Työttömyyden päättyminen.

lomautettu1

Hei arvon Suomi24 keskustelijat

Nyt olisi kysymys eräästä tulkinnallisesta seikasta liittyen lomautuksen päättymispäivään.

Ilmoitan työvoimatoimistolle, että lomautus päättyy 19.3.2013 ja työt jatkuu normaalisti.

Täytän korvauslaput 19.3.2013 asti, MUTTA työttömyyskorvausta onkin maksettu vain 18.3.2013 asti!. Eli työvoimatoimisto on olettanut kun ilmoitan lomautuksen päättyneeksi 19.3.2013, että se on jo työpäivä.

ESIMERKKI: Olen lomalla 1-15.1 ja lomani päättyy siis 15.1, eikä 14.1

Mikä tuossa tulkinnassa on nyt niin vaikeaa?!?!? Ärsyttää kun meni yksi maksupäivä ihan hukkaan.

5

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akavan_erityisalat

Hei!

Jos sinulle on maksettu virheellisesti työttömyyskorvausta, sinun kannattaa olla yhteydessä työttömyyskassaan ja pyytää virheen oikaisua. Kysehän saattaa olla vain näppäilyvirheestä.

Terveisin,
      Akavan Erityisalat

• ~cs~

Minä tulkitsen kyllä niin, että lomautus päättyy sillä hetkellä, kun taas aloitetaan työt. Onhan se koko vuorokausi 18.3. ollut lomautusta, joten sen aikana ei lomautus ole päättynyt. Näin on varmaan tulkinnut käsittelijäkin asian.

• akavan_erityisalat

Hei

Mielestämme ei ole järkevää spekuloida käsittelijän tulkintaa vaan kannattaa olla suoraan yhteydessä työttömyyskassaan. Toivottavasti asia selviää parhain päin.

Ystävällisin terveisin

Akavan Erityisalat

• ~cs~

Eikä ammattiliittojen mielestä ole järkevää moni muukaan kognitiota vaativa asia, mutta onneksi saamme täällä Suomessa tehdä asioita, joita itse haluamme :) Liitot eivät pysty sitä estämään, vaikkei niitä yrityksen puutteesta voi moittia.

• saakka?asti?mennessä

Tämä on ollut varma konsti:
      olen ilmoittanut esimerkiksi, että viimeinen lomautuspäivä on 19.3. tai ensimmäinen työpäivä lomautuksen jälkeen on 20.3. Ei ole tullut epäselvyyksiä.

(Ja kognitiosta mie en tiiä mitään.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe