Hyundai H-1

H-1:nen Harkinnassa

Uusin versio(ja vanhat CRD:t) taitaa olla täysi susi laukeavine Boschin korkeapainepumppuineen ja turboineen, mutta onko noista vanhemmista mihinkään?
Käsittääkseni toi vanhempi versio on Mitsubishin tekniikalla toteutettu ainakin moottorien suhteen.
Joku väitti joskus, että sähköpuoli olisi se heikko lenkki, mutta ilman käynnistyksen estoja sun muuta turhia sähköhärpäkkeitä luulis olevan suht peruskäyttövarma peli.
Ei varmaan mikään Hiace kestävyydeltään ja huollon helppoudeltaan sekä halpuudeltaan, mutta muuten vaikuttais ihan ok pakulta.
Olis mukava kuulla käyttäjien kokemuksia kyseistä vehkeestä, kellään tutullakaan kun ei tuollaista ole viellä ollut.

8

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takaveto on pop

      Ja ihan kohta joku kertoo että start-ohjelmassa jäivät tasamaalla kiinni huntailla, no se voi kertoa enemmän kuskista kuin autosta. Huntai on hieman vaikea myydä, mutta jos ajaa sen "loppuun" niin ei se kai haittaa.

      • Kahdessa eri ohjelma

        .

        Huomioikaa että startin pojat jäi kahdessa erillisessä ohjelmassa kiinni Huntailla tasamaalla

        .


    • on pakuja ja pakuja

      Tutulla kiinteistöautomaatiofirmalla oli Hundai. Tuli ostettua kaksi huihaita saman tein; ensimmäinen ja viimeinen. Ainoa kestävä osa oli tosiaan tuo mitsun kone ja sekään ei lähtenyt kovemmilla pakkasilla käymään. Meni lootat ja perät vaihtoon. Muut pakut ko. firmassa Hiaseja ja Vitoja, on pikku transuakin kokeiltu yhden auton verran, pikkuvikaa...

      PS. Eihän nuo haisulitkaan enää paljon maksa ja kelpaahan ne sitten afrikkaan...

    • 7+12

      Hyundai ei valmista turboja, yhtälailla ne muistakin autoista laukeaa kun tunnit tulee täyteen. Kuskilla suuri merkitys siihen, kuinka kauan kestää.

      • EGRjaVihreätArvot

        Tulee ihan mieleen 90-luvun Mazda pakujen ja pick-uppien 2.2 diissulikone.
        Kuskeista ja ajotavoista riippumatta noin 100.000 km välein kansi halki, aina.
        Taitaapi tuossa Hynysessäkin olla vähän saman luonteista vikaa tuon turbon suhteen:
        http://www.khcf.org/index.php?topic=3204.0


      • AutotehtaidenAsialla
        EGRjaVihreätArvot kirjoitti:

        Tulee ihan mieleen 90-luvun Mazda pakujen ja pick-uppien 2.2 diissulikone.
        Kuskeista ja ajotavoista riippumatta noin 100.000 km välein kansi halki, aina.
        Taitaapi tuossa Hynysessäkin olla vähän saman luonteista vikaa tuon turbon suhteen:
        http://www.khcf.org/index.php?topic=3204.0

        " ja tämä tarina on opetus kaikille nykydieseleillä ajaville."

        Sitä se vihreys teettää, lisää kustannuksia ja lyhyempää elinkaarta autoille.
        Uusien autojen valmistushan ei todellakaan rasita luontoa vallan laisinkaan, jos EU:n ns. viherlobbaajilta kysytään.
        http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2249369-eu-harkitsee-kayttokieltoa-kaikille-yli-10-vuotta-vanhoille-autoille/


    • Antero~#

      Ittellä Hyundai h-1 paku, siitä laukes moottori tai joku moottorista ja alle 90000 ajettu, ollut myös sähkövikoja, ja vuosimalli on 2010, että kaikenlaista vikaa löytyy, mutta on se toisaalta kohtalaisen hyvä ajaa.

      • KoreanHiace

        Eli kyseessä on tuo viimeisin malli.
        Kilometrimäärästä päätellen turbo tai korkeapainepumppu lauennut.
        Jos sulla on 170 heppanen niin se kuuluu sen ominaisuuksiin.
        Tainnu poistua kokonaan Suomen tuontilistalta tuo, sattuneesta syystä, ainakaan täältä ei teknisistä tiedoista löytynyt kuin 136 heppasella moottorilla ja hintatiedoista ei enää edes sitäkään:
        http://www.hyundai.fi/h1.asp

        Vanhassa vara parempi.
        Onhan nuo vanhemmat H-1 Tci:t vähän laiskahkoja liikkumaan, mutta sen minkä viritysasteessa häviää sen kestossa ja korjaamolaskuissa voittaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe