Poskilävistys. apua!

poskilävistys

Mua kiinnostais ottaa poskilävistys kesäkuussa helsingissä mutta pelkään sitä "kuoppaa", josta kaikki varoittelee.
Olisiko kellään linkittää kuvaa, missä koru on otettu pois ja poskeen on jäänyt kuoppa? En ole nimittäin oikein saanut selkoa, että millainen se on.
Toinen huolenaiheeni on se että milloin sen korun saa ottaa jo hetkeksi pois? Saako jo kahden viikon sisällä? Jos ottaa silloin niin meneekö heti umpeen ja jääkö se kuoppa siihen?
Ja kuinka vanhana saa ottaa poskilävistyksen?
Kiitos jos vittit vastata :)

19

5901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyiolkoon

      No ootko varma että ees haluut semmosen? Ihan järkyn näköstä kun keskellä poskea on reikä, tuskin kuitenkaan loppuelämääs haluut sitä pitää ja on vaikeempaa saada työpaikkaki noin näkyvien läväreiden kanssa. Ainakin musta ne näyttää ihan naurettavalta mutta mikäs siinä jos tykkää......

      • duh

        Vaan eka on oikeasti läväriarvet, toinen on hymykuopat ja toinen meikillä tehty hymykuoppa.


        Hymykuopat on yleisesti tavoiteltu piirre, niinkun pisamat.


    • lävärinhaluava

      Mäki haluun poskilävärin ! Mutta kuoppa kammottaa jos vanhempana otan korun pois..
      Oon nyt 15, eli voinko jo hankkia lävistyksen?

    • Kaikille ei tule sitä kuoppaa tai se palautuu korun ottamisen jälkeen, mutta kannattaa kuitenkin siihen varautua. Itselleni ei ole kuoppia tullut. Lävistys paranee vähintään kuukauden, sitä ennen korua ei voi vaihtaa (eikä myöskään ottaa väliaikaisesti pois) ilman että lävistys ärsyyntyy. Yleensä 16-vuotiaat voivat ottaa lävistyksen ilman vanhempien lupaa, 14-vuotiaat vanhempien luvalla, riippuu toki paikasta, kannattaa kysellä etukäteen :) Itse suosittelen poskilävistyksiä, tosi söpöt!

      • kyselijä7829

        No jos ottaa parin viikon sisällä korun pois kuin aloittaja kyseli, niin meneekö silloin umpeen nopeasti ja voiko jo silloin jäädä kuoppaa?
        Voiko jollakin jäädä hymykkuoppa? Niin että sellaista pientä kuoppaa ei jää mutta jokin lihas vain vaurioituu ja hymyillessä on hymykuoppa? Onko edes mahdollista? :D


      • Anonyymi
        kyselijä7829 kirjoitti:

        No jos ottaa parin viikon sisällä korun pois kuin aloittaja kyseli, niin meneekö silloin umpeen nopeasti ja voiko jo silloin jäädä kuoppaa?
        Voiko jollakin jäädä hymykkuoppa? Niin että sellaista pientä kuoppaa ei jää mutta jokin lihas vain vaurioituu ja hymyillessä on hymykuoppa? Onko edes mahdollista? :D

        korua ei saa ottaa pois koska se paranemis aika on pidempi ku vain kuukausi poski on kuitenkin niin paksu ja turvotus kestää pitkään paranemis vaiheessa 😏


    • Kyllä varmaankin umpeutuu melko nopeasti. Muutenkaan ei kannata ottaa lävistyskorua parantumisvaiheessa väliaikaisesti pois, koska korun liikuttelu lävistysreiässä ärsyttää tuoretta lävistystä ja voi saada sen tulehtumaan tai "aukeamaan" (vuotamaan verta) uudelleen, jolloin parannusvaihe on aloitettava taas alusta. Kuopan syntyminen on hyvin yksilöllistä, en ole koskaan kuullut että varsinaista hymykuoppaa (joka näkyy vain hymyillessä) olisi kellekään jäänyt.

      • Anonyymi

        minulla jäi syvät hymykuopat poskilävistyksistä eikä minulla ollut ne kun vain kaksi vuotta poskissa se on tosi yksilöllistä kaikille ei juuri jää mitään ja toisille taas voi jäädä


    • tjanko antseint

      Noh, mulla komplisoitui toinen poskilävistyksistäni niin, että sinne tuli jostakin syystä mätäontelo. Toinen lävistys parani normaalisti.

      Komplisoitunut lävistys oli vuoden ajan sinertävä, lisäksi sinne jäi mätäpatti, jota ihotautilääkäri käski seuraamaan samaisen ajan. Mikäli patti ei laskisi antibioottikuurien sekä ajan kanssa, pitäisi se avata skalpellilla.

      Skalpellointi avaa arven kotelon, joka vetää ihoa sisäänpäin arpikudoksen alueelta. Itselleni jäi molemmista todella syvälle vetävät kuopat, jotka ovat tehneet minulle jopa naurujuonteet. Hymyni meni suoraan sanoen piloille. Aloin jostain syystä saada muitakin iho-ongelmia näiden lävistysten jälkeen. Minulla on ollut yhteensä 30 eri lävistystä, ja nämä ovat ainoat, joita aidosti KADUN.

      Paremmin parantunut ja ns. terve poskilävistys jätti jälkeensä reiän näköisen arven (kuten ensimmäisessä kuvassa, jonka joku linkitti, http://news.bme.com/wp-content/uploads/2011/04/cheek1.jpg , joka menee hemmetisti ENEMMÄN kuopalle hymyillessä....). Niistä eivät enää korut mene läpi, tästä on nyt kolme vuotta aikaa. Iho ympärillä kompensoi arpien aiheuttamaa venytystä, ja olen saanut kunnon juonteet, suoraan sanoen rypyt arpien alueelle.

      En voi suositella kenellekään. Kävin kirurgin konsultaatiossa, joka sanoi lävistysten olleen hyvin tehdyt (ammattilaisella kävin) ja oikeisiin paikkoihin laitetut, eivät ole aiheuttaneet esim. hermovaurioita tms. Mutta arven sijainti ja ihon venytys aiheuttaa ihossa jo tuntemuksia. Joudun arpikorjauksesta maksamaan aika huiman hinnan, mutta se on arven ympärysihon parhaaksi. Lisäksi tarkistetaan, onko toisen arven ontelo sittenkään kokonaan tyhjä.

      Lävistys voi siis umpeutua nopeasti, mutta hyvin parantunut poskilävistys jättää kuopan SEKÄ reiän herkemmin, kuin esimerkiksi tulehtunut lävistys, ainakin minulle jätti.

      • ei ikinä enää.

        Samaa mieltä siitä etten itsekkään suosittelisi kenellekkään.
        Mainittakoon, että olen omistanut/omistan yli 10 lävistystä, ja olen hygieeniasta yli-tarkka,mutta posket on myös minulla ainoa joita en suosittele kenellekkään.

        Omani ei onneksi ollut noin radikaali kuin ylempi tapaus, mutta molempien poskieni sisäpuolen limakalvoon muodostui kamalat isot patit, n. peukalon ensimmäisen nivelen kokoiset, posken sisä pinta oli aivan sinisiä verisuonia täynnä ja toinen poskikoruista upposi poskeni sisään.Katastrofi.
        Kävin myös ammattilaisella (helsingissä), mutta lopputulos oli silti tämä.

        Jouduin käymään asian takia terveyskeskuksessa ja myöhemmin kirurgilla, jonka jälkeen päätimme että otan korut pois. Patit on onneksi laskeneet korujen pois ottamisen jälkeen, mutta edelleen tunnen kielellä missä korut ovat olleet :/

        LUOJAN KIITOS, arpia ei muodostunut ulkopuolelle.
        Ja mitä kuoppiin tulee, itselleni muodostui vain söpöt hymykuopat hymyillessä, mistä olen vain iloinen :) eli tuuriakin oli.


    • I Love it! So cute<3

      Hei Olen 15-vuotias tyttö ja ihailen melko paljon poskilävistyksiä ne tosi ihania mutta ne eivät välttämättä sovi kaikille! mut minun ystävä sano et mulle sopis poskilävistys. ja oon vähän miettiny et jääks siintä tosiaankin ne kuopat mun elämä olis pilalla jos ne jäis mun poskeen :/ enkä haluasi niin käyvän.. Niin ja vielä et paljonko olisi poskilävistyksen hinta? ja sattuuks se Paljon :o se vähän pelottaa oon hulluna yhteen julkkikseen jolla on poskilävistys hän on niin ihana! Mut olis tosi kiva jos joku vastaisi miellään pian ;) Tack!

      • I hate everything

        No ihaile nyt tyttölapsi tuota poskilävistystä tai käy koulusi loppuun ja opettele käyttämään järkeäsi.


      • thinkaboutit

        Mieti tosi tarkkaan haluatko vielä 10 tai 20 vuoden päästä poskilävistystä tai sen tuomia mahdollisia reikiä/arpia. Siinä menee kaunis iho pilalle, ja arvet saattavat muistuttaa pahoja aknearpia. Sulla on vielä kokonainen elämä edessä, ja tuollainen asia saattaa vaikuttaa jopa työpaikan saantiin ja urakehitykseen tietyillä aloilla. Oletko valmis mahdollisesti luopumaan sellaisesta? Omasta henk.koht. mielipiteestäni parempi olisi luopua poskiläväristä, koska et kuitenkaan aio pitää sitä loppuelämääsi. Makuja on monia, kaikki tykkäävät eri asioista. On kuitenkin tärkeää pohtia hyvin tarkkaan, myös tulevaisuutta ajatellen. Itse halusin esimerkiksi teinivuosinani erään tatuoinnin erääseen kehon alueelleni. En koskaan hankkinut sitä, koska pelkäsin etten pitäisi siitä enää "aikuisena". Ja oikeassa olin. Nyt vain tyytyväinen silloisesta päätöksestäni!


      • 15v

        Minulla jäi reikä poskeen. Silleen ettei se ole kokonaan läpi vaan siinä on korun paksunen pyöree "reikä" se näyttää ihan reiälle.


    • Hhannaa

      Itse otin poskilävistyksen 2,5kk sitten.. Ei ole ollut yhtään mitää valittamista ! Ammattilaisella kävin ottamassa 40e maksoi. :)

    • 422220

      Olen 15 vuotias , Tehtiin kaverin kanssa poskilävistys kuukausi sitten. Ei sattunut yhtään verrattuna muihin lävistyksiin joita oon ottanut (kielilävistys, septum, labret, napakoru, kulmakoru) ja parantui tosi nopeasti kun osasi hoitaa oikein (puhdistaa jne)

    • Anonyymi

      Vastaan ikuisuuden vanhaan postaukseen, mutta siis suosittelen harkitsemaan poskilävistyksiä tarkkaan. Itselläni on poskikorut ja tiesin kyllä itse, mihin lähdin. Poskilävistykset on tunnettu siitä, ettei ne parane välttämättä ikinä. Mulla on ollu nämä nyt yli vuoden ja edelleen valuu kudosnesteitä ja muuta paskaa nii saa olla koko ajan putsaamassa. Ei kuitenkaan ollu missään vaiheessa kipeät, että sinänsä helpot. Onhan nää kyl kaiken vaivan arvoset ku näyttää niin kivalta, itellä on paljo lävistyksiä ja nää on ehdottomasti lempparit! Jos oot valmis näkemään vähän enemmän vaivaa kuin lävistyksiin yleensä, niin suosittelen ^.^

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe