Olen 16- vuotias tyttö ja olen kärsinyt suurista vatsakivuista noin neljä-viisi vuotta. Kivut eivät johdu kuukautisista, ne alkavat aina kuukautisien jälkeen. Olen käynyt kymmenillä lääkäreillä jopa eri paikkakunnilla mutta ketään ei ole osannut attaa/selvittää mistä kipu johtuu. Kaikenmaailman allergiatestit on tehty ja vatsa on tutkittu ultraäänessä. Äitini ei minua kuuntele, vaan sanoo että kuvittelen että mahani sattuu tai että täytyisi syödä kiisseliö. Olen kokeillut ja tehnyt kaiken mitä hän käskenyt minun tekevän mutta mikään ei tunnu auttavan! En kestä tätä kipua enää. En pysty tekemään mitään muuta kuin makaamaan sängylläni ja toivoa että kipu menisi ohitse. Kipu tuntuu alamahan kohdalla. Mikä on vikana?
jatkumaton vatsakipuo
13
60
Vastaukset
- ...
huoh ja heti löytyi kirjoitusvirhe! jatkumaton vatsakipu*
- Endometrioosi?
Oisko enodometrioosi? Kysäsepä gynekologian erikoislääkäriltä asiasta.
- AHJ-VHH
Jätä kaikki hiilihydraatit pois. ei leipää eikä pastaa pizzasta puhumattakaan.
Hyvä on jättää myös aluksi maitotuotteet pois.
Luultavasti sinä olet gluteeni herkistynyt. Miksi maitotuotteet? Maitotuotteissa on samoja aineita kuin viljoissa, niin kokeilet olla jonkin aikaa ilman ja sitten voit lisätä esim maito ruokavalioosi ja kuulostella. Kokeilemalla se selviää.
Jos olen oikeassa, niin tilanne ei missään tapauksessa tule paremmaksi, vaan pahenee koko ajan. Siis heti toimeen. Netistä löydät kylläkin ohjeita.- ...
Lääkäreiden mukaan kipujeni ei pitäisi johtua viljatuotteista. Maitotuotteitakin olen pystynyt juomaan/syömään ilman ongelmia. Jokin tässä silti mättää. Kiitos vastauksistanne, yritän saada ylimääräiset hiilihydraatit pois! Aluksi kipu ei ollut paha mutta vuosi sitten kivut vain pahentuivat eikä yöllä saa nukuttua edes tuntia.
- AHJ-VHH
... kirjoitti:
Lääkäreiden mukaan kipujeni ei pitäisi johtua viljatuotteista. Maitotuotteitakin olen pystynyt juomaan/syömään ilman ongelmia. Jokin tässä silti mättää. Kiitos vastauksistanne, yritän saada ylimääräiset hiilihydraatit pois! Aluksi kipu ei ollut paha mutta vuosi sitten kivut vain pahentuivat eikä yöllä saa nukuttua edes tuntia.
Kyllä lääkärit tietää ja minä en ole lääkäri. Näin väitetään diabeetikkojen hoidossa myös, vaikka diabeteksestä pääsee eroon juuri samalla ruokavaliolla. eli VHH:la
Ehdotinkin vain kokeilemaan, mitä se maha sanoo, jos lopettaa viljojen syömisen vaikka kuukaudeksi.
Yksikään lääkäri ei voi sanoa suoralta kädeltä onko gluteeni herkkä tai ei. Sillä nykytekniikalla se koe ottaa kuusi tuntia. Oli miten oli. Sinä itse tiedät parhaiten mitä teet.
Liitän tässä tarinan viljoista. Lue se huolellisesti.
http://meripekkanen.com/2010/10/28/miksi-viljat-eivat-sovi-ihmiselle/ - Endometrioosi olisko
... kirjoitti:
Tsekkaahan tämä
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00119 - 417
Endometrioosi olisko kirjoitti:
Tsekkaahan tämä
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00119Alottaja kertoo että kipu tulee kuukautisten jälkeen ja jos endoa on nii silloin sitä on silloin kun kuukautiset alkaa ja kuukautisten aikana... Harvemmin sen jälkeen.. Suosittelen myös itse jättämään viljat yms pois vähäksi aikaan ja katsomaan josko maha kivut rauhottuisi =)
- AHJ-VHH
417 kirjoitti:
Alottaja kertoo että kipu tulee kuukautisten jälkeen ja jos endoa on nii silloin sitä on silloin kun kuukautiset alkaa ja kuukautisten aikana... Harvemmin sen jälkeen.. Suosittelen myös itse jättämään viljat yms pois vähäksi aikaan ja katsomaan josko maha kivut rauhottuisi =)
Juu se on hyvä ajatus. Koskaan ei tiedä mikä on lopullinen syy.
Nyky tutkimusten mukaan viljat ovat syyllisiä moniin aika ihmeelisiinkin juttuihin jopa autismi on ollut joissain tapauksessa viljojen aiheuttama.
Ei muuta kuin toivokaamme parasta aloittajan kohdalla. Ikävää kuitenkin kärsiä mahavaivoista, oli syy sitten mikä hyvänsä.
- AHJ-VHH
Vaimollani oli samanlaista ongelmaa teininä.
Nyt vasta hän on vakuuttunut, että viljat olivat syy vatsaongelmiin.
Markus-sedän kaurapuuro suositus oli ihan p--stä.
VHH pelasti hänet. Ei enään vatsaongelmia, joista hän kärsinyt tähän saakka.- ...
Kiitos neuvoistanne! Luin koko tarinan ja päätin että olen valmis luopumaan mistä vain saadakseni nämä kivut pois! En halua että koko nuoruuteni on täyttä hel****iä. Vielä kerran kiitos tuhannesti neuvoista!
- AHJ-VHH
... kirjoitti:
Kiitos neuvoistanne! Luin koko tarinan ja päätin että olen valmis luopumaan mistä vain saadakseni nämä kivut pois! En halua että koko nuoruuteni on täyttä hel****iä. Vielä kerran kiitos tuhannesti neuvoista!
Eihän sitä koskaan tiedä, mutta jättämällä viljat pois, niin ei siihen kuole, mutta jostain pitää lähteä liikkeelle.
- 33221
ihmettelen miksi ei kukaan lääkäri ole sinua ohjeistanut karsimaan kaikki ruoka-aineet? lähteä puhtaalta pöydältä testaamaan mitkä ruoka-aineet aiheuttaa oireita ja mitkä ei. Onko siis tämä vatsakipu jokapäiväinen vai kuinka usein se ilmenee? oletko kokeillut esimerkiksi paastoamista? Tuleeko silloin samat vatsakivut?
- ...
Eipä ole ei. Kivut on jokapäiväiset ja olen todella paljon pois koulusta. Joskus tuntuu että helpottaa ja hyvinä päivinä kipua ei tunnu lainkaan. Mutta sitten se taas alkaa... Öisin en nuku, kirjaimellisesti valvon sängyssä ja katson kun pikkuveljeni nukkuu koko 8-9 tuntia ja samalla kiemurtelen tuskaisesti sängyssä. Vielä uusi ruokavalioni ei ole tuottanut tulosta ja on todella vaikea ruveta syömään ruokia johon en ole tottunut mutta odotukseni ovat korkealla ! Harmittaa vain kun kukaan ei osaa auttaa! :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760