onko kokemuksia lääkkeestä klotriptyl mite? minulle määrättiin jännityspäänsärkyihin annoksena 1 tabl iltaisin. millaisia annostuksia sitä ovat muut saaneet ja mihin vaivoihin. mietittyttää vaan että onkohan tää nyt ihan oikea lääke tähän vaivaan. ja pelottaa vähän toi riippuvuus-juttu mikä yleensä mainitaan tämän lääkkeen yhteydessä. onko siitä kokemuksia? täytyykö riippuvuuden aiheuttamiseen olla isompi annostus tai pitempi käyttö? kuinka pitkään lääkettä olette syöneet?
t. kaikista kokemuksista kiinnostunut
klotriptyl mite oikea lääke vaivaan?
4
5210
Vastaukset
- ei kokenut
Määrättävät annokset ovat aina yksilöllisiä. Älä sorru siihen kuin vanha mummu, joka ei enää tiennyt ottaako lääkettä vai ei, kun naapureilla oli ihan eri vahvuudet ja ottamisajat nesteenpoistolääkylle, verenkiertolääkylle, sydänlääkylle kuinitsellään. Eli lääkitys ei ole kyläkohtainen:)
Ei ole kokemusta, mutta psyykenlääkekin se näyttääpi olevan. Onkohan sulla vain ja ainostaan jännitys päänsärkyä vaiko muutakin jännittyneisyyttä ja siitä johtuvaa oireilua?
Kokeiltiinko jännityspäänsärkyyn muita hoitokeinoja; niska-hartiaseudun rentouttamista fysikaalisella tai hieronnalla, päänsärkylääkkeitä tarvittaessa tms? Juttele niistä lääkärisi kanssa. Kerro mitä nykyisessä lääkkeessäsi pelkäät. Jos olet käyttänyt niitä jo jonkun aikaa, onko ollut hyötyä ja millaista jne. Kyllä se siitä urkenee.
En uskalla olla mikään chattipuoskari, mutta yleisterveenä varmaankaan et joudu lääkeriippuvaksi, jos koet, että apua ko lääkkeestä saat. Sanonpa vielä, että apukeinoja on maailma pullollaan, mikä auttaa kellekin on jo eri juttu.
Älä stressaa itseäsi lisäpelolla vaan tartu luuriin ja kysy asiaa tai mene vastaanotolle. - Meena
Mulle määrättiin vuosia sitten Klotriptyl Miteä päänsärkyyn. Kävin kaikenmaailman kuvauksissa ja testeissä, mutta mitään syytä päänsärylle ei löytynyt. Lääkäri selitti, että tuo lääke vaikuttaa tavallaan estävästi, ja se pitää ottaa siksi illalla. En muista enää, millaisella annoksella sitä söin, mutta söin kuukauden, eikä auttanut yhtään.
Päänsärkyni häipyi aikanaan (kestettyään YHTÄJAKSOISESTI yli puoli vuotta, 24h/vrk, 7 pv/vko), kun yleinen elämäntilanne helpottui. - kokeillut
Olen syönyt kyseistä lääkettä jo yli 4 v. Alunperin lihasjännitykseen ja se auttoikin hyvin selän/univaikeuksien kanssa. Alussa runsas väsymys mutta tasaantuu muutamassa päivässä. Irti olen yrittänyt välillä mutta en tiedä onko psyykkistä että kun ei sitä illan tabua saa niin uni ei tule (esim 1 vk jaksot).
- Tarpeelliset
Minulla on erittäin myönteisiä kokemuksia Klotriptyl mitestä pitkältä ajalta: Kymmenisen vuotta sitten sain sitä ensi kerran ja silloin käytin sitä usean vuoden ajan 1 tbl. illalla, lopettaminen oli helppoa: vähitellen parin viikon aikana.
Neljä vuotta sitten kroonisten selkäkipujeni taas pahentuessa aloitin lääkkeen käytön uudestaan. Sillä nostetaan kipukynnystäni, joten pystyn paremmin rentoutumaan ja nukkumaan. Eli ehkä hiukan vastaava tilanne kuin sinulla, hoidetaan myös syytä eikä pelkästään oiretta=kipua. Olen erittäin tyytyväinen, koska sivuvaikutuksia on vähän, lähinnä aamu-unisuus/tokkuraisuus, jos lääkkeenotto on jäänyt kovin myöhäiseksi, ja se korjaantuu riittävällä määrällä aamukahvia.
Pelkäsin itsekin aikanaan tuota mainittua riippuvuutta, mutta keskusteltuani vielä lääkärini kanssa katsoimme lääkkeestä saatavan hyödyn suuremmaksi kuin haitan. Ja oli hyvä huomata, että lääkkeestä pääseen myös eroon, kunhan ei lopeta kertaheitolla.
Kannattaa varmaan kokeilla ja kuulostella itseä ja tuntemuksia, sillä jokainen meistä on omanlaisensa ja kokee omalla tavallaan. Pilleri on helppo puolittaa, joten jos kokonainen tuntuu liialta, ota aluksi puolikas.
Päänsärytöntä aikaa sinulle kuitenkin toivottelen!
P.S. Joogakin on hyvä rentouttaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs162577100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381582Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281204
- 261151