SAPPINESTEEN OKSENTAMINEN? MUUTENKIN OKSENTELU

pelottaa1

Olen 12 vuotias tyttö, kohta 13, ja oksentelen varmaan 5 päivän välein, olen jokapäivä kovin nälkäinen, mutta syön kuitenkin yleensä, vaikka ei tee hyvää. joskus oksennan sappinestettä, joka on kellertävää. yleensä oksennan yöllä. Mua on itteeni alkanu jo pelotttamaan, et eihän tää oo mitään vakavaa. ku mulle perhe ja sukulaiset on tosi tärkeitä, ja en ole kertonut jokasesta oksennuskerrasta vanhemmille, vaan olen mennyt kouluun. tarvin apua :'( !?

2

1001

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lvo

Voisi johtua ruokatorven läpän löysyydestä, jolloin mahanestettä nousee ruokatorveen ja se saa aikaan oksentamisen. Tähän viittaisi erityisesti se, että oksennat usein yöllä kun vaakatasossa ollessa nesteet pääsevät nousemaan helpommin. Tähän vaivaan löytyy lääkkeitä ja leikkaushoitoa. Ota asia reippaasti puheeksi vanhempiesi kanssa ja varatkaa aika lääkäriin, asia pitää ehdottomasti selvittää. Pidempään jatkuva oksentelu voi vaurioittaa ruokatorvea, altistaa jopa syövälle ja eritoten hampaat kärsivät happamasta mahanesteestä. Tämä oli vain arvailua, en tietenkään voi sanoa, että juuri tästä on kyse, vain lääkäri voi selvitää asian. Nyt vain kerrot asiasta vanhemmillesi niin asia saadaan kuntoon ja voit jatkaa elämää ilman tuollaista epämukavaa vaivaa!:)

• noin juuri on

Ivo on oikeassa. Vaivan syy ei varmasti ole vakava joten älä ole huolissasi. Sen sijaan jatkuvan oksentelun seuraukset voivat olla äärimmäisen vakavia, mutta niistäkään ei tarvitse huolestua jos asialle aletaan nyt tehdä jotain. Ruokatorven limakalvo on niin herkkä, että vanhemmalla iällä vauriot todella voivat aiheuttaa mm. verenvuotoa ja ruokatorven syövän, joka usein alkaa oireilla vasta sitten kun on jo myöhäistä. Lisäksi on muistettava, että jos syynä on läpän löysyys, niin löystyminen vain yltyy iän myötä tasaisen varmasti, joten odottelusta on siinäkin mielessä pelkkää haittaa. Joten reippaasti lääkäriin siis!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe