Mikä ihme ja kumma etuala ikeniäni vaivaa?! Kauan kärsin sellaisesta ihmeellisestä kutinasta/jomotuksesta ikenissä. Teki vähän niin kuin mieli repiä hampaat pois, tai kaivaa jollain ientaskuista. Hammaskiveä oli ehtinyt kertyä noihin ikeniin jonkun verran, mutta nyt viime vuonna kävin kiven poistossa sekä tänä vuonna. Kun poisto tehtiin ekan kerran, jomotus ja kutina hävisi. Palasi kuitenkin jonkun ajan kuluttua eikä toinen poisto enää auttanut. Nyt siis kärsin TAAS tästä samasta vaivasta. Kun se ei periaatteessa ole särkyä, ärsyttävää pientä jomotusta vain ... kutinaa. Hammaskivenkin poisto tuntui hirveän kivalta, oikeasti.
Nyt ei kiveä enää näy, mutta ilmeisesti ikenet ovat hiukkasen vetäytyneet tuolta sisäpuolelta. Harjaan extra pehmeällä harjalla, käytän hammaslankainta ja suuvettä.
Mitähän voisin tehdä näille? Mikä voisi helpottaa?
Ikenien kutina!!
3
10470
Vastaukset
- Ei enään
Jaa mulla tuli tuollaisia ongelmia kun käytin hammastahnaa jossa on aloe veraa.
Myöhemmin olen huomannut että olen kyseiselle aineelle allerginen , sietämätön kutina tulee myös iholle.
Kiivi ja ulkomaiset kirsikka tomaatit aiheuttaa hieman samankaltaista oireilua.
Suuvesi voi myös aiheuttaa tuon joten kannattaisi jättää se pois ja kokeilla huuhtoa suolavedellä. - Tulee kuntoon
Rupea käyttämään sähköharjaa ei ikenet vetäydy. Väliharjoa eikä hammaslankaa jokapäivä hammasvälit harjataan.
- Anonyymi
Itselläni ainakin ala etu ikeniä kutittaa tälläkin hetkellä ja johtuu siitä että hammas kiveä poistettiin ala etu hampaista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096953- 954451
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493945- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1913502
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482542
- 131924