Kannattaako ostaa edullinen digipiano aloittelijalle?

88 kosketinta kiitos

Kokeilin key boardia ja myin sen pois ja olen nyt puoli vuotta soittanut pianomelodikalla, ja yht' äkkiä iski sähköpianon himo. Siis en osaa kunnolla soittaa, enkä ole koskaan mitään opetusta saanut, mutta sitä vaan olisi kiva räpytellä, melodikan rajallisuus alkaa häiritä (ja äänikin...). Siis lähinnä: Osaatteko yhtään sanoa, millaiset ovat esim. Thomannin edulisimpien digipianoiden äänet, ja onko niissä jotain "lastentauteja"? Mihinkään vaativaan käyttöönhän soittimeni ei tule, mutta mahdollisesti kehnot äänet käyvät pian hermoille, eikä ole kiva, jos laite on heti rikki. Ja voisi siitä olla iloa soittotaitoisemmille vieraillenikin. Tavallinen piano ei käy (on saatava soittaa kuulokeliitännän kautta) ja oltava siedettävän painoinen mahdollisten muuttojen vuoksi. (Sitä paitsi en tiedä, mitä normaalin pianon viritykset ja siirrot maksaa, todennäköisesti minulle liikaa.) Mitään ylimääräisiä toimintoja ei tarvitse olla. Kiipparissakin on ihan liikaa sellaista, mitä en ikinä käyttäisi.

4

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joutava piano

      En ymmärrä pianoista mitään, mutta minulla olisi myytävänä tarpeeton Casio Privia. Kunnossa, yhden talven taisi tytär joskus aikoinaan soitella, nyt tuossa pölyä kerää. Jos kiinnostaa, ilmoittele sähköpostiosoitteesi niin jatketaan neuvotteluja. Piano siis Joensuussa seudulla.

      • 88 kosketinta kiitos

        Kiitos, mutta haluan uutena tällä kertaa! Joensuu on liian kaukana, ja rahdit ovat aika järjettömän kalliita (yrityspaketti kulkee halvemmalla Saksasta kotiovelle kuin Suomen sisällä...)

        Itsekään en tästä asiasta paljoa ymmärrä, mutta joka tapauksessa katselin settien hintoja, eivätkä ole ihan taivaasta, joten tahdon uuden. Aiempi kiipparini oli käytetty ja jälleenmyin sen. Nyt tilaamani tuote on samalla "sisustusesine" pienessä kämpässäni, joten ulkoisillakin asioilla on merkitystä. Haluan esim. kalustelevyisen telineen, en sellaista "silityslautamallia".

        Toimivat merkkituotteet menevät aika hyvin kaupaksi, voit laittaa vaikka huutonettiin tai keltaiseen pörssiin. Jotkut ostajat tekevät ohareita, mutta tee selkeät säännöt. Oman aiemman Yamaha kiipparini (61 kosketinta) ostin ja myin noin 50 eurolla. Katsomani uuden setin saan alle 400 eurolla toimituksineen (soitin, kuulokkeet, tuoli, jalusta, pedaali).

        Mukavaa kevättä!!!


    • Kalakkuna

      Osta midikoskettimet joita saa halvalla ja kytke ne ipod touchiin, iphoneen, ipadiin tai tietokoneeseen, ei lopu koskaan soundit kesken kun voi hommata lisää.
      100€ saa jo 49 koskettimen midi kiippareita.

      http://www.youtube.com/watch?v=kc7Q3AxMXWM

    • Kalakkuna

      Niin ja tosiaan 88 koskettimella olevia saa 159€ hintaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe