15 kg ja 7 viikkoa

Aureliaa

Kaverin kanssa jatsottiin tota rakas, sinusta on tullut pullukka ohjelmaa. No siitä intouduin lyömään vetoa että laihdun 15 kg 7 viikossa. MIttani on 160 cm /85 kg/ja nainen olen.

Katsotaan onko mahdollista.... Itse epäilen...

22

10190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aureliaa

      Eli siis maanantaina 1.4. aloitin. Olen syönyt paljon vihanneksia/salaattia ja kuituja ja eilen repsahdin syömään myös spagettia ison lautasellisen. Vettä olen juonut ja liikkunut tavallista enemmin (lenkkeilyä, aerobista jumppaa..) Nyt jatkossa tarkoitus syödä vai kevyitä ruokia ja juoda paljon ja liikkua paljon.

      Kiloja tippunut nyt 1 :) Mutta sen huomannut että kun syönyt enemmin esim. näkkileipää ja salaattia niin vatsa toimii hyvin ja kai kasvaneesta veden juomisesta johtuen myös vessassa ravaaminen lisääntynyt. Ihan kuin elimistö puhdistuisi? Mulla ei vatsa ole ikinä toiminut näin hyvin/normaalisti. Olo kevyt ja mieli iloinen ja energinen. Ei tästä varmaan haittaakaan ole :D

    • laihduttaja

      juo vettä pari kolme litraa päiväs joo nin hyvä tulee. ennen lenkkiä kannattaa aina juoda vettä. Kylä sä voi tsyödä lihaakin, kanaa, kalaa, rae juusto on hyvää, syö vesimelonia, appelsiineja,ruisleipää ja siihen tomaaatti ja juustoa. Hiilarit ja sokeri pois ja proteiinia tilalle niin laihdut varmana. itsellä putos helposti 15 kg 7 viikos

      • veijo730983722

        "Hiilarit ja sokeri pois"

        ja mitä on appelsiini ja ruisleipä???? Sokeria roppakaupalla.


    • Aureliaa

      No nyt viikon verran kestänyt laihdutus ja juurikaan en ole elämäntapoja tai syömisiäni muutellut, koska terveydelliset syyt nyt häirinneet tätä laihdutusta ja sairaalapäivä tiedossa perjantaina. (ei siis liity mitenkään tähän laihdutukseen nuo terv. ongelmat...)

      Mutta 2 kg tippunut painoa silti, tiedä sitten johtunutko stressistä tms.

    • gomegoo

      on mahdollista ! toki tapoja on monia. Voin ensin kertoa tavan jolla itse laihdutin ( ja ei se terveellisin mutta ihan kunnossa olen tätä nykyä)

      eli minun alkupainoni oli 72kg ja pituuteni 160cm. vähän kevyempi kuin sinä, mutta sanotaan ,että mitä enemmän kiloja sitä helpompi ja nopeamassa tahdissa niitä voi karistaa ;)

      Minä laihdutin kiloni n. 2 kk ( vähän vajaa itseasias).

      Olin aluksi syömättä aikalailla.. join vettä ja välillä sokeritonta mehua ja purkkaa, jotta en olisi syönyt. tätä jatkoin n.2 viikkoa ja sen jälkeeen söin aina vähän. eli vain jos oli kauhean huono olo tai nälkä, saatoin syödä kasviksia tai sitten proteiinia esim. tonnikalaa vedessä, raejuustoa. söin yleensä max 3 krt ja tosi vähän ja paljon vettä.

      ensimmäisen kahden viikon syömättömyydellä laihduin n. 65kg eli 7 kiloa ja kun viikot olivat menneet kokonaistulokseni oli n. 50kg eli 15kg.

      eli kaiken kaikkiaan sain karistettua 22kg. ja ihan sillä että olin syömättä aluksi ja syön VAIN jos oli huono olo tai kauhea nälkä niin jtn pientä. Urhelin vähän. en liikaa, koska tiesin ettei noilla energiamäärillä pitkälle pääse ! mutta onnistuin silti.

      no miten onnistuin pitää painoni poissa? ( nyt vuosi aikaa tuosta). No en palannut entisiin ruokailutottumuksiin jotka sisälti jatkuvaa napostelua ja herkkujen syöntiä. syön nykyisin n. 1-2 lämmintä ateriaa esim lounas ja päivällinen (paljon salaattia, vähän esim perunaa ja kalaa) ja sitten aamulla kahvi maidon kanssa ja sitten illalla tai päivällä joku hedelmä tai jtn.

      paino pysynyt poissa. painan 51kg eli periaatteessa 1kg tullut takaisin! herkuttelen kerran viikossa. :)))) se sallittakoon.

      • arsesta

        Perseestä, älä vaan jaa tuommoista neuvoa täällä kellekkään. Purkkaa ja kahvia. Ruokaa vain jos on nälkä.
        Tätä palstaa lukee myös epätoivoiset laihduttaja teinit.


      • Anonyymi
        arsesta kirjoitti:

        Perseestä, älä vaan jaa tuommoista neuvoa täällä kellekkään. Purkkaa ja kahvia. Ruokaa vain jos on nälkä.
        Tätä palstaa lukee myös epätoivoiset laihduttaja teinit.

        Haista vittu ku et mistään mitään tiiä. Tuo varmasti toimii, Suomalainen ei kuole nälkään parissa viikossa, ei edes lapsi.
        Syö sinä ruokaa ja laihduta.


    • kdkdk3

      kerroin vain miten itse sen tein. Ja mainitsin kyllä tuossa ettei paras tapa mutta itsellä toimi. Jokainen on itse vastuussa omasta elämästään. Tuota voi aina soveltaa, eli voi syödä joka päivä pienia annoksia, silläkin varmasti laihtuu pidemmällä aikavälillä..! ;)

      • plösö

        Olen laihduttanut melkein samalla tavalla kuin gomegoo nyt 1,5viikkoa ja painoa tippunut 6kiloa. Joka päivä kyllä syön, joskus vähemmän joskus enemmän. Vähäisin ruokamäärä oli varmaan toissa päivänä kun söin aamulla ja illalla vähän kalaa.

        Juon paljon vettä päivässä 2-3 litraa ja juon mustikka/mansikkakeittoa aamupalaksi, munia/munakasta ja pekonia tai sitten jotain muuta kevyttä kuten paistettua kukkakaalia ja kanakastiketta, joka on ihan parasta! Tavotteena olis kesäkuun alkuun mennessä saada 15kiloa pois, eli melkein puolessa mennään.

        Ja alkupaino oli n.88kg ja pituutta on 160. Joskus käyn lenkillä, mutta pääsääntösesti yritän kotona touhuilla raskaampaa työtä, ja hyvää musaa taustalle nii voi tansahdella samalla ;)


    • Aureliaa

      Noniin nyt mennyt kohta 3 viikkoa aikaa. Sairaalakeikan takia en juurikaan ole päässyt liikkumaan, ruokailutottumuksia olen muuttanut kasvispainottaisemmaksi ja jättänyt einekset pois, sekä vedenjuontia olen lisännyt. Mutta olen kyll herkutellutkin. Mutta mikä hauskinta vaaka näytti tänään 4 kg vähemmin kuin alle 3 viikkoa sitten. Ensi viikolla saan jo liikkua enemmin yms. niin ehkä sen 10 kg saa rikki...

    • Aureliaa

      Heippa kaikki

      Tällä viikolla päässyt liikkumaan hyvin, paitsi liikunta jäänyt koiran lenkitykseen 2 kertaa päivässä. Viikonloppuna oli papan 2 päiväiset syntymäpäiväjuhlat ja tuli syötyä kaikkea hyvää ja paljon. Muuten olen syönyt kevyesti.

      Ajattelin että synttäreistä johtuen olen varmaan lihonut takaisin kaiken, mutta yllätys olikin suuri kun menin vaaàlle äsken ja painoa olikin tasan 79 kg. Eli nyt olisi 6 kg tippunut ja oikeestaan tekemättä mitään muuta kuin keventämällä ruokavaliota. Laihdutusta kestänyt siis 3,5 viikkoa nyt ja toiset samalaiset vielä edessä... Joten ei se nyt ihan mahdottomalta enää kuulosta se 15 kg , varsinkin jos jaksais ottaa vielä itseään niskasta ja ruveta kunnolla hikoilee.

      kirjottelen taas vaikka alkuviikosta ensi viikolla. Tsemppiä kaikille muillekin kilojensa kanssa kamppaileville :)

      • Aureliaa

        Noniin, täällä taasen :)

        Pieniä repsahduksia ollut, kuten herkkuja vappuna, mutta lenkkeilyä olen harrastanut 2 kertaa päivässä ja iltasyöminen jäänyt kokonaan.

        Tänään vaaka näytti 78 kg. Eli 7 kg tippunut n. 4 viikossa. Ihan kiva juttu ja tuntuu, että kaikki ihan vain siitä että olen jättänyt iltasyömiset/ahminnan pois ja lisännyt ehkä hieman liikuntaa normaalia enemmin.

        Olo on hyvä ja kevyt. Eikä hirmusti edes tee mieli sipsejä tai muuta iltasyömistä, jota ennen tuli ahdettua koko ilta. Vielä on jäljellä n. 3 viikkoa, joten ehkä muutama kilo saattaa tippua. Vedon tulen kyllä häviämään, mutta olishan se kiva 10 kg laihtua :)

        Aurinkoista päivää kaikille !


    • Aureliaa

      Huomenta-päivää...

      Alkas olemaan kohta 7 viikkoa takana. Painoa oli aamulla 75 kg, eli 6 vk tippunut n. 10 kg. Ei täyty siis tuo 15 kg, jossei nyt sitten vikaa päivää istu saunassa ;)

      En ole sen kummemmin lisäilly tota liikuntaa, koiran kaa kerran pari päivässä lenkkeilty. Ruokailutottumuksia oon kyllä muuttanu. Pitsat, sipsit, ranskalaiset, hampparit yms. jääny kokonaan pois eikä edes tee mieli enää niitä. ennen saatoin syödä iltapuhteeks pari pakastepitsaa, pussillisen sipsejä yms. Nyt en oikeestaan muista ruokaa muulloin kun sillomn kun nälkä. Ja oon syöny tavallista kotiruokaa, ruisleipää, salaatteja ja kasviksia paljon.

      Limsasta en oo pystyny itteeni kokonaan vierottamaan, Mutta juon enää n. puoli litraa limsaa, ennen meni 3 litraa colaa/pepsiä päivässä ja jopa sain vieroitusoireita jos en saanu colajuomia.

      Olo on todella hyvä ja kuntokin tuntuu kasvaneen tai ainekin mieli virkeempi. Ja oon ihan tyytyväinen tuohon 10 kg, koska se lähti ihan vaan muuttamalla ruokailutottumuksia. :)

      Nyt vielä toiset 10 kg pois ni oon jo tyytyväinen. Laihaksi en tahdokaan :)

      Hauskaa kesää kaikille :)

      Inffoon vielä loppupainon tänne maanantaina :)

      • cuba libre

        Ja laittikokiksiin jos vaihtaa sen puoli litraa, niin -200kcal on siinä. Mutta asiasi näyttää jo muutenkin olevan tasapainossa. Nopeillakin hiilareilla on paikkansa, liikuntasuoritusten jälkeen, mutta muutoin ne eivät niin hyviä ole, kun pompottavat sokeriarvoja.


      • junski2
        cuba libre kirjoitti:

        Ja laittikokiksiin jos vaihtaa sen puoli litraa, niin -200kcal on siinä. Mutta asiasi näyttää jo muutenkin olevan tasapainossa. Nopeillakin hiilareilla on paikkansa, liikuntasuoritusten jälkeen, mutta muutoin ne eivät niin hyviä ole, kun pompottavat sokeriarvoja.

        Varovasti light-juomienkin kaa! Jos nappaa liikunnan jälkeen kuivaan suuhun 1,5l laittikolaa, nii kyllä hampaiden ph-arvo huutaa hoosiannaa. Vesi on ylivertanen urheilujuoma, palautusjuomaks jotain prode-mixii tai maitoo.


      • cuba libre
        junski2 kirjoitti:

        Varovasti light-juomienkin kaa! Jos nappaa liikunnan jälkeen kuivaan suuhun 1,5l laittikolaa, nii kyllä hampaiden ph-arvo huutaa hoosiannaa. Vesi on ylivertanen urheilujuoma, palautusjuomaks jotain prode-mixii tai maitoo.

        Kyllä minä vedän ihan heraa sekä maltoa palkkariissa. Sen jälkeen sitten ateria päälle, ehkä ruokajuomana osittain laittikokista. Kuitenkin pyrin vesi/vissylinjalle.. Laihdutuksen olen lopettanut, paino pysynyt samoissa nyt muutaman kuukauden. Laihdutuksen aikana kiskoin laittikokista jonkun parisen litraa/pvä. Ja paino tippui, 117->90kg :)


    • miumau2

      Tää oli hyvä juttu!!! Tarvii kokeilla ittekkin tämmöstä !! Vedot pystyyn ja kattoo kuinka tämän akan käy!!! Eli joo minä messissä (166cm ja 89kg) 7vkoa!!!

    • Seurantaa :-)

      Hei aloittaja!

      Miten painon kanssa sujuu nyt?

    • Bigmac2017

      Vanha ketju mutta kerronpa silti...16kg ylimääräistä...1/2v takana säännöllistä raskasta liikuntaa 3x75min/vko hyötyliikunta...paino ei ole pudonnut kuin muutaman kerran max 2kg muutamaksi päiväksi...syön kuten ennen liikunnan lisäämistä..normiperusruokaa 1krt/vko joku hampurilainen tms ns herkkupäivä...aiemmin kun en liikkunut, söin n 1000kaloria enemmän kuin nyt enkä likkunut ja paino pysyi koko ajan samana 16kg yli oman tavoitteeni kun sen "saavutin" tupakasta erottuani .kertokaa mistä johtuu...syön vähemmän ja liikun enemmän..mitään ei tapahdu ..?

      • Bigmac2017

        Niin siis syön kuten ennenkin mutta määrät ovat laskeneet...


    • Pui

      Liikuntamuodota riippuen esimerkiksi lihasmassasi saattaa kasvaa, jolloin paino ei putoa yhtä rivakasti. Tämän toki huomaa yleensä myös ulkomuodosta. Kroppa ei välttämättä ala polttaa rasvaa yhtä hanakasti, jos ruokavalion tasapaino (oikea määrä prot. hitaat hiilarit hyvät rasvat) ei kunnossa. Lähtisin siis muokkaamaan ruokavaliota tuon suuntaisemmaksi.

    • veijo73098731

      Herra varjele mitä tarinoita. Pääasiassa tulevia ja nykyisiä jojoilijoita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      923
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      630
    Aihe