Paastoaminen näin?

apuapaastoon

Voiko paastota siten että syö pari päivää ja paastoo päivän, syö pari päivää ja paastoo päivän ja jne..
Ja mitenkä paaston aikana saa syödä eli saako syödä ollenkaan vai ollaanko päivä pelkällä vedellä. Voiko paastopäivänä harrastaa liikuntaa?

Tai entä jos paastoo joka toinen päivä ja joka toinen päivä syö, niin saako syödä noina päivinä mitä ja kuinka paljon.

Ajattelin jomman kumman näistä aloittaa, mutta en tiiä viel kumman, kertokaa omia kokemuksia ja kuinka pitkään paastositte sekä paljon läks kiloja ja senttejä:)

5

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku???

      Kyllä paastoomisella kiloja lähtee,mutta se ei oo ehkä terveellisin tapa mutta toimii!:)mä aion alottaa kohta paaston ja aattelin etten syö ollenkaan että juon vaan mutta paaston jälkee ei kannata heti syödä taas isoja annoksii ku se pois lähteny paino saattaa tulla takas:/ mut pari päivää saattaa tuntuu vaikeelta mut kyl siihen sitten tottuu :)) mut kannattaa siinä paaston aikana syyä vaik porkkana tai omena tai vaikka marjoja ettei se ruokahalu lähe kokonaa mä en aido mun paastolla syyä mitää juon vaa vettä paljo! :)

      • aloittajaa

        Kuinka pitkän paaston pidät?
        Mutta siis noilla munkin "paasto ideoilla" siis painoa lähtee?
        Saako ei paasto päivinä syödä kuten haluaa vai pitääkö noudattaa jotain dieettiä?


    • iusghkc

      Aiheesta tuli jokunen viikko sitten dokumentti televisiosta.

      Michael Mosley (lääkärismies) kokeili erilaisia versioita ja tutustui paraikaa tehtäviin tutkimuksiin aiheesta.

      En muista dokkarin nimeä. Saattaisi löytyä googlaamalla toi tohtoritoimittaja.

    • läskisoossi

      Joo minä olen itse juuri tällä 5/2 paastolla ja toka paastopäivä takana. Ihan hyvin menee ja suosittelen ainakin toistaiseksi =D Olen siis nainen ja pidän 2 paastopäivää viikossa jolloin saa syödä 500-600 kaloria. Itse olen syönyt sokeroimatonta mehukeittoa ja rasvatonta maitorahkaa kera marjojen ja PALJON vettä. 1 paastopäivä siellä sun täällä tuskin on kovin epäterveellistä. Itse en henkilökohtaisesti ja terveydellisistä syistä paastoaisi viikossa kuin maksimissaan 3 päivää ja nekin päivät erillään toisistaan.

    • kevät:)!

      Vesipaastolle ei kannata mennä, kannattaa ainakin juoda jotain täysmehuja ja miksei pieneen nälkään voi syödä jotain, ei se kiellettyä ole. Itse olin Pääsiäispaaston aikana 3 päivää mehupaastolla, mutten peräkkäisinä päivinä. Katsoin myös tuon mainitun dokumentin ja sellainen paastotapa jossa paastopäivinäkin syödään jotain, tuntui järkevämmältä kuin viikon kitukuurit. Paasto pidemmällä tähtäimellä ei kuitenkaan ole se paras mahdollinen painonhallintakeino vaan suosittelen painonhallintaan terveellisiä elämäntapoja, en jatkuvaa jojoilua kitukuurin ja syömisen välillä, niissä voi mennä suhde ruokaan hieman sekaisin ja kehittyä erilaisia syömishäiriöitä. Kohtuulliset elämäntavat on paras mahdollinen painonhallintakeino. Sitten laitan Sinulle vielä painoindeksilaskurin, jotta voit välttää liiallisen laihduttamisen, ettet hupsahda alipainoon. Painoindeksilaskurista näet normaalipainosi rajat.

      http://www.tohtori.fi/?page=1402050&gclid=CPbYidG_trYCFQV6cAodeywA8A

      Aurinkoista kevättä:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1817
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1119
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe