Palautusjuomien hyöty + ongelma

punttipoika2

Moi! Olen 16-vuotias nuori "kehonrakenusksen" aloittelija, jolla on ongelma ja kysymys:


äitini miesystävä on nyt saanut äitini uskomaan, että nämä palautusjuomat ovat täyttä potaskaa.. pistää veden kiehumaan, kun ko. henkilö ei edes tiedä asiasta mitään...
Mutta äitini sanoi että kyllä hän uskoo minua jos jotenkin todistan että nämä lisäproteiinit eivät ole epäterveellisiä.
Pääni on nyt niin sekaisin vaikka olenkin käyttänyt palautusjuomia melkein inspiraation alettua, että onko näistä mitään hyötyä?
kotona kun on niin monenlaista ruokaa eikä voi tietää, että saako sitä proteiinia tarpeeksi, lisäksi tunnen, että palautusjuoma on minulle hyvä, koska siinä on niiN paljon nopeasti imeytyviä proteiineja ym.

Minulla on tehokas kunto-ohjelma ja tunnen, että haluan omistaa osan elämästäni kehon parantamiseen. Suoraansanoen olen kokeillut kaikkea mutta tämä kehonrakennus tuli inspiraationa ja rakastan sitä!

Kaipaisin erittäin kovasti jonkun kokeneen apua asian kanssa.
miksi kaikki aikuiset (jotka eivät tiedä salilla käymisestä mitään) luulevat, että palautusjuomat on myrkkyä? kuulemahan limsakin tai karkkipussi on epäterveellisempää?

Pyydän että pelastaisitte minut tältä hämmentyneisyydeltä :(
Kiitos aivan kauheasti jo näin etukäteen!!

9

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesystävä&äiti

      Et tarvitse mitään lisäravinteita.

      Syöt kiltisti aamupuurosi jo olet hiljaa, jookos?

      • punttipoika2

        anteeksi, mutta tuolla viestillä taisit ainoastaan nolata itsesi.... mitä tietotasoosi tulee... pyysin asiallista vastausta perusteluin, sen sijaan sain lapsenmielisen kommentin.. jos puuro riittää sinulle , se on hyvä, mutta et kuitenkaan pitkälle pötki sillä..


      • miesystävä&äiti
        punttipoika2 kirjoitti:

        anteeksi, mutta tuolla viestillä taisit ainoastaan nolata itsesi.... mitä tietotasoosi tulee... pyysin asiallista vastausta perusteluin, sen sijaan sain lapsenmielisen kommentin.. jos puuro riittää sinulle , se on hyvä, mutta et kuitenkaan pitkälle pötki sillä..

        Nyt sitä puuroa naamaan ja sitten nukkumaan.


    • Salikonsultti
    • vitnesmies

      Monien aikuisten näkemys palautusjuomien "myrkyllisyyteen" perustuu ainoastaan ennakkoluuloihin.
      Oletettavissa oli, että tälläinen "puuroa kitaan- kommentti "tulisi löytymään tästäkin ketjusta joten, suosittelen sinua käymään pakkotoiston sivuilla, josta löytyy kokenutta sakkia joidenka näkemys perustuu kokemukseen.


      Monien lähteiden mukaan palautusjuomat ovat jopa terveellisiä oikein käytettynä. itse olen huomannut eron lihasten kasvussa kun käytän proteiinilisää. Mutta annostus tulee olla kohallaan eikä sitä jauhoa tule käyttää liikaa, koska ylimääräinen proteiini tulee virtsana ulos, joka rasittaa munuaisia, mutta onhan veden liikasaanti vaarallista.

      Kuten mainitsit, että ruokavaliosi on sitä sun tätä, joten se proteiinijauhe voi olla hyvä silloin kun sitä proteiinia ei tunnu saavan tarpeeksi.

      Älä pelkää ja älä anna muiden arvostella sinua jos elät terveellisesti ja haluat kuntoilla.

      Turvallisesti voit niitä juoda kohtuudella :)

      http://www.webmd.com/diet/protein-shakes
      Tuossa vielä linkki artikkeliin, jossa käsitellään proteiinilisiä.
      Pakkotoiston sivut osaatkin googlata.

    • poopoilija

      Jos liikaa ottavi, kuolo korjaapi. Pätee kaikkiin nautintoaineisiin, alkoholiin, maitoon, veteen, kalaan, lihaan, vihanneksiin jne jne.

      Kysyppä äiteeltäs, että miks vitussa se rinta-imetti sua lapsena jos proteiini kerta on myrkyllistä? Maidossa on proteiinia, kuten myös esim lihassa. Heraproteiini on maidosta juuston teon yhteydessä erotettua puhdasta proteiinia joka todellakin on erittäin suotava lisäravinne kehonrakennukseen.

      Itse en ainakaan saa tarpeeksi valkuaista (lue proteiinia) ruasta joten napsin 2krt päivässä proteiinisheikin lisukkeena.

      Äitees poikaystävä on uuno. Voit sanoa hänelle "ole vatipää hiljaa, kun et asiasta mitään tiedä"

    • Namelessness

      Käy lainaamassa kirjastosta VK-kustannuksen Urheiluvalmennuskirja, jossa esimerkikisi yhtenä kirjoittajana on arvostettu Antti Mero.
      Tästä kirjasta voit esittää NIIN monta faktaa, että puhut äitisi miesystävän suohon.

      • Väinä

        Kalevalassa Väinämöinen laulaa Ilmarisen suohon. Onko tuo joku Väinämöisen loitsukirja?


      • bigjormahki
        Väinä kirjoitti:

        Kalevalassa Väinämöinen laulaa Ilmarisen suohon. Onko tuo joku Väinämöisen loitsukirja?

        Onko ES hyvä palautusjuoma?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe