Outo juttu tapahtui minulle viime viikolla

en silti usko enkele

Itkin elämääni ja puhuin ääneen miten väärin on kun olen aina saanut niin paljon kärsiä. on esim sairauksia joita lääkärit eivät välitä tutkia ym. Sitten yhtä äkkiä tuntikausien itkimisen jälkeen päähäni tuli eräs sana. Kokeilin googlettaa sitä netissä. Se oli jostakin virusten ja bakteerien tulevasta kotitestistä joka suunnitteilla ja paljastaa ne kaikki. En usko mihinkään enkeleihin kun uskon että ne on ihmisten keksimiä satuja mitä tuolla enkelit palstallakin on. Mutta kuka ihme kuiskasi tuon äänen päähäni ? / osaako kukaan selittää asiaa ? En ollut koskaan kuullutkaan moisesta testistä enkä kuullut tuota nimeä sille. Mikään skitsofreenikko en ole. Se sana vain tuli yhtä äkkiä päähäni itkiessäni ja googlasin sen. Käsittämätön juttu

41

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en silti usko enkele

      "täällä" enkelipalstalla. Kertomukseni on tosi. ei provo. Ja olen miettinyt sitä. Olen agnostikko. En oikein usko enkeleihin kun en usko että ihminen voi tietää tuollaisia asioita onko niitä olemassa tai ei, tai jumalaa. Joten mistä ihmeestä tuo sana tuli päähäni ? Kun siinä oli vielä jotain järkeäkin tilanteeseeni liittyen!

    • en silti usko enkele

      Sanoin siinä itkiessäni myös sellaisen asian, että jos olen tehnyt jotain väärää entisessä elämässäni. Olen sitä mieltä että kukaan ihminen ei ole "syntyjään" paha. Vaan olosuhteet lapsuudessa aiheuttavat sen ja olen ollut hyvä ihminen lapsesta asti ja toiminut vuosia hoito-alallakin ja haluaisin toimia edelleenkin. Niin miksi minun pitää kärsiä näin paljon. Jossain välissä näiden puheiden jälkeen se sana tuli mieleeni ja googlasin sen ja yllätyksekseni se oli ehkäpä jokin vihje mikä minua voisi vaivata kun lääkäreitä ei kiinnosta vaivani kun eivät osaa niitä selittää. Psyykkisesti olen täysin terve. Vain vaivojeni vanki. Olen joskus muulloinkin itkenyt elämäntilannettani mutta harvemmin ja puhunut itsekseni mutta koskaan ei tuollaista ole tapahtunut. Olen agnostikko. Joten en ole uskovainen enkä ateisti kun en tiedä mitä on tämän elämän jälkeen vai onko mitään

      • opetuslapsi1

        Sinun ääneen huokailusi muuttuu rukoukseksi ja kun teit sen ääneen on se myös voimakkaampi. Jeesus Kristus ylösnousemuksensa jälkeen lähetti meille Pyhän Hengen joka on meidän neuvonantajamme, opettajamme. Pyhä Henki oli tuo äänesi, Jumalan ääni. Sinä mietit oletko tehnyt jotain väärää, Jumala puhuttelee sinua ymmärtämättäsi. Hän voi, Poikansa jeesuksen Kristuksen sovitus työn kautta antaa sinulle anteeksi jos sitä itse haluat. Hän ei kuitenkaan pakoita sillä hän on antanut meille oman tahdon ja pelastus tulee jos sen itse sallimme. Hän ei halua että elämme p.......leen orjuudessa, joka aiheuttaa sairauksia ja noita olosuhteita elämäämme. Emme saisi tuijottaa olosuhteisiin, vaan luottaen rakastavaan Jumalaan. Tunnen kuinka Jumala rakastaa sinua ja haluaa sinut luokseen, olet hänen rakas lapsensa ja silmäteränsä. Toivon että otat vastaan Herran kutsun. Sano:
        - Herra tässä minä olen, anna minun syntini anteeksi, tee minusta sellainen mikä on mielesi mukainen...".
        Lausu vaikka Isä meidän rukous. Minulla on valtava Pyhän Hengen kosketus ja Herran rakkaus tätä kirjoittessa ja siitä tiedän että olet vahvasti Herran sydämellä. Siunausta Sinulle!


      • opetuslapsi1
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        Sinun ääneen huokailusi muuttuu rukoukseksi ja kun teit sen ääneen on se myös voimakkaampi. Jeesus Kristus ylösnousemuksensa jälkeen lähetti meille Pyhän Hengen joka on meidän neuvonantajamme, opettajamme. Pyhä Henki oli tuo äänesi, Jumalan ääni. Sinä mietit oletko tehnyt jotain väärää, Jumala puhuttelee sinua ymmärtämättäsi. Hän voi, Poikansa jeesuksen Kristuksen sovitus työn kautta antaa sinulle anteeksi jos sitä itse haluat. Hän ei kuitenkaan pakoita sillä hän on antanut meille oman tahdon ja pelastus tulee jos sen itse sallimme. Hän ei halua että elämme p.......leen orjuudessa, joka aiheuttaa sairauksia ja noita olosuhteita elämäämme. Emme saisi tuijottaa olosuhteisiin, vaan luottaen rakastavaan Jumalaan. Tunnen kuinka Jumala rakastaa sinua ja haluaa sinut luokseen, olet hänen rakas lapsensa ja silmäteränsä. Toivon että otat vastaan Herran kutsun. Sano:
        - Herra tässä minä olen, anna minun syntini anteeksi, tee minusta sellainen mikä on mielesi mukainen...".
        Lausu vaikka Isä meidän rukous. Minulla on valtava Pyhän Hengen kosketus ja Herran rakkaus tätä kirjoittessa ja siitä tiedän että olet vahvasti Herran sydämellä. Siunausta Sinulle!

        ps.
        Näin tänä samaisena aamuna, kun kirjoitin sinulle, näyn jota ihmettelin. (näky=hereillä olessa) Näyssä oli läpinäkyvästä muovista ( ehkä muovia), oleva neliskulmainen teline jossa oli pyöreitä aukkoja, ihmettelin mikä se oli, mutta kun kerroit labratesteistä, tajusin että se saattoikin olla labratesteissä käytettävä teline joihin näytteet saa laittaa? Herra avasi myös näin, meidän yhteyttä. Kun sain vastattua sinulle aijoin katsoa onko Raamatun Psalmeissa mitään mikä olisi olosuhteiden otsikossa, en suoranaisesti löytänyt, mutta Herra avasi minulle Raamatun Psalmin 22 kohdalta, uskon että hänellä on siinä jotain sinulle. Jostain syystä myös tuo numero 22, tuli eilispäivän aikana useammin eteeni. Herra haluaa sanoa näin jotain. Minä saan unia ja näkyjä ja joskus myös kuulen ääniä, mutta harvemmin. 80-luvulla koin myös enkeli kokemuksen. Olen uskonut Jeesukseen ja Jumalaan 6 vuotiaasta ja jo sieltä sain häneltä rukous vastauksia. Kärsimykset Herra asettaa meille että nöyrtyisimme. Usein kun ihminen on kärsinyt tarpeeksi, eikä ole jäljellä ylpeyden rippeitä (ylpeys on synti), on hän valmis kohottamaan katseensa Herran puoleen, pyytämään apua ja sitä myötä myös usko voi astua esiin. Kun näin käy olisi hyvä löytää joku uskova ystävä ja/tai seurakunta joka olisi tukena ensimmäisissä uskon askelissa. olit koko illan mielessäni ja uskon että Herra haluaa muuttaa elämäsi.


      • Turkka S
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        ps.
        Näin tänä samaisena aamuna, kun kirjoitin sinulle, näyn jota ihmettelin. (näky=hereillä olessa) Näyssä oli läpinäkyvästä muovista ( ehkä muovia), oleva neliskulmainen teline jossa oli pyöreitä aukkoja, ihmettelin mikä se oli, mutta kun kerroit labratesteistä, tajusin että se saattoikin olla labratesteissä käytettävä teline joihin näytteet saa laittaa? Herra avasi myös näin, meidän yhteyttä. Kun sain vastattua sinulle aijoin katsoa onko Raamatun Psalmeissa mitään mikä olisi olosuhteiden otsikossa, en suoranaisesti löytänyt, mutta Herra avasi minulle Raamatun Psalmin 22 kohdalta, uskon että hänellä on siinä jotain sinulle. Jostain syystä myös tuo numero 22, tuli eilispäivän aikana useammin eteeni. Herra haluaa sanoa näin jotain. Minä saan unia ja näkyjä ja joskus myös kuulen ääniä, mutta harvemmin. 80-luvulla koin myös enkeli kokemuksen. Olen uskonut Jeesukseen ja Jumalaan 6 vuotiaasta ja jo sieltä sain häneltä rukous vastauksia. Kärsimykset Herra asettaa meille että nöyrtyisimme. Usein kun ihminen on kärsinyt tarpeeksi, eikä ole jäljellä ylpeyden rippeitä (ylpeys on synti), on hän valmis kohottamaan katseensa Herran puoleen, pyytämään apua ja sitä myötä myös usko voi astua esiin. Kun näin käy olisi hyvä löytää joku uskova ystävä ja/tai seurakunta joka olisi tukena ensimmäisissä uskon askelissa. olit koko illan mielessäni ja uskon että Herra haluaa muuttaa elämäsi.

        Näkee taas että raamattua ette lue ettekä sanaa tunne.Pyhä henki ei sinulle sanonut mitään koska puhelit edellisestä elämästäsi.On vain 1 ainoa elämä.,vain nykyinen elämämme,toista mahdollisuutta emme saa.Mikrosiru.Saatanallinen hallintamuotoo pedon valtakunnassa on tuloillaan.Sitä käytetään myös sairauksien diaknosoimiseen.Älä ota tätä sirua,ja jos kotienkelisi,"joita te noidat nimitätte muillakin nimillä"sinulle sitä ehdottaisi,on hän kirottu,äläkä usko sitä.


    • Itse itkin tuskaani ja halusin apua olotilaani kun minulle kerrottiin kuinka metsästä löytyy sammalta josta löytyy kannabinoideja. Pidin sitä vaan tosi randomina mieleni sekoiluna. Kunnes sitten luinkin jostain että tällainen sammal tosiaan on olemassa, , ilmeisesti henget mitkälie tiesivät mikä auttaisi vaivaani, en ole kuitenkaan lähtenyt etsimään kyseistä sammalta.

    • en silti usko enkele

      MItkä henget ?!? Ihmettelen mistä kukaan ihminen voi tietää kuka siellä noita vinkkejä antaa ?!?!?!!?!? EI KUKAAN VOI TIETÄÄ

      • NIIN!=?!=!= IIK PANIIKKI!!!! KIRO SANA !!! HENKI !!! APUA !! HENGET SAATANASTA!!! hei cmoon. se on vaan kato et ei sil oo mitään vitun välii. :D


      • totuusonvalhe kirjoitti:

        NIIN!=?!=!= IIK PANIIKKI!!!! KIRO SANA !!! HENKI !!! APUA !! HENGET SAATANASTA!!! hei cmoon. se on vaan kato et ei sil oo mitään vitun välii. :D

        mitä välii sanoks sä henki, vai palanen sun tajunnasta. tai puhuks jostain kosmisesta tajunnasta.. harhoista, ihan sama. Maybe it's you. Maybe you had seen that word somewhere and it came from your memories.... on the other hand, why would I think about cannabinoids while thinking I want help... subconsious?


      • But yeah... I have experienced some things... that kind of come in a form of an angel... and the voices which you could call heavenly which makes you feel so good and makes you see this world more clearly... angels... hm..


      • en silti usko enkele
        totuusonvalhe kirjoitti:

        mitä välii sanoks sä henki, vai palanen sun tajunnasta. tai puhuks jostain kosmisesta tajunnasta.. harhoista, ihan sama. Maybe it's you. Maybe you had seen that word somewhere and it came from your memories.... on the other hand, why would I think about cannabinoids while thinking I want help... subconsious?

        en koskaan ole nähnyt sitä sanaa! En ole lukenut bakteereista ja viruksista netissä. Kun ne on muka minulta tutkittu. Mutta esim vatsatähystyksessä ollutta isoa palleatyrääkään tämä "arvostettu" lääkäri ei nähnyt joka ne bakteerit tähystyksessään muka mittasi eikä mitään nähnyt. Vaan näkyipä se iso palleatyrä parin kuukauden kuluttua ct kuvissa. Vatsa piti tähystää uudestaan mutta ei sitten tähystetty eikä kaikkia muitakaan tutkimuksia tehty mitä olisi pitänyt tehdä. Kyllä tuo oli todella kummallinen tapaus. Rupesi todella mietityttämään että onkohan jotain meille yliluonnollista kuitenkin olemassa sellaista mitä emme näe


      • opetuslapsi1
        en silti usko enkele kirjoitti:

        en koskaan ole nähnyt sitä sanaa! En ole lukenut bakteereista ja viruksista netissä. Kun ne on muka minulta tutkittu. Mutta esim vatsatähystyksessä ollutta isoa palleatyrääkään tämä "arvostettu" lääkäri ei nähnyt joka ne bakteerit tähystyksessään muka mittasi eikä mitään nähnyt. Vaan näkyipä se iso palleatyrä parin kuukauden kuluttua ct kuvissa. Vatsa piti tähystää uudestaan mutta ei sitten tähystetty eikä kaikkia muitakaan tutkimuksia tehty mitä olisi pitänyt tehdä. Kyllä tuo oli todella kummallinen tapaus. Rupesi todella mietityttämään että onkohan jotain meille yliluonnollista kuitenkin olemassa sellaista mitä emme näe

        Usko vain tosissasi! Nämä on uskon asioita koska emme niitä näe. Henkimaailma on olemassa ja enkelit. Mutta on hyviä enkeleitä ja pahoja. on hyvä ja paha. Jeesuskin on sen myöntänyt sanassaan, mutta sanoi ettei ihmisen ole kaikkea hyvä tietää ja sekin on totta, olen sen oppinut tässä jumalan ihmeellisessä koulutuksessa. Meidän täytyy uskaltaa olla vain hyvin avoimia ja kun huomaa Jumalan johdatuksen, tulee olla kuuliainen, se on tärkeää jos haluaa edetä. Älä lähde kuitenkaan mihnkään missä tuntuu pelkoa, se ei ole välttämättä Jumalasta. Jumala ei luonut meistä pelkureita, pelko on siltä p..........tä. Toki meidän pitää pelätä Jumalaa, mutta ei muuta. Kunnioitamme Häntä ja Hänen käskyjään, niin kuin omaa isää ja äitiä. En halua pakottaa sinua mihinkään, enkä voisikaan, enkä hyödy siitä mitään, tiedän vain omista kokemuksistani ja yhteydestäni Jumalaan ja Jeesukseen, kuinka ihanaa se on, muulla ei ole väliä. He ovat juurtuneet lapsuudesta sydämeeni ja sen hyvän soisin sinullekkin.


      • en silti usko enkele kirjoitti:

        en koskaan ole nähnyt sitä sanaa! En ole lukenut bakteereista ja viruksista netissä. Kun ne on muka minulta tutkittu. Mutta esim vatsatähystyksessä ollutta isoa palleatyrääkään tämä "arvostettu" lääkäri ei nähnyt joka ne bakteerit tähystyksessään muka mittasi eikä mitään nähnyt. Vaan näkyipä se iso palleatyrä parin kuukauden kuluttua ct kuvissa. Vatsa piti tähystää uudestaan mutta ei sitten tähystetty eikä kaikkia muitakaan tutkimuksia tehty mitä olisi pitänyt tehdä. Kyllä tuo oli todella kummallinen tapaus. Rupesi todella mietityttämään että onkohan jotain meille yliluonnollista kuitenkin olemassa sellaista mitä emme näe

        Tottakai on olemassa asioita joita emme näe, kyllähän tiedekin sen kertoo. :) Mielemme on myöskin abstraktein asia mitä on, ja kun laitamme asioita lokeroihin ja luomme asioista mielikuvia, emme kenties näe asioita aivan niin kuin ne ovat.


      • opetuslapsi1 kirjoitti:

        Usko vain tosissasi! Nämä on uskon asioita koska emme niitä näe. Henkimaailma on olemassa ja enkelit. Mutta on hyviä enkeleitä ja pahoja. on hyvä ja paha. Jeesuskin on sen myöntänyt sanassaan, mutta sanoi ettei ihmisen ole kaikkea hyvä tietää ja sekin on totta, olen sen oppinut tässä jumalan ihmeellisessä koulutuksessa. Meidän täytyy uskaltaa olla vain hyvin avoimia ja kun huomaa Jumalan johdatuksen, tulee olla kuuliainen, se on tärkeää jos haluaa edetä. Älä lähde kuitenkaan mihnkään missä tuntuu pelkoa, se ei ole välttämättä Jumalasta. Jumala ei luonut meistä pelkureita, pelko on siltä p..........tä. Toki meidän pitää pelätä Jumalaa, mutta ei muuta. Kunnioitamme Häntä ja Hänen käskyjään, niin kuin omaa isää ja äitiä. En halua pakottaa sinua mihinkään, enkä voisikaan, enkä hyödy siitä mitään, tiedän vain omista kokemuksistani ja yhteydestäni Jumalaan ja Jeesukseen, kuinka ihanaa se on, muulla ei ole väliä. He ovat juurtuneet lapsuudesta sydämeeni ja sen hyvän soisin sinullekkin.

        Hoi uskovainen Jeesuksestapuhuja. Jos Jeesus sanoisi sinulle ettei häntä todella ole olemassa - pitäisit häntä tietysti demonina? Onko se avointa? Eikö se ole pelkoa.. ettet uskalla päästää irti lapsuudesta juurtuneisiin asioihin?


      • opetuslapsi1
        totuusonvalhe kirjoitti:

        Hoi uskovainen Jeesuksestapuhuja. Jos Jeesus sanoisi sinulle ettei häntä todella ole olemassa - pitäisit häntä tietysti demonina? Onko se avointa? Eikö se ole pelkoa.. ettet uskalla päästää irti lapsuudesta juurtuneisiin asioihin?

        Olet oikeassa, pitäisin tällaista viestin tuojaa demonina tai itse p..........nä. olen oppinut tunnistamaan tämän juuri sen avoimuuden myötä. Ei minun tarvitse enää pelätä tuota lähdettä, sillä tiedän mistä se on. Pidän katseen vain Herrassa ja sille toiselle en anna mitään arvoa. Jeesuksesta en todella halua koskaan päästää irti, miksi päästää pois sellaista mitä rakastaa yli kaiken? = )


      • en silti usko enkele
        totuusonvalhe kirjoitti:

        Tottakai on olemassa asioita joita emme näe, kyllähän tiedekin sen kertoo. :) Mielemme on myöskin abstraktein asia mitä on, ja kun laitamme asioita lokeroihin ja luomme asioista mielikuvia, emme kenties näe asioita aivan niin kuin ne ovat.

        Maailmassa on niin paljon uskontoja. Että se laittaa miettimään. Että jos todella on olemassa näitä henkilöitä mistä eri uskontojen raamatut kertovat. Miksi uskontoja on niin monia ? Pieni jumalausko on ollut minulla pienestä asti. Mutta johtuneeko siitä kun olen herkkä, musiikkia harrastava ihminen. Ja isä ja äiti uskoo. Mutta eivät ole USKOVAISIA. ohimennen sanoneet vaan joskus että uskovat. ihan tavallisia ihmisiä. Eivätkä pidä tyrkyttäjäuskovaisista. Enää en tiedä mihin uskoa. Joko "joku" yritti auttaa minua. Tai sitten alitajuntani teki temppuja ja olin nähnyt sen sanan jossain. Mutta en mielestäni. Se oli sen testin nimi joka oli kehitteillä. Minusta ihan oikeasti on aina tuntunut että voi olla jotain muutakin kuin se mitä ihmiset eri uskonnoillaan kertovat.. tämän elämän jälkeen. Mitä jos ihmiset itse ovat niitä jumalia ja luoneet itsensä tänne maan päälle oppimaan sopusointuun keskenään tms ? Toisaalta 50-50 uskon että voi olla että tämän elämän jälkeen ei ole yhtään mitään. Mut tuo kokemus on mietityttänyt. Minulla on myös ollut aina lahja, että pystyn ottamaan kitaran käteeni, rupean laulamaan ja laulu syntyy suoraan. Sanoineen, melodioineen ja sointuineen. nauhurin laitan pyörimään sitä ennen. Tuonhan nyt voi selittää pelkällä lahjakkuudella enkä ole sitä koskaan yliluonnolliseksi asiaksi ajatellutkaan. Mutta joskus käynyt mielessä, onko se joku lahja. Toki vähän joskus joudun sanoja muokkaamaan. Mutta monet ihan hyviä jo siltään. Joskus enemmän. Mutta tuo sana. Outo juttu


      • en usko enkeleihin
        en silti usko enkele kirjoitti:

        Maailmassa on niin paljon uskontoja. Että se laittaa miettimään. Että jos todella on olemassa näitä henkilöitä mistä eri uskontojen raamatut kertovat. Miksi uskontoja on niin monia ? Pieni jumalausko on ollut minulla pienestä asti. Mutta johtuneeko siitä kun olen herkkä, musiikkia harrastava ihminen. Ja isä ja äiti uskoo. Mutta eivät ole USKOVAISIA. ohimennen sanoneet vaan joskus että uskovat. ihan tavallisia ihmisiä. Eivätkä pidä tyrkyttäjäuskovaisista. Enää en tiedä mihin uskoa. Joko "joku" yritti auttaa minua. Tai sitten alitajuntani teki temppuja ja olin nähnyt sen sanan jossain. Mutta en mielestäni. Se oli sen testin nimi joka oli kehitteillä. Minusta ihan oikeasti on aina tuntunut että voi olla jotain muutakin kuin se mitä ihmiset eri uskonnoillaan kertovat.. tämän elämän jälkeen. Mitä jos ihmiset itse ovat niitä jumalia ja luoneet itsensä tänne maan päälle oppimaan sopusointuun keskenään tms ? Toisaalta 50-50 uskon että voi olla että tämän elämän jälkeen ei ole yhtään mitään. Mut tuo kokemus on mietityttänyt. Minulla on myös ollut aina lahja, että pystyn ottamaan kitaran käteeni, rupean laulamaan ja laulu syntyy suoraan. Sanoineen, melodioineen ja sointuineen. nauhurin laitan pyörimään sitä ennen. Tuonhan nyt voi selittää pelkällä lahjakkuudella enkä ole sitä koskaan yliluonnolliseksi asiaksi ajatellutkaan. Mutta joskus käynyt mielessä, onko se joku lahja. Toki vähän joskus joudun sanoja muokkaamaan. Mutta monet ihan hyviä jo siltään. Joskus enemmän. Mutta tuo sana. Outo juttu

        Olen lukenut monesti että ammatti säveltäjät ja sanoittajat tekevät töitään kuukausia !! jotkut jopa vuoden. Mulla se on vartti ja se on siinä. Tuossa nyt ei oo mitään yliluonnollista vaan tuli vaan mieleeni. Tuo sanan tuleminen päähän kummastuttaa vaan vieläkin.


      • en silti usko enkele kirjoitti:

        Maailmassa on niin paljon uskontoja. Että se laittaa miettimään. Että jos todella on olemassa näitä henkilöitä mistä eri uskontojen raamatut kertovat. Miksi uskontoja on niin monia ? Pieni jumalausko on ollut minulla pienestä asti. Mutta johtuneeko siitä kun olen herkkä, musiikkia harrastava ihminen. Ja isä ja äiti uskoo. Mutta eivät ole USKOVAISIA. ohimennen sanoneet vaan joskus että uskovat. ihan tavallisia ihmisiä. Eivätkä pidä tyrkyttäjäuskovaisista. Enää en tiedä mihin uskoa. Joko "joku" yritti auttaa minua. Tai sitten alitajuntani teki temppuja ja olin nähnyt sen sanan jossain. Mutta en mielestäni. Se oli sen testin nimi joka oli kehitteillä. Minusta ihan oikeasti on aina tuntunut että voi olla jotain muutakin kuin se mitä ihmiset eri uskonnoillaan kertovat.. tämän elämän jälkeen. Mitä jos ihmiset itse ovat niitä jumalia ja luoneet itsensä tänne maan päälle oppimaan sopusointuun keskenään tms ? Toisaalta 50-50 uskon että voi olla että tämän elämän jälkeen ei ole yhtään mitään. Mut tuo kokemus on mietityttänyt. Minulla on myös ollut aina lahja, että pystyn ottamaan kitaran käteeni, rupean laulamaan ja laulu syntyy suoraan. Sanoineen, melodioineen ja sointuineen. nauhurin laitan pyörimään sitä ennen. Tuonhan nyt voi selittää pelkällä lahjakkuudella enkä ole sitä koskaan yliluonnolliseksi asiaksi ajatellutkaan. Mutta joskus käynyt mielessä, onko se joku lahja. Toki vähän joskus joudun sanoja muokkaamaan. Mutta monet ihan hyviä jo siltään. Joskus enemmän. Mutta tuo sana. Outo juttu

        Miksipä pitäisi uskoa johonkin


      • opetuslapsi1
        en usko enkeleihin kirjoitti:

        Olen lukenut monesti että ammatti säveltäjät ja sanoittajat tekevät töitään kuukausia !! jotkut jopa vuoden. Mulla se on vartti ja se on siinä. Tuossa nyt ei oo mitään yliluonnollista vaan tuli vaan mieleeni. Tuo sanan tuleminen päähän kummastuttaa vaan vieläkin.

        Huomenta! =)
        Yritänpä taas vastailla tällä vajavaisella tiedollani, sillä ihminen minäkin vain olen. Olen pyytänyt kuitenkin Herraa avuksi. Maailmassa on todella paljon uskontoja, mutta ne on ihmisen keksimää. Usein suututtaa kun ihmiset sotkevat uskonnon ja uskon jotka ovat kaksi eri asiaa. Uskonto seuraa rituaaleja, perinteitä, totuttuja tapoja.... usko taas on uskomista siihen mitä ei näe, voi silti tuntea, nähdähenkisin silmin ja kuulla henkisin korvin. Itse uskon että ei tarvitse kuulua mihinkään seinälliseen" seurakuntaan, vaan Jeesuksen Kristuksen morsius seurakuntaan joka me, aidosti uskovat olemme. Olen ev.lut. seurakuntalainen, olen myös vieraillut muissa seurakunnissa jotka puhuvat samaa evankeliumia ja se on tärkeintä mistä voi aloittaa Raamatun luvunkin. Tunsin kirjoituksestasi että sinulla on sitä uskoa, se on vain piilossa ja voit alkaa ruokkia sitä sanalla. Mitä enempi sitä lukee sitä enemmän se alkaa avautumaan ja kun sitä alkaa lukemaan ääneen voi se muuttua rukoukseksi. Pyysin Herralta sinulle Raamatun paikkaa tähän kysymykseen ja hän antoi Jesaja 45 luku. Oli aika osuvaa!
        Jumala on antanut sinulle ihanan lahjan. Olen kuullut näistä ennenkin joiltain muusikoilta ja monesti he ovat tulleet uskoon ja sen myötä tuo lahja on annettu Jumalan ylistykseksi ja he ovat alkaneet hengelliselle musiiki alalle. Tunnen erään heng,koht. joka oli valmis maailman konsertti lavoille, hyvänä viulistina, mutta usko tuli ja nyt hän julistaa ja ylistää Jumalaa!
        Uskon että tuo sana tuli samasta lähteestä kuin mistä nuo sinun laulusi pursuaa.


      • opetuslapsi1
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        Huomenta! =)
        Yritänpä taas vastailla tällä vajavaisella tiedollani, sillä ihminen minäkin vain olen. Olen pyytänyt kuitenkin Herraa avuksi. Maailmassa on todella paljon uskontoja, mutta ne on ihmisen keksimää. Usein suututtaa kun ihmiset sotkevat uskonnon ja uskon jotka ovat kaksi eri asiaa. Uskonto seuraa rituaaleja, perinteitä, totuttuja tapoja.... usko taas on uskomista siihen mitä ei näe, voi silti tuntea, nähdähenkisin silmin ja kuulla henkisin korvin. Itse uskon että ei tarvitse kuulua mihinkään seinälliseen" seurakuntaan, vaan Jeesuksen Kristuksen morsius seurakuntaan joka me, aidosti uskovat olemme. Olen ev.lut. seurakuntalainen, olen myös vieraillut muissa seurakunnissa jotka puhuvat samaa evankeliumia ja se on tärkeintä mistä voi aloittaa Raamatun luvunkin. Tunsin kirjoituksestasi että sinulla on sitä uskoa, se on vain piilossa ja voit alkaa ruokkia sitä sanalla. Mitä enempi sitä lukee sitä enemmän se alkaa avautumaan ja kun sitä alkaa lukemaan ääneen voi se muuttua rukoukseksi. Pyysin Herralta sinulle Raamatun paikkaa tähän kysymykseen ja hän antoi Jesaja 45 luku. Oli aika osuvaa!
        Jumala on antanut sinulle ihanan lahjan. Olen kuullut näistä ennenkin joiltain muusikoilta ja monesti he ovat tulleet uskoon ja sen myötä tuo lahja on annettu Jumalan ylistykseksi ja he ovat alkaneet hengelliselle musiiki alalle. Tunnen erään heng,koht. joka oli valmis maailman konsertti lavoille, hyvänä viulistina, mutta usko tuli ja nyt hän julistaa ja ylistää Jumalaa!
        Uskon että tuo sana tuli samasta lähteestä kuin mistä nuo sinun laulusi pursuaa.

        ps.
        Jeesuskin julisti evankeliumia kansan keskellä, vuorilla. Me voimme uskoa elävään Jumalaan ilman mitään ihmisen keksimää jäsenyyttä. Uskoa että Jeesus Kristus kuoli ristillä soviutksena meidän syntiemme vuoksi ja ylösnousi, tämä on tärkeää uskoa. Jotkut sanovat että Jumala on julma kun antoi tuon tapahtua, mutta he eivät ymmärrä sitä oikein. On suurinta rakkautta antaa Poikansa meidän syntiemme tähden!
        Pyysin Herralta että hän antaisi minulle näyn joka todistaisi yhteyden meidän keskiseen keskusteluun. Sain näyn; jossa oli tumma kantinen kirja, en nähnyt siinä mitään tekstiä, oliko päiväkirja? En tiedä? Vai oliko se kirja johon aletaan kirjoittamaan sinun tarinaasi Herran tiellä.... sivut oli vielä kovin tyhjät?
        Herättikö näky mitään? Minä tunnen kyllä johdatusta tässä. Kun ensi kerran vastasin, kävelin eteisestä koneelle Pyhän Hengen vallassa ja vahingossa osuin tälle enkeli sivulle ja sinun otsikkoosi. Kun aloin lukemaa, muutamat sanat nousi tärkeinä ylös ja tiesin että minun täytyy aloittaa keskustelu. Herra on ihmeellinen!


      • opetuslapsi1 kirjoitti:

        ps.
        Jeesuskin julisti evankeliumia kansan keskellä, vuorilla. Me voimme uskoa elävään Jumalaan ilman mitään ihmisen keksimää jäsenyyttä. Uskoa että Jeesus Kristus kuoli ristillä soviutksena meidän syntiemme vuoksi ja ylösnousi, tämä on tärkeää uskoa. Jotkut sanovat että Jumala on julma kun antoi tuon tapahtua, mutta he eivät ymmärrä sitä oikein. On suurinta rakkautta antaa Poikansa meidän syntiemme tähden!
        Pyysin Herralta että hän antaisi minulle näyn joka todistaisi yhteyden meidän keskiseen keskusteluun. Sain näyn; jossa oli tumma kantinen kirja, en nähnyt siinä mitään tekstiä, oliko päiväkirja? En tiedä? Vai oliko se kirja johon aletaan kirjoittamaan sinun tarinaasi Herran tiellä.... sivut oli vielä kovin tyhjät?
        Herättikö näky mitään? Minä tunnen kyllä johdatusta tässä. Kun ensi kerran vastasin, kävelin eteisestä koneelle Pyhän Hengen vallassa ja vahingossa osuin tälle enkeli sivulle ja sinun otsikkoosi. Kun aloin lukemaa, muutamat sanat nousi tärkeinä ylös ja tiesin että minun täytyy aloittaa keskustelu. Herra on ihmeellinen!

        Kenties viesti oli, it's just a book. Kovin ristiriitaista on sinulla Jeesus-ihminen tuo tekstisi. Uskonnot ihmisen keksimää rituaalit päläpälä MUTTA Jeesus.. Jeesus on uskonnosta. Mitä kuoleman jälkeiseen tulee niin.. ei ole olemassa ei mitään, näin ollen, emme voi kadota.


      • opetuslapsi1
        totuusonvalhe kirjoitti:

        Kenties viesti oli, it's just a book. Kovin ristiriitaista on sinulla Jeesus-ihminen tuo tekstisi. Uskonnot ihmisen keksimää rituaalit päläpälä MUTTA Jeesus.. Jeesus on uskonnosta. Mitä kuoleman jälkeiseen tulee niin.. ei ole olemassa ei mitään, näin ollen, emme voi kadota.

        Ymmärrän.
        on vaikeaa ymmärtää uskoa jos ei itse usko. Se on vaikea ja laaja alainen asia jota on vaikea myös sanoiksi selittää. Se lähtee sydämen kautta, mitä tunnet sydämessäsi, se on rakkautta Jumalaa kohtaan joka on meidät luonut. Muutamat tutkijat jotka ovat olleet kiven kovia evolution kannattajia, ovat omaksi hämmästyksekseen myös tulleet uskoon ja ovat aivan varmoja että täytyy olla jokin suurempi, Jumala, joka on luonut maailman. Tiede ja uskon asiat ovatkin lähestymässä toisiaan ja tämän on tutkijat myöntäneet...


      • opetuslapsi1 kirjoitti:

        Ymmärrän.
        on vaikeaa ymmärtää uskoa jos ei itse usko. Se on vaikea ja laaja alainen asia jota on vaikea myös sanoiksi selittää. Se lähtee sydämen kautta, mitä tunnet sydämessäsi, se on rakkautta Jumalaa kohtaan joka on meidät luonut. Muutamat tutkijat jotka ovat olleet kiven kovia evolution kannattajia, ovat omaksi hämmästyksekseen myös tulleet uskoon ja ovat aivan varmoja että täytyy olla jokin suurempi, Jumala, joka on luonut maailman. Tiede ja uskon asiat ovatkin lähestymässä toisiaan ja tämän on tutkijat myöntäneet...

        Ymmärrän uskoa. Paremmin kuin sinä - uskon.


      • opetuslapsi1 kirjoitti:

        Ymmärrän.
        on vaikeaa ymmärtää uskoa jos ei itse usko. Se on vaikea ja laaja alainen asia jota on vaikea myös sanoiksi selittää. Se lähtee sydämen kautta, mitä tunnet sydämessäsi, se on rakkautta Jumalaa kohtaan joka on meidät luonut. Muutamat tutkijat jotka ovat olleet kiven kovia evolution kannattajia, ovat omaksi hämmästyksekseen myös tulleet uskoon ja ovat aivan varmoja että täytyy olla jokin suurempi, Jumala, joka on luonut maailman. Tiede ja uskon asiat ovatkin lähestymässä toisiaan ja tämän on tutkijat myöntäneet...

        Ei nimittäin liity millään tavalla Jeesukseen se.. ettei tiede kerro kaikkea, tiede ei edes pyri kertomaan kaikkea, eikä mitään lopullista totuutta jostain asiasta, vaan kehittymään ja kasvamaan.


      • totuusonvalhe kirjoitti:

        Ei nimittäin liity millään tavalla Jeesukseen se.. ettei tiede kerro kaikkea, tiede ei edes pyri kertomaan kaikkea, eikä mitään lopullista totuutta jostain asiasta, vaan kehittymään ja kasvamaan.

        Totuudellisessa todellisuudessa, eikä jääräpäänä kasvamaan muurissa, aitojen sisällä.. silmänsä sulkeneena, kutsulta Saatanan.


      • opetuslapsi1
        totuusonvalhe kirjoitti:

        Ymmärrän uskoa. Paremmin kuin sinä - uskon.

        = ) hyvä niin!


      • opetuslapsi1
        totuusonvalhe kirjoitti:

        Totuudellisessa todellisuudessa, eikä jääräpäänä kasvamaan muurissa, aitojen sisällä.. silmänsä sulkeneena, kutsulta Saatanan.

        Aivan,
        uskossakin kehitytään ja kasvetaan koko ajan, loppuun saakka, niinkuin totuudellisessa todellisuudessakin, me olemme vain ihmisiä.


      • opetuslapsi1
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        Aivan,
        uskossakin kehitytään ja kasvetaan koko ajan, loppuun saakka, niinkuin totuudellisessa todellisuudessakin, me olemme vain ihmisiä.

        Vielä sen verran,
        Jeesus on joillekkin vain sana jonka he lukevat. Jeesus opetti näistä että he ovat kirjanoppineita, eli harrastavat uskontoa. Uskossa oleva taas uskoo ja tuntee Jeesuksen ja Jumalan eläväksi ja sana myös alkaa elää ja alamme elää sitä todeksi.


      • en usko enkeleihin..
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        ps.
        Jeesuskin julisti evankeliumia kansan keskellä, vuorilla. Me voimme uskoa elävään Jumalaan ilman mitään ihmisen keksimää jäsenyyttä. Uskoa että Jeesus Kristus kuoli ristillä soviutksena meidän syntiemme vuoksi ja ylösnousi, tämä on tärkeää uskoa. Jotkut sanovat että Jumala on julma kun antoi tuon tapahtua, mutta he eivät ymmärrä sitä oikein. On suurinta rakkautta antaa Poikansa meidän syntiemme tähden!
        Pyysin Herralta että hän antaisi minulle näyn joka todistaisi yhteyden meidän keskiseen keskusteluun. Sain näyn; jossa oli tumma kantinen kirja, en nähnyt siinä mitään tekstiä, oliko päiväkirja? En tiedä? Vai oliko se kirja johon aletaan kirjoittamaan sinun tarinaasi Herran tiellä.... sivut oli vielä kovin tyhjät?
        Herättikö näky mitään? Minä tunnen kyllä johdatusta tässä. Kun ensi kerran vastasin, kävelin eteisestä koneelle Pyhän Hengen vallassa ja vahingossa osuin tälle enkeli sivulle ja sinun otsikkoosi. Kun aloin lukemaa, muutamat sanat nousi tärkeinä ylös ja tiesin että minun täytyy aloittaa keskustelu. Herra on ihmeellinen!

        Minulla on tumma kansio jossa on paljon omia lauluja :D En usko että minua kukaan uskoon saa. Mutta hyvä ihminen olen, aina ollut. Nyt olen miettinyt tangomarkkinoille laulukilpailuun lähtöä mutta en ole yhtään varmaan pahentaisiko vai parantaisiko se tilannettani


      • opetuslapsi1
        en usko enkeleihin.. kirjoitti:

        Minulla on tumma kansio jossa on paljon omia lauluja :D En usko että minua kukaan uskoon saa. Mutta hyvä ihminen olen, aina ollut. Nyt olen miettinyt tangomarkkinoille laulukilpailuun lähtöä mutta en ole yhtään varmaan pahentaisiko vai parantaisiko se tilannettani

        Jos kuitenkin niin on tarkoitus, Jumala vielä tulee puhuttelemaan sinua, ole avoin. Se yhteinen tekijäkin löytyi näyn kautta. = ) Toivottavasti kuitenkin sait jonkin hyvän siemenen keskustelustamme. Siunausta sinulle ja laulu urallesi!


      • en usko enkeleihin
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        Jos kuitenkin niin on tarkoitus, Jumala vielä tulee puhuttelemaan sinua, ole avoin. Se yhteinen tekijäkin löytyi näyn kautta. = ) Toivottavasti kuitenkin sait jonkin hyvän siemenen keskustelustamme. Siunausta sinulle ja laulu urallesi!

        Kiitos!


      • ...
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        Jos kuitenkin niin on tarkoitus, Jumala vielä tulee puhuttelemaan sinua, ole avoin. Se yhteinen tekijäkin löytyi näyn kautta. = ) Toivottavasti kuitenkin sait jonkin hyvän siemenen keskustelustamme. Siunausta sinulle ja laulu urallesi!

        Minä en tiedä tulkitsisinko tuon mustan kirjan niin, että pitäisi keskittyä omiin lauluihin vai mennä tangomarkkinoille. :D ÄSken ajoi ambulanssi pihaan ja naapurin pientä vauvaa vietiin siihen. Olen myös hoito-alan töitä tehnyt mutta en saa enää töitä mistään enkä saa koulutusta. Siksi olen miettinyt uraa musiikin parissa.


      • Tarzoo
        en silti usko enkele kirjoitti:

        Maailmassa on niin paljon uskontoja. Että se laittaa miettimään. Että jos todella on olemassa näitä henkilöitä mistä eri uskontojen raamatut kertovat. Miksi uskontoja on niin monia ? Pieni jumalausko on ollut minulla pienestä asti. Mutta johtuneeko siitä kun olen herkkä, musiikkia harrastava ihminen. Ja isä ja äiti uskoo. Mutta eivät ole USKOVAISIA. ohimennen sanoneet vaan joskus että uskovat. ihan tavallisia ihmisiä. Eivätkä pidä tyrkyttäjäuskovaisista. Enää en tiedä mihin uskoa. Joko "joku" yritti auttaa minua. Tai sitten alitajuntani teki temppuja ja olin nähnyt sen sanan jossain. Mutta en mielestäni. Se oli sen testin nimi joka oli kehitteillä. Minusta ihan oikeasti on aina tuntunut että voi olla jotain muutakin kuin se mitä ihmiset eri uskonnoillaan kertovat.. tämän elämän jälkeen. Mitä jos ihmiset itse ovat niitä jumalia ja luoneet itsensä tänne maan päälle oppimaan sopusointuun keskenään tms ? Toisaalta 50-50 uskon että voi olla että tämän elämän jälkeen ei ole yhtään mitään. Mut tuo kokemus on mietityttänyt. Minulla on myös ollut aina lahja, että pystyn ottamaan kitaran käteeni, rupean laulamaan ja laulu syntyy suoraan. Sanoineen, melodioineen ja sointuineen. nauhurin laitan pyörimään sitä ennen. Tuonhan nyt voi selittää pelkällä lahjakkuudella enkä ole sitä koskaan yliluonnolliseksi asiaksi ajatellutkaan. Mutta joskus käynyt mielessä, onko se joku lahja. Toki vähän joskus joudun sanoja muokkaamaan. Mutta monet ihan hyviä jo siltään. Joskus enemmän. Mutta tuo sana. Outo juttu

        Usko ilman tekoja on kuollutta uskoa,aivan samoin teot ilman uskoa.Luulen,ja toivon myös että te koko perhe pelatutte,kunhan se aika koittaa.Taivaaseen kun ei pääse olemalla hyvä,ei ihminen edes kykene synnittömään elämään.Jeesus Kristus on ovi,kukaan ei pelastu kuin hänen kauttaan.Elämän ja parannuksen sitten vaikuttaa Jumalan pyhä henki.Valmiiksi ei ihminen silti tule tässä elämässä ei vaikka kuinka pitkällä olisi pyhityselämässä.Olemme puhtaita vasta taivaassa ollessa jos sinne pääsemme.Viestit toistuvasti,että mistä tuo sana tuli päähäni.Etsin enkä löytänyt mitään tiettyä sanaa jota viesteissäsi olisit maininnut.Siis mikä sana?


    • jatka etsintää

      Vaikea sanoa kenenkään hekilökohtaisesta kokemuksestga mitään, mutta kyllähän Jumala etsii ja rakastaa jokaista luomaansa ihmistä. Monet tulevat juuri näin ukoon ja alavat uskoa sitten enkeleihin. Enkelit ovat niitä Jumalan renkipoikia, jotka toimittavat apua ihmisille.

    • kuullut näin

      Olen kuullut, että kun maailma näyttää yhtäkkiä kauniimmalta ja selkeämmältä niin enkeli katsoo silmiesi läpi tähän maailmaan.

      • Teekkuli

        Olen taas vakuuttunut että jos näkisin enkelin silmien kautta maailman,en näkisi sitä kauniina vaan turmeltuneena helvettiin menossa olevana.Näkisin lukuisia demoneja ihmisten lähellä .Tietysti näkisin myös Herran kasvot joka hetki,miten muutoin kestäisin tässä maailmassa.


    • olen minä

      Ehkäpä tässä on jotain samaa

      http://yle.fi/uutiset/burnout_ajoi_diplomi-insinoorin_etsimaan_enkeleita/6566702

      Kyllä, me olemme yhteydessä siihen mitä emme näe silmin ja sitäkin osaa voi myös alkaa näkemään kun on valmis. Kysyit miksi ja sinua autettiin. Voit jatkaa tuota kyselyä ja olla avoin ottamaan vastaan vastauksia lisää. Älä jätä etsintää tähän. Ole vain avoin kokemuksille ja tulet yllättymään mitä kaikkea et vielä tiedä siitä kuka todella olet. Sinua autetaan mitä enemmän olet valmis pyytämään apua ja ottamaan vastauksia/apua vastaan. Jokaisella on mahdollisuus kasvaa syvempään yhteyteen itsensä kanssa. Kaikki vastaukset ovat sisällämme. Ei tarvita mitään ulkopuolisia itsestämme. Vaikka puhumme enkeleistä, tai Jumalasta, tai Jeesuksesta niin kaikki on yhtä. Me olemme osa sitä, mitä emme näe (tai suurin osa ei näe) ja näin on tarkoitettukin.

      Aloittajalle suosittelen tutustumista erääseen kirjaan nimeltä Keskusteluja Jumalan kanssa (kirjoittaja Neale Donald Walsch). Hänen kokemuksensa liipaisee jotenkin tuota sinun kokemustasi. Löydät ehkä itsekin tuon yhteyden. Lähtökohdat ovat samat.

      Laulaessasi olet "flow"-tilassa. Se tila antaa sinulle sanat ja melodian. Annat energian vapaasti liikuttaa sinua. Olet avoin ja kuuntelet sisintäsi. Tämä lahjasi auttaa sinua luomaan yhteyden myös laajemmin. Kun olet valmis tutkimaan lisää siitä mitä kaikkea on tarjolla myös näkymättömässä muodossa, muista tämä flow tilasi. Siinä on avain.

      Toinen vinkki, voit ottaa vastauksia vastaan kysymyksiisi myös kirjoittamisen muodossa. Lue suosittelemani kirja niin saat lisätietoa. Uskoisin että siitä olisi hyötyä sinun matkallesi sen muistamiseen kuka todella olet.

      Hyvää matkaa! Muista vain, että et ole koskaan yksin. olet hyvin rakastettu. Enemmän kuin osaat kuvitellakaan.

    • Kymysys?

      Muistatko mikä oli sen kehitteillä olevan testin nimi? Kiinnostaisi itseäkin, pitäisi hankkia sellainen heti kun tulevat markkinoille.

      • en silti usko enkele

        Nyt sen löysin sähköpostistani. http://www.mobidiag.com/ Mobidiag. Ihmetyttää vaan mistä sana tuli päähäni kun en ole koskaan moisista lukenut mitään ja juuri silloin kun itkin elämääni.


    • kesk. aloittaja

      En löytänyt sitä enää sähköposteistani vaikka johonkin niistä sen talletin! Ilmoitan heti kun löytyy!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      1992
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1427
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1285
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      66
      1194
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      112
      1090
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1020
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe