Esiaviollinen seksi

uskovainen nainen

Meille joilla on taustalla vuosia kestänyt suhde, joko avio- tai avoliitto, lapsiakin, uuden suhteen aloittaminen uskovaisena ilman seksiä on tilanteena eri tavalla haastava kuin ensimmäisessä seurustelusuhteessa toisiinsa tutustuvilla uskovilla tai ylipäätään niillä joilla neitsyys/ poikuus on vielä tallella.

En hae hyväksyntää esiaviolliselle seksille missään tilanteessa, toiveeni jokaisessa seurustelusuhteessani on ollut ettei seksiin olisi menty. Jokaisessa seurustelusuhteessa seksiä kuitenkin on ollut ja suhteet ovat sitten seksin jälkeen nopeasti päättyneet syvään pettymykseen itseensä.

Esiaviollista seksiä uskovien kesken perustellaan usein sillä että selvitetään etukäteen josko seksi ylipäätään sujuisi sitten kerran avioliitossa, onko yhteensopivuusongelmia tai muutakaan estettä hyvälle seksille. Monilla voi olla taustalla kokemuksia epätyydyttävästä seksistä entisen taikka entisten kumppaneiden kanssa, ja siltä tahdotaan välttyä uudessa suhteessa. Ei tässä olla maailmaa hurskaampia.

Muitakin perusteluja esiaviolliselle seksille on, ehkä "suosituimpana" se että "Jumalan kasvojen edessä olemme jo aviopari".. Jotkut taas vetoavat Jumalan Sanan jakeeseen Room. 15:7 "Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi." Oppineen miehen ojentaminen tällaisessa tilanteessa on ollut minulle kiusallista ja osakseni olen saanut vain kummastunutta hämmästystä.

Onko uskovaa kokenutta miestä, joka pitäytyisi seksistä vaikka kuinka tilanteet kuumenisivat? Onko uskovaa miestä, joka on Kristuksen kuva jo seurustelusuhteessa eikä taivu naisen haluun vaan pysyy vahvana ja ajattelee naisen sekä koko suhteen parasta, uskovaa miestä, joka ei tahdo viedä naisen kunniaa, vaan rakastaa naista kuin Jeesus rakastaa Hänen omaansa?

99

812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyl se siit

Kyllä sellaisia ihan oikeita uskovaisia miehiä on. Sellaista ei ole kiva tavata, joka aina on jalat leväällään kaikkien miesten alla. Nyt haet miestä, joka kestäisi sinun viettely-yrityksesi? Voisitko lähteä liikkeelle sellaisesta asetelmasta, että et missään nimessä harrasta seksiä kenenkään kanssa ennen kuin avioliitossa sen ainoan kanssa, jonka kanssa tulet viettämään loppuelämänne? Se antaisi sinusta naisenakin paremman kuvan.

Älä loukkaannu sanoihini. Sinua on selvästi maailma runnellut. Kristuksessa Jeesuksessa on kuitenkin muutosvoima, sinäkin voit saada sellaisen naisen sydämen, joka ei tee komproisseja. Vielä ei ole kohdallasi liian myöhäistä.

• uskovainen nainen

En loukkaannu sanoihisi, olen naisena jo tottunut siihen että nainen saa syyn "seksitapahtumasta".

Olen ollut miesten kanssa srk:n johdosta aina rapa-alkoholistiin saakka joten repertuaari on laaja sanomaan ettei seksikäyttäytyminen ole eronnut siitä mikä asema miehellä on ollut.

En yritä vietellä. Tahdon vain tavata miehen joka välittää minusta oikeasti ja joka pidättyy seksistä kun kerran pyydän häntä pidättymään seksistä jo melkein heti kättelyssä.

Kyllä, Jeesus tekee minussa työtänsä, en ole vielä perillä, mutta olisi naisena turvallista voida luottaa myös tapaamaansa mieheen ja hänen sanoihinsa. Lopulta kuitenkin jää vain Jumalan Sana ja luottamus Jeesukseen.

Ehkä vielä tapaan miehen jonka kanssa ei tarvitse tarkentaa joka aika selustaansa vaan saa luottaa häneen ja rauhassa tutustua häneen ilman että seksikysymyksestä tehdään mörkö joka tapetaan vain seksillä.

• Raamatun sana selkeä
        uskovainen nainen kirjoitti:

En loukkaannu sanoihisi, olen naisena jo tottunut siihen että nainen saa syyn "seksitapahtumasta".

Olen ollut miesten kanssa srk:n johdosta aina rapa-alkoholistiin saakka joten repertuaari on laaja sanomaan ettei seksikäyttäytyminen ole eronnut siitä mikä asema miehellä on ollut.

En yritä vietellä. Tahdon vain tavata miehen joka välittää minusta oikeasti ja joka pidättyy seksistä kun kerran pyydän häntä pidättymään seksistä jo melkein heti kättelyssä.

Kyllä, Jeesus tekee minussa työtänsä, en ole vielä perillä, mutta olisi naisena turvallista voida luottaa myös tapaamaansa mieheen ja hänen sanoihinsa. Lopulta kuitenkin jää vain Jumalan Sana ja luottamus Jeesukseen.

Ehkä vielä tapaan miehen jonka kanssa ei tarvitse tarkentaa joka aika selustaansa vaan saa luottaa häneen ja rauhassa tutustua häneen ilman että seksikysymyksestä tehdään mörkö joka tapetaan vain seksillä.

Seksi kuuluu vain avioliittoon.

1. Kor. 7:2

"2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä."

• uskovainen nainen
        Raamatun sana selkeä kirjoitti:

"2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä."

Jumalan Sanaa ei käy kiistäminen. Kirjoitettu Sana ja toimiminen sen pohjalta ei silti aina ole aivan yksiselitteistä niin kuin ei elämäkään sitä ole. Ei Jeesus heittäytynyt alas temppelin harjalta vaikka saatana todisti ettei Jeesus jalkaansa kiveen loukkaisi koska Hänestä niin on kirjoitettu.

Vaikka Sana neuvoo että kullakin olkoon puoliso haureuden syntien välttämiseksi, kaikilla puolisoa ei toiveistaan huolimatta ole. Näiden asioiden kanssa kamppailevia ei ole tahdikasta entisestään raskauttaa yksittäisillä Raamatun jakeilla, jotka sinällään ovat tosia ja paikkansapitäviä. Lausahdus "Seksi kuuluu vain avioliittoon" suunnattuna ihmiselle, jolla puolisoa ei ole, olipa kyseessä hurskas uskova tai mallikelpo maailman ihminen, on kuin ojentaa janoiselle vesiastia ilman vettä. Totta, siinä on hyvä vesiastia, pohja pitää, ei reiän reikää, mutta janoa se ei silti tyhjänä sammuta. Todet asiat ja tarpeet elämässä eivät aina kohtaa, jano ei tyhjän vesiastian edessä sammu.

Totuutta riittää, Jumalan Sana on hyvä ja luotettava, se ei tyhjiin valu eikä sen lähde koskaan kuivu, se on yhtä Pyhän Hengen kanssa. Jumalan Sanan Totuus ja Pyhä Henki eivät silti korvaa puolisoa ihmisen rinnalla. Tämänkin tekstin esilletuomiseen tarvitaan teknisiä laitteita vaikka sen kirjoittaja on uskovainen. Jumala on Jumala, Korkein, myös ihmissuhteissa niin kuin netissäkin, mutta ihminen, myös uskova, on silti ihminen.

Jos astiasta puuttuu vesi, aikaa ja voimavaroja on turha käyttää vuotokohdan etsimiseen itsestä tai toisista. Jos olenkin lankeillut esiaviollisen seksin alueella, joku toinen ehkä lankeilee jollain toisella, minulle vahvalla alueella. Särömme jokaisella. Kukaan ei voi kerskata itsestänsä Jumalan erehtymättömän Sanan edessä, olemme kaikki Jumalan armoa vailla. Kukaan meistä ei pelastu ilman Jeesusta, jossa, Täydellisessä, Jumala, vastaanväittelyistämme huolimatta, näkee meidät kaikki puhtaina ja ehyinä. En voi muuta kuin käteni levittää ja sanoa - Minä joka olen rikki, olen kuitenkin ehyt!

Tätä matkaa kutsutaan elämäksi, ja siinä tapahtuu paljon sellaista, jota ei itselle soisi tapahtuvaksi, saatika toisille. Jumalan virta on vettä täynnä, mutta janolle, joka heltiää ilman puolisoa elävällä vain puolison löytämällä, on Jumalalla oma tarkoitusperänsä. Voittaa kiusaus janon edessä ja vahvistua siten Hengessä, tulla askel askeleelta enemmän Kristuksen kaltaiseksi, voi olla eräs tarkoitusperistä. Kaikkella on määräaikansa ja tarkoituksensa, myös janolla itse kunkin elämässä.

• Anonyymi
        Raamatun sana selkeä kirjoitti:

Hahhaa ”seksi kuuluu vain avioliittoon”
        Jo on uskovilla omituisia mielipiteitä, ainahan he ovat olleet määräilemässä ihmisten elämää jotenkin.äseksi on yksi osa ihmisen elämää, ihan kun kaikki muutkin vietit mitä ihmisillä on, jos joku raamattu on siitä kirjoittanut omalla tavallaan niin se ei ole niin että nykyaikana noudatetaan jotain ihmisten kurissa pitämisen sääntöjä. Sinäkin syöt koska sinulla on nälkä , siis kaikki ihmiselle annetut vietit ovat asioita joita kukaan ei ole kelvollinen määräilemään.
        Uskonnon avulla ollaan ennen hallittu ihmisten yksityiselämääkin aika vahvasti. Onneksi ajat ovat muuttuneet , joten ei tarvitse ladella mitään sääntöjä ihmisille miten heidän pitää elää. Aikuiset ihmiset harrastavat seksiä jos se heitä kiinnostaa, Joten eikö olisi aika uskovaisten nähdä tämä asia sellaisena kun se on. Ei kenenkään tarvitse kieltäytyä seksistä vaan siksi että jokin uskonlahko niin sanoo .sama juttu ihmisellä joka ei halua seksiä elämäänsä niin hänellä on vapaus päättää siitäkin yksityisenä henkilönä .
        Vaikea toisinaan uskoa näiden ihmisten jorinoihin ihmisestä ja heidän tarpeistaan, kun niihinkin puuttuvat joillakin raamatunlauseilla , ihminen itse päättää miten elää elämänsä, siis ei mitenkään niin että verellään esiin raamatunlauseita joitain lakeina jotka kaatuu omaan tyhmyytensä,

• Oletko arvokas?

Me näemme vaivaa niiden asioiden tähden jotka koemme arvokkaiksi.

• Oletko arvokas?

Tarkoitin lähinnä, että koetko itse olevasi arvokas. Jos et, niin tee parannus, sillä Jumalan silmissä olet. Meidät nähdään niinkuin me itse näemme itsemme.

• uskovainen nainen
        Oletko arvokas? kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä, että koetko itse olevasi arvokas. Jos et, niin tee parannus, sillä Jumalan silmissä olet. Meidät nähdään niinkuin me itse näemme itsemme.

Kysyt koenko olevani arvokas. Kysymyksesi asettelusta päättelen että arvelet minun pitävän itseäni arvottomana. Tietysti tiedän Jumalan Sanan valossa että olen arvokas, mutta historiani valossa, joka osin on lähihistoriaa, en todellakaan voi nähdä itseäni arvokkaana. Näen itseni likaisena ja irvokkaana. Mutta vaikka näenkin itseni ikaisena ja irvokkaana, se ei oikeuta ketään miestä sen nojalla harrastamaan kanssani seksiä.

Tietysti Hengen puolesta näen itseni puhtaana Jeesuksen sovitustyön tähden, mutta lihalleni en mitään voi, se on läpeensä mätä. Rakastan Jeesusta, ilman Häntä minulla ei olisi mitään syytä elää. Tiedän että Jeesuksessa on joka päivä uusi alku, mutta kun noita uusia alkuja on takanapäin useita samanlaisia, turhauma itseänsä kohtaan on vahva.

Kuinka monta kertaa olenkaan tehnyt parannuksen, Jumala sen tietää, olen saanut syntini anteeksi, olen saanut täyttyä Pyhällä Hengellä ja riemuita Jumalan lapsen vapautta varmana lujasti pysyvästä parannuksesta, mutta aina uudestaan sama syntiinlankeemus on toistunut. Tarvitsen Parantajaa.

Jokin mättää tai mättääkö sittenkään. Ehkä tämä on tie jolla Jumala tulee vielä kirkastamaan minussa Kristuksen kunnian. Jumala tietää mitä kestämme ja mitoittaa kullekin sen mukaiset kuormat. Luotan Jeesukseen. Olen Hänelle arvokas.

• Anonyymi

Kysyt koenko olevani arvokas. Kysymyksesi asettelusta päättelen että arvelet minun pitävän itseäni arvottomana. Tietysti tiedän Jumalan Sanan valossa että olen arvokas, mutta historiani valossa, joka osin on lähihistoriaa, en todellakaan voi nähdä itseäni arvokkaana. Näen itseni likaisena ja irvokkaana. Mutta vaikka näenkin itseni ikaisena ja irvokkaana, se ei oikeuta ketään miestä sen nojalla harrastamaan kanssani seksiä.

Tietysti Hengen puolesta näen itseni puhtaana Jeesuksen sovitustyön tähden, mutta lihalleni en mitään voi, se on läpeensä mätä. Rakastan Jeesusta, ilman Häntä minulla ei olisi mitään syytä elää. Tiedän että Jeesuksessa on joka päivä uusi alku, mutta kun noita uusia alkuja on takanapäin useita samanlaisia, turhauma itseänsä kohtaan on vahva.

Kuinka monta kertaa olenkaan tehnyt parannuksen, Jumala sen tietää, olen saanut syntini anteeksi, olen saanut täyttyä Pyhällä Hengellä ja riemuita Jumalan lapsen vapautta varmana lujasti pysyvästä parannuksesta, mutta aina uudestaan sama syntiinlankeemus on toistunut. Tarvitsen Parantajaa.

Jokin mättää tai mättääkö sittenkään. Ehkä tämä on tie jolla Jumala tulee vielä kirkastamaan minussa Kristuksen kunnian. Jumala tietää mitä kestämme ja mitoittaa kullekin sen mukaiset kuormat. Luotan Jeesukseen. Olen Hänelle arvokas.

Juuri tärkein on tuo että tunnustaa syntinsä, ja pyrkii aina uudestaan ja uudestaan tekemään niistä parannuksen, muuten perkele perii, itselläkin pahin syntiinlankeamus on seksuaalisynteihin kuuluva itsetyydytys, vaikka kuinka yrittää elää 100%selibaatissa, jossain vaiheessa sortuu, tulee olo että ei jaksa ym. on pakko nähdä naista "seksikuvat", taas menee 3-4 sillä tiellä ja parannusta taas tehdään, ja sortuminen ja parannusta, aivan kuin tuurijuopolla putken jälkeen, Alkosta oli vuosien työ päästä irti, ja voi olla että seksuaali synti vie myös aikansa, mutta ainut vaihtoehto on pysyä Jeesuksessa vaikka kuinka hiertäisi, Herran edessä olemme samanarvoisia, lykkyä 🙏!

• Anonyymi
        Oletko arvokas? kirjoitti:

Jokainen ihminen on arvokas juuri ihmisenä ei se arvokkuus riipu mitenkään siitä että muka noudattaa jotain ihmeellisiä lakeja joita muka uskon nimissä noudatetaan .
        Kunhan vaan jätettäisiin toisten ihmisten tuomitseminen joka näyttää olevan jotenkin pääasia uskon veljille. Annetaan ihmisten elää juuri niillä edellytyksillä mitä heillä on, eikä olla rajoittamassa joillakin säännöillä missä ei ole päätä ei häntää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri tärkein on tuo että tunnustaa syntinsä, ja pyrkii aina uudestaan ja uudestaan tekemään niistä parannuksen, muuten perkele perii, itselläkin pahin syntiinlankeamus on seksuaalisynteihin kuuluva itsetyydytys, vaikka kuinka yrittää elää 100%selibaatissa, jossain vaiheessa sortuu, tulee olo että ei jaksa ym. on pakko nähdä naista "seksikuvat", taas menee 3-4 sillä tiellä ja parannusta taas tehdään, ja sortuminen ja parannusta, aivan kuin tuurijuopolla putken jälkeen, Alkosta oli vuosien työ päästä irti, ja voi olla että seksuaali synti vie myös aikansa, mutta ainut vaihtoehto on pysyä Jeesuksessa vaikka kuinka hiertäisi, Herran edessä olemme samanarvoisia, lykkyä 🙏!

Ei kai kenenkään tarvitse kokea itseään syntiseksi jos hänellä on terveen ihmisen vietit annettu, ja muka sekin on syntiä .
        Näinhän ihmisiä on aina pidetty vallan alla uskon varjolla . Miksi ihmiselle in annettu seksi vietti, mietipä sitä? Ja mieti myös sitä , miksi uskon veljille in tärkeää olla tuomitsemassa usein juuri naisia . Niin että joku tolkku näissäkin asioissa olisi oltava. Ei ihmisiä tarvitse syyllistää siitä että on normaali kaikkine tarpeineen , ja jos siihen alistuu niin jää elämästä palon vaille . Syntiä ei ole elää omaa elämäänsä, eikä sitä tarvitse keneltäkään pyydellä anteeksi . Elä ja anna muidenkin elää.

• hupsis vaan

höpsistä pussiin

• uskovainen nainen

Niinhän sitä luulisi, että "hupsis vaan" ja "höpsistä pussiin".

Enhän minä huorin yksin itseni kanssa ole tehnyt. Olen vain katsellut aitiopaikalta kuinka kristikansa tarvitsee puhdistusta herätyksen alla. Uskon että olen aivan pätevä sanomaan näin. Ja mitä varmimmin niin voi sanoa Jumala.

• Hydrauliikkaa

Ei pimppa käytössä kulu ...

• Miten seurustella?

Uskovainen nainen: "Jokin mättää tai mättääkö sittenkään. Ehkä tämä on tie, jolla Jumala tulee vielä kirkastamaan minussa Kristuksen kunnian. Jumala tietää mitä kestämme ja mitoittaa kullekin sen mukaiset kuormat. Luotan Jeesukseen. Olen Hänelle arvokas."
      Hei Uskovainen nainen - ensiksikin kiitos rehelliestä tilityksestä ja avoimuudestasi. Saan sen vaikutelman, että säilyttääksesi itsekunnioituksesi, puolustelet samalla syntiäsi. Jos uskot Jeesuksen ja Hänen Sanaansa uskot myös, että elämässäsi todellakin mättää ja mättäminen tarkoittaa kohdallasi seksuaalista syntiä. Seksuaalisuhteisiin ajautuminen ei ole se tie, jolla Jumala kirkastaa Kristusta. Jeesuksen seuraaminen ja erityisesti Jeesuksen rakastaminen näkyy siinä, että ojentaudumma elämässämme Raamatun Sanan mukaan. 1.Joh.2:3-4 "3. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. Joka sanoo: Minä tunnen hänet, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä."

Jumala tietää hyvin, ettet kestä seksuaalisia kiusauksia, mutta hän ei ole mitoiuttanut sinulle näitä kuormia - sinua kiusaa vain sinun omat himosi.
      Jaak. 1:13 "Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee"

Kirjoitit hyvin, kuinka monet uskovat selittelevät esiaviollista seksiä, kun selän synnin tunnustaminen synniksi on vaikeaa - syntiä on helpompi tehdä kauempana ristin läheisyydestä. Seksihistoriasi kuullostaa kyllä poikkeukselliselta, miesten kirjo on laaja, eikä toiveesi seksittömästä seurustelusta näytä lainkaan toteutuvan. On pakko kysyä vakava kysymys: oletko seksiaddikti - ei miesten "harrastaminen" srk:n johdosta juoppoihin asti ole normaalia kristittyjen naisten elämää.
      "toiveeni jokaisessa seurustelusuhteessani on ollut ettei seksiin olisi menty. Jokaisessa seurustelusuhteessa seksiä kuitenkin on ollut ja suhteet ovat sitten seksin jälkeen nopeasti päättyneet syvään pettymykseen itseensä." "Olen ollut miesten kanssa srk:n johdosta aina rapa-alkoholistiin saakka".

Kiusauksesta voitolla pääseminen edellyttää sinulta jotain. Niitä ei voiteta viime metreillä,kalkkiviivoilla, vaan heti ensi keskustelun jälkeen. Seksuaalisesti toistuvasti lankeilevan on saatava etäisyyttä seksuaalissta läheisyydestä - hänhän ei pysty sitä kestämään. Mitä ajattelet seuraavista: 1. Jos ihastut johonkin mieheen, kerro heti toiveesi säilyttää seksuaalinen yhteys avioliittoon saakka, 2. Kerro miehelle, että haluat seurustella ja tutustua häneen jullkisesti ja toivot avoimuutta ja henkistä tunnetason yhteyden syventämistä,3. Älä mene miehen asuntoon äläkä ota häntä kotiisi, jos joudutte tilanteessa kahden kesken, 4. Älä lähesty miestä seurustelun alkuvaiheessa halailemalla tai hyväilyillä edes "siskona Kristuksessa", 5. Pidättäydy suutelemisesta, sillä suun kosketus luo liian vahvan seksuaalisen virityksen, 6. Puhu itsestäsi ja kysele seurustelukumppanistasi asioista, joilla on merkitystä mahdollista tulevaa avioliittoa ajatellen, 7. Seurustele rukoillen ja pyydä Jeeusta olemaan kanssasi ja varjelemaan sinut seurusteusuhteessa puhtaana - pidä Jeesus mielessäsi ollessasi miehen kanssa tutustumassa toisiinne. 8. Jos entiset synnit painavat mieltäsi, tunnusta ne Jeesukselle ja usko kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä - Jumalan silmissä saat uskoa sen jälkeen olevasi puhdas, eikä Hän sinua menneillä synneilläsi enää syytä.
      Lainaa kirjastosta se ainoa kristillinen seurustelua ja yksinelämistä käsittelevä kirja: Eero Tolvanen: sinkku - elävänä elämässä.

"Onko uskovaa kokenutta miestä, joka pitäytyisi seksistä vaikka kuinka tilanteet kuumenisivat?"

"Ei tässä olla maailmaa hurskaampia."

• Miten seurustella?

Jatkan vielä hieman - ensin pahoitteluni joistakin kirjoitusvirheistä. Tämä lause piti olla muodossa: "kuinka monet uskovat selittelevät esiaviollista seksiä, kun SELVÄN synnin tunnustaminen synniksi on vaikeaa - syntiä on helpompi tehdä kauempana ristin läheisyydestä."

"Onko uskovaa kokenutta miestä, joka pitäytyisi seksistä vaikka kuinka tilanteet kuumenisivat?"
        Vastaus: kyllä heitä on. Jatkokysymys, onko "uskovaa kokenutta NAISTA, joka pitäytyisi seksistä, vaikka kuinka tilanteet kuumenisivat". Vastaus: kyllä heitäkin on ja toivon, että voisit jatkossa olla yksi heistä.

Uskova ihminen on maailmaa hurskaampi, hän on paljon myös uskonnollisia, uskoaan vain huulillaan todistavia hurskaampi. Matteus 5:20 "Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
        7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
        Vaikka uskova on syntinen ja heikko, hän ei jää "tuleen makaamaan" = elämään tietoisessa synnissä tekemättä siitä parannusta.
        1. Joh. 3: "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä (preesens-aikamuoto tarkoittaa elämistä jatkuvassa synnissä), sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta.

Me olemme maailmaa hurskaampia. Me sanomme Jeesusta Herraksi, mutta me tunnustamme sen sydämessämme: ttiedostamme heikkoutemme, lankeemuksemme ja syntimme, uskomme syntimme anteeksi ja pyydämme Pyhää Henkeä varjelemaan niin, että pysyisimme Kristuksen ristin luona ja vapautuisimme kaikesta tietoisesta ja jatkuvasta synnin harjoittamisesta. Uskova on kaikesta vajavuudestaan huolimatta erilainen: hänen arvonsa ovat toiset, hän elää eri tavalla Kristusta seuraten ja niin hänen seurustelunsa kuin avioliittonsakin on erilainen kuin ns. maailman ihmisillä.

• uskovainen nainen

Kiitos viestistäsi ja minulle suodusta ajastasi.

"Saan sen vaikutelman, että säilyttääksesi itsekunnioituksesi, puolustelet samalla syntiäsi."

- > Minulla ei ole mitään aihetta puolustella mitään syntiä. Olen tunnustanut harjoittamani huoruuden synnin niin Jeesukselle kahden kesken (lukemattomat kerrat) kuin myös seurakunnassa (useamman kuin yhden todistajan läsnäollessa) ja saanut sielläkin siitä synninpäästön. Itsekunnioitusta minulla ei taas ole mitä säilyttää, se on aikaa sitten mennyt. Olen arvokas, mutta tällä historialla itsekunnioitus on nollissa.

"Seksuaalisuhteisiin ajautuminen ei ole se tie, jolla Jumala kirkastaa Kristusta."

- > Jokaisella on tarinansa kerrottavanaan. Jos alkoholisti pääsee vapaaksi viinasta ja hän antautuu Jumalan valtakunnan työlle, jossa Jumala käyttää omien tarkoitusperiensä toteuttamiseksi tämän ihmisen elämän varrella ratkottuja ongelmia, tottahan näen silloin että Jumala kirkastaa tämän ihmisen elämässä Kristusta. Tätä tarkoitin kun kirjoitin asioitten näennäisestä mättäämisestä tällä hetkellä. Tietoiselle synninharjoittamiselle en hae tällä oikeutusta.

"On pakko kysyä vakava kysymys: oletko seksiaddikti - "

- > Kyllä, olen seksiaddikti. Olen sanonut sen myös tapaamilleni miehille ja pyytänyt heitä ottamaan asian huomioon vakavasti niin ettei suhde päätyisi seksiin - huonoin tuloksin.

Tarjoamasi kahdeksan keinoa välttyä esiaviolliselta seksiltä otan mielihyvin vastaan. Niistä kohtia 1, 2, 6, 7 ja 8 olen toteuttanutkin käytännössä eikä niissä ole ongelmaa, mutta kohdat 3, 4 ja 5 jotka käsittelevät lähikontaktia, eivät käytännössä ole toteutuneet toisen läheisyyden välttämisestä huolimatta.

Uskon Jumalan armoon ja uskon siihen myös omalla kohdallani. Ilman Jeesusta minulla ei olisi aihetta elää enkä edes olisi elossa tänä päivänä ilman Häntä.

• uskovainen nainen
        Miten seurustella? kirjoitti:

Jatkan vielä hieman - ensin pahoitteluni joistakin kirjoitusvirheistä. Tämä lause piti olla muodossa: "kuinka monet uskovat selittelevät esiaviollista seksiä, kun SELVÄN synnin tunnustaminen synniksi on vaikeaa - syntiä on helpompi tehdä kauempana ristin läheisyydestä."

Vastaus: kyllä heitä on. Jatkokysymys, onko "uskovaa kokenutta NAISTA, joka pitäytyisi seksistä, vaikka kuinka tilanteet kuumenisivat". Vastaus: kyllä heitäkin on ja toivon, että voisit jatkossa olla yksi heistä.

Uskova ihminen on maailmaa hurskaampi, hän on paljon myös uskonnollisia, uskoaan vain huulillaan todistavia hurskaampi. Matteus 5:20 "Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
        7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
        Vaikka uskova on syntinen ja heikko, hän ei jää "tuleen makaamaan" = elämään tietoisessa synnissä tekemättä siitä parannusta.
        1. Joh. 3: "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä (preesens-aikamuoto tarkoittaa elämistä jatkuvassa synnissä), sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta.

Me olemme maailmaa hurskaampia. Me sanomme Jeesusta Herraksi, mutta me tunnustamme sen sydämessämme: ttiedostamme heikkoutemme, lankeemuksemme ja syntimme, uskomme syntimme anteeksi ja pyydämme Pyhää Henkeä varjelemaan niin, että pysyisimme Kristuksen ristin luona ja vapautuisimme kaikesta tietoisesta ja jatkuvasta synnin harjoittamisesta. Uskova on kaikesta vajavuudestaan huolimatta erilainen: hänen arvonsa ovat toiset, hän elää eri tavalla Kristusta seuraten ja niin hänen seurustelunsa kuin avioliittonsakin on erilainen kuin ns. maailman ihmisillä.

Kiitollista jatkokommenttia ja oikaisua vielä nimimerkille "Miten seurustella?"

" "Onko uskovaa kokenutta miestä, joka pitäytyisi seksistä vaikka kuinka tilanteet kuumenisivat?"
        Vastaus: kyllä heitä on. Jatkokysymys, onko "uskovaa kokenutta NAISTA, joka pitäytyisi seksistä, vaikka kuinka tilanteet kuumenisivat". Vastaus: kyllä heitäkin on ja toivon, että voisit jatkossa olla yksi heistä."

- > Kuulostaa hyvältä. Tahdon olla jatkossa yksi "heistä"!

Kirjoittamallani lauseella "Ei tässä olla maailmaa hurskaampia." tarkoitin nimenomaan tapaamieni uskovien miesten puoltavaa näkemystä oikeutettuun esiaviolliseen seksiin, sekä yleensäkin heidän käytäntöään puhtaudessa uskosta osattomiin verrattuna (joka ei siis ole poikennut käytännössä ei-uskovista). En tarkoittanut Jeesuksessa vanhurskautetun miehen ja naisen puhtauskäsitystä (synnistä huolimatta) verrattuna ilman Jeesusta elävään maailman ihmiseen, vaan yleensäkin tasavertaisuutta sanojen ja tekojen suhteen, ei paremmuutta, uskovien ja uskosta osattomien kesken. Mutta, itse asiassa, tunnen useita ei-uskovia, jotka elävät "puhtaammin" kuin moni tapaamani uskova, itseni mukaan lukien.

Ilman Jeesusta puhtainkin maailman tie on kuitenkin kadotuksen tie (mutta tämä aihe ei ole aloitukseni aihe).

• Anonyymi

Voi helvetti, aina vaan jutut paranee , kiihkoiset ihmiset ne ovat asialla julistamassa elämän arvoista joita haluavat ottaa toisilta pois , joten näillä jutuilla yritetään pitää ihmisiä uskonnon kurin alla , ihminen ei ole mitenkään syntinen jos elää normaalia naisen tai miehen elämää, synniksi sen nimittävät ainoastaan uskovaiset jotka ovat aina olleet rajoittamassa toisten ihmisten elämää . Uhkailemalla jos minkäkin laisilla tuomioilla .

• saaollauskollinen

Miksi tilanteiden pitäisi kuumeta ihmisten välillä joille se ei ole luvallista ?

kahden ihmisen fyysinen yhtyminen on kaiken yhtymisen viimeinen vaihe, josta ei tass palata uusiin alkuihin uusien ihmisten kanssa.

Asia on kovin yksinkertainen kunhan se pidetään sellaisena.

Itselleni oli tärkeää etten koskenut jo vihittyyn vaimooni ennen seurakunnan siunausta ja hääjuhlaa. EIkä muita ole ennen eikä jälkeen.

Ja olen pysynyt linjanvalinnassani, eli on meitä MIEHIÄ vielä muutama jhälellä.

• uskovainen nainen

Nim. "saaollauskollinen", kunnia Jumalalle siitä että olet voinut pidättyä esiaviollisesta seksistä.

Itselle yksinkertaiset asiat voivat olla toiselle monimutkaisia ja vaativat monien vuosien ellei elämänpituisen ajan niiden oppimiseen. Ja päinvastoin.

Siunausta sinulle ja vaimollesi.

• Tällainen keskustelu toistuu aika ajoin. Mitään avioliiton "virallistamista", seurakunnan siunausta eikä hääjuhlaa Raamattu vaadi. Aatami liittyi Eevan ja heistä tuli yhtä lihaa.

Kaikki hössötys vihkimisestä ja avioliiton virallistamisesta on ihmiskekeintö, ei Jumalan. Ja jokainen vastaa itse tekemisistään, joten miten joku elää, se ei kuulu kenellekään.

• uskovainen nainen

Valitettavasti juuri tämänkaltaisilla puheilla ja niihin uskomisella on ollut minun elämässäni tuhoisat seuraukset, "lappix".

• mens

Valitettavasti juuri tämänkaltaisilla puheilla ja niihin uskomisella on ollut minun elämässäni tuhoisat seuraukset, "lappix".

Nim. uskovainen nainen. Lappix on harhaoppinen, älä välitä lappixen kirjoituksista.

• Anonyymi

Nyt ei kukaan tiedä mistään Aatamin ja Eevan asioista, niitä tarinoita on juteltu yli 2000 vuotta sitten leiri nuotioilla joista joku teki tekstiä paperille aikoinaan saaden aikaan ison kirjan. Siis ihmisten mielikuvituksellisia tarinoita asioista joissa ei ole mitään logiikkaa . Eikö olisi aika ruveta näkemään maailmaa hieman toisin silmin , alkaa jotenkin tuntua että moni on vankina noissa ns ” synti karusellissa”: siis elävät normaalia elämää , ja senkin uskon veljet kääntävät synniksi .

• Kohti avioliittoa

"saanollauskollinen" huomauttaa erittäin osuvasti: "Miksi tilanteiden pitäisi kuumeta ihmisten välillä joille se ei ole luvallista ?" Myös nimimerkki "Miten seurustella?" kirjoitti asiallisesti ja Raamattuun pitäytyen ja on aivan samoilla injoilla: kiusauksesta voitolle pääseminen edellyttää sinulta jotain. Niitä ei voiteta viime metreillä,kalkkiviivoilla, vaan heti ensi keskustelun jälkeen.

Sen sijaan Lappixin kannanotto on uskolle vieras ja kirjoitusten vastainen ja näin ollen suosii syntiä. "miten joku elää, se ei kuulu kenellekään", hän kirjoittaa. Uskova elää valkeudessa ja kaikki, mitä hän tekee, kuuluu Jumalalle ja hän mielellään kertoo tekemisistään ja toiveistaan rukouksessa Jeesukselle. Hän haluaa myös elää niin, ettei hänen tarvitse hävetä elämäänsä muiden uskovien edessä.

Toisin kuin Lappix ajattelee, avioliitto ei ole ihmisten, vaan Jumalan keksintö. Sen sijaan avioliittoon vihkimiskaava on vusisatojen vierieässä muuttanut monella tavalla muotoaan. VT:n aikana pari muutti yhteen JULKISESTI koko yhteisön tietäessä ja iloitessa tapahtumasta. Tapahtumaa juhlittiin (hääjuhla). Myös Jeesus itse osallistui Kaanaan häihin. Hän oli todistamassa tapahtumaa, jossa "jonka JUMALA ON YHDISTÄNYT, sitä älkään ihminen erottako".

Seksuaallinen yhdytä kuuluu vain avioliittoon ja kaikki sen ulkopuolinen seksin harjoittaminen on syntiä. Pidättäytyminen seksistä annen avioliittoa valmistaa parit olemaan toisilleen uskollisia myös avioliitossa. Me emme useinkaan täytä mittaa ja monessa asiassa hairahdumme ja lankeamme. Se ei tee tyhjäksi Jumalan tarkoittamaa avioliittomallia eikä tee syntiä asiaksi, "joka ei kuulu kenellekään". Hyvästä, oikeasta seurustelusta on hyvä puhua myös uskonystäville ja seurustelun edetessä jossain vaiheessa siitä on mukava puhua myös sukulaisille. Uskovien seurustelun ainoa tarkoitus on selvittää, ovatko seurustelukumppanit valmiita sitoutumaan koko elämän kestävään avioliittoon.

Tällainen keskustelu varmaan toistuu täällä aika ajoin. Toivon mukaan ketjun aloittajat saavat Jumalan mielen mukaisia vastauksia niiltä uskovilta, jotka yhä seuraavat Jeesusta Herranaan rakkaudessa ja totuudessa.

"Miten seurustella?" kirjoitti ihanasti anteeksiantamisesta. Se on kaiken pohja. Miten suuri syntimme onkaan, kuinka usein se toistuisikaan, katuvalla kuuluu armo. Jumalan armoa on myös se, että Pyhä Henki vahvistaa ja ohjaa meitä elämässämme niin, ettemme jää suosimaan syntiä seurusteluisssamme emmekä muussakaan elämässämme. Katuvalle kuuluu armo - synnin suosija ja sitä puolustava ei viihdy Raamatun Jeesuksen seurassa. Meidän sydämemme, halumme elää valossa ja totuudessa saa voimaa Jumalan evankeliumista, kuten heprealaiskirjeessa sanotaan: "On hyvä, että sydän saa vahvistua armosta".

• uskovainen nainen

Kiitos nimimerkille "Kohti avioliittoa" erityisesti näistä opettavaisista sanoistasi: "Pidättäytyminen seksistä annen avioliittoa valmistaa parit olemaan toisilleen uskollisia myös avioliitossa." Hyvin sanottu!

"Tällainen keskustelu varmaan toistuu täällä aika ajoin. Toivon mukaan ketjun aloittajat saavat Jumalan mielen mukaisia vastauksia niiltä uskovilta, jotka yhä seuraavat Jeesusta Herranaan rakkaudessa ja totuudessa."

- > Kyllä minä opiksi pyrin ottamaan, siksi minä palstalle tulin. Myös minä seuraan Jeesusta Herranani rakkaudessa ja totuudessa, vaikka olenkin langennut.

• Juuri noin kirjoittaa maallisia tapoja ja sääntöjä kannattava tekopyhä ihminen. Otahan nyt esille Raamattu ja näytä meille kaikille missä Jumala VAATII miehen ja naisen vihittävän avioliittoon? Joko kirkossa papin edessä taikka maistraatissa tuomarin edessä.

Seksuaalinen yhdyntä aivan oikein kuuluu asiaan silloin, kun mies on liittynyt vaimoonsa ja heistä tuli yhtä lihaa. Sen todisti Jeesus.

Mark. 10.
      7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
      8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
      9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

Mutta kun ihmiset ja kirkko ovat keksineet kaikenmaailman vihkimisiä, kuulutuksia, siunaamisia, ryynisateita, kameroita, morsiuskumpun heittelyjä, morsiamen ryöstäjä, limousiinia, kahvia, kakkua, viiniä ja boolia, morsiusneitoja, kaasoja ... ym. ym,.
      niin luultavasti pari ei ole "virallisesti" pyhässä avioliitossa ennenkuin kaikki nuo seremoniat on läpikäyty kansan hurratessa.
      Mainitsemani asiat eivät ole Jumalan keksintöjä, mutta tekopyhät ja uskonnolliset ihmiset pitävät niitä avioliittoon ehdottomasti kuuluvina pyhinä ja virallisina asioina. :=))))

• stefanuspaavali

Näkökantaa ja mietteitä hieman asioihin. Voin hyvin samaistua koska lankeemuksia on sattunu useitakin kertoja tässä seksuaalisuudessa minulla ja pahasti eksyinkin tuhlaajapojan teille ajelehtimaan aikoinaan...Jeesuksen veri riittää puhdistamaan veriruskeatkin synnit. Mutta meidän tulee tehdä täyttä totta ihmisten ja Jumalan edessä. Keksin aikoinaan mitä viheliäisempiä oikeutuksia sille että saisin elää tahallisessa synnissä, mutta aito parannus tuo rauhan ja vapautuksen. Joka kerta kun harjoittaa haureutta jonkun toisen ihmisen kanssa niin siinä vahingoittaa sekä itseään että sitä toista ihmistä. Synnillä on aina seuraukset. Niin tuli Daavidinkin synneistä seurauksia Daavidille vaikka hän aidosti katui ja sai kaiken anteeksi profeetta Naatanin tullessa hänen luoksensa ja paljastaessa Daavidin teot. Inhimillinen näkökanta tähän on se, että seksuaalisuus on osa jokaista ihmistä. Ei Jeesus tuominnut aviorikoksesta tavattua naistakaan, mutta sanoi kuitenkin hänelle "mene äläkä enää syntiä tee". Meidän tulee ottaa opiksemme näistä lankeemuksista. Avioliitto on Pyhä ja Jumala vihaa hylkäämistä eli avioeroa. Tulee vaan etsiä mahdollisimman sopiva kumppani ja molempien osapuolien sitten avioliitossa huolehtia toistensa tarpeista. Mikään avioliitto ei ole helppo, mutta ei ole hyvä ihmisen olla yksinkään.

• uskovainen nainen

Kyllä, stefanuspaavali, "Synnillä on aina seuraukset." Olen saanut kokea tämän käytännössä selvästi niin ettei asiasta ole jäänyt mitään epäselvyyttä.

"Tulee vaan etsiä mahdollisimman sopiva kumppani ja molempien osapuolien sitten avioliitossa huolehtia toistensa tarpeista."

- > Olen etsinyt kumppania ja ollut etsimättä, toistaiseksi sopivaa ei ole tullut vastaan millään "hakukeinolla" niin että olisin päässyt elämään rakkautta ja käytäntöä toisen tarpeitten huolehtimisesta avioliitossa.

"Mikään avioliitto ei ole helppo, mutta ei ole hyvä ihmisen olla yksinkään."

- > Onneksi Jumalan armo on voimassa myös avioliitossa yhtä lailla kuin yksinelävien kohdalla: "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja" Ef. 2:8

• kysyn uskovaiselta naiselta. Kun ilmoitat olevasi uskovainen, niin silloin myös pysyt totuudessa.
      Kysyn, opettiko Jeesus, että avioliittoon pitää vihkiä papin kirkossa taikka tuomarin maistraatissa? Jos vastaat tuohon EI, kuka on keksinyt että avioliitto pitää "virallistaa" ollakseen avioliitto?

• uskovainen nainen

Sinulle, lappix, kysyit avioliittoon vihkimisestä.

Uskovainen ei ole maassa vallitsevan lain yläpuolella eikä hänen tule herättää uskosta osattomien eikä uskovienkaan parissa pahennusta elämällänsä kristityn vapauteen vedoten. Siitä mistä Raamattu ohjeistaa toisin mitä maan laki sallisi (esim. homoavioliitot monissa maissa ja Suomessakin rekisteröity parisuhde), Sanassa pitäytyvä uskova toimii kuitenkin ensisijaisesti Jumalan Sanan mukaan (maan lain sallimissa puitteissa) niin että hän harrastaa maan parasta ja pysyy toimissaan rauhantekijänä eikä maan hajottajana.

Se mikä tapahtuu Jeesuksessa, tapahtuu aina Valossa oman paikallisseurakunnan ja koko Kristuksen ruumiin edessä. Maistraatti tulee vallitsevan maan lain puolelta (osaltaan maan talouden tähden), eikä se ole pois Valossa vaeltamisesta, siunaamisesta srk:ssa srk:n ja Jumalan edessä, joka on nöyrä osoitus yhteiselle tielle lähteviltä, että he tarvitsevat liitollensa sekä Jumalan että srk:n siunauksen.

Juhlat itsessään voivat sitten olla isompia taikka pienempiä. Ehkä joku luterilainen on aina haaveillut kirkkohäistä, mutta esim. minulle olisi luontaista käydä maistraatissa ja saada erikseen srk:ssa pastorin ja vanhemmiston sekä srk:n siunaus ja pitää siellä pienimuotoinen ja lämminhenkinen juhla kahvitteluineen yhteislauluineen.

Jumalan asia on tietää kunkin sydämen tila vihkimisen hetkellä, siitä me onneksi olemme vapaat.

• uskovainen nainen kirjoitti:

Sinulle, lappix, kysyit avioliittoon vihkimisestä.

Uskovainen ei ole maassa vallitsevan lain yläpuolella eikä hänen tule herättää uskosta osattomien eikä uskovienkaan parissa pahennusta elämällänsä kristityn vapauteen vedoten. Siitä mistä Raamattu ohjeistaa toisin mitä maan laki sallisi (esim. homoavioliitot monissa maissa ja Suomessakin rekisteröity parisuhde), Sanassa pitäytyvä uskova toimii kuitenkin ensisijaisesti Jumalan Sanan mukaan (maan lain sallimissa puitteissa) niin että hän harrastaa maan parasta ja pysyy toimissaan rauhantekijänä eikä maan hajottajana.

Se mikä tapahtuu Jeesuksessa, tapahtuu aina Valossa oman paikallisseurakunnan ja koko Kristuksen ruumiin edessä. Maistraatti tulee vallitsevan maan lain puolelta (osaltaan maan talouden tähden), eikä se ole pois Valossa vaeltamisesta, siunaamisesta srk:ssa srk:n ja Jumalan edessä, joka on nöyrä osoitus yhteiselle tielle lähteviltä, että he tarvitsevat liitollensa sekä Jumalan että srk:n siunauksen.

Juhlat itsessään voivat sitten olla isompia taikka pienempiä. Ehkä joku luterilainen on aina haaveillut kirkkohäistä, mutta esim. minulle olisi luontaista käydä maistraatissa ja saada erikseen srk:ssa pastorin ja vanhemmiston sekä srk:n siunaus ja pitää siellä pienimuotoinen ja lämminhenkinen juhla kahvitteluineen yhteislauluineen.

Jumalan asia on tietää kunkin sydämen tila vihkimisen hetkellä, siitä me onneksi olemme vapaat.

Kiitos, jätit vastaamatta kuka on keksinyt että avioliitto pitää virallistaa ollakseen avioliitto. Kuka?

• uskovainen nainen
        lappix kirjoitti:

Kiitos, jätit vastaamatta kuka on keksinyt että avioliitto pitää virallistaa ollakseen avioliitto. Kuka?

Lappix, vastaus kysymykseesi on luettavissa edellisestä viestistäni sinulle, mutta vastaan vielä toisen kerran. (Tämä on jo bonusta).

Se mikä on Valossa, ei ole pimeässä vaikka se pimeässä kulkisikin. Emme kulje tässä ajassa yksin, Puolustajamme Pyhä Henki on kanssamme. Hän kirkastaa meille Jeesuksen mutta myös paljastaa Pyhille koko aika maailman ruhtinaan pyrkimykset tuhota ihminen. Täällä maan päällä vallitsee maailman ruhtinaan tahto, joka koko aika on Jumalan tahtoa ja lakia vastaan. Jumalan tahto ja laki on ilmoitettu Raamatussa ja se on sieltä ihmisellä luettavissa. Jumalan tahto on aina ihmiselle elämäksi, ei kuolemaksi.

Näkyväisen tuolla puolen käydään kova taisto ihmisten sieluista täällä alhaalla. Pyhien rukoukset maan päällä ovat voimalliset avaamaan tiukimmatkin ministerinsalkkujen soljet ja estämään maailman ruhtinaan lakiehotuksia toteutumasta. Pyhien rukoukset ovat voimalliset avaamaan myös ekumeniahengessä kulkevien kristikansan päättävien tahojen silmät, jotka ihastellen maailman kanssa kättä päälle lyöden tekevät kompromisseja lakiehdotuksissa Jumalan Pyhää Sanaa vastaan. Kuitenkin on asioita, joiden pitää toteutuman. Kaikella on määräaikansa.

Jumala on Ihmeellinen Neuvonantaja. Tarvitsemme rukousta ja Jumalan neuvoa, tarvitsemme Jumalan mielen mukaista tahtoa toteuttaa Sanaa ilolla elämässämme. Silloin elämme Kristus-elämää jo täällä alhaalla. Elämme maailmassa, mutta kuitenkin omistautuneina Jumalalle ja 130 vuotiaan hurskaan Jaakobin tavoin, joka toivotti faraolle siunausta, voimme mekin toivottaa siunausta maailmalle.

• inhorealismia
        lappix kirjoitti:

Ehkä tahot, jotka joutuvat ratkomaan ja selvittelemään perimis-, omaisuus-, isyys-, elatus- yms. asioita?
        Pelkästään kahdenkesken tehtyjä sopimuksia on vaikea näyttää toteen, kun tarve tulee.

• Voimia Morsio!

Sinä olet ensisijaisesti Kristuksen morsian. Elä tuosta identiteetistä käsin. Jos koet itsesi vain teoriassa rakkaaksi, vietä niin paljon aikaa Ylkäsi kanssa, että joka solullasi tiedät olevasi Hänen ja ylen ihana! Kenellä on Ylkä, ei ole kenenkään mielisuosiota vailla. Jos Herra antaa sinulle miehen, hänkin on "morsian" joka ei ole sinulta mitään vailla, vaan saatte palvella Jumalaa ja toisianne rintarinnan, katse elämässä samaan suuntaan. Meidät on rakennettu niin, että me tulemme yhdeksi sen kanssa jonka kanssa olemme. Siksi teet hyvin jos varjelet itsesi enemmiltä haavoilta.

• uskovainen nainen

Amen, identiteettini on Kristuksen morsian! Halleluja! On riemullista sanoa ja kirjoittaa tämä.

Ja kun jatkat: "Elä tuosta identiteetistä käsin." on yhtä riemullista lukea!

Hienosti myös sanot: "Meidät on rakennettu niin, että me tulemme yhdeksi sen kanssa jonka kanssa olemme." Vietän paljon aikaani Jeesuksen kanssa ja tahtoisin jakaa nämä hetket miehen kanssa joka myös tahtoo viettää aikaa Jeesuksen kanssa. Silloin meillä olisi yhteinen ilo Jeesuksessa!

Minulla on paljon haavoja, vanhoja ja aivan tuoreita. Tahtoisin niin, etten yhtäkään haavaa näissä asioissa enää saisi.

• body2

Kun kaksi aikuista rakastavat toisiaan, niin on luonnollista että yhdytään, se kuuluu elämään ja siihen ei toisten lupia tarvita ja seksi on niin puhdasta kuin puhdas on.

Miksi omat asiat pitäisi kierrättää menneisyyden suon kautta, tai sieltä lupia hakea, miksi.

• uskovainen nainen

Voin sinulle, body2, vastata monta rakkautta ja paljon seksiä kokeneena, tänä päivänä kuitenkin yksin elävänä, että yhä kaipaan kokea aitoa välittämistä. Se ei ole sanoja eikä hyvää oloa sylikkäin. Se on vastuuta toisesta ja toisen hyvinvoinnista myös seksin jälkeen.

• body2

Voin sinulle, body2, vastata monta rakkautta ja paljon seksiä kokeneena, tänä päivänä kuitenkin yksin elävänä, että yhä kaipaan kokea aitoa välittämistä. Se ei ole sanoja eikä hyvää oloa sylikkäin. Se on vastuuta toisesta ja toisen hyvinvoinnista myös seksin jälkeen.

Sitähän minä olen yrittänyt painottaa, sillä kun toista rakastaa, niin haluaa pitää hänestä hyvää huolta.

Se on sielujen sympatiaa,se on yhteen sulamista,henkisesti,hengellisesti että seksuaalisesti,mutta ei siihen ulkopuolisten lupia tarvita.

Ja seksi on aina niin puhdasta kuin pari sen määrittää, sillä sitä määrittämistä ei tarvitse muualta kysellä tai hakea.

Hengellisyyden helppoheikit ovat aina toisten reviirillä.

• Niin ja miksi omat asiat pitää tehdä ihmisten keksimien tapojen mukaan ?

• miksei pitäytyisi

Ei se seksi ole miehelle edes avioliitossa tarpeellinen. Jos olosuhteet muuttuvat, niin kääntää kytkimen korvienvälissä off- asentoon ja se on siinä.

Rakkaus ei siinä katoa, mutta se "seksi" päättyy, eikä sitä kaipaakaan.

Kysytte, että miksi?

Siksi, kun se sairaus, syöpä ja kirurgin puukko muutti yhteisen elämän tämän kuvion.

Siinä sydämessä miehenä sanoin Herrani edessä tahdon, kun vaimo oli leikkauspöydällä.

Rakkaus jatkuu, seon hänen hengityksensä vieressä, puheensa, toimensa jne.
      Mutta se oli ihmeellistä, että jokin kytkin todella käännettiin ja määrätty tarve loppui.
      Se vaihto vain olomuotoa niin, että toisen elämä on tärkein.
      Ja näin on useampi vuosi ja olemme eläneet onnellisena parina.

ts. kyse on tuosta korvienvälissä olevasta tahtoelämästä.

Mies voi pitäytyä rakkaudessa ja rakastaa puolisoaan niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa, seurakunta on vajaamittainen, mutta silti rakas Vapahtajalle.

• uskovainen nainen

Kaunista.

• ~~tähkäpää~~

Kaunista.

Kaunista on ja sydämeni pohjasta toivotan teille kummallekin; "Miksei pitäytyisi" kaikkea hyvää elämäänne ja Taivaallisen Isän huolenpitoa jokaiseen päiväänne.

• Hyi olkoon!

Yök!!! Minä en koskisi sinuun nimimerkki "uskovainen nainen" pitkällä tikullakaan!

Inhottava ajatuskin kaikki ne miehet sisälläsi. Sanot, että jopa seurakunnan vastuuhenkilöitä olet vietellyt pauloihisi. Itse en miehenä voisi kuvitella seurustelevani yleisen patjan kanssa. Mukavaa mennä kokoukseen, jos puolet seurakunnasta on aiemmin heilutellut peittoa kanssasi!

Häpeä!

• uskovainen nainen

Rohkenit sentään lähettää minulle roisin viestin.

• Yök! Inhottavaa!!!!

Häpeä itse hekumallisia ajatuksiasi! Luen kyllä ajatuksesi, miten mielelläsi itse heiluttelisit peittoa keskustelukumppanisi kanssa! Hyi olkoon sinua irstailijaa!!!

• uskovainen nainen
        Yök! Inhottavaa!!!! kirjoitti:

Häpeä itse hekumallisia ajatuksiasi! Luen kyllä ajatuksesi, miten mielelläsi itse heiluttelisit peittoa keskustelukumppanisi kanssa! Hyi olkoon sinua irstailijaa!!!

Kyllä minun täytyy nyt tuottaa sinulle pettymys, kirjoittelusi ei saa minussa mitään halua aikaiseksi. Mistä lennähditkin, toivon ettet loukkaa itseäsi noin kuohahtavassa mielentilassa.

• Hyh hyh sentään!

Kyllä minun täytyy nyt tuottaa sinulle pettymys, kirjoittelusi ei saa minussa mitään halua aikaiseksi. Mistä lennähditkin, toivon ettet loukkaa itseäsi noin kuohahtavassa mielentilassa.

Tuo alla oleva nuhdesaarna ei ollut tarkoitettu sinulle, vaan nimettömälle keskustelukumppanillesi!

"Häpeä itse hekumallisia ajatuksiasi! Luen kyllä ajatuksesi, miten mielelläsi itse heiluttelisit peittoa keskustelukumppanisi kanssa! Hyi olkoon sinua irstailijaa!!!"

• uskovainen nainen
        Hyh hyh sentään! kirjoitti:

Tuo alla oleva nuhdesaarna ei ollut tarkoitettu sinulle, vaan nimettömälle keskustelukumppanillesi!

"Häpeä itse hekumallisia ajatuksiasi! Luen kyllä ajatuksesi, miten mielelläsi itse heiluttelisit peittoa keskustelukumppanisi kanssa! Hyi olkoon sinua irstailijaa!!!"

Sinulle, nim. Hyh hyh sentään! 4.4.2013 08:53

Noinko tuo menikin..

Olen iloinnut siitä että ketju on pysynyt enimmäkseen asialinjalla. Aihe ei ole uskovien keskuudessa niitä kaikkein puhutuimpia, mutta vaikenemallakaan asia ei siitä parane. Aina on niitä jotka kokevat saastuvansa vain aiheen otsikonkin jo nähdessään perehtymättä asiaan ja henkilötaustoihin sen syvemmin. Tämä on sääli, sillä Jumalalla on antaa paljon sille, joka on valmis näkemään otsikoiden taakse sisälle ihmisten elämään ja löytämään sieltä armahtavan Jumalan myös omaan elämäänsä.

• puhdas pulmunen

Olen 31-vuotias mies ja onnistunut vielä säilyttämään puhtoisuuteni. Olen toki seurustellut ja ollut nelisen vuotta aikanaan kihloissakin. Seksitön suhde siis onnistuu mutta onhan se toisaalta aika kuluttavaa. Vähän sellaista hampaiden kiristelyä se siis ajoittain on uskovallakin miehellä. Seksi ei kuitenkaan ole se kaikkein tärkein asia suhteessa.

Hermot silti kiristyy väkisinkin vuosien kertyessä mittariin. Pelkään myös ajatusmaailman myrkyttymistä kun jatkuvasti joutuu kieltämään tarpeensa. Murrosiästä asti olen rukoillut halujen kaikkoamista tai avioliittoa. Saapa nähdä millainen ratkaisu asiaan löytyy. Pakkoselibaatti on kuitenkin raskas taakka miehelle varsinkin vuosien 20-40 välillä jolloin vielä viriiliyttä muuten riittäisi.

• uskovainen nainen

Sinulle, nim. puhdas pulmunen.

Kirjoitat: "Pelkään myös ajatusmaailman myrkyttymistä kun jatkuvasti joutuu kieltämään tarpeensa."

Hyvä kun tiedostat riskin, uskon että olet matkalla eheään miehuuteen kun kerran asiankin toit esille. Enkä minä tällä sano että miehuutesi välttämättä kadoksissa olisi.

Matkalla terveeseen miehuuteen ja naiseuteen voi tulla monta mutkaa matkaan, mutta parempi elää kuin pelätä elämää ja siinä epäonnistumista. Tällä en yllytä sinua enkä ketään tietoiseen synninharjoittamiseen enkä suosittele minun tietäni kenellekään. Muistutan kuitenkin Jumalan armosta, se on voimassa ja me tarvitsemme sitä aina ihmissuhteissa olipa niissä seksiä tai ei.

Jos jonkinmoista miestä tavanneena sinunlaisesikaan tapaus ei ole minulle vieras. Kerran mies oli säilyttänyt poikuutensa vieläkin varttuneemmalle iälle mitä sinulla. Sain nähdä palasen miehen elämää, ja se järkytti minua. Miehen poikuus ei niinkään järkyttänyt vaan se että naisesta oli ajan saatossa tullut miehelle jotain sellaista, jota en naisena tunnistanut.

Ei vain ajatusmaailma voi myrkyttyä, vaan myös käsitys toisesta sukupuolesta voi vääristyä. Siitä voi muodostua jotain haaveitakin kaukaisempaa, jotain jonka mittaa kukaan nainen eikä mies yllä tosielämässä täyttämään. Tuolta tahtoisin että varjeltuisit.

Joka tahtoo pidättyä sukupuolielämästä, eläköön Herralle ja iloitkoon Hänestä. Joka ei tahdo pidättyä sukupuolielämästä mutta jonka elämäntilanne kuitenkin niin sanelee, iloitkoon Herrasta nurkumatta niin kauan kunnes puoliso löytyy. Sitten iloitkoot toisistansa ja Herrasta yhdessä avioliitossa!

Kahden Jeesuksen kanssa vietetty aika ei voi olla näkymättä ulospäin niin etteikö se synnyttäisi monen muun hyvän asian lisäksi myös kiinnostusta naisessa sinua kohtaan. Siunausta.

• Tyhmyys on nainen

Sinulle, nim. puhdas pulmunen.

Kirjoitat: "Pelkään myös ajatusmaailman myrkyttymistä kun jatkuvasti joutuu kieltämään tarpeensa."

Hyvä kun tiedostat riskin, uskon että olet matkalla eheään miehuuteen kun kerran asiankin toit esille. Enkä minä tällä sano että miehuutesi välttämättä kadoksissa olisi.

Matkalla terveeseen miehuuteen ja naiseuteen voi tulla monta mutkaa matkaan, mutta parempi elää kuin pelätä elämää ja siinä epäonnistumista. Tällä en yllytä sinua enkä ketään tietoiseen synninharjoittamiseen enkä suosittele minun tietäni kenellekään. Muistutan kuitenkin Jumalan armosta, se on voimassa ja me tarvitsemme sitä aina ihmissuhteissa olipa niissä seksiä tai ei.

Jos jonkinmoista miestä tavanneena sinunlaisesikaan tapaus ei ole minulle vieras. Kerran mies oli säilyttänyt poikuutensa vieläkin varttuneemmalle iälle mitä sinulla. Sain nähdä palasen miehen elämää, ja se järkytti minua. Miehen poikuus ei niinkään järkyttänyt vaan se että naisesta oli ajan saatossa tullut miehelle jotain sellaista, jota en naisena tunnistanut.

Ei vain ajatusmaailma voi myrkyttyä, vaan myös käsitys toisesta sukupuolesta voi vääristyä. Siitä voi muodostua jotain haaveitakin kaukaisempaa, jotain jonka mittaa kukaan nainen eikä mies yllä tosielämässä täyttämään. Tuolta tahtoisin että varjeltuisit.

Joka tahtoo pidättyä sukupuolielämästä, eläköön Herralle ja iloitkoon Hänestä. Joka ei tahdo pidättyä sukupuolielämästä mutta jonka elämäntilanne kuitenkin niin sanelee, iloitkoon Herrasta nurkumatta niin kauan kunnes puoliso löytyy. Sitten iloitkoot toisistansa ja Herrasta yhdessä avioliitossa!

Kahden Jeesuksen kanssa vietetty aika ei voi olla näkymättä ulospäin niin etteikö se synnyttäisi monen muun hyvän asian lisäksi myös kiinnostusta naisessa sinua kohtaan. Siunausta.

Lopeta nyt tuo järjetön kehuminen kokemuksillasi!!! Kehuskelet, kuinka veit varttuneelta aikapojalta poikuuden ja opit jotain elämästä. Oppisit pitämään suusi kiinni, ei turhaan Paavali kehoita naisia olemaan hiljaa!

• uskovainen nainen
        Tyhmyys on nainen kirjoitti:

Lopeta nyt tuo järjetön kehuminen kokemuksillasi!!! Kehuskelet, kuinka veit varttuneelta aikapojalta poikuuden ja opit jotain elämästä. Oppisit pitämään suusi kiinni, ei turhaan Paavali kehoita naisia olemaan hiljaa!

Kylläpäs täällä mielikuvitus laukkaa.

En ole missään sanonut että vein mieheltä poikuuden.

Vastakkaiseen sukupuoleen voi tutustua alkamatta seurustelemaan ja menemättä sänkyyn.

• inhorealismia

Nelisen vuotta kihloissa?
      Pitäisi vähemmälläkin olla selvää, kun / jos kyseessä on oikea kihlaus joka on a-liittolupaus. Päätös siis tehty ennen kihlausta, joka on ikään kuin viimeinen harkinta- tai koeaika ennen vihkimistä. Outoa jos se vuosikausia kestää.

Et kai ole saamaton nynny, joka ei uskalla / osaa päättää, vaan odottaa mihin tilanne ajautuu...en tiiä-peluuta ja vatuloihtemista. Epärealistisia, hurmahenkisiä , ylihengellisiä vaatimuksiako naisen suhteen, jotka saattavat peittää alleen muita estoisuuksia.

Anteeksi pohdiskeluni, mutta uskovia naisia on moninkertainen määrä miehiin verrattuna, niin että 3-kymppisiä poikamiehiä ei voi olla ihmettelemättä, että missä vika.

Raskas taakka se pakkoselibaatti on naisillekin.

• Tee aito parannus!

Nimimerkille "uskovainen nainen". Etkö yhtään häpeä, mitä olet tehnyt? Väität olleesi myös seurakunnan johdossa olevien mesten kanssa sillä kirjoitat näin: "Olen ollut miesten kanssa srk:n johdosta aina rapa-alkoholistiin saakka joten repertuaari on laaja sanomaan ettei seksikäyttäytyminen ole eronnut siitä mikä asema miehellä on ollut."

Jos väitteesi on totta, olet tehnyt haureuden synnin seurakunnan johtoon kuuluvien miesten (todellako monikossa?) kanssa! Lisäksi kehuskelet sillä, ettei miehen asemalla ole merkitystä seksikäyttäytymiseen! Ilmaiset näin halusi repostella asialla!

Minulta et saa yhtään pään silittelyä, etkä myötätuntoa. Mitä edes myötätunnollani tekisit, kun et edes häpeä tekemisiäsi!

Jumala on kyllä armollinen, mutta Hän ei salli armon kääntyä irstaudeksi!

Vaikka tilivälit tulisivatkin kuntoon Jumalan kanssa, ihmettelen kuinka voisit edelleen käydä seurakunnassa, jossa olet ollut useiden (itse sanot että heitä on useita, laidasta laitaan) miesten kanssa sängyssä!

Sinun asenteesi ei ole oikea Jumalan edessä. Kunhan sanon.

• uskovainen nainen

Minulla ei ole mitään tarvetta "kehuskella" eikä "repostella" kertomallani asialla, se vain saattaa kuulostaa sinun korvaasi siltä. Haet tekstistäni monikkomuotoa, mutta kieliopillisen luvun sijaan kiinnittäisin huomion Jeesuksen ruumiin kuntoon tämän päivän kristikansassa.

Muurissa on isoja aukkoja. Meillä on särömme kaikilla loppuun saakka, mutta yhdessä toisiamme rakastavina, toisiamme tukevina ja toisemme hyväksyvinä olemme vahva ja tukeva muuri.

Sinulla on esittää minut tuntematta minun puolestani tuntoja Jumalan edessä, jotka eivät pidä paikkaansa. En ole nähnyt aiheeksi tässä ketjussa kertoa mitä kaikkea Jeesus minulle merkitsee, kuinka Hän on kohdannut minua niin tässä kuin monessa muussakin kipeässä asiassa elämässäni. Nimimerkkini kertoo minusta oleellisimman suhteessani Jeesukseen.

• nellyhelena

Hei uskovainen nainen. Olet oikeassa siinä että 'langennut' uskova nainen on jotenkin enempi huora kuin se langennut uskova mies, joka saattaa surutta heilutella peittoja siellä täällä, eikä välttämättä koe tarvetta edes katua 'luonnollisia urostekoja'.

Tuollaiset lappix-tyyppiset jotka väittävät ettei avioliittoon tarvita mitään virallista sitoutumista vaan seksi riittää sellaisenaan, katsokoon (Joh 4: 16-18) Jeesus sanoi naiselle: 'Viisi miestä sinulla on ollut, ja se jonka kanssa nyt elät, ei ole sinun miehesi.' Jeesus ei näytä pitäneen suhdetta avioliittona.

Uskovaiset miehet joiden kanssa olet heilastellut ovat vain hengailleet kanssasi ja käyttäneet hyväkseen tilaisuutta samanlailla kuin kuka tahansa epäuskova. Aika hämmentävää, kun ainakin tv7:ssa esiettyjen todistusten mukaan etenkin miehet ovat niin 'uudeksi muuttuneita', mutta eivät olekaan näköjään sen kummempia kuin miehet jossakin liberaalissa kirkossa.

Toivottavasti löydät hyvän miehen. Ja jos olet kovin rikkinäinen sielultasi voisi myös olla hyvä hakea vaikka ihan maallistakin ammattiapua, koska Jumalan armostahan myös lääketieteen kautta saadaan usein apua, eikä kaikkia sielun ongelmia pidä ylihengellistää. Joskus ammattiauttaja voi olla turvallisempikin vaihtoehto kuin maallikkosielunhoitaja joka saattaa liian kevyesti kuitata autettavan ongelmat.

Siunausta ja voimia sulle.

• Älä tee huorin

Älä lässytä ja lepertele aloittajalle. Ei tässä kukaan ole verrannut langennutta miestä ja naista keskenään. Aloittaja on tietoisesti toistuvasti maannut eri miesten kanssa, elää ajatuksessa, ettei pysty hillitsemään sieläkään itseään. Aloittaja ei ole tehnyt aitoa parannusta, vaan kunhan puhuu lämpimikseen ja taas heiluttelee peittoa miesten kanssa. Tuon kaltaisia Raamattu kehottaa karttamaan ja sulkemaan pois seurakuntayhteydestä.

Koskapa aloittaja esiintyy uskovaisena, minkäänlainen kanssakäyminen ja kaveeraus ei ole hänen kanssaan suotavaa.

Raamattu opettaa näin:

1. Kor. 5
        9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
        11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Vetäkää siitä omat johtopäätöksenne.

• nellyhelena. Kerrotko virallistiko pappi taikka tuomari Aatamin ja Eevan liiton?

Suomessa vuonna 2011 sitoutui virallisesti "avioliittoon" 24 337 paria ja samana vuonna virallinen sitoutuminen päättyi avioeroon 10 620 parilla.
        Kysyn, miksei sinun korostamasi "virallinen sitoutuminen" toimikaan ?

Mitä tulee selitykseesi Joh:16-18 on torso, sillä Jeesus itse sanoi mikä on "avioliitto"

Matt.19.
        4 Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
        5 ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?
        6 Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

nellyhelena, Jeesus kehoitti LIITTYMÄÄN vaimoonsa, muttei sanallakaan vaatinut virallista sitoutumista.

Miksi te olette tapakristittyjä maallisine ihmissääntöineen?

• uskovainen nainen

Sinulle, nellyhelena 5.4.2013 21:03

Kiitos toivotuksestasi jotta löydän hyvän miehen.

Pysyn Jumalan neuvonpidossa, Häneltä tulee apu, vaikka sitten mainitsemasi ammattiapu jos Hän niin hyväksi näkee.

Jumala palkitkoon sinut tästä.

Siunausta ja Jumalan johdatusta.

• uskovainen nainen
        Älä tee huorin kirjoitti:

Älä lässytä ja lepertele aloittajalle. Ei tässä kukaan ole verrannut langennutta miestä ja naista keskenään. Aloittaja on tietoisesti toistuvasti maannut eri miesten kanssa, elää ajatuksessa, ettei pysty hillitsemään sieläkään itseään. Aloittaja ei ole tehnyt aitoa parannusta, vaan kunhan puhuu lämpimikseen ja taas heiluttelee peittoa miesten kanssa. Tuon kaltaisia Raamattu kehottaa karttamaan ja sulkemaan pois seurakuntayhteydestä.

Koskapa aloittaja esiintyy uskovaisena, minkäänlainen kanssakäyminen ja kaveeraus ei ole hänen kanssaan suotavaa.

Raamattu opettaa näin:

1. Kor. 5
        9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
        11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Sinulle, nim. Älä tee huorin 5.4.2013 21:18

Jos kenkäsi puristaa, riisu kenkäsi äläkä hae syytä toisen kengästä.

• Tee parannus

Sinulle, nim. Älä tee huorin 5.4.2013 21:18

Jos kenkäsi puristaa, riisu kenkäsi äläkä hae syytä toisen kengästä.

Kun Raamatulla perustelin, miksi sinun asenteesi on väärä Jumalan edessä, vastaat että minussakin on vikaa. Tuollainen omia tekoja puolusteleva asenne ei kuulu uskovalle. Ei myöskään uhmakas, väittelyyn haastava puhetyyli. Viesteistäsi saa sen käsityksen, että olet harjoittanut käsittämättömän paljon haureutta eri miesten kanssa. Väität myös, että joukossa on seurakunnan johtoportaan ihmisiä. Jotenkin mieleeni tulee, että yrität vain mustamaalata uskovaisia, eikä mitään tuollaista ole koskaan tapahtunutkaan. Minun on nimittäin vaikea kuvitella omien seurakuntakokemusteni perusteella, että seurakuntien miehet järjestelmällisesti olisivat haureellisia.

Jos kertomasi on totta, hämmästelen sitäkin enemmän. Silloin sitäkin enemmän sinun pitäisi pysytellä pois siitä seurakunnasta.

Toivon, että kotiseurakunnassasi toimitaan Raamatun mukaan oikein, eli ei seurusteltaisi sinun kanssasi niin kauan kuin asenteesi on tämä mikä nyt on. Et ole halukas aitoon parannuksen tekoon, vaan kuittaat heti takaisin, jos joku huomauttaa sinulle synnistä. Alat syyttelemään ja nälvimään, jos Raamatusta osoitetaan sanan kohtia joiden mukaan on toimittava.

Aito parannuksen teko lähtee nöyrtymisestä ja tekojen pahuuden myöntämisestä. Aitoon parannuksen tekoon ei liity omien tekojen puolustelu eikä muiden syyttely. Sinä olet kaikkea muuta kuin oikean ja aidon parannuksen teon linjoilla.

Olisit hiljaa, etkä täällä kovaäänisesti keskustelisi. Paavali ei turhaan kirjoittanut, että nainen oppikoon hiljaisuudessa ja kysyköön kotona neuvoa omalta mieheltään.

Rukoile Jumalaa, niin ehkä Hän vielä antaa syntisi anteeksi ja saat nöyrän sydämen ja hiljaisen luonteen.

• uskovainen nainen
        Tee parannus kirjoitti:

Kun Raamatulla perustelin, miksi sinun asenteesi on väärä Jumalan edessä, vastaat että minussakin on vikaa. Tuollainen omia tekoja puolusteleva asenne ei kuulu uskovalle. Ei myöskään uhmakas, väittelyyn haastava puhetyyli. Viesteistäsi saa sen käsityksen, että olet harjoittanut käsittämättömän paljon haureutta eri miesten kanssa. Väität myös, että joukossa on seurakunnan johtoportaan ihmisiä. Jotenkin mieleeni tulee, että yrität vain mustamaalata uskovaisia, eikä mitään tuollaista ole koskaan tapahtunutkaan. Minun on nimittäin vaikea kuvitella omien seurakuntakokemusteni perusteella, että seurakuntien miehet järjestelmällisesti olisivat haureellisia.

Jos kertomasi on totta, hämmästelen sitäkin enemmän. Silloin sitäkin enemmän sinun pitäisi pysytellä pois siitä seurakunnasta.

Toivon, että kotiseurakunnassasi toimitaan Raamatun mukaan oikein, eli ei seurusteltaisi sinun kanssasi niin kauan kuin asenteesi on tämä mikä nyt on. Et ole halukas aitoon parannuksen tekoon, vaan kuittaat heti takaisin, jos joku huomauttaa sinulle synnistä. Alat syyttelemään ja nälvimään, jos Raamatusta osoitetaan sanan kohtia joiden mukaan on toimittava.

Aito parannuksen teko lähtee nöyrtymisestä ja tekojen pahuuden myöntämisestä. Aitoon parannuksen tekoon ei liity omien tekojen puolustelu eikä muiden syyttely. Sinä olet kaikkea muuta kuin oikean ja aidon parannuksen teon linjoilla.

Olisit hiljaa, etkä täällä kovaäänisesti keskustelisi. Paavali ei turhaan kirjoittanut, että nainen oppikoon hiljaisuudessa ja kysyköön kotona neuvoa omalta mieheltään.

Rukoile Jumalaa, niin ehkä Hän vielä antaa syntisi anteeksi ja saat nöyrän sydämen ja hiljaisen luonteen.

Sinulle, Tee parannus 6.4.2013 18:05

"Jos kertomasi on totta" . .

Sanoistasi välittyy minua kohtaan epäluottamusta ja syytöstä, vaikket edes tunne minua. Mitä luuletkaan saavasi aikaan karkeilla sanoillasi, toivon, ettet ketään toista kohtaan kohdista vimmaasi yhtä lailla kuin minuun.

• Tee aito parannus!

Sinulle, Tee parannus 6.4.2013 18:05

"Jos kertomasi on totta" . .

Sanoistasi välittyy minua kohtaan epäluottamusta ja syytöstä, vaikket edes tunne minua. Mitä luuletkaan saavasi aikaan karkeilla sanoillasi, toivon, ettet ketään toista kohtaan kohdista vimmaasi yhtä lailla kuin minuun.

Saat toivoa ihan rauhassa. On aivan turhaa hakea säälipisteitä, koska kysymyksessä on vakava asia, joka saattaa koko seurakunnan turmioon. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

Kaikki kirjoittamani liittyy siihen, mitä itse tällä palstalla olet tuonut esiin.

Olet kirjoittanut mm näin:

"Olen ollut miesten kanssa srk:n johdosta aina rapa-alkoholistiin saakka joten repertuaari on laaja sanomaan ettei seksikäyttäytyminen ole eronnut siitä mikä asema miehellä on ollut."

"Jos olenkin lankeillut esiaviollisen seksin alueella, joku toinen ehkä lankeilee jollain toisella, minulle vahvalla alueella. Särömme jokaisella."

"Enhän minä huorin yksin itseni kanssa ole tehnyt. Olen vain katsellut aitiopaikalta kuinka kristikansa tarvitsee puhdistusta herätyksen alla. Uskon että olen aivan pätevä sanomaan näin."

"Jos jonkinmoista miestä tavanneena sinunlaisesikaan tapaus ei ole minulle vieras. Kerran mies oli säilyttänyt poikuutensa vieläkin varttuneemmalle iälle mitä sinulla. Sain nähdä palasen miehen elämää, ja se järkytti minua. Miehen poikuus ei niinkään järkyttänyt vaan se että naisesta oli ajan saatossa tullut miehelle jotain sellaista, jota en naisena tunnistanut."

Tee parannus ja opi elämään hiljaisuudessa, ehkä saat armon Jumalan silmissä! Kulkemasi tie johtaa kadotukseen. Jos sinua ei suljeta uskovien yhteydestä, muutkin ovat vaarassa ajautua pelastuksen ulkopuolelle.

Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• nellyhelena
        Älä tee huorin kirjoitti:

Raamattu opettaa näin:

1. Kor. 5

Vedän johtopäätöksiä ihan samasta kohdasta:

'Olen kuullut että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa:eräskin elää äitipuolensa kanssa. Ja te vielä pöyhkeilette, vaikka teillä olisi ollut syytä surra ja erottaa joukostanne mies, joka on syyllistynyt tuollaiseen." 1Kor 5:2

Tuossa korinttilaiskirjeessä on kyse siitä että tahallista ja jatkuvaa syntielämää ei seurakunnassa tule sallia. (Ja huomatkaa että nimenomaan miestä siinä kovistellaan eikä 'vietellyttä' naista, oli hän sitten seurakunnan jäsen tai ulkopuolinen)

Tässä uskovan naisen tapauksessa EI kuitenkaan ole tahallisesta jatkuvasta ja tahallisesta toiminnasta vaikka kyseessä olisikin useampi kuin yksi lankeemus! Katuvaa synnintekijää tulee tukea ja armahtaa!

Ja meille kaikille yhteisesti muistettavaksi:

1Joh 1: 8-10:

'Jos väitämme ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos väitämme ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä'

Ja lopuksi pari kohokohtaa Luuk 6: 37-41:

'Älkää tuomitko niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syylliseksi....---kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?----

Siunausta uskovalle naiselle. Ja näin se on: poistakaa keskuudestanne se joka on tahallansa jatkuvasti ja katumattomasti paha.

PS. Mitenkäs lappixen opetus siitä että avoliitto-haureus on muka se mihin Jumala on miehen ja naisen tarkoittanut? Mikäs moisen 'tehkää huorin Jumalan nimessä'-harhaopetuksen suhteen tulisi toimia seurakunnassa?

• uskovainen nainen
        Tee aito parannus! kirjoitti:

Saat toivoa ihan rauhassa. On aivan turhaa hakea säälipisteitä, koska kysymyksessä on vakava asia, joka saattaa koko seurakunnan turmioon. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

Kaikki kirjoittamani liittyy siihen, mitä itse tällä palstalla olet tuonut esiin.

Olet kirjoittanut mm näin:

"Olen ollut miesten kanssa srk:n johdosta aina rapa-alkoholistiin saakka joten repertuaari on laaja sanomaan ettei seksikäyttäytyminen ole eronnut siitä mikä asema miehellä on ollut."

"Jos olenkin lankeillut esiaviollisen seksin alueella, joku toinen ehkä lankeilee jollain toisella, minulle vahvalla alueella. Särömme jokaisella."

"Enhän minä huorin yksin itseni kanssa ole tehnyt. Olen vain katsellut aitiopaikalta kuinka kristikansa tarvitsee puhdistusta herätyksen alla. Uskon että olen aivan pätevä sanomaan näin."

"Jos jonkinmoista miestä tavanneena sinunlaisesikaan tapaus ei ole minulle vieras. Kerran mies oli säilyttänyt poikuutensa vieläkin varttuneemmalle iälle mitä sinulla. Sain nähdä palasen miehen elämää, ja se järkytti minua. Miehen poikuus ei niinkään järkyttänyt vaan se että naisesta oli ajan saatossa tullut miehelle jotain sellaista, jota en naisena tunnistanut."

Tee parannus ja opi elämään hiljaisuudessa, ehkä saat armon Jumalan silmissä! Kulkemasi tie johtaa kadotukseen. Jos sinua ei suljeta uskovien yhteydestä, muutkin ovat vaarassa ajautua pelastuksen ulkopuolelle.

Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Sinulle, Tee aito parannus! 6.4.2013 19:16

Oletkin oikein kunnostautunut tekstien lainaamisessa. Et halo vain Raamattua vaan myös minun kirjoittamaani tekstiä.

Ja mitä sinä tiedät minun elintavoistani, jospa hyvinkin elän hiljaisuudessa Sanan äärellä Jeesuksen läsnäolossa, mutta se onkin jo kokonaan toinen aihe.

• Tee parannus!

Sinulle, Tee aito parannus! 6.4.2013 19:16

Oletkin oikein kunnostautunut tekstien lainaamisessa. Et halo vain Raamattua vaan myös minun kirjoittamaani tekstiä.

Ja mitä sinä tiedät minun elintavoistani, jospa hyvinkin elän hiljaisuudessa Sanan äärellä Jeesuksen läsnäolossa, mutta se onkin jo kokonaan toinen aihe.

Sinä aloitit tämän keskustelun, ja tämä keskustelu koskee suurelta osalta sinun seksiseikkailujasi. Siksi lainaan sinun omia tekstejäsi.

Annan sinulle sellaisen neuvon, että pysyttele kaukana sellaisista miehistä, joiden kanssa olet harjoittanut haureutta, ellei sitten joku heistä ole halukas menemään kanssasi naimisiin. Silloin rukoile Jumalalta viisautta ja johdatusta, että Hänen tahtonsa tapahtuisi. Toinen yhtä tärkeä asia on tämä: ÄLÄ ENÄÄ TEE HUORIN - KOSKAAN! Tee siis parannus.

Minun kohdaltani tämä vääntäminen loppuu nyt tähän. Olen sanonut kaiken tarpeellisen, kuulet tai et kuule.

• uskovainen nainen
        Tee parannus! kirjoitti:

Sinä aloitit tämän keskustelun, ja tämä keskustelu koskee suurelta osalta sinun seksiseikkailujasi. Siksi lainaan sinun omia tekstejäsi.

Annan sinulle sellaisen neuvon, että pysyttele kaukana sellaisista miehistä, joiden kanssa olet harjoittanut haureutta, ellei sitten joku heistä ole halukas menemään kanssasi naimisiin. Silloin rukoile Jumalalta viisautta ja johdatusta, että Hänen tahtonsa tapahtuisi. Toinen yhtä tärkeä asia on tämä: ÄLÄ ENÄÄ TEE HUORIN - KOSKAAN! Tee siis parannus.

Minun kohdaltani tämä vääntäminen loppuu nyt tähän. Olen sanonut kaiken tarpeellisen, kuulet tai et kuule.

Sinulle, Tee parannus! 6.4.2013 19:40

Kyllä tämä aihe käsittelee aivan muuta kuin "seksiseikkailuja". Tämä aihe käsittelee ennen kaikkea aukkoja muurissa, Jeesuksen ruumiin, Jumalan seurakunnan tilaa tänä päivänä.

Minulla ei ole tarvetta todistella kenellekään toistuvasti parannuksentekoani, koskipa se mitä tahansa aluetta elämässäni. Jumalan työ näkyy ihmisessä ilman todisteluakin, ehkäpä niin paremmin näkyykin, mutta jotta ei jää epäselväksi, ja koska niin moneen kertaan olet kehottanut parannukseen, kerron, olen tehnyt huoruuden synnistä parannuksen. Se tapahtui jo ennen kuin aiheeni kanssa rantauduin tälle palstalle. Lisäksi rukouselämäni on vahva, rakastan Jeesusta, Hän on minun vahva Jumalani.

Siunausta

• kaikktehtäväparannus

Sinulle, Tee parannus! 6.4.2013 19:40

Kyllä tämä aihe käsittelee aivan muuta kuin "seksiseikkailuja". Tämä aihe käsittelee ennen kaikkea aukkoja muurissa, Jeesuksen ruumiin, Jumalan seurakunnan tilaa tänä päivänä.

Minulla ei ole tarvetta todistella kenellekään toistuvasti parannuksentekoani, koskipa se mitä tahansa aluetta elämässäni. Jumalan työ näkyy ihmisessä ilman todisteluakin, ehkäpä niin paremmin näkyykin, mutta jotta ei jää epäselväksi, ja koska niin moneen kertaan olet kehottanut parannukseen, kerron, olen tehnyt huoruuden synnistä parannuksen. Se tapahtui jo ennen kuin aiheeni kanssa rantauduin tälle palstalle. Lisäksi rukouselämäni on vahva, rakastan Jeesusta, Hän on minun vahva Jumalani.

Siunausta

No sinä olet tutkinut niitä muurinaukkoja ja tuonut niitä esiin nyt ihan riittävästi. Olet myös selvittänyt käytännön tasolla Jumalan seurakunnan tilaa tänä päivänä. Älä tee niin enää.

Siunausta!

• ooohhoooh

Etkö jo väsy itsekkin selittelyihisi pikkuhiljaa !?

• uskovainen nainen

Jos minulta kysytään jotakin tai esitetään jotakin johon näen tarpeelliseksi vastata, tottahan silloin vastaan. Sille taas en voi mitään, jos minun tapani vastata on sinun mielestäsi selittelyä.

• Tee parannus!

Jos minulta kysytään jotakin tai esitetään jotakin johon näen tarpeelliseksi vastata, tottahan silloin vastaan. Sille taas en voi mitään, jos minun tapani vastata on sinun mielestäsi selittelyä.

Jumalan Hengessä puhuva ihminen on hiljainen ja nöyrä, eikä puolustele tekemisiään eikä herjaa muita.

Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

1. Tim. 2
        11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
        15 Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

Sananlaskut 9
        13 Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.
        14 Hän istuu talonsa ovella, istuimella kaupungin kummuilla,
        15 kutsumassa ohikulkijoita, jotka käyvät polkujansa suoraan eteenpäin:
        16 "Joka yksinkertainen on, poiketkoon tänne". Ja sille, joka on mieltä vailla, hän sanoo:
        17 "Varastettu vesi on makeata, ja salattu leipä on suloista".
        18 Eikä toinen tiedä, että haamuja on siellä, että hänen kutsuvieraansa ovat tuonelan laaksoissa.

Sananlaskut 11
        22 Kultarengas sian kärsässä on kaunis nainen, älyä vailla.

• uskovainen nainen
        Tee parannus! kirjoitti:

Jumalan Hengessä puhuva ihminen on hiljainen ja nöyrä, eikä puolustele tekemisiään eikä herjaa muita.

Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

1. Tim. 2
        12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        15 Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

Sananlaskut 9
        16 "Joka yksinkertainen on, poiketkoon tänne". Ja sille, joka on mieltä vailla, hän sanoo:
        18 Eikä toinen tiedä, että haamuja on siellä, että hänen kutsuvieraansa ovat tuonelan laaksoissa.

Sananlaskut 11

Sinulle, Tee parannus! 6.4.2013 18:15

Kuluukohan Raamattu perkeleenkään käsissä niin kiivaalla innolla kuin monen kristityn toista kristittyä vastaan . .

• Tee parannus!

Sinulle, Tee parannus! 6.4.2013 18:15

Kuluukohan Raamattu perkeleenkään käsissä niin kiivaalla innolla kuin monen kristityn toista kristittyä vastaan . .

Uhmakas tyylisi vastata on vain osoitus siitä, miksi sinun kaltaisesi kanssa ei kannata seurustella eikä keskustella mistään. Kun vetoan Raamattuun, pilkkaat ja ivailet siitäkin. Raamattu on Jumalan meille antama ohjekirja ja kyllä meillä on lupa käyttää Raamatun ohjeita, vaikka ne eivät kaikkia aina miellyttäisikään!

En minä itsekään säästy Raamatun tuomilta! Ilman Kristusta olen tuomittu! Parannusta tässä täytyy tehdä kaiken aikaa. Sinulla sen sijaan on tarve puolustella omaa haureellisuuttasi ja leikkiä aiheella. Jokaisen nuhteen yrität ampua alas, etkä myönnä toimivasi väärin. Raamatun sanoma on hyvin selkeä tällaisessa tapauksessa, kuten olen aiemmin tuonut esiin.

Sinulle olisi ihan kaikki tarjolla, koko Jumalan armo, jos aidosti nöyrtyisit ja tekisit parannuksen.

Mutta en minä sinun kanssasi näin pitkään jatkaisi keskustelua, jos olisimme samassa seurakunnassa. Nämä tekstini on tarkoitettu pääasiassa muille lukijoille, että ymmärtäisivät varoa haureellisuutta ja kaltaistasi ihmistä.

• Tee parannus! kirjoitti:

Uhmakas tyylisi vastata on vain osoitus siitä, miksi sinun kaltaisesi kanssa ei kannata seurustella eikä keskustella mistään. Kun vetoan Raamattuun, pilkkaat ja ivailet siitäkin. Raamattu on Jumalan meille antama ohjekirja ja kyllä meillä on lupa käyttää Raamatun ohjeita, vaikka ne eivät kaikkia aina miellyttäisikään!

En minä itsekään säästy Raamatun tuomilta! Ilman Kristusta olen tuomittu! Parannusta tässä täytyy tehdä kaiken aikaa. Sinulla sen sijaan on tarve puolustella omaa haureellisuuttasi ja leikkiä aiheella. Jokaisen nuhteen yrität ampua alas, etkä myönnä toimivasi väärin. Raamatun sanoma on hyvin selkeä tällaisessa tapauksessa, kuten olen aiemmin tuonut esiin.

Sinulle olisi ihan kaikki tarjolla, koko Jumalan armo, jos aidosti nöyrtyisit ja tekisit parannuksen.

Mutta en minä sinun kanssasi näin pitkään jatkaisi keskustelua, jos olisimme samassa seurakunnassa. Nämä tekstini on tarkoitettu pääasiassa muille lukijoille, että ymmärtäisivät varoa haureellisuutta ja kaltaistasi ihmistä.

"Tee parannus" Kerrotko missä suhteessa olet parempi ihminen Jumalan silmissä kuin moittimasi uskovainen nainen?

• uskovainen nainen
        Tee parannus! kirjoitti:

Sinulle, Tee parannus! 6.4.2013 19:25

Jumalan armo minulla kyllä on, eikä se ole konditionaalissa.

Merkillistä kuinka toinen voi pysyä kannassaan vaikka tosiasiat kertovat muuta. Näet kirjoittamani ikään kuin se olisi Jumalan seurakuntaa ja sen pyhyyttä vastaan. Mainitset peräti että leikin aiheella. Se(kään) ei ole totta.

Jos jokin aihe käy luonnon päälle, kannattaa miettiä tovin, miksi, ja ehkä vasta sitten astua kehiin väittämineen. Olen vuosia ehtinyt työstää aihetta ja näin tarpeelliseksi tulla kertomaan siitä tällä palstalla. Joku tarkkanäköinen voi saada aihetta rukoukseen, joku toinen taas kiitokseen, mitä kelläkin, kunniaksi Jumalalle, mutta syytökset ovat aina aiheettomina sellaisia, jotka saavat Jumalan valtakunnan työn hetkellisesti raskassoutuisaksi varsinkin kun syytösten sijaan toivoisi rauhanomaista rinnakkaiseloa toisten uskovien kanssa.

• kaikktehtäväparannus
        lappix kirjoitti:

"Tee parannus" Kerrotko missä suhteessa olet parempi ihminen Jumalan silmissä kuin moittimasi uskovainen nainen?

En missään suhteessa. Tarvitsen Jumalan armoa ihan yhtä paljon kuin kaikki muutkin, jopa enemmän. Tiedämme Raamatusta, että kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumaan kirkkautta vailla, mutta saavat lahjaksi vanhurskauden jos katuvat ja tekevät parannuksen.

Raamattu kehottaa meitä armahdettuja syntisiä olemaan seurustelematta sellaisten haureellisten ihmisten kanssa, jotka väittävät olevansa uskovaisia. uskomattomien haureellisten kanssa sen sijaan saamme olla tekemisissä.

Miksi Raamattu opettaisi jotain, jos sitä ei tulisi noudattaa. Eikä Jumala tiennyt inspiroidessaan Raamatun kirjoitukset, että vajavaiset armahdetut syntiset joutuisivat sulkemaan keskusteluyhteyden ulkopuolelle ihmisiä? Kyllä Hän tietää aivan tarkkaan mitä tekee.

Lisään vielä, että ei nuhde ole huono asia - ei ollenkaan. Kauhistuttavin asia olisi kulkea elämän läpi ilman ainuttakaan nuhdetta ja ojennusta. Mielen pahoittaminen on joskus hyvä asia. Jumala käyttää vitsaa ja sauvaa ohjatakseen meitä eteenpäin.

2. Kor. 7:10 Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.

Sinulle "lappix" sanon, että älä aina pyri olemaan älyllisesti ylivertaisesti "oikeassa". Mollaat täällä ihmisiä siitä, että he haluavat avioliittoon Suomen lain säätämän avioliiton mukaan. Olet toki oikeassa, että avioliitto ainakin aikojen alussa oli vain kahden ihmisen sopimus. On tärkeää olla herättämättä pahennusta ja noudattaa lakeja niin kauan kuin lait eivät ole ristiriidassa Jumalan sanan kanssa. Siksi mielestäni nykypäivän Suomessa uskovaisen pitää mennä virallisen kaavan kautta naimisiin, se on oikein ihmisten ja Jumalan edessä, eikä herätä pahennusta kenessäkään. Avioliitto kestää toisen puolisoon kuolemaan asti.

• Tee parannus!

Sinulle, Tee parannus! 6.4.2013 19:25

Jumalan armo minulla kyllä on, eikä se ole konditionaalissa.

Merkillistä kuinka toinen voi pysyä kannassaan vaikka tosiasiat kertovat muuta. Näet kirjoittamani ikään kuin se olisi Jumalan seurakuntaa ja sen pyhyyttä vastaan. Mainitset peräti että leikin aiheella. Se(kään) ei ole totta.

Jos jokin aihe käy luonnon päälle, kannattaa miettiä tovin, miksi, ja ehkä vasta sitten astua kehiin väittämineen. Olen vuosia ehtinyt työstää aihetta ja näin tarpeelliseksi tulla kertomaan siitä tällä palstalla. Joku tarkkanäköinen voi saada aihetta rukoukseen, joku toinen taas kiitokseen, mitä kelläkin, kunniaksi Jumalalle, mutta syytökset ovat aina aiheettomina sellaisia, jotka saavat Jumalan valtakunnan työn hetkellisesti raskassoutuisaksi varsinkin kun syytösten sijaan toivoisi rauhanomaista rinnakkaiseloa toisten uskovien kanssa.

Joskus olisi vain parempi olla hiljaa.

• nellyhelena
        Tee parannus! kirjoitti:

1. Tim. 2

Sananlaskut 9

Sananlaskut 11

Kuules nyt 'Tee parannus'. Nyt kyllä olet aika ärtsyllä päällä, huh.

Lainasit:
        Sananlaskut 11

Kuules, oisko kiva jos sulle täräytettäis Sanla 26:7:
        'Velttoina riippuvat halvatun sääret; samoin sananlasku tyhmäin suussa' -?

Lisäksi et näköjään hyvä ihminen ymmärrä mitä Sana 9 tarkoittaa 'tyhmällä naisella'. Siis luehan Sanla 8. Katsos kun Jumalan Viisaus on personoitu naiseksi, ja maailman 'viisaus' on tietysti vastapuolisesti tyhmä nainen.

Tahallasiko lainasit Sanla 9 niin että sen merkitys jää hämäräksi kun se irrotetaan alkuperäisestä asiayhteydestään?

>>1. Tim. 2
        12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. etc.>Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

• Tee ite!!!!
        Tee parannus! kirjoitti:

1. Tim. 2

Sananlaskut 9

Sananlaskut 11

Olet tosi hiljainen ja nöyrä "Tee parannus!", kun oikein huutomerkin kanssa pitää liikkeellä olla toisille parannussaarnaa huutamassa.

• kaikktehtäväparannus
        Tee ite!!!! kirjoitti:

Olet tosi hiljainen ja nöyrä "Tee parannus!", kun oikein huutomerkin kanssa pitää liikkeellä olla toisille parannussaarnaa huutamassa.

Minun huutomerkkinikö tässä ketjussa eniten vaivaa?

Olen murheissani seurakunnan tilasta tänä päivänä, syntiä ei pidetä minään, vaan uskoviksi itseän kutsuvat lepertelevät, kuinka seksillä leikitään ties minkä tekosyyn perusteella ja ajatellaan, että onhan meillä Jumalan armo, jonka varaan voidaan sitten myöhemmin turvautua, mutta ensin selvitän tuon ja tuon ihmisen kanssa, sopivatko värkkimme yhteen, tai aloittajaa lainaten:

"Esiaviollista seksiä uskovien kesken perustellaan usein sillä että selvitetään etukäteen josko seksi ylipäätään sujuisi sitten kerran avioliitossa, onko yhteensopivuusongelmia tai muutakaan estettä hyvälle seksille. Monilla voi olla taustalla kokemuksia epätyydyttävästä seksistä entisen taikka entisten kumppaneiden kanssa, ja siltä tahdotaan välttyä uudessa suhteessa. Ei tässä olla maailmaa hurskaampia."

Olen asiani sanonut, en ole muita parempi, enkä ole sellaista koskaan väittänytkään, mutta älkää tuoko minun seurakuntaani oppia halvasta armosta.

• kaikktehtäväparannus kirjoitti:

En missään suhteessa. Tarvitsen Jumalan armoa ihan yhtä paljon kuin kaikki muutkin, jopa enemmän. Tiedämme Raamatusta, että kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumaan kirkkautta vailla, mutta saavat lahjaksi vanhurskauden jos katuvat ja tekevät parannuksen.

Raamattu kehottaa meitä armahdettuja syntisiä olemaan seurustelematta sellaisten haureellisten ihmisten kanssa, jotka väittävät olevansa uskovaisia. uskomattomien haureellisten kanssa sen sijaan saamme olla tekemisissä.

Miksi Raamattu opettaisi jotain, jos sitä ei tulisi noudattaa. Eikä Jumala tiennyt inspiroidessaan Raamatun kirjoitukset, että vajavaiset armahdetut syntiset joutuisivat sulkemaan keskusteluyhteyden ulkopuolelle ihmisiä? Kyllä Hän tietää aivan tarkkaan mitä tekee.

Lisään vielä, että ei nuhde ole huono asia - ei ollenkaan. Kauhistuttavin asia olisi kulkea elämän läpi ilman ainuttakaan nuhdetta ja ojennusta. Mielen pahoittaminen on joskus hyvä asia. Jumala käyttää vitsaa ja sauvaa ohjatakseen meitä eteenpäin.

2. Kor. 7:10 Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.

Sinulle "lappix" sanon, että älä aina pyri olemaan älyllisesti ylivertaisesti "oikeassa". Mollaat täällä ihmisiä siitä, että he haluavat avioliittoon Suomen lain säätämän avioliiton mukaan. Olet toki oikeassa, että avioliitto ainakin aikojen alussa oli vain kahden ihmisen sopimus. On tärkeää olla herättämättä pahennusta ja noudattaa lakeja niin kauan kuin lait eivät ole ristiriidassa Jumalan sanan kanssa. Siksi mielestäni nykypäivän Suomessa uskovaisen pitää mennä virallisen kaavan kautta naimisiin, se on oikein ihmisten ja Jumalan edessä, eikä herätä pahennusta kenessäkään. Avioliitto kestää toisen puolisoon kuolemaan asti.

kaikkitehtäväparannus. En pyri ole millään tavalla ylivertaisesti oikeassa. Totean vain tosiasiat, mutta jos ne sotivat uskonnollisesti sokeutuneen ihmisen ajatusmaailmaa, niin tottakai minä saan sanoistani haukkuja. Niin toimivat tekopyhät uskonnolliset ihmiset.

Avioliitto on AINA ollut ja on edelleenkin VAIN kahden ihmisen liitto ilman mitään välikäsien virallistuksia. Ne ihmisten keksimät "virallistukset" eivät ole Jumalasta vaan maailmasta.

Kirjoitit näin:
        """"" Siksi mielestäni nykypäivän Suomessa uskovaisen pitää mennä virallisen kaavan kautta naimisiin, se on oikein ihmisten ja Jumalan edessä, eikä herätä pahennusta kenessäkään. ""

Niinpä, mennään ateistituomarin eteen "virallistamaan" avioliitto jotta kansa taputtaisi käsiään ja oltaisiin "virallisesti" avioliitossa. :=))))

• wpoengåowåg

Se teetkö sitä ennen vai jälkeen papin aamenen, ei kyllä seksistä sen parempaa tai huonompaa tee. Ainoastaan se, miten sitä suhdetta yhdessä eletään tekee siitä seksistä jotain tai sitten ei, sekin on täysin hakusessaan. Sitäpaitsi meistähän on jokainen elänyt elämää jo monen vuoden verran ennenkuin ensimmäiset seksikokemukset edes tulevat läpikäydyiksi ja kukaan ei pysty väittämään, etteikö myös niillä lapsuuden/nuoruuden kokemuksilla, olivat ne sitten ihan mihin asiaan liittyviä tahansa, ole merkitystä myös seksielämään. Eli ei ainoastaan seksuaaliset kokemukset jätä leimaansa olemassa olevaan tai tuleviin seksikokemuksiin, vaan ihan koko eletty elämä kaikkine kiemuroineen. Elämässä kaikki vaikuttaa kaikkeen.

• body2

Usko ja hengellisyys on vain ja ainoastaan itseä varten, eikä siinä ole mitään oikeutta olla tuomitsemassa toisten elämää, ei ole ja se olisi jo hellarifariseustenkin hyväksyttävä.

Te ette ole taivaanportin vartijoita, ettekä edes täällä tuomareina, ja se pitää vain hyväksyä.

Hengellisyys ei ole koskaan kollektiivista,eikä siinä ole oikeutta tuomarihommille.

• kaikktehtäväparannus

Ei pidä tuomita, mutta Raamattu opettaa poistamaan keskuudesta sen joka on paha sillä vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. Raamattu kehottaa jopa hylkäämään haureuden harjoittajan Saatanan haltuun, jotta tämä edes pelastuisi Tuomiopäivänä:

1. Korinttolaiskirje 5
        1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
        2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
        3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on
        4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-
        5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

• sukurutsinkia
        kaikktehtäväparannus kirjoitti:

Ei pidä tuomita, mutta Raamattu opettaa poistamaan keskuudesta sen joka on paha sillä vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. Raamattu kehottaa jopa hylkäämään haureuden harjoittajan Saatanan haltuun, jotta tämä edes pelastuisi Tuomiopäivänä:

1. Korinttolaiskirje 5
        1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
        2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
        3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on
        4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-
        5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

"Pitää isänsä vaimoa", niinku äitiään vai? Johan se sukurutsa nyt on laissakin rikos vielä ainakin toistaiseksi, joissakin maissa ei kylläkään. Niin että kyllä minä ainakin pikkasen kierompaan katsoisin poekaa, joka äitiään sillai kuin kahta aikuista vapaata ihmistä, jotka ei malta papin aamenta oottaa.

• Vie sie mie vikisen

Eihän tuollaisia kysymyksiä

"Onko uskovaa kokenutta miestä, joka pitäytyisi seksistä vaikka kuinka tilanteet kuumenisivat? Onko uskovaa miestä, joka on Kristuksen kuva jo seurustelusuhteessa eikä taivu naisen haluun vaan pysyy vahvana ja ajattelee naisen sekä koko suhteen parasta, uskovaa miestä, joka ei tahdo viedä naisen kunniaa, vaan rakastaa naista kuin Jeesus rakastaa Hänen omaansa?"

voi hurskaille, uskovaisille miehille esittää, koska heidän maailmassaan nainen on se käärme loppuun asti, joka viettelee ja vie miestä ihan miten vain ja mihin vain, koska miehellähän ei ole omaa tahtoa ja varsinkaan sitä lujaa uskoa Jumalan voimaan, josta niin monet suureen ääneen henkseleitä paukutellen puhuvat.

"Vie sie mie vikisen" sanoo hellarimies.

• foi fiddu mitäbasgaa

tämä ketju osittaa sen että helluntailaiset elävät mielikuvitususkovaisen elämää.

ei parisuhde kaadu seksiin. jos miehellä mulk-ku toimii ja naisella vitt-u kastuu niin homma pelaa.

ainahan on hyvä vierittää syy jonkun toisen asian tai ihmisen taakse jos ei pysty aikuiseen parisuhteeseen.

jos uskovaisuus on näin typerää niin varmasti hyvän elämän voi elää eikkarinakin.

siis foi fiddu mitä baskkaa taas kerran uskovaiset kirjoitaa.

• Usko pois
        foi fiddu mitäbasgaa kirjoitti:

tämä ketju osittaa sen että helluntailaiset elävät mielikuvitususkovaisen elämää.

ei parisuhde kaadu seksiin. jos miehellä mulk-ku toimii ja naisella vitt-u kastuu niin homma pelaa.

ainahan on hyvä vierittää syy jonkun toisen asian tai ihmisen taakse jos ei pysty aikuiseen parisuhteeseen.

jos uskovaisuus on näin typerää niin varmasti hyvän elämän voi elää eikkarinakin.

Ei se noin mene. Jos olet mies, oletan, että haluaisit naisesi vain itsellesi, etkä kaikille muillekin miehille, joilla on sukupuolielin joka toimii. Jumala haluaa, että sinun naisesi on sinulle uskollinen. Hän haluaa siis samaa kuin sinä. Hän tietää paremmin kuin sinä itse mitä haluat.

• ughughkostuuko
        foi fiddu mitäbasgaa kirjoitti:

Juu mene eläintarhaan siellä on muitrakin samanlaisia kostujia tajuatko !

• pari.suhde

Usko pois:

parisuhde on sopimus joka alkaa seurustelusta, jos tekee mieli seksiä niin sitten tekee. turha sitä on ylihengellistää. monen eikkarin parisuhde toimii vaikka ovat vain kihlossa. ei parisuhteeseen tarvita Jumalaa tai Raamattua tai papin aamenta. kaksi järkevää ihmistä voi elää parisuhteessa.

helluntailaisilla on vain yliherkkä omatunto joka johtuu väärästä opeteuksesta ja se pilaa elämän. seksi on osa parisuhdetta.

• parisuhdeeee

Usko Pois:

pettäminen ei kuulu parisuhteeseen. heteroseksuaalinen parisuhde on kahden ihmisen välinen sopimus elää yhteistä elämää johon myös seksi kuuluu.

• uskovaisuus on aivo
        parisuhdeeee kirjoitti:

Usko Pois:

pettäminen ei kuulu parisuhteeseen. heteroseksuaalinen parisuhde on kahden ihmisen välinen sopimus elää yhteistä elämää johon myös seksi kuuluu.

uskovaiset ovat säälittävää kuraa. kun parisuhde ei toimi niin syy on joko kumppanissa tai Jumalassa tai seksissä mutta ei tajuta että parisuhteen muodostaa kaksi ihmistä ja molemmat ihmiset ovat vastuussa parisuhteestaan.

aina syy on muissa, se on uskovaisen oma mielikuvitus ja helluntailaiset tunteet jotka vievät harhaan.

pahimmillan uskovaisuus on aivovaurio joka pilaa elämän.

• aivotpilalla
        uskovaisuus on aivo kirjoitti:

uskovaiset ovat säälittävää kuraa. kun parisuhde ei toimi niin syy on joko kumppanissa tai Jumalassa tai seksissä mutta ei tajuta että parisuhteen muodostaa kaksi ihmistä ja molemmat ihmiset ovat vastuussa parisuhteestaan.

aina syy on muissa, se on uskovaisen oma mielikuvitus ja helluntailaiset tunteet jotka vievät harhaan.

pahimmillan uskovaisuus on aivovaurio joka pilaa elämän.

Ei ole mitään todellista ilman Jumalaa !

Siinä sinulle on aivovaurion ajattelemista.

• Outoja

Pidättäytyminen ennen avioliittoa= Sama kuin ostaisi 100 000 euron auton koeajamatta ja huomaisi oston jälkeen että tämähän on ihan paska.. Ja ajelis sitten vuokra-autolla...

• Anonyymi

täällä on sellainen mies !

ei saanut kumppanikaan houkuteltua ennen aikojaan.

hyvin ehti myöhemminkin.

• Anonyymi

Tärkeämpää kuin asettaa rajoja seurustelulle, on se että tuntee vastuunsa toistensa tunteista.
      On niin helppo rakastella kun on rakastunut, mutta kuinka teet, jor kaveri ei miellytäkään sen kauempaa? Olet vastuussa siitä, ettet petä ystävääsi, etkä aiheuta mielipahaa. Se on samaa kuin hylkääminen, ja muistattehan mitä sanotaan sille joka hylkää ilman syytä! Tulet huorintekijäksi ystävääsi kohtaan!

Jos siis haluatte rakastella, silloin täytyy myös miettiä mitä sitten. Onko vain kyseessä hetken ystävyys, vai miten suhde jatkuu.

Minun periaatteeni on että kaikki mitä teen yhden kerran jonkun kanssa on myös lupaus että se jatkuu.
      Jos olen suudellut jotakuta kerran, olen aloittanut pysyvän suutelusuhteen ja silloin suutelen myös tulevaisuudessa, Jos olen halaillut jonkun kanssa, olen luvannut silloin että minun kanssani saa halailla jos haluaa.

Jos siis aloitan rakastelusuhteen jonkun kanssa, se on lupaus siitä, että hän voi rakastella kanssani myös tulevaisuudessa. Siksi mietin kuinka pitkälle haluan suhteen kehittyvän. Ja teen selväksi ehdot jo heti alkuunsa, jotta en petä ystävääni.

En halua tulla hylkääjäksi. Rakastaminen ja hylkääminen eivät kuulu yhteen. Rakkauteen liittyy luottamus.

• auroraboreallis

Ap, miten suhtaudut varattuihin miehiin?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2529
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      40
      2330
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2327
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      193
      1802
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1797
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1660
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      28
      1112
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1106
    Aihe