Mun kahden viikon vesipaasto

Vesipaastotyttö

Nyt tänään alkaa mun kahden viikon vesipaasto: juon siis ainoastaan vettä näinä päivinä, ainakin 1,5 litraa per päivä. Oon nuori nainen ja tällä hetkellä pituutta on 168cm ja painoa 73kg. Toivon, että paino tippuis alemmaksi ja paaston jälkeen siirtyisin terveellisimpiin elämäntapoihin. Päivittelen tänne jokaisen päivän jälkeen miten päivä on menny ja millanen olo on ollut. Laitan myös kropan kuvat tänne kerran viikossa ja puntarilukemat joka kolmas päivä. Tässä on nyt lähtökuva, jep järkyttävää..

http://aijaa.com/bTqBwO

8

1551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesipaastotyttö

Ensimmäinen päivä ohi. Olo oli kokoajan ihan normaali, vähän illasta päänsärkyä mutta ei huipannut tai vastaavaa. Yllätyin itekkin. Näpit pystyin pitämään erossa herkuista ja kaikista muustakin ruoasta, joka johtuu varmaan tästä alkumotivaatiosta. Join kaks litraa haaleeta vettä, vaikka vesi ei oikein meinannu alas mennä. Jostain syystä tuo lähtökuva ei tullu tohon ensimmäiseen viestiin, niin tässä se nyt sitten siis edelleen on..

http://1.bp.blogspot.com/-GzN5rfmXjFY/UTP830IZaJI/AAAAAAAAANM/1_nxgPKjn7A/s1600/kuvakropasta.jpg

• samalla linjalla

kai sun jotain vitamiinii tai ees vähän kurkkuu pitäis syyä.. :/

• Vesipaastotyttö

Toinen ja kolmaskin päivä ohi. Suhteellisen helposti on menny. Kerran pureskelin leipää iha muina ihmisinä ja sitten muistin että ainii tää paasto ja piti sylkästä ulos. :D Vettä kumpanakin päivänä oon juonu 1,5 litraa vaikka väkisillä pitikin juoda.. Tästä jatketaan.

• Paastoukko

Olen viidettä päivää sitruunamehupaastolla. Painoa on lähtenyt 5,2 kg. Koko ajan on nälkä. Tv sta tulee koko ajan ruokaohjelmia ja -mainoksia. Hajuaisti on herkistynyt huomattavasti. Kaikkialta haistan ruuan tuoksuja. Olo on energinen. Olen alkanut heräilemään viideltä aamulla ja siivonnut enemmän kuin koskaan ; ) normaalisti herään klo 9 aikoihin.

Join toisen paastopäivän iltana glaubersuola liuoksen.. 4 dl vettä ja apteekista. 30 g glaubersuolaa. Noin kolme tuntia myöhemmin alkoi vesiripuli. Seuraavat 4 tuntia joutui käymään vessassa 5 kertaa. Kevenin 1,2kg! Suolessa on aika paljon tavaraa. Sen jälkeen olen tehnyt suolihuuhteluita aamuisin. Kolmas päivä on ollut hankalin. Nyt olo on parempi kuin normaalisti.

Suosittelen että luet paastokirjallisuutta. Täällä netissä saa kaikenlaisia neuvoja, mutta osa on todella asenteellista. Kirjallisuudessa asiat on kerrottu omalla nimellä ja ajatukset ja mielipiteet on perusteltu. 1,5 litraa nestettä päivässä on kyllä minimi. Paljon juomisen tarkoituksena on se että elimistössä ketoositilan tuottamien ketoaineiden hajoamistuotteet ja elimistön puhdistamiseen liittyvät kuona-aineet poistuvat elimistöstä virtasaamalla,hikoilemalla ja uloshengitysilman (ja sen sisältämän kosteuden) mukana. Jos juot vain 1,5 litraa päivässä elimistösi säästää vettä vain nestetasapainon ylläpitoon ja virtsa on väkevää. Jos juo 3 litraa päivässä virtsa on aivan kirkasta ja wcssa saa käydä 10 kertaa päivässä. Tällöin olo on parempi ja elimistö pääsee puhdistumaan kunnolla. Lisäksi aivan puhdas vesipisaroita on ongelmallinen. Elimistö joutuu tulemaan toimeen omilla ravintovarastoillaan. Jos et ole syönyt huipputerveellsistä superfoodia viimeistä puolta vuotta, sinun vitamiini, hiven- ja kivennäisainevarastot ovat puutteelliset. Tällöin paastotessasi pelkällä vedellä viikkoja keho alkaa käyttää hampaiden mineraaleja: hampaisiin alkaa tulla vaurioita. On erilaisia mehupaastoja joista saa runsaasti erilaisia ravintoaineita, mutta minimaalisesti energiaa ( alle 400 Cal. Päivässä). Käy jossain luontaistuotekaupassa ja kysy neuvoa mehupaastolle. Esim vogelin paastopaketti on hyvä, sieltä löytyy myös suolihuuhtelupussi. Itselläni 5 päivän paketti riitti 8 päivän paastoon.

Liiku ja ulkoile paljon. Itse pystyn tekemään 3 tunnin hiihtolenkkejä matalalla sykkeellä päivittäin. Olo on kevyt ja energinen. Juon paljon joten pystyn hikoilemaan. Ja kun pysyy koko ajan liikkeessä ei palele niin paljon ;)

Mutta hanki tietoa paljon. Internet ei ole paras paikka.
        Kirjastoon mars!

• 1212

Vesipaastotyttö: Missä päivitykset....ja etkö ainkonut laittaa myös kuvia :)

• ponybutt

Pidin itse noin 12 pvän vesipaaston, se oli henkisesti ja myös fyysisestikin rankkaa, en tekisi ikinä uudestaan. Ja paastoaminen on minulle yleensä tosi helppoa. Tee toki miten haluat, onhan se mielenkiintoinen kokemus. Itsellä paino tuli kyllä varmaankin takaisin (en punninnut), vaikka en olekaan mitään ahmijatyyppiä ja aloitin varovaisesti ruokailun. No, tee sinä paremmin. :)

• vesip5

Nyt 7 päivää vesipaastolla ja 5 kiloa lähtenyt. Olo on virkeä ja reipas. Mitäänoikein rasittavaa ei viitsi tehdä, kun tuntuu meno joskus vähän hitaanpuoleiselta. Pitääkö syödä suolaatai jotain??

• Mmn

Vesipaasto ei ole ravitsemuksellisesti tai edes painonhallinnan kannalta hyvä vaihtoehto. Puhdistautumiseen voi kyllä käyttää mehupaastoa, samalla lailla siinä syömättömyyden hyödyt näkyvät kuin vesipaastossakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe