Minulle ei ole oikein selvinnyt, että miten sitä deodoranttia käytetään. Eli ehkäiseekö se hikoilua vai hien hajua? Tulisiko sitä laittaa esim. aamulla suihkun jälkeen, kun ei ole vielä hikoillut vai silloin kun kainalot jo haiskahtaa. Jos käyn vaikka urheilemassa ja sen jälkeen pesen kainalot , tarvitsenko enää dödöä? :))
Deodorantin käyttö
2
2676
Vastaukset
- antiperspirant
Deodorantti ehkäisee hien hajua, mutta ei estä hikoilua. Antiperspiratti taas ehkäisee hikoilua. Yleensä itse laitan dödöä suihkun jälkeen, mutta saatan lisätä sitä vielä päivällä. Ja laitan dödöä myöskin urheilun jälkeen puhtaisiin kainaloihin.
Tässä vielä artikkeli http://www.kohtiterveyttä.fi/deodorantti-vai-antiperspirantti - ...
Deodorantin tarkoitus on tosiaan estää hien hajua,
antiperspirantin taas itse hikoilua.
Usein ihmisten puheissa nämä menevät kuitenkin sekaisin kun puhutaan "dödöistä" ja lisäksi useimmissa tuotteissa (esim. rexonat yms.) on sekä antiperspirantti- että deodorantti-ominaisuudet. Näiden tarkoituksena on siis sekä ehkäistä hikoilua että estää hien hajun muodostumista.
Pelkkiä deodorantteja ei kaupassa juurikaan ole, pelkkiä antiperspirantteja taas voivat olla jotkin hajusteettomat tuotteet.
Sekä deodoranttien että antiperspiranttien tapauksessa tärkeää on käyttää niitä puhtaalle iholle. Molempien tarkoituksena on nimenomaan ehkäistä kosteutta tai hajuja, joten niiden käyttäminen kun kainalot ovat hikiset on melko hyödytöntä. Hien ja deodorantin hajujen sekoitus voi olla pelkkää hien hajua pahempi.
Hyvä aika käyttää on nimenomaan suihkun jälkeen, suihkussa suurin osa tuotteista kuitenkin huuhtoutuu pois iholta. Tarvittaessa voit lisätä deodoranttia/antiperspiranttia päivän aikana, pese/huuhtele kuitenkin mieluiten kainalot ennen tätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835