heips ! voiko herkutella esim suklaalla ja karkeilla n.1-2 krt. viikossa jos harrastan joka päivä raskasta liikuntaa . käyn joka päivä pitkillä juoksulenkeillä,intervallilenkeillä,hikijumpissa,salilla jne, kaikkea mahdollista ja raskasta . lihonko jos herkuttelen muutaman kerran viikossa tai kerran ja kulutan herkuista saadun kalorimäärän HETI urheilemalla. auttakaa tyhymää :'D
herkuttelu + liikunta
10
2403
Vastaukset
- mies treenaaja
Voi jos et mitään kiloo syö sitä karkkia. Et siis liho jos syöt karkkia kohduudella ja urheilet vaikka 5 kertaa viikos. 10 kilsan juoksulenkki pudottaa hyvin kaloreita.
- Riippuu monesta
Kokeile. Jos lihot, lopetat karkit ja roskaruuat. Tärkeintä on syödä tarpeeksi terveellistä ruokaa, etenkin jos liikkuu paljon. Karkkia mussuttamalla et jaksa liikkua raskaasti.
Sama milloin moskasi sulatat, kokonaisuus ratkaisee. - ...
Ei tuohon voi vastata, kun et kerro ollenkaan mitä syöt muuten. Myös ns. terveellisellä ruualla voi lihoa.
Raskasta liikuntaa ei saa harrastaa joka päivä, vaan välillä pitää pitää lepopäiviä. - Ihanko totta?
Jos liikkuu noin paljon, ei voi olla lihava.
- 15+16
Voi olla, itse olin lihava kun treenasin kolmesti viikossa salilla kovaa, kahesti viikossa potkunyrkkeilyä jonka lisäksi kuljin suurimman osan koulu- ja treenimatkoista pyörällä. Paino ei noussut, mutta eipä laskenutkaan. Lihasmassaa tuli jonkin verran, mutta sekään ei selitä tuota painonlaskun olemattomuutta.
- Ihanko totta?
15+16 kirjoitti:
Voi olla, itse olin lihava kun treenasin kolmesti viikossa salilla kovaa, kahesti viikossa potkunyrkkeilyä jonka lisäksi kuljin suurimman osan koulu- ja treenimatkoista pyörällä. Paino ei noussut, mutta eipä laskenutkaan. Lihasmassaa tuli jonkin verran, mutta sekään ei selitä tuota painonlaskun olemattomuutta.
Moni luulee treenaavansa salilla "kovaa", mutta en ole vuosien varrella nähnyt kuin pari äijää, jotka treenaa kovaa.
"Treenasit"? Eli et enää? Oletko vielä lihava, ja paljonko sulla oli ylipainoa ja kauanko ylipaino ja "kova" treeni oli samaan aikaan? Aloititko treenaamisen ylipainoisena vai lihoitko kun treenasit? Jäi vähän auki.
Veikkaan, että aloittaja on vasta keksinyt alkaa treenaamaan ja ehkä heilunut muutaman kuukauden päivittäisissä liikuntaharrastuksissaan. Jos on useamman vuoden treenannut "raskaasti" monta tuntia päivässä, syö terveellisesti ja on kuitenkin lihava, sitten on syytä huoleen. Aloittajan liikuntamäärällä saa syödä helposti lähemmäs 3000 kcal päivässä, joten aika paljon saa mässätä jotta lihoo.
Hiukan kuintenkin epäilen, ettei jatkuvasti kovaa treenaava edes syö mässyjä - ei vaan pysty koska niillä ei jaksa ja tulee huono olo. Rasvainen suklaa nousee ylös jos tekee raskasta treeniä, ja namit eivät anna pitkäkestoista hiilarivoimaa. Kovan treenin jälkeen ei taatusti tee mieli mässyjä, vaan ihan oikeaa ravintoa. Itsellä ainakin noin, ja lähipiirin treenareilla sama juttu. Jollakin voi tietty olla toisinkin, yksilöitähän me. Lepopäivänä eri juttu... - 15+16
Ihanko totta? kirjoitti:
Moni luulee treenaavansa salilla "kovaa", mutta en ole vuosien varrella nähnyt kuin pari äijää, jotka treenaa kovaa.
"Treenasit"? Eli et enää? Oletko vielä lihava, ja paljonko sulla oli ylipainoa ja kauanko ylipaino ja "kova" treeni oli samaan aikaan? Aloititko treenaamisen ylipainoisena vai lihoitko kun treenasit? Jäi vähän auki.
Veikkaan, että aloittaja on vasta keksinyt alkaa treenaamaan ja ehkä heilunut muutaman kuukauden päivittäisissä liikuntaharrastuksissaan. Jos on useamman vuoden treenannut "raskaasti" monta tuntia päivässä, syö terveellisesti ja on kuitenkin lihava, sitten on syytä huoleen. Aloittajan liikuntamäärällä saa syödä helposti lähemmäs 3000 kcal päivässä, joten aika paljon saa mässätä jotta lihoo.
Hiukan kuintenkin epäilen, ettei jatkuvasti kovaa treenaava edes syö mässyjä - ei vaan pysty koska niillä ei jaksa ja tulee huono olo. Rasvainen suklaa nousee ylös jos tekee raskasta treeniä, ja namit eivät anna pitkäkestoista hiilarivoimaa. Kovan treenin jälkeen ei taatusti tee mieli mässyjä, vaan ihan oikeaa ravintoa. Itsellä ainakin noin, ja lähipiirin treenareilla sama juttu. Jollakin voi tietty olla toisinkin, yksilöitähän me. Lepopäivänä eri juttu...Treenasin kyllä kovaa, kolmijakoisella ohjelmalla ja joka treenin jälkeen kävelin jalat tai kädet täristen pukuhuoneeseen. Tein treenin kyllä ihan kunnolla keskittyen ja kunnon painoilla. Vai onko kovaa treenaaminen vain sitä, että silmissä sumenee ja oksettaa? No sitä en tehnyt, sen voin myöntää.
Olen vielä lihava, ja en treenaa enää tuolla tavalla. Ylipainoa oli joku 30kg ja olin lihava kun aloitin treenaamisen. En lihonut treenatessani. Aloitin treenaamisen laihtuakseni ja muokkasin ruokavaliotani, yritin tehdä ns. elämäntapamuutosta. Samalla tein lopputyötä ja perjantaisin ahmin.
Että voi liikkua paljon ja olla lihava.
- jepjeeeep
saat herkutella vaikka joka päivä tuollaisilla liikunta määrillä.
faktahan on se, että mitä enemmän sinä liikut ja urheilet sitä enemmän sun on vara herkutella. Eriasia olisi, jos et liikkuisi lainkaan.... Ja hei, kun kerran herkuttelet, niin miksi et oikeasti nauttisi hyvällä omalla tunnolla herkuista, ilman että lähet heti ne kuluttamaan? Nauti, herkuttelle ja hemmottele itseäsi! älä rankaise itseäsi heti kun olet herkutellut. - kuntoilija.
Mitä mä olen naisia salilla katsellut niin niillä ei ole edes hiki koskaan. Eli treenaavat aika löysästi ja sit itse hikoilen kuin sika. Paitaa joudun vaihtamaan aika usein kun hikoilen kunnolla.
- Lähtee se
Voit ottaa vaikka aamulla jo sen Mars patukan ja dibata sitä
kinuskissa ihan mitä tahnasa samalla vaikka kaks Mignon munaa,
mut ei 1200 kcal enempää päiväs.
20 km lenkkei päälle 7 päivää viikos,
niin kyllä se paino tippuu. Päätä voi vähän särkee kun
ne päivän kalorit täyttyy jo aamul.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46929Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849