ahdistus

katuva1

täälä kirjottelee 17 vuotias miehen alku
Olen siis uudestisyntynyt pari vuotta sitten eli olen uskossa Jeesus asuu sydämessäni olen vapautunut mm. tupakasta,juomisesta ja kaikesta muustakin. olen päässyt menemään tosi paljon eteenpäin uskontielläni, mutta olen koukussa itsetyydyttämiseen olen rukoillut monesti että saiasin vapautua siitä, mutta aina havahdun tilanteessa jossa jotenkin sallin itselleni sen ja teen sitä syyllisyys painaa ja en haluaisi etääntyä jumalasta päin vastoin haluaisin palvella herraa ja antaa kaikkeni! tää on todella raskasta ja mulla ei oikeestaan oo ketään kelle voisin puhua asiasta joten turvauduin tänne

Kiitoksia asiallisista kommenteista ja siunausta kaikkien elämään Jeesus on pelastaja!

21

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei itsetyydytys ole syntiä. Sitä ei ole kielletty raamatussa. Se on ihan normaalia, tuossa iässä itsekin varsin usein sitä harrastin. Kun vuosia tulee lisää, tarve kyllä vähenee. Erityisesti fundamentalistisillä uskovaisilla on suuria rajoitteita seksuaalisuuden kanssa. Sinun ei kannata kertoa tästä asiasta uskonveljillesi/sisarillesi jos et halua heidän tuomiotaan. Kysyin muuten tätä asiaa vuosi sitten eräältä helluntaipastorilta ja hän oli myös sitä mieltä ettei itsetyydytys ole syntiä.

• frendoz

Itsetyydytys on syntiä.
      Olen itse samassa jamassa. Ja sama ikäluokkakin.

Olen sitä mieltä, että parhaiten siitä pääsee eroon, kun välttää tv:n katsomista, eikä mene mihinkään nettisivuun mis on kuvia naisista (siis kauniista/vähäpukeisista).
      Esim ei Facebookiin, kun tytöt ja mikseiät pojatkin heruttelee
      Ei kannata katsoa luokkalaisten tyttöjen kroppia, eikä viettää aikaa uskottomien ihmisten kanssa, sillä ajatukset alkaa pyöriä maallisissa asioissa.

Kaikista vähiten kannattaa ajatella koko asiaa. Jos miettii kokoajan "älä mieti seksiä, älä mieti seksiä" niin silloinhan ajattelee seksiä kokoajan.
      Jos ajatukset alkaa harhautua niin läpsäisee itseään poskelle ja lähtee lenkille, tai tekee kymmenen punnerrusta.

Itsetyydytys on koukuttavimpia asioita maailmassa ja aivotoiminta muuttuu itsetyydytyäessä.
      Mitä useammin itsetyydyttää, niin sitä suurempi tarve syntyy.
      Hormonitoimintahan menee ihan sekaisin kun itsetyydyttää ja aivot alkaa vaatia lisää itsetyydytystä.
      On jopa avioliittoja, joissa mies on koukussa masturbointiin, eikä hyvä seksikään maistu kun pitää itsetyydyttää.

Kun lopetin itsetyydytyksen pärjäsin aluksi muutaman päivän vaivall. Nyt mennyt kaksi viikkoa parhaimmillaan, kokoajan pystyy olemaan kauemmin.
      Lopulta ilman varmasti.
      Mitä vähemmän itsetyydyttää niin sitä parempi olo. Pätee myös ilman uskonnollisiakin motiiveita.

Älä huoli, itse pääsen eroon siitä ja pahimmillaan itsetyydytin 6x päivässä.
      Varmasti pääsee silloin muutkin.

• Sysmä

Onko itsetyydytys avioliitossakin synti?

Vaimoni kanssa, ja yhteistuumin, sitäkin joskus tehdään, kesämökin suojaisella rannalla kun ollaan ja leikkimielellä.

Onko siinä jotain pahaa? Olemme olemmat uskossa.

• Frendoz
        Sysmä kirjoitti:

Onko itsetyydytys avioliitossakin synti?

Vaimoni kanssa, ja yhteistuumin, sitäkin joskus tehdään, kesämökin suojaisella rannalla kun ollaan ja leikkimielellä.

Onko siinä jotain pahaa? Olemme olemmat uskossa.

En usko, eihän se poikkea oikeasta seksistä mitenkään merkittävästi.
        Olen ajatellut että itsetyydytys vaimoaan ajatellessa on ok, sillä kyseessä on nainen jonka kanssa saisi muutenkin harrastaa seksiä.

Tosin seksi on paljon puhtaampaa noin hengellisesti ajteltuna ja myös hormoonien erittyminen erilaista, joten kannattaa varmaan kekittyä seksiin.

Ei se varmaan kiellettyä oo, jos se lähentää teidän suhdettanne niin tsemppiä.

• Sysmä

Kiitoksia vastauksesta.

Kyllä vaan, niin kuin arvelet niin hormoonien erittyminen on aika erilaista yhteisesti vietetyn mökkikesän ja edellä mainittujen iloittelujen jälkeen. Pitkään syksyyn on seksielämääme vilkaampaa ja antoisampaa. Näin sanoo myös vaimoni kun asiasta puhumme.

• pyhiinvaeltaja

Tuossa toiset koettavat mitätöidä omantuntosi äänen. Se on aivan oikein todistanut sinulle itsetyydytyksen olevan synti. Meille katolilaisille tämä on itsestäänselvää; myös katekismuksemme sanoo niin.

Eteenpäin pääset ripittäytymällä, tekemällä parannuksen, pysymällä seurakunta- ja ehtoollisyhteydessä, ulkoilemalla ja pitämällä mielesi virkeänä muissa asioissa.

• Voihan...

Teillä katolilaisilla sedillä ei näköjään ole minkäänlaista käsitystä siitä ahdistuksen määrästä minkä saatte aikaan nuoressa ihmisessä kieroutuneilla kästityksillänne ihmisen seksuaalisuudesta.

• Katolilaisuudessa, niin kuin muissakin liikkeissä joissa seksuaalisuus yritetään tukahduttaa, tapahtuu juuri tämän takia hirveitä asioita kuten pedofiliaa ja insestiä.

• kasvamista

Jeesus haluaa vastata rakkauden kaipuuseesi ....... kun rukoilet ja koet Jeesuksen läsnäoloa voit vähitellen vapautua tuosta tavasta mutta en usko että sinun tarvitsisi siitä kovin kantaa syyllisyyttä. Kun ihminen aikuistuu jää lasten tavat syrjään. Anna Jeesuksen parantaa sinua rukouksen ja Raamatun Sanan kautta ja pyydä Pyhän Hengen läsnäoloa päivittäin niin kasvat tuohon aikuisuuteen.....
      siunausta sinulle

• Herran oma

Tarvitsisin tukea itsetyydytyksestä vapautumisessa. Onkohan itsetyydyttäjille olemassa AA-kerhon tapaisia vertaistukiryhmiä, jossa voisi siis nimettömänä puhua muiden samaan koukkuun jääneiden ja siitä eroon pyrkivien kanssa. Onko sinulla tietoa asiassa?

• maha1

Uskovaisten vaatima seksuaalisen nautinnon rajaaminen avioliittoon on toteutuessaan törkeä rikos ihmisyyttä vastaan.

Ihminen, joka manipuloi toisen tällaiseen sairaaseen ajattelutapaan on mielestäni tuomittava pakkohoitoon kunnes paranee.

• Mikael pen

Sen rajaaminen avioliittoon on siunaus, ei rikos.
        Nykyihminen on niin "panokeskeinen", että ajatus aviollisesta seksistä tuntuu järjettömältä.

• maha1
        Mikael pen kirjoitti:

Sen rajaaminen avioliittoon on siunaus, ei rikos.
        Nykyihminen on niin "panokeskeinen", että ajatus aviollisesta seksistä tuntuu järjettömältä.

Siis niiltä ihmisiltä jotka eivät itselleen aviopuolisoa löydä, olet valmis riistämään osan ihmisyyttä. Edustat oksettavaa ja sairasta ajatusmaailmaa.

• Syntiä vai ei

Kirjoituksissa on yhtä ja toista vaikeatajuistakin (2. Piet. 3:16), joten täydellinen yksimielisyys lienee meille epätäydellisille ihmisille mahdottomuus. Kuitenkin meidän soisi pääsevän yksimielisyyteen pelastuksen kannalta oleellista asioista. UT:ssa on paljon puhetta huorin tekemisestä, aviovuoteen tahraamisesta ja haureuden synnistä. Tällaista tekevien kerrotaan jäävän perinnöttä (Gal. 6:19-21) ja ne tuomitaan jo ajatuksen tasolla (Matt. 5:28).

Haureuden syntien välttämiseksi kullakin miehellä on oma puolisonsa, eikä muita naisia (kuten kansikuvatyttöjä) ole lupa himoita. Samoin tuomitaan avioeron jälkeinen uudelleen naiminen (Mark. 10:11, Matt. 19:9) sekä miestenvälinen makaaminen (Room. 1:25-27, 1 Kor. 6:9-11). Kuitenkin itsetyydytyksen kuuluvuus tai kuulumattomuus tähän haureuden syntien ryhmään jää mielestäni epäselväksi. Ehkä joku vanhempi veli voisi osoittaa meidät oikean jakeen kohdalle.

Mikäli olet varma kyseessä olevan jotain mistä Jumala tahtoo sinun luopuvan lienee surusi ja kipusi osoitusta siitä, että olet oikealla tiellä. Paul Washerin sanoja lainatakseni: "When was the last time you were broken over your sin? The greatest evidence that you are a Christian is God pointing out to you your sin as you are in the Word. Struggling with the fact that you do not love Him enough is evidence that you are a believer. You looking at your own life realizing you are not as holy or righteous as you want to be and bothered by it is evidence that you have come to know him."

• Kyllä se siitä...

Siinä sitä on pähkäilemistä seisokin kanssa...hih!

• ole luottavainen

Olet nuori ihminen ja seksuaalisuus on voimakasta ja myös hormonit hyrräävät. Kyllä Jumala ymmärtää luomaansa ihmistä. Jätä ongelma Jumalalle ja yritä unohtaa ongelma. MOnet kamppailevat nuorena ja aikuisenkain saman ongelman kanssa. Itsekkin hyvin kauan, mutta nyt olen vapaa. Ei sinua Jumala hylkää!

• Haluan puhtaaksi

Kuinka pääsit vapaaksi itsetyydytyksestä? Itse en ole siinä onnistunu.

• Salomo T

Olen ollut addikti.
      Jopa uskoontulon jälkeenkin.
      Olen vpaa siitä, joten sinäkin voit vapautua.

Mieti asiaa loogisesti:

-Itsetyydyttäminen vaivaa sinua
      -Itsetyydyttäminen syyllistää sinua
      -Tiedät ettet saisi tehdä sitä
      -Tunnet sen heikentävän suhdettasi Jumalaan
      -Et halua tehdä sitä

Sinä teet kuitenkin sitä!
      Mieti asiaa loogisesti:

-Istut ruudun ääressä housut nilkoissa
      -Leikit kepillä, joka sinulla on ollut syntymästäsi asti
      -Tyydytät itseäsi katsoessasi näyttelijättäriä, joita ei sinun tunteesi tai touhusi kiinnosta (tunteista välittäminen on iso osa aviollista seksiä);
      he esiintyvät rahasta ja todennäköisesti sisimmässään ihmettelevät ihmisiä, jotka yksin viettävät jatkuvasti aikaa heitä katsellen.
      -Tuet alaa, joka houkuttelee nuoria naisia pilamaan elämänsä ja häpäisemään itsensä lisäksi koko perheensä!
      Miltä sinusta tuntuisi, jos siskosi tai veljesi harrastaisi vapaaehtoisesti seksiä tuhansien ihmisten katsoessa?
      -Saat mielihyväntunteen, joka kestää n. 15 sekuntia.
      Sitä seuraa sotkuisuus, suru, syyllisyys, väsymys ja toivottomuus.

Onko masturbointi todella sen arvoista?
      Säästä itseäsi vaimollesi, se on kehoitukseni.

• kanssakulkija

Tosiaankin vaikea aihe. Olen ollut samassa jamassa. Kuitenkin minulla tämän itsetyydytysputken katkaisi se että elävään uskoon tullessani Jeesuksen kristuksen armosta kävin ottamassa Kasteen. Isäni kastoi minut luonnon järvessä Jeesuksen kristuksen nimessä. Ja siihen loppui. Toki on kiusauksia ollut mutta, ne eivät kaiketi koskaan lopu. Kannattaa siis pitää silmänsä kurissa ja täten varjella itseään pahalta. Herra kyllä johtaa sinut lopulta voittoon tässä asiassa. Rukoile vaan ja ano apua Jeesukselta. Siunausta

• Älkääs ny...

Teillä uskontoon hurahtaneilla näyttää olevan sellainen käsitys että muu maailmankaikkeus on tavattoman kiinnostunut siitä mitä te yksiksenne pippelillänne teette tai jätätte tekemättä. Että se olisi kovin tärkeä asia ihan näin maailman laajuisesti...

• yidiootti
        Älkääs ny... kirjoitti:

Teillä uskontoon hurahtaneilla näyttää olevan sellainen käsitys että muu maailmankaikkeus on tavattoman kiinnostunut siitä mitä te yksiksenne pippelillänne teette tai jätätte tekemättä. Että se olisi kovin tärkeä asia ihan näin maailman laajuisesti...

Näyttää kiinnostavan, ainakin sinua.
        Tämä on uskovaisten palsta ja sinulla on kaikki oikeudet suksia kuuseen.

ps. en ole kristitty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      41
      2799
    2. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2767
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2578
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      324
      1641
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1064
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      752
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    9. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      191
      724
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      97
      667
    Aihe