Tyylikkyyden perusvaatteet

Style Snob

Olen lueskellut joitakin pukeutumis- ja stailauskirjoja viime aikoina ja siellä törmää listaan 7-10 perusvaatteesta, jotka pitäisi kaapista löytyä, niin pärjää pitkälle. Näitä ovat esim:
- trenssi
- hyvät farkut
- valkoinen paitis
- musta, polvipituinen hame
- mustat avokkaat
Mitkä ovat sinun mielestäsi tyylikkään pukeutumisen perusasusteet? Minulla on vähän tyyli hakusessa, niin siksi olen noita kirjoja lukenut mm. Chic, The Pocket Stylist, Shop your closet, How to be a budget fashionista, The style strategy... Siellä sanottiin, että noihin perusasusteisiin kannattaisi oikein investoida, noh ostin juuri käytetyn trenssin 10 eurolla :-) Kertokaa omia top 10 listojanne tai parhaita investointeja, pliis.

7

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikuinen_gootti

      Parhaita investointejani:

      -kirpparilta hyväkuntoinen nahkatakki
      -laadukkaat ja sopivankokoiset rintaliivit
      -käyttöä kestävät kengät
      -ompelukone

      Perustyylikkääseen ("ajattomaan") pukeutumiseen tuo AP:n lista on hyvä, mutta hieman tätimäinen.

      Itse koen, että vaatekaapissa on hyvä olla pohjalla perusvaatteet (hyvin istuvat housut, yksinkertainen hame, helposti muunneltavissa oleva yläosa tai pari, hyvät kengät), mutta en lähteisi määrittämään värejä tai malleja kovinkaan tarkkaan, sillä useat ihmiset haluavat vaatteisiinsa persoonallisuutta - juuri värien tai mallien kautta.

      Ja minusta voi aivan hyvin olla tyylikäs ja persoonallinen samaan aikaan. Laadukkaat materiaalit ja omalle kropalle sopvat leikkaukset vaatteissa tekevät yllättävän paljon "tyylikkään vaikutelman" eteen.

      • fhgjghjghjfgj

        Mikä sinun mielestäsi tekee ap:n listasta tätimäisen? Trenssejä, hameita, farkkuja, paitoja ja avokkaita kun on miljoonia eri tyylisiä. Myös goottien suosimia nahkatakkeja on trenssityylisinä. Gootit käyttää myös farkkuja, itse olen ainakin nähnyt... Gooteilla usein myös mustat korolliset kengät... Ovatko gootit tätimäisiä?


    • ........

      Perusvaatteet ovat yksivärinen paitapusero ja villakankaiset pitkät housut, siistit kävelykengät, trenssi myös.
      Käyttövaatteet farkut, ruudullinen paitis, villapaita, lenkkarit. Myös käytän silkkipuseroa siistien farkkujen ja villatakin kanssa.
      Oikeasti ei tarvita kuin yksi jakku- tai housupuku parempaan käyttöön, musta tai harmaa on ensimmäinen mielessä.


      Avokkaat, mustat puolihameet voivat lojua vuosikausia käyttämättä.

    • turhapuro-trenssi

      Trenssitakki on harvoin tyylikäs. Kannattaa jopa varmuuden vuoksi välttää, ellei löydä todella hyvin istuvaa trenssiä josta myös pitää hyvää huolta ja vie usein pesulaan.

      Yleensä trenssin käyttäjistä tulee mieleen puliukkojen/kassialmojen turhapuro-trenssi, jos se on vähän nuhjuinen ja huonosti istuva, luultavasti joku halpa ellos-trenssi josta ei viitsitä pitää huolta kun takin pesu maksaisi enemmän kuin uusi takki.
      Jos se ei niskasta istu hyvin vaan kaulus nousee ylös kuten tässä kuvassa, se näyttää turhapuro/ellos trenssiltä vaikka olisikin puhdas ja höyryprässätty:
      http://meanwhileinlongfield.files.wordpress.com/2011/07/trenssi.png

      • fhfghg

        minulta jäi sinun pointtisi tajuamatta, kun näytit kuvan tahallaan pystyyn nostetusta korkeasta kauluksesta.


    • .......

      Kuitenkin on hyvä kun tyttöjä opetetaan, on oltava varalla näitä klassisia ja yksinkertaisia vaatteita, joku siisti päällystakkikin, vaikka varmaan harva nuori nainen viihtyy niissä.
      Kun pitää lähteä arvokkaaseen tilaisuuteen, ahdistaa kiire löytää sopivaa.
      Joskus jouduin laittamaan perheen viimeiset rahat tummiin vaatteisiin.
      En ikäihmisenäkään jaksa muodollisuutta, vaan riisun heti nämä kun tulen kotiin.

    • Uunon kaveri

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7909
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4502
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2198
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1775
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1679
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe