Kuinka pitkään kestää hiukkassuodatin?

tomutoosa

Tuossa yksi kaveri kertoi autossaan olleen mittarissa jopa 350 000 km. Minkä merkkisessä autossaon pitkäikäisin? Kuinka pitkään ajelee regeneroinnilla?

34

7075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ypvs

      ladassa on kestävin hiukkassuodatin kestää ja kestää ei hajoa ollenkaan

      repikää siitä

    • puodatintasukkaa

      mää taas kuulien että hondassa menee jo takuuaikana hiukkassuodatin. uusiminnén maksaa 4tonttua. Kandee ostaa :)

    • täyttä tuubaa

      Mulla ollut kaksi TDI-hiukkassuodatin moottorillista autoa eikä mitään ongelmia ole koskaan ollutkaan. Niillä on ajettu pääasiassa lähiö- ja keskusta-ajoa pk-seudulla talvisaikaan ja paljon maantieajoa kesäaikaan.
      En ole koskaan kuullutkaan hiukkassuodintukkeumista tai muista ongelmista niiden kanssa keneltäkään tällaisen auton omistajalta. Niin, paitsi täällä alan 'ammattikirjoittajilta'.
      Puhdasta höpö höpö -kirjoittelua syystä tai toisesta kateellisten näppäimistöiltä

      • stinde

        Menee niitä tukkoon. 4 kertaa vuoden aikana, pitäis ajaa maantie ajoa. No osaltaan vaikutti moottorin ohjelmointi, mut takuuseen menee joka kerta kun vaatii. Iveco merkkinen linja-auto siinmenee kerran kuussa suodatin tukkoon.


      • Tuhkamuna.
        stinde kirjoitti:

        Menee niitä tukkoon. 4 kertaa vuoden aikana, pitäis ajaa maantie ajoa. No osaltaan vaikutti moottorin ohjelmointi, mut takuuseen menee joka kerta kun vaatii. Iveco merkkinen linja-auto siinmenee kerran kuussa suodatin tukkoon.

        Omalla korealaisella pikkudieselillä, jossa suodatin, ajettu yli 40 thkm ja 2,5 vuotta. Pääasiassa lyhyttä lähisukkulointia, töissäkäyntia jne. Ei mitään ongelmia. Toki välillä (muutaman sadan kilsan välein) regeneroinnin huomaa lievästä nykimisestä, moottorin äänen muuttumisesta kilistävämmäksi (varmaankin ruiskutus ja ennakot muuttuu) ja kulutuksen reilusta hyppäyksestä myös moottorijarrutuksissa. Tapahtuma kestää muutaman minuutin tai maksimissaan 10 -20 kilsaa. Muuten asiaan ei kiinnitä mitään huomioo ja kaikki on toiminut moitteetta.
        Tiedän monia muitakin dieselistejä, joilla on ollut suodatin-dieseleitä toistensa perään ja kilometrejäkin kertynyt, enkä ole yhtään ainoata tapausta tosielämästä kuullut, että itse suodatin olisi aiheuttanut mitään ongelmia. Muita tähän liittymättömiä vikoja toki nykydieseleissä on korviin kantautunut lähipiiristänikin.
        Tuo DPF on varmaan asia, jolla lehdistö mehustelee, aivan kuin katit aikanaan. Onhan noita suodattimia ollut jo aika kauan ja käytännössä pakollinenkin se on ollut euro 5 normin myötä jokusen vuoden. Ei pahemmin mitään massahajoamisia ole kuulunut. Voihan joitakin yksittäistapauksia olla, niinkuin aina. Silloinkin mielellään esiin otetaan se kallein ja hankalin tapaus.


    • HDI:sti

      Ompas teillä pitkiä empiirisiä tutkimuksia asiasta. Mulla 265tkm ajettu ja puhdistuspolton jälkeen korjaamo-ohjelma sanoi loukun tukkoisuudeksi 2%.

    • kallista säästöä

      Nämä jantterit eivät omista hiukkassuodattimisia dieseleitä eli vastaavat potaskaa väittämällä ettei ongelmia taajama-ajossa.

      Varmasti on ongelmia taajamassa! Omassa, ex-CRV Hondassa suodatin tukkeutui pks:n ruuhkissa pyöriessä alta 30 tkm:n matkalla ja takuu ei korvannut. Laskua tuli yli 3 donaa että sillä lailla. Auto muuten lähti kiertoon muutama kk sen rempan jälkeen. Hintaa nosti egr-systeemin putsaus samalla.

      Nyt bensacittari alla ja nykydieseleihin päin en enää sylkäisekään. Kallista säästämistä.

      • 16+1

        Höpö höpö.
        Tuota samaa tuubaa suolsivat vastaavat 'katastrofikirjoittelijat' 80-luvulla kun katalysaattorit tulivat autoihin.
        Katalysaattori heidän mukaansa kestäisi max 80.000 jos sitäkään kuului vastaava potaska tuolloin.
        No viimeisin noita katastrofeja rakastavat 'suoli24asiantuntijat' oli e95-bensan 'biolisäys'. Moottorit hajoavat käsiin, tehot katoavat yms yms potaskaa.

        Yhtään tukkeutunutta hiukkassuodatinta en tiedä enkä ole kuullut kuin täällä suoli24:ssa. Itselläni on hiukkassuotimella varustettu diesel pääasiassa kaupunkiajossa, kesäisin kyllä tulee pitkiä lomamatkoja, mutta ei talvisin. Mitään ongelmaa ei ole koskaan ollut.


      • mulla myös

        Tukkoon se menee kun kaupunkiajoa ajaa pääasiassa. En olisi ostanut jos olisin tiennyt. Nyt joudun ajamaan kerran viikossa täysin turhan revittelykierroksen isoilla kierroksilla maantiellä. Siinä menevät säästöt dieselistä.


      • täyttä tuubaa
        mulla myös kirjoitti:

        Tukkoon se menee kun kaupunkiajoa ajaa pääasiassa. En olisi ostanut jos olisin tiennyt. Nyt joudun ajamaan kerran viikossa täysin turhan revittelykierroksen isoilla kierroksilla maantiellä. Siinä menevät säästöt dieselistä.

        Jos sattuisi jostain syystä tuo kirjoituksesi olemaan muutakin kuin typerä provo, niin täytyy sitten olla merkkikohtainen (tuskin) tai yksilökohtainen vika. Ominaisuus se ei varmasti ole millään merkillä. Eli kaikki ei ole kunnossa autossasi. Kannattaa huoltaa ja pitää auto kunnossa, siihen riittää auton normaalit huoltovälit.

        Minulla on ollut jo kaksi hiukkasloukulla varustettua TDI-moottoriautoa pääosin kaupunkiajossa eikä koskaan ole mitään tukkoisuusongelmia ollut enkä ole kuulluttkaan moisista. Paitsi tietysti täällä, mutta nämähän nyt on näitä.

        Ei kai kukaan vähän järkevä täällä esiintyvien provoilijoiden kirjoitusten perusteella oikeasti mitään päätöksiä autonhankinnan suhteen tee.


      • Ei ikuisia
        16+1 kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Tuota samaa tuubaa suolsivat vastaavat 'katastrofikirjoittelijat' 80-luvulla kun katalysaattorit tulivat autoihin.
        Katalysaattori heidän mukaansa kestäisi max 80.000 jos sitäkään kuului vastaava potaska tuolloin.
        No viimeisin noita katastrofeja rakastavat 'suoli24asiantuntijat' oli e95-bensan 'biolisäys'. Moottorit hajoavat käsiin, tehot katoavat yms yms potaskaa.

        Yhtään tukkeutunutta hiukkassuodatinta en tiedä enkä ole kuullut kuin täällä suoli24:ssa. Itselläni on hiukkassuotimella varustettu diesel pääasiassa kaupunkiajossa, kesäisin kyllä tulee pitkiä lomamatkoja, mutta ei talvisin. Mitään ongelmaa ei ole koskaan ollut.

        Ei ne katitkaan ole ikuisia, sisuskalut irtoilee, muuten teho häviää ja nekin voi mennä tukkoon.


      • Ei niin,
        Ei ikuisia kirjoitti:

        Ei ne katitkaan ole ikuisia, sisuskalut irtoilee, muuten teho häviää ja nekin voi mennä tukkoon.

        minullakin vanhasta Volvosta irtosivat katin kuoret itsestään ja nykyisin ajelen sitten ilman niitä kuoria. Katsastuksessa huomaa ettei katin lämpötila oikein pysy ylhäällä jos joutuu odottamaan vuoroaan yli puoli tuntia. Mutta alkuperäinen ja yli 20 vuotta vanha se on, ajettu noin 250 tkm.


    • 5+3

      Jos eksytte joskus oikeille autofoorumeille, niin siellä on hieman todellisemmat jututkin. Kyllä niitä menee tukkoon, vanhempaan autoon ei kannata uusia. Loukun poisto ja softan muutos paljon halvempi.

      • täyttä tuubaa

        Vanhemmissa autoissa tuppaa olemaan aina jos jonkinlaisia vikoja kasvavassa määrin. Tietysti joskus harvoin uusissakin, mutta ne yleensä korjataan takuuseen.

        Jos hiukkasloukku menee tukkoon, niin auto ei ole kunnossa. Ei tukkeutuminen varmasti ole minkään auton ominaisuus. Yleensä vika taitaa olla muussa kuin itse hiukkasloukussa. Onko moottorin säädöt pielessä tms. Auto kannattaa pitää kunnossa, niin vikoja ei yleensä tule ja kunnossapitoon riittää kun noudattaa auton huolto-ohjelmaa.

        Kuten olen monta kertaa toistanut, en ole koskaan elävässä elämässä kuullut hiukkasloukkujen tukkeutumisesta muualta kuin näistä provoista tai jostain lehtijutusta jossa erityyppisiä vikoja yleensäkin käsitellään. Tuttavapiirissäni lähes jokaisella on aina ollut dieselauto hiukkasloukkuineen ja ollut niin kauan kuin hiukkasloukkuja on ollut (n 10 vuotta?)

        En silti epäile, etteikö tällaistakin vikaa autoissa joskus voi olla siinä kun muitakin vikoja. Se on kuitenkin hyvin harvinainen muiden vikojen joukossa. Autoja valmistetaan miljoonia ja taas miljoonia, joten olisi kai outoa, jos jossain niistä ei ole vikaa...


      • kyllä se tukkeutuu
        täyttä tuubaa kirjoitti:

        Vanhemmissa autoissa tuppaa olemaan aina jos jonkinlaisia vikoja kasvavassa määrin. Tietysti joskus harvoin uusissakin, mutta ne yleensä korjataan takuuseen.

        Jos hiukkasloukku menee tukkoon, niin auto ei ole kunnossa. Ei tukkeutuminen varmasti ole minkään auton ominaisuus. Yleensä vika taitaa olla muussa kuin itse hiukkasloukussa. Onko moottorin säädöt pielessä tms. Auto kannattaa pitää kunnossa, niin vikoja ei yleensä tule ja kunnossapitoon riittää kun noudattaa auton huolto-ohjelmaa.

        Kuten olen monta kertaa toistanut, en ole koskaan elävässä elämässä kuullut hiukkasloukkujen tukkeutumisesta muualta kuin näistä provoista tai jostain lehtijutusta jossa erityyppisiä vikoja yleensäkin käsitellään. Tuttavapiirissäni lähes jokaisella on aina ollut dieselauto hiukkasloukkuineen ja ollut niin kauan kuin hiukkasloukkuja on ollut (n 10 vuotta?)

        En silti epäile, etteikö tällaistakin vikaa autoissa joskus voi olla siinä kun muitakin vikoja. Se on kuitenkin hyvin harvinainen muiden vikojen joukossa. Autoja valmistetaan miljoonia ja taas miljoonia, joten olisi kai outoa, jos jossain niistä ei ole vikaa...

        Voi jumankeuta mikä dieseluskovainen. Autolehdet ovat myös kirjoittaneet eri merkkien dieselmalleista, joissa ongelmina egr, hiukkassuodatin ja turbon kesto. Yleensä vaikkapa Autobild-lehdessä kehotetaan välttämään käytettyä malliston dieselmoottorista vaihtoehtoa.

        Esim. Bilia sanoi, minulla vielä ollessa diesel-Volvo, että autolla pitäisi ajaa säännöllisesti kerran viikossa tai kahdessa läpi vuoden maantieajoa 2000 kierroksen yläpuolella hiukkaspolton takia, ja muutenkin välillä pienemmällä vaihteella kaasu pohjassa että egr-venttiili ja muut putket pysyy auki noesta.

        Jopa Saksassa, lämpimämmässä maassa, taajamavoittoinen ajo tukkii dieseleiden hiukkassuodattimet ja se on iso ongelma siellä.


      • Sitä samaa
        kyllä se tukkeutuu kirjoitti:

        Voi jumankeuta mikä dieseluskovainen. Autolehdet ovat myös kirjoittaneet eri merkkien dieselmalleista, joissa ongelmina egr, hiukkassuodatin ja turbon kesto. Yleensä vaikkapa Autobild-lehdessä kehotetaan välttämään käytettyä malliston dieselmoottorista vaihtoehtoa.

        Esim. Bilia sanoi, minulla vielä ollessa diesel-Volvo, että autolla pitäisi ajaa säännöllisesti kerran viikossa tai kahdessa läpi vuoden maantieajoa 2000 kierroksen yläpuolella hiukkaspolton takia, ja muutenkin välillä pienemmällä vaihteella kaasu pohjassa että egr-venttiili ja muut putket pysyy auki noesta.

        Jopa Saksassa, lämpimämmässä maassa, taajamavoittoinen ajo tukkii dieseleiden hiukkassuodattimet ja se on iso ongelma siellä.

        Egr ja Turbo-ongelmat koskevat myös bensa-autoja...


      • Anonyymi
        kyllä se tukkeutuu kirjoitti:

        Voi jumankeuta mikä dieseluskovainen. Autolehdet ovat myös kirjoittaneet eri merkkien dieselmalleista, joissa ongelmina egr, hiukkassuodatin ja turbon kesto. Yleensä vaikkapa Autobild-lehdessä kehotetaan välttämään käytettyä malliston dieselmoottorista vaihtoehtoa.

        Esim. Bilia sanoi, minulla vielä ollessa diesel-Volvo, että autolla pitäisi ajaa säännöllisesti kerran viikossa tai kahdessa läpi vuoden maantieajoa 2000 kierroksen yläpuolella hiukkaspolton takia, ja muutenkin välillä pienemmällä vaihteella kaasu pohjassa että egr-venttiili ja muut putket pysyy auki noesta.

        Jopa Saksassa, lämpimämmässä maassa, taajamavoittoinen ajo tukkii dieseleiden hiukkassuodattimet ja se on iso ongelma siellä.

        No nyt kun aikaa on jo kulunut yli 7 vuotta, voinet myöntää jo itsekin noiden hiukkasloukkujen tukkeutumisen olevan lähinnä marginaalinen vika, joita aina löytyy vanhoissa autoissa monienkin osien osalta.
        Tuokin 7-vuoden aikana olen ajanut koko ajan dieselillä enkä vieläkään ole kuullut ’isosta ongelmasta’ niiden tukkeutumisen osalta. En edelleenkään tiedä henkilökohtaisesti ketään, jolla olisi hiukkasloukku tukkeutunut ja lähes jokainen tuttavani omistaa dieselauton. Vain näissä somekeskusteluissa näyttää tukkeutumisongelma olevan.

        Voi jumankeuta teitä dieseluskovaisia, joilla dieselvastaisuus on jo tullut uskonnoksi?


    • täyttä tuubaa

      En ole mikään dieseluskovainen tai muukaan uskovainen. Minulla on myös bensa-auto kakkosautona vaimoni käytössä. Kokemukseen perustuvaa tekstiä kirjoittelen... Minulla vain ei koskaan ole ollut noita ongelmia, vaikka ajan pääasiassa kaupunkiajoa ilman mitään erityistoimenpiteitä enkä ole kuullut kellään tuttavistanikaan olleen.
      Olisiko minulla sitten ollut vain hyvää onne? Tuskin sentään.

      Menikö sinulla itselläsi Volvosi suodatin tukkoon? Älä vastaa turhaan, kysymys on retorinen... Vastaus ja sen uskottavuus kuitenkin riippuu mitä itse asiasta ajattelee...

      Vain täällä tukkeutumisista (kuten muistakin vioista) hehkutetaan ja varmaan jossain muissakin autokeskusteluissa. Toki siellä esillä ovat ne kenelle ongelmia on sattunut ja sitten reippaasti yli 90%:sti nämä provoilijat.

      Autolehdet yms kirjoittelevat toki autojen vioista ja ominaisuuksista. Myös hiukkasloukkuihin liittyvistä. Sehän on ok ja kuuluu niiden tehtävin, mutta se ei silti tarkoita, että ne viat ovat väistämättömiä joka autolle tai edes yleisiä.

      Huvittavia on myös täälläkin eri merkkien kirjoituspalstoilla kopioituja automallin tyyppivikalistoja tms. Vaikuttavia listoja, mutta käytännössä silti ko listojenkin viat ovat lähinnä yksittäistapauksia ja useimmille ko merkin omistajille täysin tuntemattomia. Jos niitäkin ottaisi tosissaan eli uskoisi niiden olevan yleisiä, niin ei niiden perusteella uskaltaisi ostaa mitään autoa.

      Toki on selvää, että vanhoihin autoihin tulee vikoja, myös hiukkasloukkuihin kuten muihinkin autonosiin kuten katalysaattoreihin, samoin jos autoa ei huolla.

      • wmb1

        Bmw merkkisessä autossa ajotietokone kertoo paljonko matkaa hiukkasloukun vaihtoon. Kun 200tkm pärähtää täyteen, on viimeistään syytä tilata aika huoltoon. Ihan normaali huoltotoimenpide. Huoltamalla auto pysyy kunnossa.


    • odjzof0o0x5

      Siis bmw foorumi,saab foorumi,opel foorumilla on kyl riittävästi paljon rahaaaa maksaneita suodatin rempan kokeneita.Sen lisäks honda liki ainoana merkkinä pitää omistajaa syyllisenä diesel koneisen hommaamisesta kylmään suomeen.ei ne edes maantieajos kovil pakkasilla lämpene niin paljon et auto edes yrittää aloitaa polttoa.Suurin osa suodattimista poltetaan dieseliä/jälkiruiskutus tyyliin,osas psa tyylinen neste joka helpottaa puhdistus polttoa.

    • huomaamaton...

      120 tonnia ajettu 4 vuotta vanha fordi. Hiukkassuodattimelle en ole uhrannut yhtään ajatusta, ei sen olemassaoloa huomaa mitenkään. Ajo suurimmaksi osaksi noin 10 km pätkiä.

      • gffffsww

        Tämä riippuu siitä ajatko autollasi 10km ruuhkassa madellen vai 10km maaseudun kantatiellä 80km/h rajoitusalueella?

        Esimerkiksi talvisin 10km ruuhkassa ajelu ei riitä saamaan aikaan suodattimen polttoprosessin käynnistymistä, koska suodatin ei lämpene riittävästi.


      • hkhohohlh

        Sama täällä, en ole koskaan edes huomannut Mondeossa sitä polttoa, ajellen 50 kilsan työ matkaa motaria pitkin. 2.0 tdci ja öljynä Mobil 1 ESP , 120tkm eikä ongelmaa. Nesteen dieselillä ajan jos sillä nyt merkitystä on.


    • nou hätä

      3 asiaa,oikea öljy(eli valmistajan suosittelema tai acea c2,c3,c4)moottori lämpenee kylmillä lämpöiseksi jotta edes voi aloittaa sen hiukkaspolton ja nestee poro diesel koska sinnä paljon vähemmnän jäännöstuhkaa joka voisi tukkia sen loukun.

      • 530d omistaja

        "nou hätä" on aivan oikeassa. Yleisin vika on muussa kun autossa. Jopa "kunnon" korjaamoilla mätetään väärää öljyä joka ei ole tarkoitettu hiukkassuodatin käyttöön. Ongelmana tuhkaantuminen ja pikkuhiljaa suodattimen tukkiintuminen. Lisäksi moottorin jäähdytysnesteen lämpö pitää mielellään kerran pari vuodessa varmistaa että se nousee normaaliin, vähintään 80 C astetta jotta merkistä riippuen regenerointi toimii.

        Jos autossa on alkavaa turboahdin vikaa, pitää se ahdin korjata. Laakeroinnista vuotava öljy palaa suoraan sinne kennon pintaan ja tukkii suodattimen.

        Ongelma on nykyään se että ihmiset ei huollata autoja ennen kuin ne hajoavat. Ostetaan kallis auto mutta rahaa huoltoon ja ennalta ehkäisevään korjauseen sitä rahaa ei sitten enää olekkaan.

        Omalla autolla ajennut nyt 221tkm ja hiukkassuodattimen kunto on vastapainearvosta arvioituna vielä jopa hyvä. Huoltomieheni tekee aina ennen talvea huoltopolton, eli huoltoregeneroinnin ja samalla tarkistaa että lämmöt nousee tarpeeksi ajossa.


    • T:merkkihuolto

      Suodatin kestää niin pitkkän kunnes se hajoaa.

      • 14+4

        Eli yhtä kauan kuin auton muutkin osat. Mitä täälä sitten rutistaan ja valitetaan...


      • Anonyymi
        14+4 kirjoitti:

        Eli yhtä kauan kuin auton muutkin osat. Mitä täälä sitten rutistaan ja valitetaan...

        Olenkohan ymmärtänyt oikein kun olen koittanut netistä opiskella henkilöautojen hiukkassuodattimista.

        Suodatin kerää nokea pakokaasusta ja ennen tukkeutumista polttaa ne pois, ja siitä muodostuu vähän tuhkaa.

        Jos poltto (eli regenerointi?) Onnistuu ajallaan, mitään merkkivaloa ei syty.

        Jos polttoa ei pysty suorittamaan esim. Siksi ettei moottori ehdi lämmetä tarpeeksi, merkkivalo syttyy merkiksi että nyt olisi syytä ajaa reippaammin/kauemmin että poltto onnistuu.

        Jos ei onnistu, voi suodattimen mahdollisesti onnistua puhdistamaan korjaamolla. Ei kuitenkaan aina onnistu jos on jo liian tukossa.

        Eli kelvollisissa olosuhteissa esim. Autoissa joilla ajetaan pitkää matkaa, ei noki ole ongelma. Noen palamisesta jäävä tuhka kuitenkin aikanaan täyttää suodattimen tukkoon, ja sitä ei voi sieltä tyhjentää, eli joskus se sitten tuhkan takia tulee tiensä päähän.

        Olenko ymmärtänyt oikein?

        Kuinkahan paljon kilsoja kestää ennenkuin tuhkaa on liikaa jos poltot onnistuu eikä noki tuki laitetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenkohan ymmärtänyt oikein kun olen koittanut netistä opiskella henkilöautojen hiukkassuodattimista.

        Suodatin kerää nokea pakokaasusta ja ennen tukkeutumista polttaa ne pois, ja siitä muodostuu vähän tuhkaa.

        Jos poltto (eli regenerointi?) Onnistuu ajallaan, mitään merkkivaloa ei syty.

        Jos polttoa ei pysty suorittamaan esim. Siksi ettei moottori ehdi lämmetä tarpeeksi, merkkivalo syttyy merkiksi että nyt olisi syytä ajaa reippaammin/kauemmin että poltto onnistuu.

        Jos ei onnistu, voi suodattimen mahdollisesti onnistua puhdistamaan korjaamolla. Ei kuitenkaan aina onnistu jos on jo liian tukossa.

        Eli kelvollisissa olosuhteissa esim. Autoissa joilla ajetaan pitkää matkaa, ei noki ole ongelma. Noen palamisesta jäävä tuhka kuitenkin aikanaan täyttää suodattimen tukkoon, ja sitä ei voi sieltä tyhjentää, eli joskus se sitten tuhkan takia tulee tiensä päähän.

        Olenko ymmärtänyt oikein?

        Kuinkahan paljon kilsoja kestää ennenkuin tuhkaa on liikaa jos poltot onnistuu eikä noki tuki laitetta?

        Ajan nyt toisella psa.n diiselillä. Ensimmäisessä meni tukkoon 205 tkm ajettuna. Misterautosta tilasin uuden 245 €. Itse vaihdoin. Näissä autoissani en ole koskaan huomannut puhdistuspolttotapahtumaa. Ajo kaupunkiajoa. Mitään merkkivaloja asiaan liittyen ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan nyt toisella psa.n diiselillä. Ensimmäisessä meni tukkoon 205 tkm ajettuna. Misterautosta tilasin uuden 245 €. Itse vaihdoin. Näissä autoissani en ole koskaan huomannut puhdistuspolttotapahtumaa. Ajo kaupunkiajoa. Mitään merkkivaloja asiaan liittyen ei ole.

        Mulla oli Mondeossa PSA-dieseli. Korjaamolla saivat poltatettua sen puhtaaksi kun alkoi oireilla 200tkm kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli Mondeossa PSA-dieseli. Korjaamolla saivat poltatettua sen puhtaaksi kun alkoi oireilla 200tkm kohdalla.

        Mikä oli hinta puhdistuspoltolla ?


    • Anonyymi

      Nyt kun hiukkassuodin on pakollinen myös bensa-autoissa, niin olisi kiva nähdä/kuulla miten ovat toimineet. Onko paljonkin ollut tukkeutumisia tai rikkoutumisia? Paljonko puhdistaminen/korjasminen on tullut maksamasn?
      Voisi kuvitella näissä bensa-autoissakin niitä olevan, koska tyypillisesti bensa-autoilla ajetaan lyhyitä matkoja.

    • Anonyymi

      DPF-lisäaine puolilitraa puolivuosittain pitää suodattimen toiminnassa.
      Diesel Partigular Filter
      Jk. Typpi on luonnontute.
      Jk. Hilidioksidi on elämän eliksiiri luonnossa.
      Jk. Fotosynteesi ja aurinko sekä hiilidioksidi kuuluvat yhteen.....luontoon.

    • Anonyymi

      Lorauta pullollinen punaviinietikkaa täyteen tankkiin niin regenerointi hoituu kuin itsestään eikä ketut kuseksi renkaille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe