitettävä huomiota ulkoiseen viestintään. Vai mitä sanoisitte esim. naispankinjohtajasta joka pysäköi vanhaa ladaa työntekijänsä bemukan viereen. Kyllä se on naisilla bisneselämässä ihan sama kuin miehillä. Täytyy olla tittelinsä mukainen. Vaikka miehet eivät ehkä niin helposti lue asusta sen laadukkuutta, niin naiset lukevat. Pelkkä laukun kuosi kertoo onko pradaa vai vuittonia. Siihen en ota kantaa onko tuo elämäntyyli järkevä. En itse elä niin mutta ymmärrän naisena ja hyvätuloisen bisnesnaisen ystävättärenä ulkoisen habituksen merkityksen. Plus siihen että naiset ei välttämättä syö kovasti kotona ja siksi kaapit tyhjinä. omat rahani menee ravintolalounaisiin ja illallisiis, tyhmää tiedän mutta kun ei ole rahaa kokata. Käytän lounasseteläitä ja olen aina pa. On opintovelka, paljon velkaa kalusteista, merkkivaatteita en käytä mutta joka kuukause menee yli satanen kampaamoon. Punainen tukka ei tuu ilmaseksi. Naisilla nyt vaan on roolijakojen takia paljon enemmän menoja. Minullakin mies mutta kalusteetta olisimme jos häntä odottaisin maksumieheksi. oman kodin sisustaminen ei häntä kiinnosta joten se on mun velvollisuus. Ota selvää ennenkuin menetät kiinnostuksei!
- Papiljonki
rahaa kokata, piti olla aikaa kokata. Tai haluakaan :)
- iö.guljl.
Tämän on pakko olla provo...
Tai sitten olen keskisuuressa etelä-suomalaisessa kaupungissa esimiesasemassa työskentelevänä naisena auttamattomasti pudonnut kehityksen kelkasta, koska en omista tonnin laukkuja ym. Palkkani riittää mainiosti asuntolainan lyhennykseen, laadukkaisiin vaatteisiin JA RUUAN OSTAMISEEN, vaikka naisvaltaisen alan liepeillä työskentelevänä en erityisen hyvää palkkaa saakaan. Jopa uusia huonekaluja minulla on varaa ostaa - kyse on asioiden tärkeysjärjestykseen laittamisesta. Satasen kantaminen kampaamoon kuukausittain on silkkaa hölmöyttä - tyylikkään kampauksen saa ylläpidettyä pienemmälläkin budjetilla.
Aloittajalle sanoisin, että pidä tuollainen siipeilijä matkan päässä itsestäsi. Minusta olisi hiton noloa vieraita kutsuessa sanoa, että kai tuotte omat eväät mukana... - Fakta homma 555
iö.guljl. kirjoitti:
Tämän on pakko olla provo...
Tai sitten olen keskisuuressa etelä-suomalaisessa kaupungissa esimiesasemassa työskentelevänä naisena auttamattomasti pudonnut kehityksen kelkasta, koska en omista tonnin laukkuja ym. Palkkani riittää mainiosti asuntolainan lyhennykseen, laadukkaisiin vaatteisiin JA RUUAN OSTAMISEEN, vaikka naisvaltaisen alan liepeillä työskentelevänä en erityisen hyvää palkkaa saakaan. Jopa uusia huonekaluja minulla on varaa ostaa - kyse on asioiden tärkeysjärjestykseen laittamisesta. Satasen kantaminen kampaamoon kuukausittain on silkkaa hölmöyttä - tyylikkään kampauksen saa ylläpidettyä pienemmälläkin budjetilla.
Aloittajalle sanoisin, että pidä tuollainen siipeilijä matkan päässä itsestäsi. Minusta olisi hiton noloa vieraita kutsuessa sanoa, että kai tuotte omat eväät mukana...Tämä on provo, ja aloittaja on itse tyhjätasku. Se kirjoittaa usein näitä kuvitelmiaan täällä eri palstoille. Parhaiten sen tunnistaa lauseesta '' Itse en ole tai Itse olen sitä mieltä,,,'' Ei kannata välittä, hieman sekaisin oleva kaveri.
- Papiljonki
No, itse helsingissä asuvana voin sanoa, että vuokramme on kuussa 1800e kk. Hiuksinen leikkaaminen ja värjääminen maksaa halvimmassakin paikassa tuon satasen. Ei taida teidän kaupungin hintataso olla ihan tätä samaa??? Ja siitä vaatteiden laadukkuudesta ja hinnasta voi olla montaa mieltä. Frendini käyttää Pradan asusteita, Burberryn vaatteita ja ajaa uusinta audia. Maksaa asuntoaan pois. Käteen ei jää JUURI mitään yli 5000e kk palkasta. Harrastaa pelkkää urheilua, syö kotona. Tosin hänen rahattomuutensa syy on yli 3000e auton lyhennykset kun haluaa maksaa auton HETI pois. Eli on näitä kuluja ihmisillä erillaisia ilman mitään provoiluja. Se ettet sinä koe tarvetta muotilaukulle ei sitä tarkoita etteikö joku kollegoistasi olisi sitä mieltä ettei sinulla sellaista täytyisi olla. Selän takana puhuminen kun on juuri sitä selän takana puhumista ;)
Itse tosiaan en omista mitään kallista eikä mulla ole edes tarvetta siihen. Työssäni en tarvitse jakkuja enkä dimangisormuksia. Ehkä tällainen "pukeutuminen ja satuksen stailaaminen" on myös ammattialaan liittyvä juttu. Tuskin jonkun Kelan paikallisjohtajan tarvitsee Bemarilla ajella... - hmm.
Eivät kaikki köyhät naiset pyydä mieheltä mitään. Joukkoon mahtuu erilaisia persoonia sukupuolesta riippumatta.
- Jaska 48
Mutta ei kukaan näistä "hyvätuloisista" ole niin nollabudjetilla liikkeellä ettei joku satunnainen kaupungille meno mahtuisi siihen, jos asiat muuten on kunnossa?
Höpöttäkää vaan autosta & asunnosta & etc..... - Ehkä pihi
Nainen voi olla äärimmäinen pihi. Näitä ihmisiä on todella paljon. Erityisesti jos tuntematon on kyseessä, pihi ihminen tekee kaikkensa, jotta ei joudu käyttämään yhtään omaa euroa tuntemattoman ihmisen menoihin. Ahneutta osoittaa sitten jo se, että hän pistää sinut maksamaan vielä omatkin menonsa. Pihiys on hyvä luonteenpiirre, mutta eräillä ihmisillä se menee mahdottomuuksiin.
- 5412yy5
Piheys on hyvä luonteenpiirre mutta voi muuttua itaruudeksi.
- Jaska 48
Ei piheys selitä "asunnossa ei varattomuus näkynyt" AP:n lausahdelmaa.
Lähinnä olisi pitänyt lukea: "asunto oli supersiisti, mutta nuhjuinen / vanhoilla huonekaluilla sisustettu..
Höpöttäkää vaan autosta & asunnosta & piheydestä & etc..... - Kyllä se siitä
Ehkä se ei ollutkaan naisen asunto.... tai sitten nainen on hyvin toimeentuleva ja kyllästynyt maksamaan penniäkään rahattomille miehille. Jos mies kutsuu kaupungille olisi hän voinut tarjota!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455000Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481129- 131063
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8947Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713