Nähdään jatkuvasti vaivaa toisista ihmisistä, heidän painosta, rahasta, työstä ja milloin mistäkin epäoleellisesta asiasta.
Siis kuka jaksaa hapattaa oman mielensä noin turhilla asioilla, jotka ei edes ole oma asia.
Ja miksi siis vainota toisia koska ei kukaan meistä ihmisistä ole mikään täydellisyys.
Kannattaa vain yrittää keskittyä omiin asioihinsa ja siihen että ne on hyvin. Ja kun on saavuttanut oman henkisen tasapainonsa, niin silloinhan näkee elämän hyvänä. Ei enää halua eikä viitsi nähdä vaivaa. Eikä ole enää katkera tälle elämälle.
Kun ei pyöri ajatukset täysin turhissa asioissa, niin näkee maailman kauneuden ja jaksaa vielä oikein pysähtyä sitä ihailemaan. Kuinka kaunista on linnunlaulu, tai kevään kukkaset, luonnon tuoksu, sinisenä kimmeltävät järvet, ukkosella salamat, lämpimät kesäyöt, somat pienet oravat, kaunista on myös talven lumisade, tai syksyn ruska, katuvaloissa on tunnelmaa.
Ihannemieheni tietää mitä tarkoitan ja kokee itse samoja tuntemuksia.
Ihannemies ei ole katkeroitunut elämälle.
10
196
Vastaukset
- haaveilijaf
Olen täysin samaa mieltä! Onneksi olen itse löytänyt tuollaisen miehen :) Hän ei ole mikään Suomi24-keskustelupalstojen katkeroitunut valittaja.
- Aito mies
Täsmälleen samaa mieltä!
On hyvä huomata, että oma onnellisuus on vain omalla vastuulla, ei kenenkään muun vastuulla!- our time is limited
>> On hyvä huomata, että oma onnellisuus on vain omalla vastuulla, ei kenenkään muun vastuulla!
Puoliksi totta joskin tekee mieli tuoda mukaan hieman nyanssia. On ihmisiä joilla on jo lapsuuden kasvuvuosilta alkaen, elämän ensimetreiltä alkaen erityisen raskaatat ja vaikeat taustat. Tulee mieleen mm. alkoholistivanhmmat / vanhempi ja / tai henkis-tunneperäinen ja fyysinen väkivalta tai vaikapa katolisten papin hyväksikäyttämät http://www.snapnetwork.org/news. Vaikeiden taustojen variaatioita on hyvin paljon erilaisia.
Sellaisista taustoista tulevat joutuvat ponnistelemaan aivan valtavasti saadakseen elämässsään edes jonkin verran nautintoa ja tasapainoa. Heidän taustansa kannibalisoi valtavasti henkisiä ja tunneperäisiä resursseja siinä missä normaalin (ei täydellisen) ja terveen kasvualustan saanut voi haukata elämää varsin vapautuneesti ja luonnollisen huolettomasti ja suunnata energiansa elämänsä rakentamiseen haluamakseen.
Eli, yleistyksiä ja karikatyrejä kannataa välttää, sillä niilläkin mennään herkästi toiseen äärimmäisyyteen.
- our time is limited
Niin, elämän prioiteettejä kannattaa pohtia mielusti jo nuorena ja terveenä olleessaan http://www.iltalehti.fi/terveys/2011101714584465_tr.shtml ennenkuin on liian myöhäistä ja tarkoituksellisesti suunnta ajatuksensa, ajankäyttönsä ja ihmisuhde-ystävävalintansa sen suuntaisesti. Yhtäkään elettyä päivää ei saa takaisin ja vuodet menevät nopeammin kuin nuorena osaa aavistaakaan.
Toisinaan valtavan rankkoja http://www.iltalehti.fi/talous/2013032516824966_ta.shtml ikäviä yllätyksiä tulee silloin kun ihminen kokee oleansa parhassa vireessä elämässään. Loppujen lopuksi elämä on varsin hauras ja pienestä kiinni kun oma elämä voi kääntyä peruuttamattomasti ylösalaisin odottamattomien tapahtumien vuoksi, itseä tai rakkaitaan koskien.
Eli hieman rennompi, avoimempi, utelias ja elämässä suvaitsevampi elämänasenne tosia kohtaan ja energiaa mieluummin rakentaviin ja positiivisiin ajatuksiin ja aktiviteetteihin. Ystävällisyys ja huomavaisuus kanssakulkijoille on ilmaista. - Haaveissa vainko oot mun
Juuri ne huonot taustat ja kurja lapsuus opettavat ihmistä etsimään niitä elämän valoisia puolia. Ne on löydettävä. Ei ihminen kestä jos näkee pelkät synkät asiat.
Joka puolella on elämän kauneutta, mutta sitä ei näe jos elää elämää suljetuin silmin.
Pitää pystyä asettumaan kaiken ajan, kiireen ja murheen yläpuolelle. Erottaa maallinen raha, pahuus ja pinnalliset ajatukset todellisesta elämän kauneudesta.
Kun elää joka hetken hyvin, ei jää kaduttavaa tai pelättävää kun se lopun hetki lähestyy.
Mutta niin kauan kuin elämä jatkuu, siitä kannatta nauttia.
Elää vailla huolia, tarttua hetkeen, elää spontaanisti, ilman murhetta tulevasta.
Mitään aineita ei onnen tunteen saavuttamiseen tarvita, elämä on se ainoa huume.
Luonto antaa suurimman elämän kauneuden, siksi kannattaa tehdä, sen mitä itse voi tehdä sen eteen että luonto ja sen eläimet ei tuhoutuisi ja loppuviimeksi myös ihminen itse.- our time is limited
>> Juuri ne huonot taustat ja kurja lapsuus opettavat ihmistä etsimään niitä elämän valoisia puolia. Ne on löydettävä. Ei ihminen kestä jos näkee pelkät synkät asiat.
>> Pitää pystyä asettumaan kaiken ajan, kiireen ja murheen yläpuolelle. Erottaa maallinen raha, pahuus ja pinnalliset ajatukset todellisesta elämän kauneudesta.
Kertonet tuon aiheeseen liittyvän naivin nyanssittoman karikatyyrin myös oheisen nuoren miehen vanhemmille, sekä läheisilleen anataen ymmärtää ettei taustalla ja elämän raaoilla, sekä erityisen epäoikeudenmukaisilla vakavilla, sekä peruuttamattomilla asioilla saa olla vaikutusta onnellisuuden tasoon. Luontoon vain nauttimaan ja kaikki pyyhkiytyy mielestä...
- http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013032616825421_uu.shtml
Haaveet ja realiteetti ovat kaksi eri asiaa. - Haaveissa vainko oot mun
our time is limited kirjoitti:
>> Juuri ne huonot taustat ja kurja lapsuus opettavat ihmistä etsimään niitä elämän valoisia puolia. Ne on löydettävä. Ei ihminen kestä jos näkee pelkät synkät asiat.
>> Pitää pystyä asettumaan kaiken ajan, kiireen ja murheen yläpuolelle. Erottaa maallinen raha, pahuus ja pinnalliset ajatukset todellisesta elämän kauneudesta.
Kertonet tuon aiheeseen liittyvän naivin nyanssittoman karikatyyrin myös oheisen nuoren miehen vanhemmille, sekä läheisilleen anataen ymmärtää ettei taustalla ja elämän raaoilla, sekä erityisen epäoikeudenmukaisilla vakavilla, sekä peruuttamattomilla asioilla saa olla vaikutusta onnellisuuden tasoon. Luontoon vain nauttimaan ja kaikki pyyhkiytyy mielestä...
- http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013032616825421_uu.shtml
Haaveet ja realiteetti ovat kaksi eri asiaa.Kuka tuollaisia menee sanomaan hengestään taistelevalle tai hänen omaisilleen?
Heillä on tällä hetkellä varmaan muuta ajateltavaa.
Järkyttävistä asioista toipumiseen tarvitaan aikaa ja yleensä myös apua.
Voisin neuvoa heille asian ehkä 10-20vuoden kuluttua. Kun nämä asiat ovat ohi.
Sitäpaitsi tarkoitin omia taustojani.
Älä ole niin hermostunut. Rentoudu. Vedä syvään henkeä. Kannattaisi mennä vähän ulkoilemaan, kun siellä on noin kaunis ilmakin.
- Haaveissa vainko oot mun
Mottoni on ikivanha laulu "En päivääkään vaihtaisi pois" Tapio Rautavaaran laulama kaunis laulu. Tämä kannattaa kuunnella.
- Haaveissa vainko oot mun
Kyllä tuli taas upea ja lämmin sää, mahtavaa! Ja kärpänenkin oli näköjään herännyt. Mutta ajoin sen silti ulos, ettei tule ruokaan.
Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa - Haaveissa vainko oot mun
Ei taida kukaan palstan mies ymmärtää.
Eli täällä ei siis ilmeisesti ole yhtään henkisen tasapainon saavuttaneita miehiä.
Vaikka eipä se mitenkään yllätyksenä tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1643583Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.532040Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281098
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381034- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872